Brak ciepłego powietrza
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0 AZM (115KM)
Brak ciepłego powietrza
Witam, mam problem z ciepłym powietrzem w S1 2006r 2.0. Silnik pokazuje 90°.Dmuchawa działa.Akumulator 12.35V. Węże do nagrzewnicy przy podszybiu oba ciepłe.Brak błędów na komputerze.Czy padła nagrzewnica czy można coś innego sprawdzić?
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Brak ciepłego powietrza
Ciepłe czy gorące, przy temp silnika 90*C powinny być gorące.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0 AZM (115KM)
Re: Brak ciepłego powietrza
Z nawiewów leci cały czas zimne, więc szyby szybko zachodzą przy takiej pogodzie.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Brak ciepłego powietrza
VCDS i test klapek
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0 AZM (115KM)
Re: Brak ciepłego powietrza
Jutro sprawdzę, przez ostatnie dwa dni przy trasach około 100km maksymalnie było 70°na liczniku.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Brak ciepłego powietrza
To typowy objaw zawieszonego termostatu w pozycji otwartej.Legal30000 pisze: ↑24 lis 2019, o 21:12 Jutro sprawdzę, przez ostatnie dwa dni przy trasach około 100km maksymalnie było 70°na liczniku.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 27 kwie 2017, o 07:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Brak ciepłego powietrza
Temperatura niezależnie od pogody czy jazdy powinna być 90 stopni. U mnie miałem identyczny problem choć z nawiewów troche ciepłego leciało TERMOSTAT DO WYMIANY 40min roboty z nalaniem nowego płynu.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0 AZM (115KM)
Re: Brak ciepłego powietrza
Po wymianie termostatu teraz temperatura teraz łapie 90° ale ciągle jest zimne powietrze.
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Brak ciepłego powietrza
A czy oba węże nagrzewnicy są gorące?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
- Samochód: Superb I
- Silnik: 2.0 AZM (115KM)
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Brak ciepłego powietrza
To coś jest nie tak, jakby było wszystko ok to nie mógłbyś ich utrzymać w ręku bo by miały 90*C.
Spróbuj odpowietrzyć nagrzewnicę (najlepiej na zimnym silniku by się nie poparzyć) - jest ona NAJWYŻEJ położonym elementem układu.
Kierunki podane jak stoisz przed autem
Na zgaszonym silniku
Odepnij opaskę (wystarczy lekką ją cofnąć aby tylko zeszła z króćca) z lewego węża (ma od góry taką małą dziurkę)
Lekko cofnij wąż na króćcu, tak aby przez rzeczoną dziurkę mogło uciekać powietrze (aby sprawdzić czy już, wystarczy kawałek drutu, wkrętak, cokolwiek co da się włożyć w otwór, jak wejdzie głębiej niż 2-3mm to już).
Nie szarp się z wężem bo możesz uszkodzić nagrzewnicę (a wymiana to nic przyjemnego), jak nie będzie chciał zejść to lekko po podważaj po całym obwodzie cienkim wkrętakiem.
Jak już masz ułożony odpowiednio wąż to odpal auto i czekaj;
Jak zacznie lecieć tylko płyn bez bąbelków powietrza to wtedy wciskasz wąż tak jak był, zakładasz opaskę na miejsce, ewentualnie uzupełniasz braki płynu.
Na koniec patrzysz czy pomogło na ogrzewanie
Spróbuj odpowietrzyć nagrzewnicę (najlepiej na zimnym silniku by się nie poparzyć) - jest ona NAJWYŻEJ położonym elementem układu.
Kierunki podane jak stoisz przed autem
Na zgaszonym silniku
Odepnij opaskę (wystarczy lekką ją cofnąć aby tylko zeszła z króćca) z lewego węża (ma od góry taką małą dziurkę)
Lekko cofnij wąż na króćcu, tak aby przez rzeczoną dziurkę mogło uciekać powietrze (aby sprawdzić czy już, wystarczy kawałek drutu, wkrętak, cokolwiek co da się włożyć w otwór, jak wejdzie głębiej niż 2-3mm to już).
Nie szarp się z wężem bo możesz uszkodzić nagrzewnicę (a wymiana to nic przyjemnego), jak nie będzie chciał zejść to lekko po podważaj po całym obwodzie cienkim wkrętakiem.
Jak już masz ułożony odpowiednio wąż to odpal auto i czekaj;
Jak zacznie lecieć tylko płyn bez bąbelków powietrza to wtedy wciskasz wąż tak jak był, zakładasz opaskę na miejsce, ewentualnie uzupełniasz braki płynu.
Na koniec patrzysz czy pomogło na ogrzewanie
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).