[S1] Wycieki, kable, smok

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

[S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Witam,
Wczoraj zajrzałem pod maskę samochodu ( ponieważ, robią się jakieś problemy z mocą o czym pewnie będzie osobny temat jak sobie nie poradzę ), i zauważyłem kilka plam gdzie ewidentnie coś jakby cieknie, oraz kilka zsuniętych wężyków, a wiem, że i tego i tego nie było, a przynajmniej nie w takim stopniu, stąd mój temat bo jestem idealistą :D.

Dla rozeznania to jest zdjęcie ogólne spod mojej machy : https://zapodaj.net/e543031e87ddf.jpg.html

1. Tutaj zauważyłem, że wężyk się zsunął czy warto to poprawić, czy nie zawracać sobie głowy ? https://zapodaj.net/f1b4124eef70d.jpg.html
analogicznie tutaj: https://zapodaj.net/096a1f3194f03.jpg.html

2. Tutaj zaś coś się wyraźnie poci, i ta rurka wygląda jakby na pękniętą? Co to jest, i z czego to cieknie? https://zapodaj.net/24c1f61f28fe0.jpg.html , https://zapodaj.net/4bf0ea3136144.jpg.html To jest ta duża gumowa rurka co wrzuciłem foto, że z jednej strony ona się zsunęła, a te dalsze zdjęcia są na jej drugim końcu.Ona wychodzi z tej jakby betonowej częśći silnika, nie wiem co to za tworzywo, ale to coś obok tych czerwonych wtrysków od gazu, i na jej drugim końcu jest własnie tak mokro.

3. No i tak jak widać na foto, tu też jest mokre kabelki czy tam rurki, centralnie co idą obok tego zbiorniczka co wysuwa się tą pałeczkę od mierzenia oleju.. Co to jest i czemu i gdzie może z tego cieknąć.

Za wszelkie sugestie i przypuszczenia jestem wdzięczny ;). W razie czego mogę postarać się zrobić jakieś lepsze foty
Aaa, i jeszcze jedno. Nie bierze mi oleju, przejechałem 10tyś już i ani grama co prawda leje 10w40

I takie pytanie na uboczu jeszcze, czy trzeba i jak często czyścić ,,smoka", czy to robi się przy wymianie oleju jeśli już?
I czy w 1.8T przebieg 330tyś olej 10w40 można zmieniać olej co 15k bez obaw?? Wiem, że lepiej po 10k... ale ja te 10 zrobilem o w 4miech..
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Powiem ci, że turbo bym nie obstawiał, chyba, że pada nagle.. Bo ogólnie wciska w fotel konkretnie, mechanicy którzy wsiadają do tego aut pytają ile to ma koni :D. Wężyki w takim razie poprawię.
Byłe u mechaniora i co prawda ma miejsce dopiero po świętach ale wstępnie podpiął pod kompa i sprawdzał ją. Najpierw obstawiał przepływkę a potem pod kompem mówi, że na 90% obstawia sondę. Ogólnie było tak, że jak zaczęła się walić to nie miała dzień dobrego przyspieszenia, na drugi dzień wciskała w fotel ale nie od 2tyś obrotów tylko prawie 3, i teraz to sie normuje i wraca do normalności także dziwne. I czasem jest tak, że na zimnym w korku spadną obroty kilka razy o 0.2 i się podnoszą . Albo po długim postoju mi ruszyć nie chce bo się dławi.
Czyli rozumiem, że warto tą rurkę zmienić. Powie mi ktoś za co ona odpowiada?
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Panowie bo mnie straszą koledzy że turbo do wymiany, że olej w dolocie i turbo to puszcza...
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: jerry1 »

Jeżeli masz auto z przelotem 300 000 to i tak pozazdrościć :)

W sprawie popękanych / zsuniętych rurek / węży / wężyków. Producent raczej nie projektował silnika i osprzętu do pracy z dziurami, więc trzeba by to popoprawiać. Gdzieś czasem ktoś o zatkanej odmie pisze - to by trzeba sprawdzić czy się "w bloku" ciśnienie nie robi.
Jak pisał Seba - jeśli są popękane węże w dolocie między turbiną a intercoolerem albo intercoolerem a kolektorem to może tamtędy powietrze spierniczać, elektronika "podkręca" turbinę.

Olej w dolocie - ja mam teoretycznie 125 tys (sprawdzone w ASO przez znajomego znajomego znajomego ....) i też niestety mam/miałem (bo wyczyściłem) trochę oleju w intercoolerze. Jak masz pękniętego węża wymień przy okazji wyczyść z oleju i popatrz co będzie. Niezależnie od stanu turbiny i tak trzeba to zrobić.
Jak chcesz na bieżąco obserwować ciśnienie doładowania to za grosze można kupić interfejs bluetooth ELM327. Mi pokazało, że doładowanie ma kształt EKG co wyjaśniało dlaczego czuję "pulsowanie mocy" przy przyspieszaniu i skończyło się wymianą zaworka N75.

