Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: timanfaya »

witajcie,

przeglądam forum od jakiegoś czasu, przeczytałem już chyba wszystko co się da o opcjach które mnie interesują w Superbie, ale ciągle mam kilka pytań. Od razu zaznaczę, że przy aucie nie będę grzebał (leasing) więc m.in. dlatego decyduje się na DCC (tak, wiem, nie każdy poleca, bo dalej buja, ale ja nie jeżdżę aż tak szybko, więc dla mnie będzie OK ;)).

W tej chwili czekam na cenniki i będę zamawiał Sportline 272, przy czym coraz lepiej mam rozpracowane opcje dodatkowe w Superbie (już trochę czekam na ten FL...) więc coraz bardziej widzę, że... za Sportline się przepłaca, bo w L&K mam za to samo więcej. Owszem, czarny grill z przodu jest ładniejszy, ale... lepsze wyposażenie również jest fajne. Minus jest taki, że Sportline z tym silnikiem ma podrożeć o 4200 zł, a L&K o.... 8700 zł (i zdaje się oprócz kamery cofania niewiele nowego tam wsadzą w standardzie...).

W związku z tym pytania są następujące:

1. Obniżone zawieszenie w Sportline po dołożeniu DCC jest tym samym zawieszeniem, co w każdym innym Superbie z DCC? Tak wynika z konfiguratora (obniżone zawieszenie nie może być razem z DCC). Zgadza się? Czyli wychodzi mi na to samo?
2. Czy z Amundsenem mogę się komunikować zdalnie przez apkę Skoda Connect? W konfiguratorze jest opisane, że Columbus ma slot na kartę SIM, natomiast Amundsen może mieć tylko podłączony modem przez USB (co może wyglądać nieco komicznie, chyba, że działający slot USB jest też w schowku pasażera/podłokietniku?). W jaki więc sposób działa usługa Infotainment Online? Jest tam jakiś eSIM (Amundsen)? Zakładam, że wtedy mam połączenie online ze Skodą, ale nie mogą np. zrobić hotspota, dopóki nie wsadzę modemu / karty SIM? (czyli w sumie zbędne, bo mogę przecież puścić hotspot ze... swojego smartfona?)
 Przy założeniu, że nie oglądam w aucie DVD i puszczam muzykę z radia/telefonu Columbus daje mi jeszcze cokolwiek vs Amundsen? Oczywiście różnicę jednego cala + pokrętła pomijam.
3. Jechałem i Sportline (280) i L&K (272) i wydaje mi się, że w obu wydech brzmiał tak samo. Jak rozumiem nie ma tu różnic i w trybie sport / individual będzie brzmiał identycznie?
4. Masaż w L&K - warto? Bo wentylację zdecydowanie chce wziąć - to w zasadzie główny argument za L&K...
5. ACC - z tego co wiem po lifcie będzie wycofany ACC160 więc nie spodziewam się obniżki cen ACC210 (ok 3000 zł). Warto? Pytam raczej tych co mają - korzystacie? Przestaliście? Dodam, że jeżdżę głównie po mieście i trasach krajowych = czy warto do korków? Mam wrażenie, że sam line assist + DSG może być mniej irytujący niż czekanie na to, aż ACC ogarnie/ruszy/zahamuje.
6. Skóra vs alcantara? Dzieci jeszcze brak, ale pewnie będą niedługo, więc pytam w kategorii co łatwiej wyczyścić ;)
7. Trójstrefowy climatronik pod względem małego dziecka - warto czy obejdzie się bez tego?


Aktualnie różnica między konfiguracją Sportline a L&K wynosi u mnie 2600 zł (a bez wentylacji 600 zł). Po podwyżce będzie razem 7100 zł. W tej cenie mam wtedy Columbusa, wentylację, chromy, trójstrefowy climatronic, ładowanie indukcyjne (tylko po co, skoro AA/CP będzie chyba dalej po kablu?....). W wersji tańszej mam czarne wykończenie / spoiler = lepszy wygląd. Serce mówi Sportline, a portfel - L&K. Albo raczej ekonomia - bo dostaję więcej, za niewiele więcej. Tylko czy te dodatki są faktycznie tyle warte? Czy może jednak Columbus/ładowanie indukcyjne dla mnie i tak nie ma większego sensu?
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: kmink »

