Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
lechupe
Posty: 127
Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 295KM / 372Nm
Lokalizacja: KR

Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: lechupe »

cześć,

Nie znalazłem wątku syntetycznie opisującego +/- modelu z silnikiem 3.6
Jest on na mojej "short" liście zakupów. Alternatywnie A6 3.0 TDI ewentualnie S80/V70 T5. Auta nowe.
Aktualnie jeżdżę Superbem 2.0 TDi (170) i uważam je za bardzo udane auto, pomimo kilku wad.

W szczególności mam obawy co do DSG, w jakimś teście napisano, ze nie pasuje ona do tego modelu, potrafi się mylić, ma opóxnienie przy "kick-down".
Ponadto silnik ma być znacznie głosniejszy od TDi ...

Ciekaw jestem też, czy te auto (sedan) przy zawieszeniu standardowym jest tez podatne na boczny wiatr (w moim aktualnym sedanie uwazam to za jedną z najwiekszych wad) - czy wobec tego warto jest wybrac zawieszenie sportowe - czy w ogóle robi to jakąś różnicę.

A poza tym jakie opcje są przydatne, a jakie można sobie darować. (generalnie biorę wersję L&K)

dzieki z góry za wasze komentarze i uwagi.
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Enriquez »

lechu, skoro jeździsz już SII, to jakie opcje są Ci przydatne, to powinieneś raczej znać :D
3,6 nigdy nie jeździłem, więc czekamy na znawców.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

Na pewno między bajki można włożyć to, że 3.6 jest głośniejsze od tdi.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
lechupe
Posty: 127
Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 295KM / 372Nm
Lokalizacja: KR

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: lechupe »

Enriquez pisze:lechu, skoro jeździsz już SII, to jakie opcje są Ci przydatne, to powinieneś raczej znać :D
[..].
wiesz ja nie mówię o takich opcjach jak boczne poduszki czy rolety p-słoneczne.
Ale np nie wiem co daje (w praktyce) system HHC, jak działa ostrzeganie przed zmęczeniem czy co zawiera niezalezny system oogrzewania (maxi-dot) - dziala jak webasto ?

a tak btw, dilerzy skody w pl nie maja testowych wersji 3.6 ...
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
Awatar użytkownika
bar72
Posty: 694
Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: bar72 »

lechupe pisze:
W szczególności mam obawy co do DSG, w jakimś teście napisano, ze nie pasuje ona do tego modelu, potrafi się mylić, ma opóxnienie przy "kick-down".
Ponadto silnik ma być znacznie głosniejszy od TDi ...

Ciekaw jestem też, czy te auto (sedan) przy zawieszeniu standardowym jest tez podatne na boczny wiatr (w moim aktualnym sedanie uwazam to za jedną z najwiekszych wad) - czy wobec tego warto jest wybrac zawieszenie sportowe - czy w ogóle robi to jakąś różnicę.

A poza tym jakie opcje są przydatne, a jakie można sobie darować. (generalnie biorę wersję L&K)

dzieki z góry za wasze komentarze i uwagi.
posiadam 3,6 kombi
dsg działa ok , nie mam problemów
mam sportowe zawieszenie jest deczko niżej zawieszona dla jednych + dla innych - , z racji ze 3,6 bardziej pasuje do sportowego kombi dla mnie na +
polecam dach panoramiczny w słoneczne dni super sprawa
co do porównywania do audi to napiszę tak mam audi nowe kupione w salonie i mam teraz skodę moje zdanie : nie zapłacę 2 razy więcej za A6 bo Audi w stosunku do Skody nie jest tego warte albo Skoda jest za tania :-) , wiem audi prestiż itp a tu znaczek nie ten , ale jak jadę Skodą to nie patrze na znaczek na masce i klapie bo go nie widzę , no ten na kierownicy jest widoczny :-), gdybym kupował raz jeszcze skodę to na 100% 3,6 fsi , ale to moje zdanie, są tu tacy na forum co zaraz napiszą ,ze to zły silnik pali dużo i głośny itp.Tylko czy oni jeździli samochodem z tym silnikiem czy tylko o nim czytali?, kup nie będziesz żałował o spalaniu nie piszę bo to jak włożyć kij w mrowisko :-)
Ostatnio zmieniony 14 sty 2014, o 15:59 przez bar72, łącznie zmieniany 1 raz.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: LMB »

bar72 pisze:Tylko czy oni jeździli tym silnikiem czy tylko o nim czytali?
Ja wiem, ze sie czepiam i w ogole, ale nie znam nikogo kto by jezdzil silnikiem ;)
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: LMB »

lechupe pisze:a tak btw, dilerzy skody w pl nie maja testowych wersji 3.6 ...
Ja swego czasu 1.8TSI nie moglem znalezc na jazdy probne :lol:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
bar72
Posty: 694
Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: bar72 »

poprawione :-)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

Pewnie że nie ma to jak wolnossace V6 w Pb :)

Ale na Twoim miejscu rozejrzalbym się wśród innych marek niż Vagi i Volvo.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
lechupe
Posty: 127
Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 295KM / 372Nm
Lokalizacja: KR

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: lechupe »

bar72 - dzieki.
czy mając te sportowe zawieszenie odczuwasz wrażliwość na boczny wiatr, gdzieś tak przy 170-180km/h ?

