Witam!
Jestem szczęśliwym (tak, bo auto ciągle tyłek wozi) posiadaczem superb z silnikiem 2.8 v6 amx z 2004 roku + el pi dżi (prins, 3 miesiące temu wyrównywane ciśnienie)
Jakie problemy?
1. czasami (po odpaleniu pół na pół że tak sie zrobi) szarpie od dołu. po przekroczeniu 2,5 tyś obrotów już ok. i to nie ważne czy benzyna czy lpg. czasami szarpie jak szalony i miga check engine, czasami lekko ledwo wyczuwalnie
2. podłączamy się pod komputer (3B0 907 551 CH). i wszystko można sprawdzić, OPRÓCZ silnika. no nie idzie się połączyć, wyskakuje błąd, po prostu nie można nawiązać połączenia. Czasami podłączy się pod jakimś innym oznaczeniem silnika i wtedy wyskakuje błąd przepływomierza, za mała dawka powietrza. Mówię a co, zobaczymy. Odłączyłem przepływke, to samo.
Wiem od poprzedniego właściciela, że kiedyś padła mu cewka i wymienił ją razem ze świecami. (jakaś chińszczyzna, nie wiem na jaką, a na autach znam sie tyle co na koranie). Mówił że oryginalne świece są dobre, ostatnio je założyłem i jest delikatna poprawa, chyba że to moje placebo.
w związku z tym, co teraz? Szukać komputera? Jest kilka aktualnie na internecie, od passata nawet za 5 dyszek. Chodzi o to, żeby połączyć się z silnikiem, bo na aktualnym no nie idzie.
Odpuścić komputer i kombinować ze sprawdzaniem świec, cewki, napięć (o, akumulator jest nowy, roczny, nie pamiętam jaki ale zgodny z zaleceniami producenta i odpala na strzał) ?
Może jednak ta przepływka?
Heelp
EDIT: Odpadła mi czarna listwa na lewych tylnych drzwiach. Gdyby ktoś posiadał w rozsądnej cenie to się zastanowię
Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6
Ad1. wygląda na wypadanie zapłonu, sprawdzić błędy za pomocą VCDS
Ad2. Pierwsze pytanie czym się łączysz? Podmianka ECU to nie taka łatwa sprawa sporo rzeczy trzeba jeszcze "dograć".
Ad2. Pierwsze pytanie czym się łączysz? Podmianka ECU to nie taka łatwa sprawa sporo rzeczy trzeba jeszcze "dograć".
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6
Dzięki, na pewno zwrócę na to uwagę. Nie wiem dokładnie teraz co to jest, ale na oprogramowaniu Delphi. Domyślam się że to nie łatwe, mam starego znajomego od elektryki w autach i najwyżej "odnowie" znajomość, myślę, że dałby sobie radę, tylko pytanie czy jest sens
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6
Odpuść sobie walkę tym uniwersalnym interfejsem. Niestety w dzisiejszych czasach dobrze działają tylko dedykowane interfejsy (te akurat często są bardzo zbliżone do siebie) + dedykowane oprogramowanie.
W przypadku tak starego VAGa wystarczy niebieski KKL za 15 zł z allegro + vagcom 3.11 z chomika.
Chociaż dużo wygodniej jest użyć HEX+CAN a do tego VCDS, bo ma więcej opisów pól w blokach pomiarowych.
W przypadku tak starego VAGa wystarczy niebieski KKL za 15 zł z allegro + vagcom 3.11 z chomika.
Chociaż dużo wygodniej jest użyć HEX+CAN a do tego VCDS, bo ma więcej opisów pól w blokach pomiarowych.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).