Ad.1 DCC jest przynajmniej teoretycznie wszędzie takie samo, mogę dać Ci mój VIN to sobie sprawdź co jest u mnie, a potem dla porównania weź sprawdz numery zawieszenia w L&K czy innej wersji. Mi osobiście ten zawias bardzo odpowiada do auta na trasy.
Ad.2 Nie mam pojęcia, bo ja mam jeśli chodzi o audio "fulla" jaki był z tymi wszystkim dodatkami.
Ad.3 Moim zdaniem wersja z GPF jest cichsza, zresztą nie tylko moim zdaniem ale i moich pracowników, którzy jedno i drugie auto słyszeli na hamowni.
Ad.4 Testowałem i jak dla mnie zbędny bajer no ale do fejmu to zawsze +10
Ad.5 Ja wybrałem wersje do 160u...no bo stwierdziłem, że z rodziną i tak szybciej nie będę latał...tyle, że sporo latam też sam i brakuje ACC do 210 no ale cóż zrobić. Jak dla mnie jest to fajny wynalazek pomimo tego, że faktycznie z tym ruszaniem i przyspieszaniem trochę jest opieszały...ale jazda w korku, czy w trasie, gdy C sie nie spieszy i jedziesz w tłumie to sama przyjemność z ACC. Jest to jedna z najlepszych rzeczy jakie dobrałem.
Ad.6 Przy dzieciach ponoć skóra lepsza do utrzymania czystości ale ja wole sportowe fotele :D
Ad.7 Mam i moja żona jeżdżąca z tyłu, z dzieckiem bardzo to chwali.

Ja lubię cywilne auta ze sportowym charakterem. Nie cierpię chromu, nie przepadam za skórą, nie lubię jasnych wnętrz, nie było dla mnie innej opcji niż czerwony sportline :)
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: timanfaya »

dzięki wielkie za odpowiedź :)

1. OK
2. To jeśli ktoś ma Amundsena to będę wdzięczny za info jak jest z tym netem. Jak jest Skoda Connect to w zasadzie mi nic więcej nie trzeba, bo trzeba będzie podpinać telefon i tak kablem (no chyba, że się zdziwię i będzie bezprzewodowy MirrorLink...)
3. Fakt, w tym sensie 272 może być cichsze - bardziej mi chodziło o to, czy Sportline jest jakoś podkręcany, czy w trybie Sport i tak dźwięk będzie porównywalny w L&K z tym samym silnikiem?
5. OK, muszę w takim razie przemyśleć. Czasem jadę jakąś trasę gdzie fizycznie wręcz nie ma opcji wyprzedzić przez parenaście minut (auto za autem) i tu mnie kusi stosować ACC.

Mnie kusi dragon skin (czerwony trochę też, choć IMO na żywo gorzej wygląda niż na zdjęciach) ale żona się krzywo patrzy...
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: Big »

L&K jest faktycznie bardziej opłacalny w relacji wyposażenie/cena.
Ad. 1 Co do DCC - jeśli dobierzesz do Sportline to będziesz miał to samo co w L&K.
Ad. 2 Nie wiem, mam Columbusa.
Ad. 3 Nie mam porównania, nie wypowiadam się.
Ad. 4 Dla mnie, jak dla kolegi powyżej, zbędny bajer. Nie mam, ale miałem okazje przejechać się S III z masażem. Mam problemy z lędźwiową częścią kręgosłupa i jakoś ten masaż mnie nie przekonał do siebie. Dla mnie szkoda kasy.
Ad. 5 ACC nie mam i celowo nie zamawiałem do swojego S III. Jeździłem z aktywnym tempomatem innymi, testowanymi przeze mnie, autami i mnie to tylko wkurzało. Zawsze po wypróbowaniu działania wyłączałem to w chorobę.
Ad. 6 Skóra jest duuuuuuużo łatwiejsza do pielęgnacji i utrzymania w czystości niż alcantara. Z drugiej strony na skórze zawsze będziesz się ślizgać. Alcantara świetnie trzyma ciało w zakrętach. Jednak aby wnętrze auta ładnie wyglądało, zarówno o skórą jak i alcantarę trzeba dbać (czyścic, odżywiać) inaczej po 2-3 latach zamiast zdobić będzie szpecić wnętrze.
Ad. 7 Małego dziecka nie mam, ale 3 strefowy climatronic to naprawdę fajna rzecz. Młoda jadąc z tyłu zawsze nastawia sobie wyższa temp. bo jej wiecznie zimno. Dzięki temu, że ma osobną strefę robi to niezależnie od nas i nie ma konfliktów komu za ciepło, a komu zbyt zimno.

P.S.
W Lublinie w jednym z salonów Skody Sportline 2.0 (272KM) 4x4x w kolorze dragon skin jest do kupienia od ręki (przynajmniej w poprzednim tygodniu jeszcze był).
Awatar użytkownika
wyder84
Posty: 118
Rejestracja: 5 lut 2019, o 01:34
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Bartek

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: wyder84 »

Ciekawe i wnikliwe pytania zadałeś. Jestem też przed zakupem FL ale wiem, że tylko SL, czerń + fotele i kolory szary steel tego L&K nie ma

Jestem na bieżąco i cały czas testuje bo w firmie już mamy jednego 272 SL i na jego podstawie podejmujemy decyzje co do wyposażenia przy kolejnym.

