Spalanie 190KM TDI vs TSI

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
karas2002
Posty: 121
Rejestracja: 5 paź 2019, o 08:52
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: karas2002 »

Wciąż dużo ekonomiczniej wychodzi TDI. Oczywiście jest sporo droższy. Ale taki 4x4 + ewentualny racechip tez zrobi robotę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: timanfaya »

No tak, ale 190 TDI 4x4 po chipie nigdy nie będzie 272 TSI nawet przed chipem. Tam jest chyba z 2-3 sek do setki różnicy - a to robi robotę ;)
Co nie zmienia faktu, że jak ktoś robi dużo kilometrów, to taki TDI ma sens. Ew. wspomniani 190 TSI, ale bez czterołapa.
johnyPL
Posty: 67
Rejestracja: 3 gru 2019, o 18:39
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: johnyPL »

Tak się prezentuje moje spalanie
Obrazek
SIII FL SportLine
krzysn
Posty: 277
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: krzysn »

Oto moje trzy grosze: 2.0 tsi 190KM na trasie super, około 6 (nawet lekko poniżej jeśli nie przekracza się setki). Ale ze spalania w mieście jestem rozczarowany: dystans 5km bez korków blisko 12, dzisiaj z korkami, odległość 7km, spalanie 14,7 :-(
Może się jeszcze trochę ułoży, mam dopiero 700km przebiegu. Na razie jedyne co wymyśliłem to to, że za luksus trzeba płacić :-) Octavia II 1,4TSI paliła mi około 10 po miescie...
Sdss
Posty: 519
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: Sdss »

krzysn pisze: 30 gru 2019, o 18:16 Oto moje trzy grosze: 2.0 tsi 190KM na trasie super, około 6 (nawet lekko poniżej jeśli nie przekracza się setki). Ale ze spalania w mieście jestem rozczarowany: dystans 5km bez korków blisko 12, dzisiaj z korkami, odległość 7km, spalanie 14,7 :-(
Może się jeszcze trochę ułoży, mam dopiero 700km przebiegu. Na razie jedyne co wymyśliłem to to, że za luksus trzeba płacić :-) Octavia II 1,4TSI paliła mi około 10 po miescie...
300KG mniej i sporo mniejsza pojemność, mam podobne odczucia, też przesiadelm się z 1.4 TSI 150KM.
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: timanfaya »

Ja również jeździłem 1.4 TSI (O3, 140KM) i uważam, że pod względem stosunku osiągów do spalania ten silnik w tym aucie był więcej, niż zadowalający. Dlatego nie dziwię się, że przesiadka do S3 2.0 TSI 190KM jest "pomijalna", bo auto zbiera się jakąś sekundę lepiej ale jest też bardziej wyciszone, więc nie ma tego wrażenia prędkości. A pali jednak swoje więcej, bo to w końcu ~42% większa pojemność. Tego się nie oszuka ;)
hukol
Posty: 7
Rejestracja: 8 gru 2019, o 19:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: hukol »

Zrobiłem juz w moim 2.0 tdi 4x4 combi FL 4000 km. Mogę się podzielić wynikami jeżeli chodzi o spalanie. Trasa predkosc 140 km/h 7-7,5 l.
Miasto minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać (bedac zawalidrogą) to 7.5l.
Mam porównanie z eklasa 2.0 cdi 4 matic - to spalanie w przypadku superba jest o około 2 litry wyższe w trasie.
Koszmarem jest wypalanie się DPF, średnio co drugi dzień. Mimo że robię dużo tras to DPF najczęściej wypala się oczywiście w mieście. Po włączeniu zimnego silnika i przejechaniu 5 km potrafi rozpocząć się proces. Jest to dość łatwe do wyłapania, silnik ma wysokie obroty i uruchamia wszystkie możliwe wentylatory.
Na 4000 km. już poszło 5 litrów adblue.
Lampka ukladu kontroli spalin już mi się z 2 razy paliła, na szczęście silnik nie przechodzi w tryb awaryjny. Szybka jazda po trasie powoduje zgaśniecie w/w kontrolki.
Również zadziwiająca jest skrzynia dsg, jadąc pod górkę 60 km/h potrafi wrzucić 6 bieg:/
Ogólnie bardzo żałuję że nie wziąłem zwykłego 2.0 tdi z manualem.
Awatar użytkownika
karas2002
Posty: 121
Rejestracja: 5 paź 2019, o 08:52
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: karas2002 »

hukol pisze: Ogólnie bardzo żałuję że nie wziąłem zwykłego 2.0 tdi z manualem.
Ale mówisz o wersji 150 km czy bez 4x4?
Dla mnie Twój wybór to jedyny słuszny jak się robi większe przebiegi.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: timanfaya »

