SIII - hak i bagażnik na rowery

West
Posty: 186
Rejestracja: 30 lis 2016, o 11:03
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Wawa

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: West »

DżejDżej pisze:Też mam Thule'a, nawet w ostatni weekend targałem na nim rowery.
I jest możliwość regulacji na kuli, jak zamontowałem pierwszy raz coś mi było krzywo, po kilku poprawkach wyszło równiutko ;)

Ale mam inny problem - bagażnik ma standardową wtyczkę 7-pin i do Szkody popdpinam przez przejściówkę 7->13-pin. I w takim układzie po kilkudziesięciu / kilkuset kilometrach (losowo) wywala, że jest przepalona lewa żarówka na bagażniku (i faktycznie nie świeci, za pierwszym razem myślałem że rzeczywiście przepalona) Ale wystarczy wyłączyć auto i włączyć ponownie, a wszystko działa poprawnie.
Tylko teraz pytanie czy to problem z przejściówką czy Szkoda ma jakiś błąd w CAN-ie i trzeba do ASO się udać...
Też miałem problem z komunikatami o przepalonych żarówkach z lewej strony. Objaw ten sam, nagle błąd spalonej żarówki który znikał jak się wyłączyło i włączyło zapłon. Tylko u mnie ten błąd wyskakiwał nawet wtedy gdy nie miałem nic podpiętego pod hak. Skończyło się wywaleniem połowy bagażnika i szukanie zwarcia na wiązce. Okazało się, że fabrycznie wiązka była w jednym miejscu ściśnięta i było tam zwarcie. ASO prawie tydzień z tym walczyło…
luk_as
Posty: 10
Rejestracja: 26 sty 2021, o 21:27
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: luk_as »

JK pisze: 22 paź 2018, o 07:50 Bagażnik na hak rewelacja - można wjechać do garażu z rowerami bez zdejmowania dachu :-)
Ja wybrałem Atera (niemiecki) bo Thule ma mniejsze możliwości regulacji (mam rowery z bardzo różnym rozstawem osi) i słabo wychodzi opcja z czwartym rowerem. Atera ma też większą nośność niż Thule (niemniej najważniejszym ogranicznikiem jest nośność samego haka!). Bagażnik przejechał już kilkadziesiąt tyś. km i nadal mogę go polecić.
Bagażnik na haku jest znacznie cichszy niż na dachu, ale tak czy inaczej jest trochę głośniej niż bez (przynajmniej w kombi).
Regulacja odchylenia lewo/prawo jest, niemniej lekkie odchylenie nie ma znaczenia - tu precyzja na oko wystarczy - najważniejsze by dobrze trzymał!

Hak w Superb działa fajnie, choć czasem nie opada do końca - najwyraźniej jakiś pył/zanieczyszczenia trochę blokują obrót, ale nie stanowi to problemu - da się hak rozłożyć i złożyć "z buta" i nie trzeba brudzić rąk :-)

Belki mam THULE na reling (Windabr przełożony z Subaru - tylko dokupiłem nowe uchwyty na reling) ale na to nie zwracałem uwagi bo używam tylko do boxa raz w roku - za głośno by wozić na tym rowery ...choć ciszej niż miałem w Subaru Outback - generalnie Superb jest znacznie lepiej wyciszony niż Subaru - to też powód dla którego nie kupiłem drugiego Outbacka, choć nadal uważam, że to fajne auto ;-)
ale generalnie daje rade zapiąć 4 sztuki - nie za bardzo siada wtedy tył auta?
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: maureliusz »

Ponieważ mam panoramę...kura była skazana na bagażnik na haku.
Wiele modeli rozważałem macałem...
- Thule...the best wykonanie, bez apelacyjnie
-Aguri... kopia Thule ale stalowa i widać... nie to ale całkiem spoko. Fajnie że rynny pod koła regulowane osobno.
-Perruzo...bez komentarza.. porażka
- uebler podobno spoko... ale cena wyższa od Thule
- InterPacki itp odpuściłem po historiach na forach...

