Serwis Prasowy ŠKODA

Nowości, fakty, ciekawostki. Dyskusje na temat artykułów i informacji prasowych publikowanych w sieci. Nie tylko o Superb'ie
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: skipper »

Perfekcyjne rozpoczęcie roku: wyniki ŠKODY rosną w Polsce i na świecie



ŠKODA płynnie przeszła do 2017 roku, kontynuując w pierwszym miesiącu trend wznoszący z roku poprzedniego.
W styczniu producent z Republiki Czeskiej dostarczył do Klientów rekordowe 93 800 samochodów,
o 2,4% więcej niż w styczniu 2016 roku.
Szczególnie znaczące wzrosty w skali globalnej ŠKODA zanotowała w Europie Wschodniej
(+ 23,2%) oraz Środkowej (+ 17,6%).



ŠKODA nie oddaje pozycji lidera na polskim rynku i nie zwalnia tempa rozwoju.
W styczniu czeska marka utrzymała pozycję lidera polskiego rynku z udziałem rynkowym na poziomie 13,8%,
a modele FABIA i OCTAVIA pozostają dwoma najchętniej wybieranymi samochodami w Polsce.
Wyniki czeskiej marki cały czas pozostają w trendzie wznoszącym:
w minionym miesiącu zarejestrowano aż 5 246 samochodów,
to jest o 12,9% więcej niż w styczniu 2016 roku,
a wyniki FABII i OCTAVII, odpowiednio 1 788 i 1 492 rejestracji,
oznaczają wzrost o 5,9% i 6,7%.
Szczególnie znaczące wzrosty wśród modeli w pierwszym miesiącu roku zanotował RAPID
(o 20,6% do 961 samochodów, siódme miejsce na rynku)
i SUPERB (o 85,8% do 561 samochodów, drugie miejsce w segmencie).


Obrazek


W rozpoczynającym się roku ŠKODA kontynuuje swoją ofensywę modelową:
już w lutym na rynku debiutują dwie nowości, modele KODIAQ i zmodernizowana OCTAVIA.
W przeciągu roku pojawi się wiele innowacji w pozostałych modelach gamy, jak w zmodernizowanym modelu CITIGO.
Dostawy ŠKODY do Klientów w styczniu 2017
(w jednostkach, zaokrąglone do 100, według modelu, różnica procentowa do stycznia 2016):

ŠKODA OCTAVIA (37 400; - 4,6%),
ŠKODA RAPID (17 700; + 5,9%),
ŠKODA FABIA (15 700; + 8,2%),
ŠKODA SUPERB (13 500; + 37,2%),
ŠKODA YETI (6 400; - 27,3 %),
ŠKODA CITIGO (sprzedawana tylko w Europie: 2 500; + 5,2 %).
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: skipper »

Liczne premiery marki ŠKODA na Geneva Motor Show



Obecność ŠKODY na Geneva Motor Show w dniach 7 - 19 marca 2017, obfitować będzie w liczne premiery.
W centrum uwagi na stoisku ŠKODY będą dwa warianty bestsellera marki
– ŠKODA OCTAVIA RS 245 o mocy 180 kW i odnowiona ŠKODA OCTAVIA SCOUT.
W Genewie zastanie również zaprezentowana ŠKODA KODIAQ SCOUT i ŠKODA KODIAQ SPORTLINE.
Ponadto zmieniona ŠKODA RAPID i ŠKODA RAPID SPACEBACK, które zadebiutują wraz ze zmodyfikowaną ŠKODĄ CITIGO.
Nie mniej ważną premierą będzie prezentacja ŠKODY FABIA z nowym silnikiem 1.0 TSI.



Światowa premiera ŠKODY OCTAVIA RS 245 oraz ŠKODY OCTAVIA SCOUT


ŠKODY OCTAVIA RS 245 z mocnym silnikiem i nowoczesną technologią zapowiada niesamowite wrażenia z jazdy.
Kompaktowe auto o sportowym zacięciu przyspiesza do 100 km/h tylko w 6,6 sekundy. Auto o zwiększonej mocy
180 kW (245 KM) dostępna jest jako hatchback i kombi.
OCTAVIA w nowej, flagowej wersji zaskakuje swoim designem.
Montowane tu standardowo obręcze ze stopów metali lekkich, pokryte błyszczącą czernią, posiadają średnicę 19 cali.
System stabilizacji toru jazdy ESC współpracuje z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym,
który także jest częścią wyposażenia standardowego.
Dyskretny, solidny wygląd charakteryzuje się specjalnymi wstawkami na zderzakach, nadkolach i progach drzwiowych oraz
17-calowymi felgami ze stopu metali lekkich.
Standardowe wyposażenie obejmuje również Pakiet na Bezdroża, światła do jazdy dziennej
LED oraz światła tylne w kształcie litery C.

