Brak ciepłego powietrza

Legal30000
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)

Brak ciepłego powietrza

Post autor: Legal30000 »

Witam, mam problem z ciepłym powietrzem w S1 2006r 2.0. Silnik pokazuje 90°.Dmuchawa działa.Akumulator 12.35V. Węże do nagrzewnicy przy podszybiu oba ciepłe.Brak błędów na komputerze.Czy padła nagrzewnica czy można coś innego sprawdzić?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: piotraskbw »

Ciepłe czy gorące, przy temp silnika 90*C powinny być gorące.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Legal30000
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: Legal30000 »

Z nawiewów leci cały czas zimne, więc szyby szybko zachodzą przy takiej pogodzie.
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: Sepek »

Zrób test i prawdź błędy na klimatroniku (jeżeli masz klimatronik)
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: piotraskbw »

VCDS i test klapek ;)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Legal30000
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: Legal30000 »

Jutro sprawdzę, przez ostatnie dwa dni przy trasach około 100km maksymalnie było 70°na liczniku.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: piotraskbw »

Legal30000 pisze: 24 lis 2019, o 21:12 Jutro sprawdzę, przez ostatnie dwa dni przy trasach około 100km maksymalnie było 70°na liczniku.
To typowy objaw zawieszonego termostatu w pozycji otwartej.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
adimen100
Posty: 66
Rejestracja: 27 kwie 2017, o 07:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: adimen100 »

Temperatura niezależnie od pogody czy jazdy powinna być 90 stopni. U mnie miałem identyczny problem choć z nawiewów troche ciepłego leciało TERMOSTAT DO WYMIANY 40min roboty z nalaniem nowego płynu.
Legal30000
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: Legal30000 »

Po wymianie termostatu teraz temperatura teraz łapie 90° ale ciągle jest zimne powietrze.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: piotraskbw »

A czy oba węże nagrzewnicy są gorące?
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Legal30000
Posty: 8
Rejestracja: 19 mar 2018, o 19:36
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: Legal30000 »

Węże są ciepłe, spokojnie można je utrzymać nie są gorące.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Brak ciepłego powietrza

Post autor: piotraskbw »

To coś jest nie tak, jakby było wszystko ok to nie mógłbyś ich utrzymać w ręku bo by miały 90*C.

Spróbuj odpowietrzyć nagrzewnicę (najlepiej na zimnym silniku by się nie poparzyć) - jest ona NAJWYŻEJ położonym elementem układu.

Kierunki podane jak stoisz przed autem

Na zgaszonym silniku
Odepnij opaskę (wystarczy lekką ją cofnąć aby tylko zeszła z króćca) z lewego węża (ma od góry taką małą dziurkę)
Lekko cofnij wąż na króćcu, tak aby przez rzeczoną dziurkę mogło uciekać powietrze (aby sprawdzić czy już, wystarczy kawałek drutu, wkrętak, cokolwiek co da się włożyć w otwór, jak wejdzie głębiej niż 2-3mm to już).
Nie szarp się z wężem bo możesz uszkodzić nagrzewnicę (a wymiana to nic przyjemnego), jak nie będzie chciał zejść to lekko po podważaj po całym obwodzie cienkim wkrętakiem.

Jak już masz ułożony odpowiednio wąż to odpal auto i czekaj;
Jak zacznie lecieć tylko płyn bez bąbelków powietrza to wtedy wciskasz wąż tak jak był, zakładasz opaskę na miejsce, ewentualnie uzupełniasz braki płynu.

Na koniec patrzysz czy pomogło na ogrzewanie :)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