Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6

sobi1m
Posty: 2
Rejestracja: 8 gru 2019, o 10:15
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6

Post autor: sobi1m »

Witam!
Jestem szczęśliwym (tak, bo auto ciągle tyłek wozi) posiadaczem superb z silnikiem 2.8 v6 amx z 2004 roku + el pi dżi (prins, 3 miesiące temu wyrównywane ciśnienie)
Jakie problemy?
1. czasami (po odpaleniu pół na pół że tak sie zrobi) szarpie od dołu. po przekroczeniu 2,5 tyś obrotów już ok. i to nie ważne czy benzyna czy lpg. czasami szarpie jak szalony i miga check engine, czasami lekko ledwo wyczuwalnie
2. podłączamy się pod komputer (3B0 907 551 CH). i wszystko można sprawdzić, OPRÓCZ silnika. no nie idzie się połączyć, wyskakuje błąd, po prostu nie można nawiązać połączenia. Czasami podłączy się pod jakimś innym oznaczeniem silnika i wtedy wyskakuje błąd przepływomierza, za mała dawka powietrza. Mówię a co, zobaczymy. Odłączyłem przepływke, to samo.
Wiem od poprzedniego właściciela, że kiedyś padła mu cewka i wymienił ją razem ze świecami. (jakaś chińszczyzna, nie wiem na jaką, a na autach znam sie tyle co na koranie). Mówił że oryginalne świece są dobre, ostatnio je założyłem i jest delikatna poprawa, chyba że to moje placebo.
w związku z tym, co teraz? Szukać komputera? Jest kilka aktualnie na internecie, od passata nawet za 5 dyszek. Chodzi o to, żeby połączyć się z silnikiem, bo na aktualnym no nie idzie.
Odpuścić komputer i kombinować ze sprawdzaniem świec, cewki, napięć (o, akumulator jest nowy, roczny, nie pamiętam jaki ale zgodny z zaleceniami producenta i odpala na strzał) ?
Może jednak ta przepływka?
Heelp ;-)
EDIT: Odpadła mi czarna listwa na lewych tylnych drzwiach. Gdyby ktoś posiadał w rozsądnej cenie to się zastanowię ;-)
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6

Post autor: piotraskbw »

Ad1. wygląda na wypadanie zapłonu, sprawdzić błędy za pomocą VCDS
Ad2. Pierwsze pytanie czym się łączysz? Podmianka ECU to nie taka łatwa sprawa ;) sporo rzeczy trzeba jeszcze "dograć".
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
sobi1m
Posty: 2
Rejestracja: 8 gru 2019, o 10:15
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6

Post autor: sobi1m »

Dzięki, na pewno zwrócę na to uwagę. Nie wiem dokładnie teraz co to jest, ale na oprogramowaniu Delphi. Domyślam się że to nie łatwe, mam starego znajomego od elektryki w autach i najwyżej "odnowie" znajomość, myślę, że dałby sobie radę, tylko pytanie czy jest sens
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Szarpanina i problem z komputerem 2.8 v6

Post autor: piotraskbw »

Odpuść sobie walkę tym uniwersalnym interfejsem. Niestety w dzisiejszych czasach dobrze działają tylko dedykowane interfejsy (te akurat często są bardzo zbliżone do siebie) + dedykowane oprogramowanie.
W przypadku tak starego VAGa wystarczy niebieski KKL za 15 zł z allegro + vagcom 3.11 z chomika.
Chociaż dużo wygodniej jest użyć HEX+CAN a do tego VCDS, bo ma więcej opisów pól w blokach pomiarowych.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