Światowa premiera ŠKODY KODIAQ SCOUT i SPORTLINE


Czeski producent samochodów kontynuuje swoją ekspansję w segmencie SUV z nowym wariantem modelu
ŠKODĄ KODIAQ SCOUT.
Model wyposażony jest w napęd na wszystkie koła w standardzie, co podkreśla jego możliwości
off-roadowe zarówno wizualnie jak i technologicznie.

Dla fanów aut o sportowym wyglądzie, czeski producent samochodów zaprojektował wersję
SPORTLINE jako elegancki i dynamiczny wariant SUV-A.
Klienci mają do wyboru cztery wersje silnikowe: dwa silniki benzynowe TSI oraz dwa silniki
wysokoprężne TDI od 110 kW (150 KM) do 140 kW (190 KM).
Premiera zmodernizowanej ŠKODY RAPID i ŠKODY RAPID SPACEBACK
W Genewie ŠKODA RAPID SPACEBACK zostanie zaprezentowana w sportowej wersji Monte Carlo.
Szereg rozwiązań stylistycznych utrzymanych w kolorze czarnym nadaje samochodowi sportowego charakteru.
Patrząc na tył samochodu, opcjonalne dłuższe okno tylne jest bardziej efektowne,
wizualnie przechodząc w czarną pokrywę bagażnika.

Premiera nowej ŠKODY CITIGO


ŠKODA CITIGO i ŠKODA CITIGO MONTE CARLO zostaną zaprezentowane w Genewie
z całkowicie przeprojektowaną przednią częścią i unowocześnionym wnętrzem.
To miejskie auto dostępne jest w wersji trzy lub pięciodrzwiowej, zachwyca dużą ilością miejsca,
wysokim poziomem bezpieczeństwa,
łatwą obsługą i szczególnie wydajnymi silnikami benzynowymi oraz tradycyjnie
atrakcyjnym stosunkiem ceny do jakości.

Premiera ŠKODY FABIA z nowym trzy-cylindrowym silnikiem 1.0 TSI
Nowy trzycylindrowy silnik dostępny będzie w FABII w dwóch różnych wersjach.
Jego aluminiowe tłoki i korbowody są tak wyważone, że silnik pracuje niemal bez tarcia,
cicho i płynnie.
Dzięki zwiększeniu ciśnienia wtrysku paliwa do 250 barów,
obydwa warianty nowej jednostki 1.0 oferują lepsze osiągi od zastępowanych konstrukcji o pojemności
1,2 litra, przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o nawet 6%.

Obrazek
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: skipper »

Światowa premiera ŠKODY KAROQ na żywo w internecie


Światowa premiera nowego kompaktowego SUV-a marki - ŠKODY KAROQ,
będzie transmitowana na żywo w internecie od godziny 19.00, w dniu 18 maja 2017 roku.


Prezentację, trwającą około 45 minut, będzie można śledzić za pośrednictwem
transmisji na żywo na http://www.skoda-storyboard.com.

Obrazek
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: Enriquez »

Taki se. Jak każdy SUV.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: marcin wroclaw »

Suwy są bez sensu. Jak dla moich potrzeb to maja wiecej minusów niz plusow względem swoich osobowych odpowiednikow. Np. Tiguan vs golf vs touran.... Qurde ten touran co raz bardziej mnie neci;)
Marcin
Obrazek
Mekto
Posty: 17
Rejestracja: 27 sty 2014, o 15:23
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: Mekto »

Kodiaka ma sąsiad i coś jest nie tak z proporcjami tego auta.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: kamracik »

Ewidentnie, zwłaszcza ceny do jakości :lol:
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: szms »

Mój sąsiad też ma kodiaqa, a na mondeo sie ślini jak Kamracik na balony :mrgreen:

gdyby nie to, że ma 3 dzieci to by tego za choojem nie kupił, niestety... :lol: :lol:

Wszystko w kodiaqu przejdzie oprócz dupy... ma kosmicznie paskudną, moim zdaniem gorsza niż SII w sedanie.
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: skipper »

Jeszcze więcej satysfakcji z prowadzenia ŠKODY SUPERB i ŠKODY OCTAVIA RS

Obrazek

Na targach w Genewie zadebiutuje także nowy wariant silnikowy modelu SUPERB - 2.0 TSI o mocy 272 KM w połączeniu z nową siedmiobiegową automatyczną przekładnią DSG. Flagowa limuzyna ŠKODY będzie dostępna także ze zaktualizowanymi elementami wyposażenia: poszerzona została funkcja bez kluczykowego dostępu do auta KESSY, zaś nastrojowe oświetlenie kabiny Ambiente będzie mogło być sprzężone z wybranym trybem jazdy.