karas2002 pisze: 17 sty 2020, o 12:39
hukol pisze: Ogólnie bardzo żałuję że nie wziąłem zwykłego 2.0 tdi z manualem.
Ale mówisz o wersji 150 km czy bez 4x4?
Skąd wziąłeś diesla 150 KM? Nie ma takiego od lat... :)
hukol pisze: 17 sty 2020, o 12:37 Również zadziwiająca jest skrzynia dsg, jadąc pod górkę 60 km/h potrafi wrzucić 6 bieg:/
Niestety w benzynie nie jest lepiej. Nawet jadąc na ACC w trybie S potrafi robić cuda i schodzić do 1500 obrotów jadąc pod górkę (w D jeszcze niżej) - podczas gdy wtedy mój silnik ma moment obrotowy porównywalny z "maluchem". Dlatego wtedy cenię sobie łopatki i możliwość szybkiego wyprowadzenia go z błędu... W dieslu chociaż jest o tyle lepiej, że wyższy moment zaczyna się pewnie nieco niżej. Ale, tak jak pisałem już wielokrotnie, oprogramowanie DSG w D to IMO porażka - za niskie obroty które wcale nie dają dużo niższego spalania.
Zrobiłem juz w moim 2.0 tdi 4x4 combi FL 4000 km. Mogę się podzielić wynikami jeżeli chodzi o spalanie. Trasa predkosc 140 km/h 7-7,5 l.
Miasto minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać (bedac zawalidrogą) to 7.5l.
No to +2 litry w 272 KM wygląda przy tym całkiem atrakcyjnie (9-10 to standard na autostradzie i minimum w mieście). A jak ktoś chce w miarę ekonomiczny silnik i nie robi ogromnych dystansów to podstawowy 2.0 TSI w benzynie też wygląda nieźle.
Awatar użytkownika
karas2002
Posty: 121
Rejestracja: 5 paź 2019, o 08:52
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Łódź

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: karas2002 »

timanfaya pisze:
karas2002 pisze: 17 sty 2020, o 12:39
hukol pisze: Ogólnie bardzo żałuję że nie wziąłem zwykłego 2.0 tdi z manualem.
Ale mówisz o wersji 150 km czy bez 4x4?
Skąd wziąłeś diesla 150 KM? Nie ma takiego od lat... :)
Z cennika?!Obrazek
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: timanfaya »

karas2002 pisze: 17 sty 2020, o 12:53
timanfaya pisze:
karas2002 pisze: 17 sty 2020, o 12:39
Ale mówisz o wersji 150 km czy bez 4x4?
Skąd wziąłeś diesla 150 KM? Nie ma takiego od lat... :)
Racja, mój błąd - byłem przekonany, że są tylko 190 KM.
Awatar użytkownika
enocylhdclub
Posty: 231
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:59
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Dawid

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: enocylhdclub »

timanfaya pisze:
karas2002 pisze: 17 sty 2020, o 12:39
hukol pisze: Ogólnie bardzo żałuję że nie wziąłem zwykłego 2.0 tdi z manualem.
Ale mówisz o wersji 150 km czy bez 4x4?
Skąd wziąłeś diesla 150 KM? Nie ma takiego od lat... :)
hukol pisze: 17 sty 2020, o 12:37 Również zadziwiająca jest skrzynia dsg, jadąc pod górkę 60 km/h potrafi wrzucić 6 bieg:/
Niestety w benzynie nie jest lepiej. Nawet jadąc na ACC w trybie S potrafi robić cuda i schodzić do 1500 obrotów jadąc pod górkę (w D jeszcze niżej) - podczas gdy wtedy mój silnik ma moment obrotowy porównywalny z "maluchem". Dlatego wtedy cenię sobie łopatki i możliwość szybkiego wyprowadzenia go z błędu... W dieslu chociaż jest o tyle lepiej, że wyższy moment zaczyna się pewnie nieco niżej. Ale, tak jak pisałem już wielokrotnie, oprogramowanie DSG w D to IMO porażka - za niskie obroty które wcale nie dają dużo niższego spalania.
Zrobiłem juz w moim 2.0 tdi 4x4 combi FL 4000 km. Mogę się podzielić wynikami jeżeli chodzi o spalanie. Trasa predkosc 140 km/h 7-7,5 l.
Miasto minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać (bedac zawalidrogą) to 7.5l.
No to +2 litry w 272 KM wygląda przy tym całkiem atrakcyjnie (9-10 to standard na autostradzie i minimum w mieście). A jak ktoś chce w miarę ekonomiczny silnik i nie robi ogromnych dystansów to podstawowy 2.0 TSI w benzynie też wygląda nieźle.
+2? Chyba +5l. Zresztą widziałem średnie długoterminowe z dynamicznej jazdy 280/272 i jest to 11-13l. Ludzie mają różne pojęcie dynamiki, dlatego od zawsze powtarzam, że porównywanie spalania kogoś innego do swojego jest bezsensu.
hukol
Posty: 7
Rejestracja: 8 gru 2019, o 19:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: hukol »

karas2002 pisze: 17 sty 2020, o 12:39
hukol pisze: Ogólnie bardzo żałuję że nie wziąłem zwykłego 2.0 tdi z manualem.
Ale mówisz o wersji 150 km czy bez 4x4?
Dla mnie Twój wybór to jedyny słuszny jak się robi większe przebiegi.