Zostało Thule bo w sumie na całe życie będzie. Hak w każdym aucie będę miał bo przydatny.

Dach (miałem w foce):
- łatwość parkowania... baja
- łatwość montażu roweru... baja
- niestety środkowy rower słaby dostęp
- czyste po deszczu/względnie
- rozstaw rowerów można ustawić i nic się nie obija... chociaż z 4tym pewnie różowo nie jest

Hak:
- parkowanie... tragedia...z SuperB dwa miejsca parkingowe...
- montaż rowerów... Masakra ...ja mam fotę... jak ustawić pedała, siodełko trzeba opuścić...jest zabawa
- ale rowery na oku w lusterku. 140km/h bez problemu:-)
- po deszczu ... uwalone... myjnia
- bardzo ciasno rowery... obijają się kołami. Ja stosuję na golenie dodatkowe osłonki/, ocieplacze ...z rur

Szczerze milej wspominam dachowy.

Radzę sobie spróbować przed zakupem jak rowery się zakłada...

Nic nie siada w S2, jest ok, ale zależy od auta. Mondeo... gleba... prawie trze rurą:-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka





Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: baarttbaartt »

A czemu majac panoramę byłeś skazany na bagażnik na hak? Ja mam panoramę bagażnik Thule na dach i 4 rowery bez problemu woze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: maureliusz »

1. Kapie brud z rowerów...na szybę na i jak otworzysz... do środka.
2. Szpeci i dzieciaki tracą frajdę z nieba...z drugiej strony z budowy roweru by się podciągnęli;-)

No ja uznałem że w parze to nie idzie.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
woj_tek
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: woj_tek »

Co do obijających się rowerów na haku, proponuje zobaczyć platformę Yakima JustClick 2/3. Ma największy rozstaw między rowerami niż w jakiejkolwiek Thule. Do moich rowerów (29er) mam zamontowany uchwyt EzHitch z przyczepki Thule i nie sprawia żadnych problemów - brak śladów po transporcie. Dodatkowo mój rower ma karbonową ramę, więc nie woziłbym go na byle czym.

Montaż samej platformy jak i rowerów jest banalnie prosty. Kwestia opuszczania siodełka zależy - w kombi pewnie nie trzeba, w liftback warto. Można kupić mykmyka :D

Zrobiłem z rowerami na dachu dużo kilometrów, na haku też, m.in trasa Katowice-Helsinki-Katowice i powiem jedno: do wożenia ich na dachu nie wrócę. Zero szumów (mam liftback więc brak relingów), zastanawiania się jak wysoki jest zestaw, przechylania w zakrętach (środek ciężkości przesunięty do góry). Fakt, na promie musiałem kupić ciut droższy bilet ze względu na długość zestawu Superba z bagażnikiem. Ale i tak taniej wyszło niż gdybym musiał wjeżdżać z TIRami czy autobusami.

Po każdym wożeniu roweru poza autem i tak trzeba go umyć, brudzi się zawsze. Ale po jeździe na dachu kierownica i chwyty są całe oblepione muszkami, jak przedni zderzak w aucie. Chyba że komuś to nie przeszkadza. Na haku tego problemu nie ma. Fakt, trzeba pamiętać żeby rowery dobrze ustawić, aby nie wystawały poza szerokość auta i np. nie zgarnąć słupków na budowie A1.

Montaż Yakimy na haku i rowerów nie trwa więcej niż 3-4 minuty nie wymaga żadnego klucza. W tym czasie w bagażniku dachowym nie zdarzysz samych poprzeczek zamontować i ustawić ich równolegle do siebie.

Bardzo ważną kwestią jest dopuszczony maksymalny nacisk pionowy na hak. Fabryczny w SS3 ma 90 albo 100kg więc spokojnie 4 nieelektryczne rowery z platformą można wozić. Najtańsze haki mogą tu mieć wartość 40-50kg!
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: maureliusz »

Ale...