Wypowiem się obszernie jedynie w kwestii tempomatu. Faktycznie nie będziesz miał wyjścia tylko 210. Trasa: to zależy jak jeździsz? Ja ganiam ok 180 na moim obecnym S2 2.0 TDI 170 KM, ale jak wsiadam do S3 272 to już ganiam 200-210km/h (wchodzisz na inną moc i szybciej osiągasz te prędkości). Jeździłem S3 zarówno w ACC 160 jak i w ACC210 i dla mnie w ACC160 brakowało stałej prędkości przy 180-190, powyżej wolę już sam kontrolować prędkość. W kwestii przyspieszania i hamowania ustawiasz to w profilu jazdy jak ma działać. Jedyne co mi bardzo doskwiera to, że w sytuacji kiedy jedziesz na dużej prędkości i jakiś samochód wjeżdza Ci na lewy pas, tempomat zbyt późno go wyłapuje i nie daje komfortu czy zadziała. Może ten nowy ACC będzie nowszej generacji tak jak w VW i poprawią to.
Po mieście w korkach: rewelacja. Zwróć uwagę, że ACC po zatrzymaniu możesz uruchomić pedałem gazu (nogą) lub manetką (ręką) - dzięki temu jedziesz w korku wykorzystując tylko rękę bez ruszania nogami. Jeżdząc ze start-stop on sam też wyłapuje kiedy samochód przed Tobą ruszył i uruchamia silnik.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: timanfaya »

Dzięki wielkie za opinie. Co do ACC to za mało testowałem - może sobie jeszcze pójdę na jazdę próbną i przejadę pół godziny na ACC żeby stwierdzić, czy ma sens, bo zdania widzę podzielone :)

To pozostaje jeszcze kwestia tego nieszczęsnego Amundsena i internetu, bo ja się już pogubiłem co mi daje usługa skody (Infotainment Online) versus wsadzenie karty SIM przez sticka/slot (w Columbusie). Czy np. aby mieć podgląd auta zdalnie w telefonie przez apkę Skody muszę mieć wsadzoną kartę SIM czy wystarczy Infotainment Online? Abonament wyszedłby taniej niż Columbus. Czy mogę udostępnić internet z telefonu via USB czy tylko via hotspot?

Swoją drogą czy w Superbie jest domyślnie tylko jedno gniazdo USB? Bo kamerę samochodową muszę tam wpiąć (z zapalniczki pewnie by mi chodziła 24h/dobę, tak mam teraz w O3) więc przy jednym zajętym gnieździe nie będzie jak podpiąć CarPlay...

PS. Co do kolorów to ja się waham między business grey i quartz grey, choć steel też chodzi po głowie... Auto chcę w 100% dopasować do siebie (ostatnie brałem z placu i ma braki) więc w grę wchodzi tylko produkcja - no i teraz wolę już wziąć mimo wszystko FL z matrixami niż stary model.
Awatar użytkownika
wyder84
Posty: 118
Rejestracja: 5 lut 2019, o 01:34
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Bartek

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: wyder84 »

W nowym Superbie FL będzie zwiekszona ocpjonalnie ilość gniazd do 4 USB
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: timanfaya »

Czyli możemy założyć, ze w Amundsenie (a może już Bolero) będzie 2? Coś o bezprzewodowosci AA/CP wiadomo?
Awatar użytkownika
wyder84
Posty: 118
Rejestracja: 5 lut 2019, o 01:34
Samochód: Superb III
Silnik: Inny
Imię: Bartek

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: wyder84 »

Nie wiem jak to w szczegolach wyglada: MI3 czyli ten system co jest teraz w Scali (sprawdz co on ma bezprzewodowo a co kablu), bedzie dopiero w przyszlym roku montowany razem z Side Assist, 360 view i czyms jeszcze.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: timanfaya »

Tak, to to. Jesli faktycznie będzie od przyszłego roku to strasznie słabo, żeby do flagowca tego nie dali...
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: orlik »

W nowych z tego rocznika już są dwa gniazda USB, bo mam w podłokietniku i tam gdzie ładowarka indukcyjna telefonu + 2 z tyłu.
Można internet udostępnić do radia amundsen bezprzewodowo z telefonu.
Usługi lokalizacyjne oraz inne działają z wbudowanej karty sim,wiec nie trzeba dawać modemu.
Osobiście nie brałem Columbusa do sportlina, ze względu na brak pokręteł i moim zdaniem bardzo wysoką dopłatę, nie wartą tych pieniędzy.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: timanfaya »

Czyli, podsumowując, w Amundsenie wbudowana karta SIM jest po to, aby łączyć się z serwerami Skody m.in. do działania aplikacji Skoda Connect (lokalizowanie auta itd), natomiast udostępnianie z telefonu jest po to, aby sprawdzać pogodę, newsy, korki na trasie itd. Zgadza się? Bo jak tak, to faktycznie obejdzie się bez Columbusa - wolę Google Maps.