ŠKODA OCTAVIA RS to samochód, który zapewnia czystą radość z jazdy. W Genewie ta sportowa wersja OCTAVII zostanie zaprezentowana z jeszcze wzmagającym te emocje opcjonalnym pakietem Challenge Plus, który oferuje ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenia tak karoserii, jak i wnętrza.

Cyfrowy zestaw wskaźników dostępny dla jeszcze większej liczby modeli...
Zaprezentowany po raz pierwszy przy okazji debiutu kompaktowego SUV-a KAROQ cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień, w Genewie zostanie przedstawiony także w modelach OCTAVIA, SUPERB i KODIAQ. Zrywająca z analogową tradycją technologia oddaje do dyspozycji kierowcy cztery podstawowe widoki wskaźników, które mogą być indywidualnie konfigurowane.
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2345
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: siemi1 »

Zobaczymy za tydzień.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: skipper »

Elektromobilność odgrywa kluczową rolę w globalnej strategii rozwoju ŠKODA AUTO, nazywanej „Strategią 2025”. Elektryfikacja gamy modeli ŠKODA rozpocznie się w 2019r. od wprowadzenia ŠKODY SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in. Oprócz produkcji samochodów elektrycznych dla ŠKODA AUTO, zakład w Mladá Boleslav będzie produkował również podzespoły elektryczne do hybrydowych modeli kilku innych marek Grupy Volkswagen. Do 2025 roku marka rozszerzy ofertę modeli zarówno hybrydowych, jak i tych zasilanych energią elektryczną.
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
Awatar użytkownika
plipiec
Posty: 141
Rejestracja: 31 gru 2016, o 19:16
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszawa

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: plipiec »

Serwis Prasowy Škoda
11-04-2018
Tomasz Porawski: „Sukces po pierwszym kwartale nie wynika wyłącznie z wyprzedaży”

Wieloletni niekwestionowany lider polskiego rynku samochodów nie ustaje w ofensywie: pierwszy kwartał 2018 roku ŠKODA zamknęła z wynikiem 18 899 zarejestrowanych samochodów, co stanowi wzrost aż o 19,05% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Dzięki utrzymaniu zdecydowanego trendu wzrostowego, udział ŠKODY w rynku zwiększył się do dominującego poziomu 13,51%.

Nowy rok ŠKODA rozpoczęła w najlepszy możliwy sposób, w każdym z trzech pierwszych miesięcy notując imponujące wzrosty wyników (6 864 rejestracje w styczniu – wzrost o 30,8%, 5 665 rejestracji w lutym – wzrost o 25,9%, 6 370 rejestracji w marcu, wzrost o 3,92%). W sumie, w pierwszym kwartale roku na polskich drogach pojawiło się aż 18 899 nowych samochodów marki ŠKODA – to o 19,05% więcej, niż zarejestrowano w pierwszym kwartale poprzedniego roku. Z takimi wynikami ŠKODA zdecydowanie wyprzedza rynkowe trendy i umacnia się na pozycji niekwestionowanego lidera, powiększając swój rynkowy udział do dominującego poziomu 13,51%.



„Wraz ze zmieniającymi się trendami rynkowymi, ewoluuje także oferta ŠKODY, dostosowująca się do zwiększających się oczekiwań Klientów” – zauważa Tomasz Porawski, Dyrektor marki ŠKODA w Polsce. „Do tradycyjnych atutów w postaci ponadprzeciętnych właściwości funkcjonalnych naszych modeli, dołączają kolejne znaki rozpoznawcze: stosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych z zakresu bezpieczeństwa, emocjonujący design podążający za najnowszymi trendami oraz wykorzystywanie nowoczesnych technologii wymiany danych, które czynią każdą podróż bardziej komfortową”.