1. Kolega pytał o 4-ry rowery / nie widzę takiej opcji w Yakima
2. Cena... no nie mało... w tej cenie można mieć wyższe Thule (ja mam 926)
3. Problem z obijaniem się jest jak masz rowery różne: dorośli / dziecie. Być może jakbym miał 3 takie same byłoby lepiej...
4. Sam montaż platformy... to minuta bez kluczy / poza zamkniem ;-), tylko ustawienie rowerów

Uważam największy problem to ... parkowanie. Wszędzie zajmujesz dwa stanowiska.

Obecnie uważam jedyna zaleta platformy... to nie szpeci auta/dachu i tyle.
Ale każdy ma swoje upodobania i wymagania.

Ps. Absolutnie musi być uchylna żeby dostać się do bagażnika...MUSt!
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
woj_tek
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: woj_tek »

Ta Yakima występuje w w wersji bazowo dwu- i trzy-rowerowej. Do każdej można dukupić dostawkę na jeden rower, przykład: https://www.strefakierowcy.pl/41957,ada ... click.html

W Yakima 3. oraz 4. rower jest montowany wyżej, przez co nie ma problemu z montażem oraz konfliktu kierownic czy korb. Zobacz ostatnie zdjęcie np. tu https://www.strefakierowcy.pl/41955,yak ... ick-3.html

Pod uwagę w zasadzie brałem dwie platformy: Thule VeloSpace XT3 i Yakimę. Zależało mi na opcji rozbudowy o 4. rower. Tylko te miały ostatnie rzędy na różnych wysokościach. Ale zobacz wymiary platform po złożeniu - Thule to 135 x 73cm a Yakima 100 x 72cm, co właśnie pozwala mi spokojnie platformę zdjąć i wrzucić do bagażnika, co dla mnie rozwiązuje problem z parkowaniem. Ponowny montaż jest szybszy i prostszy niż szukanie podwójnego miejsca ;) Odchylanie oczywiście też jest, bez tego nie kupiłbym żadnej platformy.

W Taurusie w Mikołowie testowałem kilka platform i Yakima pod każdym względem dla mnie wygrywała. Chwyty Yakima które łapią ramę są bardziej miękkie i lepiej bedą tłumić drgania - dla mnie to był kolejny plus ze względu na karbonową ramę (i tak dodatkowo zakładam carbon protector od Thule).

Jedyny minus to zupełnie inny klucz przez co nie można użyć Thule OneKey systemu. Cena niemała, owszem, ale to zakup na wiele lat a nie jeden wyjazd :) Mnie udało się kupić wersję na 3 rowery za ok. 2700zł, za Thule 939 trzeba było zapłacić więcej.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: maureliusz »

No tak... to półeczka wyżej :-)
XT3 ... to jest różnica do podstawowego 926... ja wyrwałem za 1600PLN nowiutki. Ale ja już nie chciałem dopłacać do wyższej półki.

Szczerze...fajna ta Yakima, ale że nie ten pułap to jej nie sprawdzałem.

Thule to samo czwarty rower to dostawka / co ciekawe... wszyscy producenci PREMIUM mają dostawki, a budżetowi... mają cztery rowery standard - nie umiem tego wytłumaczyć logicznie.

Wszystko co piszesz zgadzam się / tylko mnie zastanawia czy faktycznie masz większy rozstaw na rowery w Yakima czy masz jednakowe rowery i łatwiej?
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: bartekpion »

Co Cię odrzuciło od peruzzo? Swego czasu grzebałem w tym temacie, ale bardziej skupiłem się na necie (filmy, opinie, ceny) jak na realu - uroki mieszkania na wsi, a do dużego miasta nie chciało mi się po prostu jechać specjalnie by porównywać.
woj_tek
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: woj_tek »

Rozstaw w Yakima jest o ok. 1cm większy niż w XT3, fakt przydałoby się by był jeszcze większy w obu, ale te 20cm przy amorach 32mm jest ok. Wcześniej miałem pożyczoną jakąś bazową platformę Thule, chyba EuroWay G2 (922) i tam był straszny problem żeby te same rowery zmieścić. Wiozłem na niej dwa 29er i jeden 26". Nie było szans zmieścić dwóch 29er obok siebie, musiały być rozdzielone mniejszym rowerem.

