Ksenon
- kropkaash
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 kwie 2014, o 16:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 AYM (155KM)
Ksenon
Witam. Odebrałem auto od lakiernika , robił przedni błotnik...musiał wysunąć trochę do przodu lampę...na noc w garażu aby wszystko szybciej schło....zostawił wszystkie otwarte drzwi...i odłączył akumulator....rano wszystko poskładał...i okazało się że pokazała się woda w lampie...i przestał palić ksenon...do tego przestał działać centralny zamek z pilota...mechanicznie chodzi....i wybija cały czas bezpiecznik 15ka od lampy....jakieś rady pomysły ....z góry dzięki.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ksenon
Jak wybija bezpiecznik to pewnie spięcie.
Nie potrafię pojąć skąd miałaby się tam wziąć woda, ale pewnie ona jest sprawcą, spróbuj odłączyć po prostu tą lampę i zobacz jak wtedy działa. Jeśli nie będzie problemu to pewnie przetwornica uwalona z powodu wilgoci.
Niech lakiernik się tym martwi, bo jak zrobisz to na własny rachunek to z kolei nie doprosisz się swoich pieniędzy.
Nie potrafię pojąć skąd miałaby się tam wziąć woda, ale pewnie ona jest sprawcą, spróbuj odłączyć po prostu tą lampę i zobacz jak wtedy działa. Jeśli nie będzie problemu to pewnie przetwornica uwalona z powodu wilgoci.
Niech lakiernik się tym martwi, bo jak zrobisz to na własny rachunek to z kolei nie doprosisz się swoich pieniędzy.
- GrzegorzSRK
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 2015, o 15:05
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: Ksenon
Witam serdecznie,
Nie wiem czy powinienem ale postanowiłem podpiąć się pod ten temat gdyż również dotyczy ksenonów.
Moja sytuacja wygląda tak, że kiedyś czyściłem wnętrze lewego, przedniego reflektora. Musiałem go niestety wyjąć i rozpiąć wszystkiego podłączone do niego kostki. Po doprowadzeniu reflektora do stanu używalności i podpięciu wszystkiego na nowo, okazało się, iż ksenony się nie poziomują. Wczoraj podpiąłem się pod mojego Superba VCDSem aby wykonać przyuczanie ich od początku wg procedury:
(Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
* Pojazd musi stać na równym podłożu
* Hamulec ręczny musi być zwolniony
* Zapłon musi być włączony
* Światła wyłączone
* Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów (czyli te czyścimy przed regulacją. Jak powrócą, to regulujemy, potem czyścimy błędy i regulujemy jeszcze raz!)
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór] (Select)
[55-Zasięg xenonów] (55 Xenon range)
[Nastawy podst. - 04] (04 Basic Settings)
Grupa "001" (Group 001)
[Idź!] (Go!)
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze na przyrządzie optycznym (w warsztacie).
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe) .
Tutaj pojawił się problem: brak możliwości dokończenia procedury ponieważ w pamięci pojawił się błąd 01539 - Headlights Not Adjusted 35-00 - - Niestety nie mogę go usunąć, gdyż po usunięciu pojawia się na nowo. Na desce rozdzielczej wyświetla się błąd przepalonej żarówki z tym, że sprawdzałem i wszystkie żarówki świecą. W bloku pomiarowym 2 napięcie na czujnikach przód jest w normie natomiast tył jest poza skalą mimo uniesienia tyłu samochodu w celu przywrócenia wartości nominalnych pomiędzy 1.7 a 3.5V, Nadal nie można skasować błędu i przeprowadzić procedury. Oba czujniki reagują na ruch nadwozia zmieniając swoje parametry, czy pomimo tego iż parametry się zmieniają, istnieje możliwość iż czujniki są uszkodzone? Mimo tego reflektory zaczęły zjeżdżąc w dół po czym wracają do swojej poprzedniej właściwej pozycji. W dolnej skrajnej pozycji słychać bzyczenie czego wcześniej nie zauważyłem.