Tak, przyznaję że zgubiła mnie pycha:> Gdzie ja będę jeździć 150 km samochodem...
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: timanfaya »

enocylhdclub pisze: 17 sty 2020, o 13:02
timanfaya pisze:
Zrobiłem juz w moim 2.0 tdi 4x4 combi FL 4000 km. Mogę się podzielić wynikami jeżeli chodzi o spalanie. Trasa predkosc 140 km/h 7-7,5 l.
Miasto minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać (bedac zawalidrogą) to 7.5l.
No to +2 litry w 272 KM wygląda przy tym całkiem atrakcyjnie (9-10 to standard na autostradzie i minimum w mieście). A jak ktoś chce w miarę ekonomiczny silnik i nie robi ogromnych dystansów to podstawowy 2.0 TSI w benzynie też wygląda nieźle.
+2? Chyba +5l. Zresztą widziałem średnie długoterminowe z dynamicznej jazdy 280/272 i jest to 11-13l. Ludzie mają różne pojęcie dynamiki, dlatego od zawsze powtarzam, że porównywanie spalania kogoś innego do swojego jest bezsensu.
Nie no, nie przesadzajmy. Sam jestem zwolennikiem podawania realnego spalania ale akurat w tym wypadku te dane pokrywają się z moim własnym doświadczeniem: 272 jest w stanie spalić 2 litry więcej w mieście dla podanych warunków ("minimalne spalanie będąc zawalidrogą"), tak samo jak na autostradzie jadąc 140 kmph. Sam gdzieś pisałem, że byłem pozytywnie zaskoczony po pierwszych kilometrach swoim autem, że tempomat na 160 kmph daje około 10 litrów / 100, co jest moim zdaniem bdb wynikiem.

...natomiast nie raz pisałem, że standardowo w mieście jest 11-13, a w korkach spokojnie osiąga się 15. Średnia długodystansowa u mnie to natomiast 11/100
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Spalanie 190KM TDI vs TSI

Post autor: bartekpion »

Miasto miastu nie równe, noga innej nodze, a trasa też jest różna w każdym przypadku. W moim przypadku w porównaniu s3 TSI280KM vs. poprzednik passat B6 2.0TDI PD, ta sama trasa (ok 100km w jedną stronę), ta sama noga i zbliżone warunki wychodzi: 8.2-9 vs 6.8-7.5 l/100km, zależnie, jak bardzo się śpieszyłem (mowa o normalnym ruchu nie gnaniu na złamanie karku i wyprzedzaniu wszystkiego co się rusza, prędkości do 120-130km/h). Dla zestawu S3 TSI220 vs passat B6 2.0TDI PD, te same warunki (jeden za drugim w odpowiednim odstępie), trasa typu S: 8.7 vs 8.0, krajówki i powiatówki: różnica 0.5-0.6l/100km. Podobno PD ma spalanie wyższe niż CR, przynajmniej w B6 tak było, a im nowsza generacja TDI tym pewnie jeszcze mniej palą, więc i różnice pewnie większe TSI vs TDI, nie wiem, nie jeździłem, nie chciałem już diesla. Najniższe spalanie s3 TSI280 w moim małym mieście bez świateł i korków ze startu zimnego na odległości ok 15km to 8.5l/100km - ale to już prawie zawalidroga, prędkości zgodne z kodeksem. Z przebiegu 60kkm mam 9.6 l/100km z tankowań. Nie chodzi mi o przechwalanie, ale pokazanie, że jest tak dużo zmiennych wpływających na spalanie, oraz, że są realne, ale w konkretnych warunkach. Średnia na poziomie 8.5-9.0l/100km to u mnie codzienność (robię głownie trasy po krajówkach), i to raczej ja wyprzedzam. Ale nie stoję w korkach, jeżdżę po w miarę płaskim, i gdzie się da staram się przewidywać operowanie gazem. Zdaża się też średnia z trasy na poziomie 7-7.5l/100km, ale to raczej w pobliżu prędkości kodeksowych i toczenia się w większości za poprzednikiem i jak jest sens wyprzedzać, to wyprzedzam, inaczej się toczę. Trasy typu S i A podnoszą mi średnią do 10-11l/100km (zależnie od warunków), ale i prędkości często są na poziomie 160-180km/h, czyli tak jak u innych. Miasto do 12l/100km, ale to na krótkich odcinkach, rzędu 3-5 km i zimnym starcie. Potrafię wjechać do wawy ze średnią 8.5l/100km, pokręcić się trochę (zrobię max 20km od rogatek do rogatek, nawet centrum z daleka nie widzę) i przy wyjeździe średnia jest 10-11l/100km, tak więc duże miasta nieźle podnoszą spalanie...
ODPOWIEDZ