[SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

Post autor: sane »

Poreb pisze:Większość kierowców tych bolidów zna tylko układ 0-1 i zmiana biegów na czerwonym polu :)
W wolnossących silnikach prawie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie :P

Start z bardzo wysokich obrotów (przy dobrej nawierzchni/oponie) + zmiana biegów tuż przed odcięciem... Przynajmniej w Hondzie dawało to najlepsze czasy na 1/4 mili :roll:
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
eraserski
Posty: 195
Rejestracja: 28 wrz 2016, o 07:32
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

Post autor: eraserski »

Akurat silniki Hondy lubią się wkręcać na wysokie obroty, nie wiem czy w innych przypadkach takie coś by się sprawdziło.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

Post autor: kamracik »

Kiedy zmieniać biegi to trzeba sobie na wykresie z hamowni zerknąć :)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

Post autor: sane »

kamracik pisze:Kiedy zmieniać biegi to trzeba sobie na wykresie z hamowni zerknąć :)
To nie wystarczy. Ważne są jeszcze przełożenia skrzynie biegów.
Np. w Civicu patrząc tylko na wykres bardziej opłaciło się przepięcie z 2 na 3 jakieś 500 obr. przed odcięciem. W praktyce nie, bo skrzynia była długa i po takim przepięciu wypadała z VTECa i traciłem ułamki sekund. To samo przy ruszaniu - start na granicy przyczepności teoretycznie jest najlepszy, ale zmulał obroty zaraz po starcie. Start z mieleniem i jebnięciem w odcinę dawał lepsze czasy.
Spędziłem godziny z G-Techem Pro RR przyklejonym do szyby i sobie testowałem wszystkie możliwe opcje.
I nie tylko Honda, bo w zamierzchłych czasach jeździłem Lanosem 1.6 i tam też start z 4500 obrotów + zmiana na odcięciu dawały najlepsze rezultaty.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Poreb
Posty: 67
Rejestracja: 25 mar 2017, o 20:04
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

Post autor: Poreb »

ehhhh
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: [SIII Kombi Style] O krok od finalnej decyzji

Post autor: sane »

Poreb pisze:ehhhh
No co? Już powymądrzać się nie można? :lol:
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
ODPOWIEDZ