„Dysponując rozbudowaną i nowoczesną gamą modelową, możemy cieszyć się ze zrównoważonego rozwoju i dalszego, konsekwentnego powiększania przewagi nad konkurentami w rywalizacji o tytuł lidera polskiego linku. Naszą dumę potęguje fakt, iż osiągnięty w pierwszym kwartale wynik nie jest wyłącznie zasługą polityki wyprzedażowej - sukces sprzedażowy zawdzięczamy też w dużym stopniu samochodom wyprodukowanym już w tym roku.” – podsumowuje Porawski.

Koncentracja ŠKODY na ofensywie w segmencie SUV przyniosła efekty. W Polsce zarejestrowano 951 egzemplarzy topowego modelu KODIAQ, co stanowi niemal trzykrotny wzrost wyniku wobec tego uzyskanego w kwartale, w którym model ten debiutował.



Najpopularniejszymi modelami ŠKODY na polskim roku niezmiennie pozostają tradycyjne bestsellery, modele OCTAVIA i FABIA. W zakończonym kwartale były dwoma najpopularniejszymi samochodami na polskim rynku, notując wyniki odpowiednio 5 685 oraz 5 637 zarejestrowanych egzemplarzy, co stanowi wzrost o 16,71% i 13,51% wobec wyników zanotowanych w analogicznym okresie w roku poprzednim.

Na sukces ŠKODY złożyły się jednak wszystkie modele – każdy z nich zaobserwował w pierwszym kwartale znaczący wzrost popularności. Model RAPID zakończył pierwszy kwartał w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów na polskim rynku z wynikiem 2 701 rejestracji (wzrost o 2,58%), SUPERB – 2 268 rejestracji (wzrost o 17,45%). Szczególnie znaczący wzrost, 40,86%, zanotował model CITIGO, który zakończył kwartał z wynikiem 917 rejestracji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
---------------------
naERANIE.pl - największy, polski portal popkulturowy.
Filmy, seriale, gry, ksiązki - zapowiedzi, wiadomości, recenzje...
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: skipper »

Co oznaczają skróty mHEV, HEV, PHEV i BEV?


Producenci samochodów mianem napędu hybrydowego określają całkiem różne rozwiązania o innych poziomach zaawansowania i skuteczności. Na tę chwilę można wyróżnić trzy podstawowe rodzaje hybryd – przedstawiamy, czym się różnią między sobą.



Zgodnie z założeniami „Strategii 2025”, marka ŠKODA na przestrzeni najbliższych lat wprowadzać będzie szereg zelektryfikowanych modeli, spośród których pierwszym będzie SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in. Według najprostszej definicji, odnoszącej się zresztą nie tylko do motoryzacji, hybryda to połączenie dwóch różnych elementów. W przypadku samochodów odnosi się to do współpracy silników różnego typu. Już tutaj pojawia się pierwsza nieścisłość: może to być duet silnika spalinowego z elektrycznym, ale teoretycznie i każde inne połączenie, na jakie wpadną konstruktorzy.



Nawet ograniczając się do samego połączenia silnika spalinowego z elektrycznym, dalej określenie napędu hybrydowego może odnosić się do bardzo różnych rozwiązań, które znacznie różnią się od siebie stopniem wyszukania, kosztami produkcji i korzyściami wynikającymi z ich zastosowania.



Dla doprecyzowania, który konkretny rodzaj hybrydy jest wykorzystywany w danym samochodzie, wprowadzono szereg oznaczeń, które najczęściej funkcjonują w formie skrótów. Tym sposobem do motoryzacyjnego słownika przedostały się określenia takie jak HEV, PHEV, czy mHEV.

HEV: Hybrid electric vehicle (ang. Hybrydowy pojazd elektryczny)



Podstawowy typ hybrydy, często nazywany także „pełną hybrydą”. Do napędzania samochodu w autach o tym napędzie wykorzystywana jest moc z dwóch źródeł: silnika spalinowego i elektrycznego. By cały zestaw działał, potrzebny jest bak z paliwem i akumulator, który przechowa energię pobraną z silnika spalinowego bądź odzyskaną z toczenia i hamowania samochodu.



Jednostka sterująca układem napędowym sama decyduje, z którego elementu tego układu w danej chwili skorzystać i w jakim stopniu. Dla chwilowego obniżenia emisji spalin, w hybrydzie tego typu, może być oferowany tryb jazdy elektrycznej.



Pełna hybryda stała się wyjściową do innych rodzajów napędów tego typu i sama nadal stanowi popularne rozwiązanie. Jedną z innowacji, która przyniosła mu znaczące zwiększenie wydajności, było wprowadzenie instalacji elektrycznej o wysokim napięciu. Inżynierowie ŠKODY pracują już nad rozwiązaniami, które umożliwią im korzystanie z instalacji o napięciu sięgającym nawet 400V.