Podsumowywując w punktach:
- Poziomowanie działało
- Rozpiąłem reflektor
- Poziomowanie przestało działać
- Postanowiłem wykonać przyuczanie
- Pojawił się błąd oraz reflektory po zapłonie zjeżdżają w dół i wracają do swojej pozycji (ale pod obciążeniem się nie poziomują)
- Usuwam błąd
- Wykonuje przyczanie i błąd pojawia się znowu i koło się zamyka.
Czy ktoś z was już wcześniej spotkał się z takim problemem? Będę wdzięczny za pomoc.
Nie wiem czy powinienem ale postanowiłem podpiąć się pod ten temat gdyż również dotyczy ksenonów.
Moja sytuacja wygląda tak, że kiedyś czyściłem wnętrze lewego, przedniego reflektora. Musiałem go niestety wyjąć i rozpiąć wszystkiego podłączone do niego kostki. Po doprowadzeniu reflektora do stanu używalności i podpięciu wszystkiego na nowo, okazało się, iż ksenony się nie poziomują. Wczoraj podpiąłem się pod mojego Superba VCDSem aby wykonać przyuczanie ich od początku wg procedury:
(Przed przystąpieniem do regulacji świateł muszą być spełnione następujące warunki:
* Pojazd musi stać na równym podłożu
* Hamulec ręczny musi być zwolniony
* Zapłon musi być włączony
* Światła wyłączone
* Sterownik w pamięci nie może posiadać żadnych błędów (czyli te czyścimy przed regulacją. Jak powrócą, to regulujemy, potem czyścimy błędy i regulujemy jeszcze raz!)
Procedurę przeprowadzamy w następujący sposób:
[Wybór] (Select)
[55-Zasięg xenonów] (55 Xenon range)
[Nastawy podst. - 04] (04 Basic Settings)
Grupa "001" (Group 001)
[Idź!] (Go!)
Zaczekaj około 20 sekund. W tym czasie silniczki ustalające wysokość światła zatrzymają się w pozycji odpowiedniej do ręcznej regulacji reflektora.
Włącz światła i ustaw je śrubami w reflektorze na przyrządzie optycznym (w warsztacie).
Teraz przejdź do grupy "002". W tym momencie sterownik zapamięta położenie nastawników jako położenie bazowe) .
Tutaj pojawił się problem: brak możliwości dokończenia procedury ponieważ w pamięci pojawił się błąd 01539 - Headlights Not Adjusted 35-00 - - Niestety nie mogę go usunąć, gdyż po usunięciu pojawia się na nowo. Na desce rozdzielczej wyświetla się błąd przepalonej żarówki z tym, że sprawdzałem i wszystkie żarówki świecą. W bloku pomiarowym 2 napięcie na czujnikach przód jest w normie natomiast tył jest poza skalą mimo uniesienia tyłu samochodu w celu przywrócenia wartości nominalnych pomiędzy 1.7 a 3.5V, Nadal nie można skasować błędu i przeprowadzić procedury. Oba czujniki reagują na ruch nadwozia zmieniając swoje parametry, czy pomimo tego iż parametry się zmieniają, istnieje możliwość iż czujniki są uszkodzone? Mimo tego reflektory zaczęły zjeżdżąc w dół po czym wracają do swojej poprzedniej właściwej pozycji. W dolnej skrajnej pozycji słychać bzyczenie czego wcześniej nie zauważyłem.
Podsumowywując w punktach:
- Poziomowanie działało
- Rozpiąłem reflektor
- Poziomowanie przestało działać
- Postanowiłem wykonać przyuczanie
- Pojawił się błąd oraz reflektory po zapłonie zjeżdżają w dół i wracają do swojej pozycji (ale pod obciążeniem się nie poziomują)
- Usuwam błąd
- Wykonuje przyczanie i błąd pojawia się znowu i koło się zamyka.
Czy ktoś z was już wcześniej spotkał się z takim problemem? Będę wdzięczny za pomoc.
- kropkaash
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 kwie 2014, o 16:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.5TDI V6 AYM (155KM)
Re: Ksenon
Wracając do mojego wątku....tak okazało się że lakiernik zalał wodą przetwornicę...ale okazał się na tyle "honorowy" że na swój koszt wymienił uszkodzoną część i wszystko ok....centralny po tym ...przepięciu zwariował...ale podłączenie do vag...i ok, pozdrawiam.