Wymiana oleju. Piszesz, że lejesz półsynetetyka (10W40). To dlaczego nie co 10 tyś? Ja leje 5W30 a i tak planuje co 10tyś max 15 wymieniać. Wg książki serwisowej (o ile jest prawdziwa...) poprzedni właściciel wymieniał "książkowo" co 2 - 2,5 roku i klawiatura jest zaszlamiona i wymieniałem pompę bo jak pogoniłem autostradą to się ciśnienie oleju zaświeciło .... Co dziwne w korkach było OK. ... Smok .... Smoka trzeba czyścić jak jest zawalony. Niestety bieda sprawdzić jego stan bez zdejmowania miski .....

Piszesz, że oleju nic nie bierze. No to turbina jakoś bardzo nie puszcza. Moja za 10kkm "wyssała jakieś 2-3mm na bagnecie.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Haha nie no bez przesady :D.

Dzięki za rady.

To teraz generalne pytanie, w tej rurze nie powinno być oleju w takim razie? Plus to, że się poci więc ten wężyk do wymiany i czyszczonko plus diagnoza. Pytam bo będę dzwonił do mechanika (nie mam mozlwiości podjechania póki co) i chce mu to dobrze powiedziec i dobrze nazwać te elemnety o których pisze. Więc jest to rura wychodząca z...? do..? i jest wyciek te info potrzebuje:D
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Dobra poradziłem sobie, podobno nie powinno być oleju, ale, że to nie nowe auto to trochę może być. Mechanik jakiś w Warszawie mówi, że to jeszcze jest mały wyciek i, że jak nie ma spadków mocy, turbo nie świszczy itd to jeździć. Tylko, że teraz znowu się robi lipa, było dobrze wczoraj, dziś rano już brak mocy, a w południe łapie mi na innych obrotach i obstawiam, że jutro już normalnie będzie i tak w kółko... Czeka mnie dłuższa wizyta i mechanika ale u mnie w małym miasteczku :P. Ogólnie mam wrażenie, że coraz bardziej się tam poci. I w ogóle pytanie czy wymiana oleju to też może być to co rozwiąże problem?-pewnie nie ale warto posłuchać wariantów, że później szanowny Pan mechanik nie wymieniał czegoś co jest sprawne.. Bo jak już na starcie obstawiali sonde a teraz szala się przechyla na turbo to coś nie tak chyba.. Wracając chodzi o to, że chce zmienić olej bo przejechałem 11k, i te pocenie się jest dopiero od jakiegoś tysiąca, czyli tak po 10k zaczęło się pocic więc pewnie błędnie myślę, że wymiana oleju cośtam może na to wpłynąć?
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

W dzisiejszych czasach na prawdę ciężko o dobrego mechanika... Powoli mnie to zaczyna wkurzać.
Poinformuje co i jak, jak naprawię auto
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Chyba zrobie właśnie odrębny temat do tego . Ale ogólnie to Ostrów Mazowiecka i okolice -preferowana. W ostatecznosci Warszawa \ Ząbki.
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Łuki_ssuperb »

Ooo Ostrów Mazowiecka ;-) jest tam
Paru ogarniętych mechanikow
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: jerry1 »

Jak już pisałem - "zainwestuj" w interfejs diagnostyczny bluetooth - ja dałem 30 zł + przesyłka. Zobaczysz w trasie przynajmniej czy Ci turbina ładuje czy jest jakaś korelacja z brakiem mocy.
Teoretycznuie sporo rzeczy można sprawdzać - niestety tylko w silniku, jakieś logi robić - choć jeszcze nie rozpracowałem tego osobiście.....

Z mechanikami faktycznie bieda. Ja mam polecanego przez kolege ale jakieś 120km od domu.... kapkę daleko, żeby auto jechać zostawiać aczkolwiek zostawiłem auto na "pozakupowe" wymiany.....

Drugi polecany przez koleżankę bliżej ... Ale mi warsztat podpadł sposobem montażu płyty pod silnikiem ... Podobno jakiś młody montował i już wyleciał ....

Obaj mieli auto w rękach i mieli przejrzeć co by było nie tak, żaden nie zwrócił uwagi na mokry intercooler .....

Niestety S1-ki już mają paręnaście lat więc uszczelniacze - również w turbinie - swoje przeszły a nawet z uwagi na wiek pewnie mogą już popuszczać .....
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Łuki jak coś wiesz to wal :D.
jerry to o czym mówisz ma sens ale chyba prędzej podskocze na warsztat a to kupie przy okazji.
Wyczuwam że całe turbo poleci, a szkoda bo prócz tego, ze wariuje to na prawdę dobrze zapie*ala ogólnie ;).
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

[S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Łuki_ssuperb »

Jedz do heronimka to jest po lewej stronie na rogu zaraz za rondem jak jedziesz do szpitala. A jak chcesz do kompa i coś więcej z elektryka i elektronika to do Leszka w Lubiejewie
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Dzięki ;), kolega chyba z Ostrowii lub okolic:D
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Łuki_ssuperb »

Pochodzę z ostrowi ale w wawie już kilka dobrych lat
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] Wycieki, kable, smok

Post autor: Avari »

Dobra panowie wiem gdzie jechać w weekend podskocze. Pytanie jeszcze jedno bo wiem, że mechanikom ciężko zdiagnozować problem. Czy pomoże coś podjechanie na diagnostykę taką z hamownią? Podobno tam wszystko wychodzi a te komputerki mechaników to można sobie w d... wsadzić. Przykładem takiej firmy świadczące usługi hamownia plus diagnostyka jest WWE Tuning w Sadownem
ODPOWIEDZ