Duże znaczenie dla właściwości „pełnych” hybryd ma także konsekwentny rozwój silników spalinowych. W swoim najnowszym modelu koncepcyjnym VISION X, ŠKODA zaproponowała rewolucyjne połączenie napędu elektrycznego z silnikiem spalinowym zasilanym sprężonym gazem ziemnym. CNG stanowi obecnie jedno z najbardziej ekologicznych typów paliwa, a jednostka 1.5 G-TEC napędzająca model VISION X przystosowana jest także do spalania biogazu lub syntetycznego gazu ziemnego, przy którym realna emisja CO2 może obniżyć się nawet do poziomu obojętnego dla środowiska.



mHEV: Mild Hybrid Electric Vehicle (ang. Łagodny układ hybrydowy)




Korzyści wynikające z zastosowania prostszego i tańszego układu hybrydowego, są nie do przecenienia: przy stosunkowo niedrogim i łatwym do wyprodukowania rozwiązaniu można uzyskać obniżenie zużycie paliwa i emisji spalin na poziomie 10-15%.



Napęd tego typu złożony jest z silnika spalinowego oraz połączonej bezpośrednio z nim, mniejszej niż w przypadku pełnej hybrydy, jednostki elektrycznej. Najczęściej jej rola jest ograniczona wyłącznie do pełnienia obowiązków rozrusznika i alternatora. Generowana w ten sposób energia elektryczna może być wykorzystywana przez pokładowe urządzenia lub co najwyżej częściowego wspierania silnika spalinowego. Sam silnik elektryczny jest w tym układzie zbyt słaby, by całkowicie przejąć zadanie rozpędzania samochodu.



Mimo ograniczonej funkcjonalności, miękkie hybrydy mają swoje zalety. To stosunkowo prosty, a skuteczny sposób na zwiększenie wydajności samochodu i poprawę ochrony środowiska. Dlatego też na rynku pojawiają się rozwiązania rozwijające dalej tę ideę; można się spotkać je pod nazwą mHEV+, która wskazuje na większą rolę silnika elektrycznego, wynikającą z obecności większego akumulatora.



Silnik elektryczny występujący w roli rozrusznika i alternatora może być stosowany także w pełnej hybrydzie jako kolejne wsparcie dla wydajności całego zespołu. Dokładnie na takie rozwiązanie zdecydowali się konstruktorzy ŠKODY VISION X.

Obrazek

PHEV: Plug-in Hybrid Electric Vehicle (ang. Hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in)



Kolejnym rozwinięciem układu hybrydowego jest bardziej zaawansowane rozwiązanie zbliżające go już do napędu elektrycznego. Jak sama nazwa wskazuje, hybrydy typu plug-in można podłączyć do zewnętrznych źródeł energii, na przykład domowego gniazdka bądź stacji szybkiego ładowania. Pojazdy hybrydowe tego typu posiadają większe akumulatory, które pozwalają już na przejechanie odległości rzędu 30-50 km bez uruchamiania silnika spalinowego. W założeniu konstruktorów wystarczy to do codziennej podróży do pracy lub szkoły bez zużycia paliwa bądź emitowania spalin. Silnik benzynowy jest w tym założeniu uruchamiany tylko poza miastem, na dłuższych trasach.

Hybryda typu plug-in pojawi się w pierwszym hybrydowym modelu ŠKODY, debiutującej w przyszłym roku odmianie modelu SUPERB.



BEV: Battery Electric Vehicle (ang. Pojazd elektryczny)




Jako suplement do nomenklatury samochodów hybrydowych stosowane jest także określenie BEV, odnoszące się do pojazdu w pełni elektrycznego. Nie ma w nim już silnika spalinowego, a za napędzanie samochodu i zasilanie pokładowych urządzeń odpowiedzialna jest jednostka elektryczna. Wzorem układów hybrydowych, napęd tego typu wykorzystuje system odzyskiwania energii z hamowania dla wydłużenia zasięgu. Akumulator uzyskuje energię elektryczną z zewnętrznego źródła, tak jak hybryda typu plug-in.
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
Awatar użytkownika
skipper
Posty: 854
Rejestracja: 3 sty 2015, o 14:34
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Serwis Prasowy ŠKODA

Post autor: skipper »

Obrazek

ŠKODA prezentuje cennik modelu SUPERB iV, pierwszego auta marki z napędem hybrydowym typu plug-in



SUPERB iV to pierwsza ŠKODA, pod której maską kryją się dwa silniki. W zależności od sytuacji i wybranego trybu jazdy pracują one indywidualnie lub w połączeniu, łącząc korzyści zapewniane przez silnik elektryczny i silnik spalinowy. Luksusowy samochód dostępny jest w wariantach Ambition oraz Style z bogatymi pakietami wyposażenia w standardzie, a także w usportowionej wersji Sportline i ekskluzywnej Laurin&Klement.

