Zasięg skrętu kierownicy

Awatar użytkownika
ganc
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Paweł

Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: ganc »

Witam,

Odebrałem dzisiaj SIII z ASO po wymianie przekładni/maglownicy - wymieniono na nową bo stara nie nadawała się do regeneracji (przynajmniej w jednym z warsztatów ale podjadę z nią jeszcze do innego żeby to potwierdzić).
Zrobiono zbieżność i wygląda na to że jest wszystko w porządku ale mam pewne zastrzeżenia co do zasięgu obrotu kierownicą na postoju i wolnej jeździe - obecnie wychodzi mi około 1,5 obrotu do pełnego skrętu w jedną bądź drugą stronę - wcześniej było tego więcej mi się wydaję i na necie gdzieś wyczytałem że pełny zasięg to 2,6 obrotu.
czy moglibyście to potwierdzić?
co może być nie tak skoro o jeden obrót jest mniej obecnie?
czujnik skrętu?
OBD11 pomoże?

z góry dzięki za pomoc!
komoornik
Posty: 986
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: komoornik »

Może zamontowali Ci progresywny układ kierowniczy? :o
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Paweł

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: ganc »

komoornik pisze: 21 kwie 2021, o 19:04 Może zamontowali Ci progresywny układ kierowniczy? :o
to de facto nic z tym sam nie zrobię?
przy chęci mocniejszego skrętu jest jakby jakaś blokadka - jakby chciała a nie mogła - słabo się tak superbem z 2015 kręci w wielu przypadkach na dwa razu ;)
komoornik
Posty: 986
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: komoornik »

Ale czy faktycznie jakoś to negatywnie odczuwasz, jest inny skręt kół?
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Paweł

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: ganc »

sęk w tym że koła skręcają się maksymalnie ale na kierownicy jakoś to inaczej czuć teraz - jakby chciała a nie mogła dalej
lowet
Posty: 3
Rejestracja: 1 lis 2019, o 23:29
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: lowet »

Cześć,
Miałem podobnie przy przebiegu ok. 20 tys. U mnie pojawiły się dziwne skrzypienia przy kręceniu kierownicą a skończyło na kompletnej wymianie m.in. maglownicy. W serwisie stwierdzili że nie ma sensu szukać szczegółów - auto na gwarancji więc wymieniają co tylko mogą. Do tej pory nic się nie dzieje.

A wracając do tematu :) po odebraniu auta z serwisu byłem mocno przejęty czy już nie będzie tych zgrzytów. Na tyle mocno że nie spr. obrotów kierownicy. Jak przyszło do wjazdu do garażu to aż się zdziwiłem ile razy muszę kręcić. Mimo dobrych chęci a w zasadzie braku chęci do powrotu do serwisu skończyło się jednak "reklamacją".

Bez problemu "wrócili" do standardowej ilości obrotów kołem kierownicy chociaż nie serwis nie był mocno chętny. Zaproponowałem na chwilę odpalenie superba z salonu dla porównania po czym argumenty znikły.

Jak dla mnie nie ma nic z tym wspólnego OBD11, powinni poprawić i tyle.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1028
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: Kuster »

A ja bym się z miłą chęcią zamienił na progresywny układ kierowniczy z mniejszą ilością obrotów...
Jak dbasz tak masz
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: bartekpion »

Zapłaciłem 700pln przy konfigurowania nowego auta za to co Ty nie chciałeś...
Awatar użytkownika
ADSL
Posty: 220
Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: ADSL »

Hehe zareklamować że wstawili progresywny układ kierowniczy gratis w ramach naprawy... ostro XD

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

lowet
Posty: 3
Rejestracja: 1 lis 2019, o 23:29
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: lowet »

Czy ja wiem czy ostro ;)

Ostro to było jak wjeżdzałem na 5 razy na miejsce postojowe. Człowiek się cieszy że nie skrzypi, samochód nowy na gwarancji kręcisz kierownicą a auto niby że skręca ale nie tak jak :zawsze".
Nic progresywnego nie wrzucili a raczej problem zrobili ze zwykłą przekładnią która nie do końca prawidłowo ustawili :P
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: timanfaya »

Standardowy układ ma ok. 3 obroty od jednego stanu do drugiego (czyli 1,5 w jedną i drugą). Progresywny ma ok 2 obroty, może z lekkim hakiem. No i zdecydowanie polecam - jak się człowiek przesiada do innego auta to jest mocne WTF ile tu trzeba kręcić ;)
Awatar użytkownika
ganc
Posty: 15
Rejestracja: 12 sie 2020, o 17:44
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Paweł

Re: Zasięg skrętu kierownicy

Post autor: ganc »

To o czym wspominacie - kręcenie przy wjeździe do garażu czy na miejsce postojowe to u mnie się też zmieniło na gorsze (na 2-3 razy przy ciasnych parkingach) z drugiej strony porównywałem to w Kurze z 2019 roku i wychodzi na to że jest to oryginalne ustawienie (3 pełne obroty z jednej strony do drugiej) - podpowiedź mojego kolego mechanika była taka że skoro jest opcja odblokowania kierownicy w OBD to może właśnie to zrobił poprzedni właściciel i dlatego przemieliło po 5latach maglownice, osobiście jeszcze się do nich nie udałem z braku czasu ale wygodniejsze było jeżdżenie z poprzednim ustawieniem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ODPOWIEDZ