Szczerze, to wolę dostawkę zamontować gdy jest potrzeba a nie wozić jej cały czas.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: maureliusz »

bartekpion pisze:Co Cię odrzuciło od peruzzo? Swego czasu grzebałem w tym temacie, ale bardziej skupiłem się na necie (filmy, opinie, ceny) jak na realu - uroki mieszkania na wsi, a do dużego miasta nie chciało mi się po prostu jechać specjalnie by porównywać.
One się uchylają na glebę w dół... szatański pomysł...

Ps. Fotę znalazłem. Zrobiłem bo dzieci krzyczały: patrz tata ktoś panu wjechał w tył :-)))
I zaraz wysłałem szwagrowi... "dobrze, że Cię nie posłuchaliśmy :-) )

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 sty 2021, o 14:23 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: maureliusz »

woj_tek pisze: 28 sty 2021, o 10:10 Rozstaw w Yakima jest o ok. 1cm większy niż w XT3, fakt przydałoby się by był jeszcze większy w obu, ale te 20cm przy amorach 32mm jest ok. Wcześniej miałem pożyczoną jakąś bazową platformę Thule, chyba EuroWay G2 (922) i tam był straszny problem żeby te same rowery zmieścić. Wiozłem na niej dwa 29er i jeden 26". Nie było szans zmieścić dwóch 29er obok siebie, musiały być rozdzielone mniejszym rowerem.

Szczerze, to wolę dostawkę zamontować gdy jest potrzeba a nie wozić jej cały czas.
To jest ciekawe co piszesz... muszę to zinwestygować.
Jeżeli faktycznie XT3 ma większy rozstaw...to zrobiłem się w...

Z drugiej strony cm+cm+cm... i robi się autobus :-D

Edit: na stronie strefy kierowcy:

Yakima: waga 20.3kg / odstęp między rowerami 20cm
Thule 926: waga 19kg / odstęp między rowerami 19cm
Thule XT3: waga 20.6kg / odstęp między rowerami 19cm

Ten centymetr myślę wionsy nie uczyni... za 600 - 1000zeta więcej... (Yakima raczej niszowa, aby znaleźć dobrą ofertę)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
woj_tek
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2019, o 10:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: woj_tek »

Rowery stają się coraz większe i taki 1cm potrafi zrobić różnicę :D

Ceny XT3 oraz Yakima są na podobnym poziomie. 926 mimo wszystko jest węższy i montaż 3. roweru jest upierdliwy... Więc za takie bajery trzeba trochę siana dołożyć.

A, jeszcze jedno, w moich jednośladach są pedały SPD, to też mi trochę ułatwia ustawienie rowerów.

Wbrew pozorom dużo Yakim na drogach jest, tylko mało kto wie co to za marka. Wcześniej występowała pod nazwą Whispbar.

Dobrze, że jest mamy taki wybór bo każdy ma szansę znaleźć dobry sprzęt w swoim budżecie.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2345
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: SIII - hak i bagażnik na rowery

Post autor: siemi1 »

Mam WhispBary i thule 961 ze stopami 775 i powiem.ze montaz o niebo prostszy w thule, whispabry zajim dopasuje otd to sie namecze troche i nie wchodzi na niego latwo box to szczeki sa wezsze od szerokosci belek trzeba nansile wcisnac.

PS Thule 961(118cm) + mocowania 775 pasuja do wszytkich kombiakow praktycznie, uzyte raz:)

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
ODPOWIEDZ