Zuber - nie ma za bardzo innych (rozsądnych) opcji w klasie (powiedzmy) premium.
A superb l&K zaliczam jednak do przedsionka ;-) premium.
Z pewnych względów nie biorę pod uwagę BMW

No i przychylam sie do zdania bar72 co do cen, chociaz pewnie miałbym A6 w bardzo dobrej cenie.

zresztą jest wątek 'co zamiast superb' ale tam w wiekszości jakies bzdety sa ;-)
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
Awatar użytkownika
bar72
Posty: 694
Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Kraków

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: bar72 »

nie odczuwam specjalnie by było inaczej niż w audi , raz jak mocno wiało między świętami i syn wracał z Krakowa to coś wspominał o bocznym wietrze ale wtedy naprawdę mocno wiało na Podhalu skutki tego sa w Tatrzańskim Parku masa powalonych drzew . Ja nie odczuwam wrażliwości na boczny wiatr w normalnych warunkach pogodowych (wiatr zwykły jak czasem wieje )
wtedy był bardzo mocny halny jak to u nas mówią :-)
ps.
A6 w bardzo dobrej cenie.
z mocnym silnikiem z napędem na 4 łapy , i z wyposażeniem z Skoda Superb L&K ciekawy jestem jaka cena :-)
Awatar użytkownika
lechupe
Posty: 127
Rejestracja: 14 sty 2014, o 14:19
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 295KM / 372Nm
Lokalizacja: KR

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: lechupe »

moja wersja jest bardzo wrazliwa na wiatr. Przy wiekszej predkości i całkiem niewielkich podmuchach potrafi "przestawić" auto o pare centymetrów.
Jak ktos nie wie to sie moze zdziwic ;-)

zresztą chyba w necie sa dosć podobne opinie na ten temat.
Ale wiem z doświwdczenia, ze z róznymi silnikami (i zawieszeniami) jest róznie. Miałem kiedys benzynowe mondeo, które hulało po szosie jak tiktaki w pudełku.
A z kolei diesel trzymał sie autobahny jak przyklejony.

No oczywiscie a6 3.0 tdi quatro plus wyposażenie porównywalne z l&k to sie w cenie superb nie da ;-)
ale bez napędu, kupując poza pl (czyli bez akcyzy) i z pełnym odliczeniem vatu - jestesmy porównywalni.
SII 2.0 TDI (170KM) -> SIIFL 3.6 L&K (295KM) -> i znowu skoda...
Mikie
Posty: 87
Rejestracja: 11 sty 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Mikie »

Nie wiem dlaczego skreślasz BMW.

Miałem okazje pojeździć chwile (jakieś 4 tygodnie i 5kkm) nowa 528i z xdrivem w 8 stopniowym automatem. Muszę powiedzieć, ze to bajka. Komfort, dynamika, prowadzenie (aktywne zawieszenie). Auto miało 2.0 benzynę z dwoma turbinami i 245 koni. Po prostu rakieta. Spalanie całkiem rozsądne. Miasto ok 14, autobahn ok 12 przy średniej prędkości 170.

Do tego czarna w jasnej skórze.

Oczywiście to nie konkurencja dla skody. Wersja, która jeździłem katalogową kosztowała pod 300kPLN.

M.
Było: Citroen Xsara, Renault Laguna I oraz II, Ford S-Max
Jest: Renault Laguna III ("lalka") Privilege 2.0 dci i
Skoda Superb II FL ("kura" albo "Dudek"), 2.0 tdi, dsg, 4x4. Platinum z dodatkami
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: emay »

V6 ten dźwięk można się w nim zakochać. Ogólnie silniki nie są awaryjne. Widziałem ostatnio egzemplarz na sprzedaż który miał ponad 500 tyś km.
Jeśli dochodzi do jakiś usterek to bardzo sporadycznie:
- wyciągnięty łańcuch na rozrządzie
- podobno zapychające się doloty bo to przecież FSI, u mnie nie stwierdzono (137kkm)
DSG 6:
Odnośnie kick down to reakcja jest gdzieś około pół sekundy. Na trasach dwupasmowych nie stwarza to problemu, na zwykłej krajowej przełączałem na tiptronic albo tryb S. Gdy masz łopatki w kierownicy to tym lepiej.
Na początku serii wychodził wadliwy soft do skrzyni ( była akcja serwisowa ) co mogło się przyczynić do uszkodzenia mechatroniki a w dalszej kolejności do uszkodzenia zestawu sprzęgieł.
Przełożenia biegów są bardzo płynne. Jeśli będziesz chciał wykorzystać max korzyści polecam strojenie silnika i dsg.

Z tym bujaniem budy nic nie zrobisz, chyba że go posadzisz -40 mm...

Ogólnie auto bardzo mi się podoba - jedyny duży minus to mały zbiornik. Powinien być przynajmniej 70 litrów albo 100 :D
Awatar użytkownika
Grzechu23
Posty: 797
Rejestracja: 6 gru 2012, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sandomierz/Tarnobrzeg

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Grzechu23 »

Ze zbiornikami widocznie tak musi być :|
Dla porównania np.
Mercedes E 63 AMG - 5.5l V8 585KM.
Spalanie 20-25l/100km
Cena: 563 000 zł, a zbiornik...66l :shock:
ODPOWIEDZ