Tarcze / klocki / płyny

Karwinek
Posty: 49
Rejestracja: 2 sie 2018, o 11:08
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 190 KM
Imię: Piotr
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Tarcze / klocki / płyny

Post autor: Karwinek »

Witam.

Muszę w swoim aucie (S1 2002 rok 1.8T) wymienić tarcze i klocki hamulcowe przód oraz tył. Czy ktoś poleca jakąś firmę? Może jakieś linki do aukcji?

Druga sprawa - mam auto już ok. 2 lata, i myślę o wymianie wszystkich płynów przy kolejnej wymianie oleju. Chcę wymienić olej wspomagania, hamulcowy i chłodniczy. Ktoś jakieś poleci, co wlać, jak wygląda to cenowo? Do ogarnięcia samemu? Wszelkie porady będą pomocne, pozdrawiam!
------------------
Pozdrawiam,
Piotrek
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: piotraskbw »

Tarcze + klocki, polecam ATE PowerDisk + klocki ATE (nie ceramiczne) lub klocki ORI, taki zestaw jest optymalny cenowo.
Plusy PD:
- nacięcie zapobiega fadingowi (potrafi uratować dupę na autostradzie)
- nacięcie jest wyznacznikiem zużycia tarczy, nacięcie znikło = tarcza do wymiany
- przy spokojnym hamowaniu głośność jak na zwykłych gładkich tarczach
- klocek jest zawsze równo zebrany
- wygląd

Minusy PD:
- Przy mocnym hamowaniu je słychać
- trochę droższe od tarcz gładkich


Jak masz trochę ogarnięcia to wszystko sam sobie powymieniasz. Pamiętaj aby dobrze oczyścić piasty przed montażem tarcz. Warto pożyczyć sobie czujnik zegarowy aby sprawdzić bicie tarczy i piasty (profesor chris miał nawet filmik instrukatrzowy).

Co do płynów to:
chłodzenie - cokolwiek co spełnia normę TL-774J (o ile dobrze pamiętam)
wspomaganie - tego jest mało, kup ori.
hamulcowy - polecam organika dot4LV (o ile ma być dot4) - cena śmieszna a nie ustępuje niczym względem zagranicznej konkurencji
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Karwinek
Posty: 49
Rejestracja: 2 sie 2018, o 11:08
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualnie: 190 KM
Imię: Piotr
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: Karwinek »

piotraskbw pisze: 19 lut 2020, o 16:29 Tarcze + klocki, polecam ATE PowerDisk + klocki ATE (nie ceramiczne) lub klocki ORI, taki zestaw jest optymalny cenowo.
Plusy PD:
- nacięcie zapobiega fadingowi (potrafi uratować dupę na autostradzie)
- nacięcie jest wyznacznikiem zużycia tarczy, nacięcie znikło = tarcza do wymiany
- przy spokojnym hamowaniu głośność jak na zwykłych gładkich tarczach
- klocek jest zawsze równo zebrany
- wygląd

Minusy PD:
- Przy mocnym hamowaniu je słychać
- trochę droższe od tarcz gładkich


Jak masz trochę ogarnięcia to wszystko sam sobie powymieniasz. Pamiętaj aby dobrze oczyścić piasty przed montażem tarcz. Warto pożyczyć sobie czujnik zegarowy aby sprawdzić bicie tarczy i piasty (profesor chris miał nawet filmik instrukatrzowy).

Co do płynów to:
chłodzenie - cokolwiek co spełnia normę TL-774J (o ile dobrze pamiętam)
wspomaganie - tego jest mało, kup ori.
hamulcowy - polecam organika dot4LV (o ile ma być dot4) - cena śmieszna a nie ustępuje niczym względem zagranicznej konkurencji

Dzięki za informacje. Masz jakieś aukcje gdzie to najlepiej kupić?
------------------
Pozdrawiam,
Piotrek
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: piotraskbw »

Niech Cię ręka boska broni przed alledrogo w przypadku części mechanicznych, za dużo podróbek ;)
Tarcze + klocki kup w normalnej hurtowni moto, ewentualnie w którejś z hurtowni "internetowych" (ja korzystałem z aparts oraz 4cars - mój najczęstszy dostawca).

płyny możesz kupić w aso lub allegro w zależności gdzie taniej, chociaż jak jest minimalna różnica w cenie to brałbym lokalnie.

Edit
Płyn wspomagania w zależności od rocznika będzie mineralny lub syntetyk.

Sprawdziłem do S1 spokojnie można lać TL-774F wiec można spokojnie po taniości zalać Mannolem AF12+
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Awatar użytkownika
iparts
Posty: 19
Rejestracja: 26 mar 2013, o 12:26
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: iparts »

Tarcze i klocki hamulcowe są bardzo ważnymi elementami układu hamulcowego. Mają duży wpływ na nasze bezpieczeństwo, więc należy o nie dbać i wymieniać co jakiś czas. Co do tarcz to dobrym modelem dla Skody Superb są tarcze Bosch, Zimmermann, Ate, czy Trw. Warto zwrócić uwagę na parametry, jakimi jest np. grubość tarcz hamulcowych. Producent określa ich minimalną grubość, więc jeżeli stwierdzimy, że są zbyt cienkie, konieczna jest ich wymiana.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/skoda,106.html
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: fabek »

Nawet nie macię pojęcia ile podróbek ATE jest na rynku. Tak samo motula. Także nie kupowałbym aby taniej gdzieś na allegro.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Jaro624
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2018, o 13:18
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Jarek

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: Jaro624 »

Cześć podłączę się pod temat i zastanawiam się nad założeniem większych tarcz z Audi S4 a konkretnie na tył 300mm a na przód 350mm.