Obrazek

SUPERB iV to pierwszy model ŠKODY z napędem hybrydowym typu plug-in. Jednostkę spalinową uzupełnia silnik elektryczny zapewniając łączną moc 160 kW (218 KM). Akumulator litowo-jonowy w ŠKODZIE SUPERB iV ma pojemność 13 kWh, pozwalając na pokonanie do 62 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną w cyklu WLTP. Kierowcy mogą wybrać jeden z trybów jazdy: E-mode, Hybrid lub Sport. W trybie elektrycznym pojazd porusza się niemal bezszelestnie i przyspiesza od 0 do 60 km/h w 5 s. Dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu samochód posiada generator dźwięku silnika E-Noise. Z w pełni naładowanym akumulatorem i pełnym zbiornikiem paliwa samochód pokona do 930 km bez przerw na tankowanie oraz ładowanie.



Innowacyjne systemy multimedialne

Wszystkie wersje ŠKODY SUPERB iV wyposażone są w najnowszej generacji multimedialne systemy Infotainment, systemy wspomagania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa. Na ekranie nowego SUPERBA iV można wyświetlić dane dotyczące zużycia energii, poziomu naładowania akumulatora i energii odzyskiwanej z hamowania. Model oferuje w standardzie system nawigacji AMUNDSEN z 8-calowym ekranem dotykowym, obsługą głosową i Wi-Fi. Dzięki zintegrowanej karcie eSIM z pakietem danych samochód jest zawsze online, a obliczanie trasy oraz przekazywanie informacji o ruchu drogowym odbywa się w czasie rzeczywistym. Dostęp do obsługi aplikacji mobilnych Android Auto i Carplay zapewnia funkcja SmartLink+.

Obrazek

Bogate wyposażenie dla bezpieczeństwa i komfortu

Hybrydowy wariant flagowego modelu oferuje niespotykane dotąd szerokie wyposażenie w standardzie. Wersja Ambition obejmuje m.in.: nawigację AMUNDSEN z 8-calowym ekranem dotykowym, obsługą głosową i Wi-Fi, adaptacyjne reflektory LED Top Matrix, tylne światła LED TOP, automatyczną dwustrefową klimatyzację Climatronic, zawieszenie adaptacyjne DCC, tempomat, funkcję FRONT ASSIST, system łączności SmartLink+. Ponadto w podstawowym wyposażeniu znajdują się kabel do ładowania z gniazda domowego 230 V/10 A oraz kabel do ładowania prądem przemiennym ze stacji ładowania do 3,6 kW.



Wersja Style oferuje w standardzie m.in.: bezkluczykowy system obsługi samochodu KESSY FULL, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, podgrzewane fotele przednie czy dźwiękochłonne przednie boczne szyby.



Wariant Sportline posiada sportowe fotele przednie, tapicerkę z Alcantary®, trójramienną skórzaną wielofunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany przełożeń oraz pakiet oświetlenia wewnętrznego LED AMBIENTE.

Obrazek

Najbogatsza wersja nowej ŠKODY SUPERB iV Laurin&Klement w wyposażeniu standardowym zapewnia: systemy bezpieczeństwa LANE ASSIST, SIDE ASSIST i REAR TRAFFIC ALERT, trójstrefową klimatyzację elektroniczną CLIMATRONIC, 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz ŠKODA SOUND SYSTEM.



Wszystkie modele ŠKODY SUPERB iV mogą być opcjonalnie wyposażone w dwa dodatkowe systemy wspomagające, dostępne wyłącznie dla tego modelu - asystenta cofania i parkowania z przyczepą Trailer Assist oraz system Area View 360 stopni, który zapewnia kierowcy widok otoczenia dookoła pojazdu za pośrednictwem czterech kamer.



Cennik pierwszego modelu hybrydowego typu plug-in w ofercie ŠKODY dostępny jest pod linkiem.

http://systemeffecto.pl/redirect/12894_ ... 4caa22.pdf
SIII L&K 2.0 TSI 220KM viewtopic.php?f=18&t=8480
ODPOWIEDZ