2.8 v6 - brakuje momentu i mocy

Mati965
Posty: 13
Rejestracja: 28 mar 2018, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: śląskie

2.8 v6 - brakuje momentu i mocy

Post autor: Mati965 »

Cześć,
Niestety moja kura niedomaga. Vmax okolice licznikowych 190-195 km/h. Na 4tym biegu nie wkręca się wyżej niż 5500rpm. Robiłem pomiar na hamowni i wyszło 200Nm i 143KM... Sprawdzałem działanie n156 - napięcie między pinami we wtyczce w zakresie 1000rpm-4800rpm praktycznie stałe 10,10V +-0.1V. Sprawdzałem na jałowych napięcie wtyczki względem akumulatora - pin dodatni względem masy 13,7V , masa na wtyczce względem "+" 10,10V , masa na wtyczce względem masy na akumulatorze 3,5V-3,7V. Jak podałem 12V na n156 z baterii to było słychać, że zaworek zadziałał a silnik przydusiło - czyli zmiana długości kolektora powinna działać. Błędów brak. Niestety mój interfejs nie łączy się z silnikiem, więc na ten moment nie jestem w stanie zrobić logów. Czy ktoś ma jakiś pomysł? Wiem, że ECU steruje masą n156, tylko co mu daje sygnał do zmiany - czujnik położenia wału?

Pozdrawiam ;)
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 2.8 v6 - brakuje momentu i mocy

Post autor: piotraskbw »

Sygnałem zmiany jest zależność obciążenie/obroty.
Za brak mocy mogą jeszcze odpowiadać nastawniki zmiennej fazy rozrządu wałków ssących.

Bez działającego interfejsu możesz sobie co najwyżej popatrzeć na to jak się pompa wspomagania kręci.
Niestety ale w PL mało kto zna się na diagnostyce (a klienci warsztatów nie chcą za nią płacić), jak byłeś na hamowni u jakiegoś tunera to trzeba było od razu powiedzieć aby zrobili diagnostykę auta, zapłaciłbyś parę stówek ale byś wiedział co w trawie piszczy.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Mati965
Posty: 13
Rejestracja: 28 mar 2018, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: śląskie

Re: 2.8 v6 - brakuje momentu i mocy

Post autor: Mati965 »

Niestety byłem umówiony na konkretną godzinę i nie było szans na diagnostykę. Tuner nie zajmuje się n/a więc przypuszczam, że nawet nie chciałby się w to bawić. W mojej okolicy brakuje właśnie mechanika, który dobrze ogarniałby diagnostykę...a Ci nieliczni mają dłuuuugie terminy. Patrząc na uzyskany przebieg momentu an hamowni, zmienne fazy rozrządu raczej powinny działać.
Mati965
Posty: 13
Rejestracja: 28 mar 2018, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Mati965 »

Wracamy do tematu ;)
Sondy - ok, katalizatory - ok, dolot - szczelny, ustawienie rozrządu - ok, fazatory - ok, skracanie dolotu - działa, kompresja 11.8 - 12,3 bar.... pojadę jeszcze zweryfikować kompresję na innym manometrze iii... to chyba na tyle. Troszkę jestem zdziwiony, bo silnik ma dopiero przejechane 250kkm, od 80 tysięcy LPG, regularnie serwisowane (wg książki) co 10 tys.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: 2.8 v6 - brakuje momentu i mocy

Post autor: piotraskbw »

Graniczna kompresja to 7.5, normalna w zakresie 9-14 bar, maksymalna różnica między cylindrami to 3 bary.

A jak wygląda wypadanie zapłonów?

Ja bym na Twoim miejscu poszukał tunera który ogarnia n/a i pojechał do niego na diagnozę, do tej pory minęło tyle czasu, że nawet długie terminy nie powinny stanowić problemu :)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Mati965
Posty: 13
Rejestracja: 28 mar 2018, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: śląskie

Re: 2.8 v6 - brakuje momentu i mocy

Post autor: Mati965 »

Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie... byłem sprawdzić jak wygląda sytuacja po wymianie świec, bo samochód lepiej reaguje na gaz. Doszło 10Nm w średnim zakresie, podczas robienia pomiaru przy odcince skodzina puściła czarnego bąką, obroty spadły okolice 1,5tys. po czym zgasła. Nie dało się jej zapalić dopiero po dodatniu gazu jak w starych ciężarówkach odpaliła. Samochód był mi potrzebny dlatego tak długo to trwa ;) jestem po rozmowie z jednym tunerem, który mógłby się temu przyjrzeć ;)
Mati965
Posty: 13
Rejestracja: 28 mar 2018, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: śląskie

Re: 2.8 v6 - brakuje momentu i mocy

Post autor: Mati965 »

Minął kolejny miesiąc. Z uwagi na to, że samochód był i najbliższym czasie będzie mi potrzebny nie mogę go zostawić na kilka dni w warsztacie... udało się przynajmniej zrobić logi i tutaj chciałbym serdecznie podziękować Piotrasowi, który już na PW stara mi się pomóc ;) może ktoś jeszcze będzie miał chwilę czasu i chęci żeby je przejrzeć ;)

Jak przewiniecie stronę w dół, będzie czytelnie ;)

003 + 090 + 093
002 + 031 + 016
002 + 026 + 110

po zrobieniu 30km na noPB
002 + 031 +032
po zrobieniu 200km na noPB korekty w grupie 32 wyglądały następująco : -0.2% 3.9% 0.6% -3.9%

Jeśli rozchodzi się o wypadający zapłon, świece nowe, teraz zrobiłem moda na pojedyncze cewki i jeśli już wypadnie to max 4. Wcześniej było to 16 i mrugający check.

Czy sonda umierająca powyżej pewnych obrotów kwalifikuje się do wymiany, czy wpływa na to coś innego?
Gdzie szukać przyczyn ubogiej mieszanki na jednej głowicy powyżej 5000obr?
ODPOWIEDZ