Pierwsze pytanie czy ktoś robił tak adaptacje i czy będę musiał coś więcej zmienić jak tarcze, klocki, zaciski.

A drugie czy tarcze 350mm zmieszczą się do felgi 17 cali, bo nie zamierzam narazie zmieniać kół
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: piotraskbw »

Musisz dokładnie policzyć wzrost siły hamowania, bo nie ma możliwości przekodowania istniejącej pompy abs na inne nastawy ESP.
Przyrost musi być identyczny dla przedniej i tylnej osi.
A i tak jest to rozwiązanie z gatunku "mniejsze zło"
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Jaro624
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2018, o 13:18
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Jarek

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: Jaro624 »

Ok, dobrze wiedzieć. Załóżmy że uda mi się wstawić na przód 350 i na tył adekwatnie większe. To będę musiał coś jeszcze zmienić? Pompę, serwo, przewody...? Czy wystarczy tarcze, klocki i zaciski?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: piotraskbw »

Najmocniejsze co można wsadzić to zaciski dwutłoczkowe.

Tu masz arkusz do liczenia przybliżonego wzrostu siły hamowania
https://mega.nz/file/IExETYzI#twmeMa6P3 ... QwwW6MbrTM
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Jaro624
Posty: 3
Rejestracja: 21 maja 2018, o 13:18
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Jarek

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: Jaro624 »

Ok dziękuję za informację
Przemasek
Posty: 3
Rejestracja: 22 kwie 2020, o 16:08
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Przemek

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: Przemasek »

iparts pisze: 27 lut 2020, o 08:15 Tarcze i klocki hamulcowe są bardzo ważnymi elementami układu hamulcowego. Mają duży wpływ na nasze bezpieczeństwo, więc należy o nie dbać i wymieniać co jakiś czas. Co do tarcz to dobrym modelem dla Skody Superb są tarcze Bosch, Zimmermann, Ate, czy Trw. Warto zwrócić uwagę na parametry, jakimi jest np. grubość tarcz hamulcowych. Producent określa ich minimalną grubość, więc jeżeli stwierdzimy, że są zbyt cienkie, konieczna jest ich wymiana.
Tarcze ATE to zwykły bubel przereklamowany,u szwagra w passacie b6 przy długich trasach od 400 do 700 km bo tylko takie robi tarcze nie wytrzymały 15 tys km,u siebie w superb mam zimermana i zrobione ponad 40 tys nadal wyglądają dobrze i myśle ze kolejne 30tys zrobię.pozdro
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: maureliusz »

Hmm... ATE w poprzednim aucie były spoko. Ale teraz mam w i szału nie robią... słabe...

Tylko jedna rzecz. Skąd wiadomo że to ATE? Chyba nie sądzicie że ATE czy Brembo czy TRW robi klocki do wszystkich marek jak katalog gruby jak ... Encyklopedia.

Dlatego według mnie jak nie specjalne heble to seria. Bo inaczej kot w worku...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: piotraskbw »

maureliusz pisze: 10 maja 2020, o 20:43 Chyba nie sądzicie że ATE czy Brembo czy TRW robi klocki do wszystkich marek jak katalog gruby jak ... Encyklopedia.
Weź pod uwagę że akurat te firmy które wymieniłeś dostarczają kompletne układy hamulcowe (dorzucić jeszcze trzeba BOSCHa) więc notorycznie klocek "A" pasuje do "20" różnych modeli samochodów a dodaj do tego optymalizację producentów samochodów (np. taki VAG ten sam klocek stosuje w 24 modelach)

Mało tego najprawdopodobniej klocek o serii X od firmy Y, niezależnie od modelu auta do którego jest dedykowany, różni się tylko kształtem formy produkcyjnej.

Z tego co pamiętam to ATE i BOSCH jest tylko koncesjonerem takim samym jak Valeo i sami nie produkują tarcz i klocków.

Klocki na pewno robi: Ferodo, Textar, Jurid, Pagid, TRW i na 80% Brembo
Tarcze na 100% robi TRW, Brembo (obie mają odlewnię w PL), Textar raczej też robi sam, o reszcie nie znalazłem informacji.
Z typowo polskich firm robi na pewno Mikoda, Rotinger raczej zamawia bo inaczej chwaliliby się swoją odlewnią


Jakby ktoś nie wiedział to Textar, Mintex, Pagid, DON, Cobreq i Nisshinbo, to od dawna jest TMD Friction
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Tarcze / klocki / płyny

Post autor: maureliusz »

Jak robią na pierwszą zabudowę to ok - będzie to samo.
Chociaż, nie wiem czy zacisk ATE oznacza też klocki ATE...
A aftermarket to loteria i wymiana między producentami...

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