Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Awatar użytkownika
tomsos
Posty: 47
Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Tomek

Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: tomsos »

Witajcie.
Czy ktoś z was słyszał o konieczności wykoania adaptacji radaru po ustawieniu zbieżności.
Po dzisiejszej weryfikacji zbieżności w moim aucie okazało się że mam do regulacji oś tylną i muszę też zrobić adaptację radaru.
Troszkę to mnie dziwi ale być może tak jest……
Koszty są nie małe...

Może ktoś z Was przerabiał temat

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: Elninjo »

Potwierdzam... takie sa procedury... Nawet mam na ten temat reklamację w ASO...
Jutro mam rzeczoznawcę PZMot...
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: piramida »

Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO ;-)
Awatar użytkownika
tomsos
Posty: 47
Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Tomek

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: tomsos »

piramida pisze:Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO ;-)
Też mi sie to nie podoba.....koszt adaptacji z geometrią to koło 1000 zł, troszkę dużo
Awatar użytkownika
tomsos
Posty: 47
Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Tomek

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: tomsos »

tomsos pisze:
piramida pisze:Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO ;-)
Też mi sie to nie podoba.....koszt adaptacji z geometrią to koło 1000 zł, troszkę dużo
Jeśli pamiętasz to powiedz czy miałeś dużo do regulacji....obniżenie o 35mm powinno dość mocno wpłynąć na geometrię ale czy u Ciebie tył był ustawiany...
Awatar użytkownika
Elninjo
Posty: 692
Rejestracja: 23 sie 2016, o 08:06
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 240 / 430
Imię: DarYush
Kontakt:

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: Elninjo »

Ja tylko napisałem, że tak jest w procedurach... Nie ja je ustawiam...
Awatar użytkownika
tomsos
Posty: 47
Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Tomek

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: tomsos »

Elninjo pisze:Ja tylko napisałem, że tak jest w procedurach... Nie ja je ustawiam...
No jasne tylko coś czuję że można ustawić geometrię poza ASO a radar pewnie tego nie zauważy....

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: piramida »

tomsos pisze:
tomsos pisze:
piramida pisze:Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO ;-)
Też mi sie to nie podoba.....koszt adaptacji z geometrią to koło 1000 zł, troszkę dużo
Jeśli pamiętasz to powiedz czy miałeś dużo do regulacji....obniżenie o 35mm powinno dość mocno wpłynąć na geometrię ale czy u Ciebie tył był ustawiany...
Nie wiem czy tył tez był ruszany ale opon nie ścina, prowadzi się pewnie, nic nie ściąga więc się tym nie przejmuje, przy 250km/h jest stabilnie :lol:
spacewalker
Posty: 231
Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 184KM 420Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: LDZ

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: spacewalker »

piramida pisze:Jak niby radar ma sie przestawić? Co to za brednie, ja miałem zbieżność ustawianą, obniżyłem superba o 35mm i radar nie ruszany, działa jak od nowości, nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, front assist działa jak działał, ktoś chce tutaj kogoś naciągnąć na koszty jak to w ASO ;-)
radar się nie przestawi, ale był do innych parametrów ustawiony
nawet wymiana zderzaka nakazuje DEAKTYWACJĘ radaru na czas zdjęcia , czy wymiana szyby nakazuje ponowną kalibrację kamery
no niby jakie odchyłki może mieć nowa szyba, skoro wchodzi niemal jak klocek lego i kamera na zatrzaski ?
Ty nie wiesz czy Ci widzi linie 50cm dalej, czy blizej, jedziesz jak pijany zając - linie trzyma - jest git
dla Kowalskiego 3 warunki spełnia - zapalił, jedzie, ACC działa....czyli nie trzeba nic ruszać


co do obniżenia auta - to raczej zbeirznośc Ci ustawiali tak jak ma być, wiec masz jak trzeba , było ok przed , jest ok po

tu pisał wyraźnie ze do regulacji jest tylna oś wiec ACC było skalibrowane do tych parametrów
....
piecu
Posty: 432
Rejestracja: 17 wrz 2015, o 21:17
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: piecu »

Awatar użytkownika
tomsos
Posty: 47
Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Tomek

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: tomsos »

Witajcie.
Mój przypadek został zamknięty. Tzn zrobiłem pomiar geometrii zawieszenia w zakładzie zajmującym się tylko tym. Przed przystąpieniem do prac Pan mechanik poczytał wyniki pomiarów z ASO i dokładnie mi wyjaśnił jak to jest. Tylne koło miało odchylenie od normy mniej mniej niż milimetr. Przód był do regulacji. Geometria zrobiona i jestem spokojny.
Założyłem że jeśli radar jest kalibrowany na prawidłowych nastawach geometrii i w wyniku eksploatacji geometria może się zmienić to radar powinien przestać działać. Jeśli nie przestał do momentu regulacji to może świadczyć o istnieniu jakiejś tolerancji lub korekty w jego działaniu. Skoro przywrócona została prawidłowa geometria i wszystkie parametry są w normie to i radar powinien działać ok.
Mnie to tłumaczenie pasuje ale oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że jest to myślenie życzeniowe a radarowi i tak nie ufam do końca i kiedyś i teraz.
Co do ASO to uważam, że mimo wszystko zachowali się nie fer. Można spróbować nastawić geometrię i zobaczyć co będzie a nie kroić klienta na maksa. Z drugiej strony to tylko pracownicy którzy nie myślą tylko działają wedle procedur bo tak muszą robić. Pewnie jakaś część klientów to łyka i płaci.
Takie czasy....

Pozdrawiam

PS.
Jeśli na forum jest pracownik ASO to proszę sie nie gniewać ale takie jest moje subiektywne zdanie.
I potwierdza się reguła, że trzeba mieć auto takiej marki w której pracuje twój dobry kumpel.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulacja zbieżności - regulacja radaru ACC

Post autor: piramida »

Generalnie ACC przy moim stylu jazdy jest w ogóle nie potrzebne, czasami się przydaje jak człowiek się zagapi aczkolwiek częściej przeszkadza i straszy niż pomaga, podczas szybkiego manewru wyprzedzania za blisko się podjedzie lub za szybko się zbliżam do poprzedzającego pojazdu to wtedy drze mordę. Asystant lini do bani, aktywny tempomat do bani chyba że w korkach to Ok. Na początku człowiek się tym jarał, teraz mi to wisi ;-)
ODPOWIEDZ