Pali na 3 cylindry?

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Pali na 3 cylindry?

Post autor: Avari »

Witam.
Od jakiegoś czasu autko gdy dłużej stało na dworze przez chwilę nie równo pracowało na benzynie, a na gazie jeszcze gorzej.
Dzisiaj rano telepanie było jeszcze większe, ale udało mi się pokonać ok 100km. Na wolnych obrotach samochód minimalnie drgał i falował, na benzynie i gazie tak samo, no może na benzynie trochę ładniej. Przy przyspieszaniu czasami czułem jakby dziwnie pracował lub przerywał. Gdy stałem na przejeździe to zaczął mi migać check. Podpiąłem pod kompa i miałem te błędy:
16684 P0300 412C Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
16685 P0301 412D Cylinder 1 - wypadanie zapłonów
16804 P0420 41A4 Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności - ten błąd akurat mam od roku czasu.

Na cylindrze 1 cewka była wymieniana pół roku temu na Bosh.

Wieczorem po skasowaniu błędów chciałem przejechać się i zobaczyć czy znowu wywali błąd na cylindrze pierwszym a potem zamienić cewki miejscami. Przejechałem może 200metrów a auto zaczęło się telepać i zgasło po czym nie chciało odpalić. Widocznie go zalałem bo potem odpalił, przez chwilę chodził w miarę potem znów go zaczęło telepać ale błędów póki co brak, check się nie pali po ostatniej kasacji. Zamiana cewek na rezerwowe nie pomogła.
Świece wymieniane ponad rok temu.
Pytanie: Czy mam kupować w ciemno jedną świece i sprawdzić czy to ona jest winowajcą ?
Co mogę jeszcze sprawdzić?
Czy jest jakaś filozofia przy takiej wymiany świecy ?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Pali na 3 cylindry?

Post autor: piotraskbw »

VCDS w rękę i sprawdź licznik wypadania zapłonów.
Następnie zamień cewki miejscami i zobacz czy wypadanie się przeniosło.
Następnie zamień świece miejscami i zobacz czy wypadanie się przeniosło.

Błąd kata może być spowodowany wypadaniem zapłonów.

Zobacz czy nie zsunął ci się żaden z wężyków pomiędzy wtryskiwaczem lpg a wkrętą - mogą dawać taki objaw, ja tak miałem, pękł wężyk.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pali na 3 cylindry?

Post autor: Avari »

Tylko, że jak z miejsca jutro na 3 garach mi będzie chodził to nie ma co go cisnąć, więc nie mam pomyslu jak to sprawdzić jeślli tak będzie.
A chciałem właśnie zacząć od świec jeśli z miejsca na 3 garach od razu będzie chodził tylko pytanko tak jak wyżej czy bez klucza dynamometrycznego to zrobię i czy jest jakaś inna filozofia w tym czy po prostu odkręcam wkręcam i tyle.
Błąd kata był nawet jak nie wypadały zapłony.
Wężyk sprawdzę, rozumiem że w przypadku Valteków szukać blisko czerwonych wtyczek wtrysków?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Pali na 3 cylindry?

Post autor: piotraskbw »

Cały wężyk od wtryskiwacza do wkrętki w kolektorze dolotowym.
Następnie:
Podpinasz VCDS i sprawdzasz na którym cyl. wypadają zapłony.
Zamieniasz cewkę z dowolnym sprawnym cyl. i ponownie sprawdzasz czy usterka się przeniosła.
Jeśli nie to tak samo zamiana miejscami świec i analiza czy usterka się przeniosła.

To że cewka jest nowa nie znaczy, że nie może ulec awarii.
Jak wiesz jakie masz włożone świece to na stronie ich producenta będzie opisana procedura dokręcenia. Jak dokręcisz "ręką" do końca a następnie kluczem dołożysz kolejne 45-90* to nie powinno być za mocno.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pali na 3 cylindry?

Post autor: Avari »

Wężyko całe.
Teraz cholera rano wchodzę do auta i ewidentnie chodzil jak traktor gdy ruszyłem i przejechałem pare metrów chodzi normalnie na benzynie i gazie.. Nie chce wypaść zaplon.. Na wolnych obrotach odczuwam czasami lekkie,, wzdrygniecia'' i wskazówka od obrotów wtedy minimalnie faluje chwilowo. W takim układzie pozostaję mi dalsza obserwacja samochodu póki co? Martwi mnie te ranne dziwne opalanie i to że wczoraj sie rozkraczyl.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pali na 3 cylindry?

Post autor: Avari »

Aktualizacja. W końcu wypadło.. 16684 - z doświadczenia u siebie w aucie wiem ze wyskakuje nawet jak zaplon wypada na jednym cylidrze. Drugi błąd to wypadanie zapłonu na cylidrze pierwszym. Czyli powtórzył się. Tylko niestety doszedl jeszczencylinder trzeci czego nie miałem.. Wkurzajace jest to że teraz wypaść nie chce jak jeżdżę. A na wolnych obrotach czuje że go momentami telepie delikatnie. Przyspiesza mi normalnie, jezdzi normalnie i tak ma że od czasu do czasu sie wali.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pali na 3 cylindry?

Post autor: Avari »

Aktualizacja. Świece wymienione. Na pierwszym cylindrze w świecy rozwaliła się dioda, reszta świec była porozkręcana. Włożyłem nowy komplet i hula. Jeszcze dojrzałem się dziury w wężyku nie wiem od czego i też go zmieniam:)
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Pali na 3 cylindry?

Post autor: piotraskbw »

Na przyszłość, jak podłączysz VCDS to w blokach pomiarowych silnika masz licznik wypadnięć zapłonu w cyklu pomiarowym. Check zapala się dopiero jak ilość wypadnięć przekroczy odpowiednią wartość.
Wobec powyższego nie trzeba czekać na check-a tylko podpiąć kompa i wejść w bloki pomiarowe i zobaczyć czy zapłony wypadają.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pali na 3 cylindry?

Post autor: Avari »

Dzięki:)
ODPOWIEDZ