Co do USB - te dwa z tyłu zakładam, że są w pakiecie Simply Clever - raczej nie będę brał, nie potrzebuję. 2 z przodu będą OK. Oba działają do łączenia Android Auto / CarPlay? Wtedy do podłokietnika wpinam telefon, a pod radiem - kamerę (albo na odwrót).

Z ciekawości - po co ci ładowanie indukcyjne jak do AA/CP i tak trzeba podpinać kablem? Nie korzystasz? Lepsze navi od Skody?
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: bartekpion »

Ładowanie indukcyjne ma jeszcze wzmacniacz sygnału antenowego, ale w praktyce u mnie wygląda to tak, że ładuje tel. kablem od AA, bo jak wzmacniam sygnał w ładowarce to nie widzę co janosik do mnie mówi, i mam wrażenie że częściej gubi GPS-a, a poza tym nie wiem czy nie ładuje 2 źródłami na raz, oraz trzeba mieć dobry kabel kątową wtyczką do telefonu, żeby cały ten majdan działał. Normalnie Nobla temu geniuszowi co to tak wymyślił. Z fajnych opcji do S3 jest jeszcze szyba czołowa podgrzewana i odbijająca promienie słoneczne, oraz progresywny układ kierowniczy.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: orlik »

timanfaya pisze:Czyli, podsumowując, w Amundsenie wbudowana karta SIM jest po to, aby łączyć się z serwerami Skody m.in. do działania aplikacji Skoda Connect (lokalizowanie auta itd), natomiast udostępnianie z telefonu jest po to, aby sprawdzać pogodę, newsy, korki na trasie itd. Zgadza się? Bo jak tak, to faktycznie obejdzie się bez Columbusa - wolę Google Maps.
Dokładnie tak.
timanfaya pisze: Z ciekawości - po co ci ładowanie indukcyjne jak do AA/CP i tak trzeba podpinać kablem? Nie korzystasz? Lepsze navi od Skody?
- Bo tak jak Bartek napisał ma wzmocnienie sygnału - w mojej ocenie faktycznie wzmacnia!
- Bo trzeba było ten pakiet dokupić w momencie konfigurowania z Amudsenem
- Jako ciekawostkę powiem, że nie mam jeszcze telefonu ładowanego indukcyjnie (sprawdzałem i działa na telefonie kolegi), ale technologia idzie do przodu, więc pewnie kwestia czasu i też będę miał, a auto jednak na kilka lat wzięte.
- Nie zawsze jeżdżę na navi czy to skody czy google, ale zawsze w trasie rozmawiam przez tel, wiec jak będę mógł ładować bez podpinania kabla to fajna sprawa, bo czasami trudno kabel trafić podczas jazdy, a druga sprawa żaden kabel nie będzie mi wystawał.

Ps. dokładnie, grzana szyba i układ progresywny również polecam!
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement

Post autor: timanfaya »

Dzięki! Tak myślałem - indukcyjne ładowanie raczej odpada - przy założeniu, że nie ma bezprzewodowego CarPlaya. Jak będzie, to wezmę, bo wtedy będzie miało sens ;)

Progresywny układ kierowniczy - tak, biorę. W Sportline będzie też teraz w cenie podgrzewanie foteli, więc dobiorę też kierownicę (jeśli dalej będzie za ~600 zł). Szybę - zobaczę, auto stoi głównie w garażu podziemnym. Z doświadczenia wiem, że jak gdzieś stoi poza garażem w zimie, to bardziej mnie irytowało to, że skóra na kierownicy była zimna przez wiele kilometrów, choć auto się już w środku nagrzało - a nie skrobanie szyby. Choć może się skuszę...

Póki co mój zestaw wygląda mniej więcej tak:
DCC, zapasowe koło, alarm do kessy (leasing...), bezdotykowe otwieranie bagażnika, smart light assist (lane assist, blind spot, rear traffic alert), amundsen, wycieraczka, kamera cofania, progresywny układ kierowniczy, virtual cockpit, isofix przód, roleta przeciwsłoneczna tył. Dwa ostatnie brane głównie pod dziecko. Do polifta dojdzie też (w cenie) podgrzewanie foteli i dźwiękoszczelna szyba. Dołożę pewnie kierownicę i ew ACC.
ODPOWIEDZ