Szarpanie DSG dq250

Awatar użytkownika
Anonymous69
Posty: 55
Rejestracja: 5 maja 2018, o 10:10
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 230KM
Imię: PrzeMo
Lokalizacja: WaWa
Kontakt:

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: Anonymous69 »

piramida pisze:Ale o co chodzi? Z jeden na dwa coś stuka, szarpie?
Tak to jest szarpnięcie delikatne, które przenosi siłę na auto i na kierowcę...

Mialem to samo w Octavii III benzyna, teraz w TDI to samo. Chodzi o soft skrzyni, w Octavii dwa razy wygrywali soft na Modlińskiej i ustąpiło.

Mi6
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: piramida »

To nie wiem, u mnie prawie od nowości siedzi soft skrzyni od tunera więc mimo prawie 570Nm nie wiem co to szarpnięcia ;-)
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: kmink »

Czytając niektóre posty można odnieść wrażenie, że niektórym to się w D... poprzewracało.
DSGej chodzi bardzo dobrze, nie mega dobrze, bo czasami coś szarpnie czy stuknie ale inne automaty chodzą duuuużo gorzej! Mimo swoich wad DSGej to IMO najlepsze skrzynie w autach cywilnych.
Kupcie sobie samochód z napędem elektrycznym, tam jest cisza totalna, zmiana biegów niezauważalna ... No ale jedym jadącym normalnie jest Tesla, która się psuje...wiec znowu będzie temat do narzekań ;)
Awatar użytkownika
rydel
Posty: 90
Rejestracja: 12 sty 2018, o 07:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 347 KM / 475 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: SO

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: rydel »

Mnie wkuhwia jedynie ta zwłoka po naciśnięciu pedału przyśpieszenia. Czemu nie reaguję od razu tylko dopiero po chwili jak by się zastanawiał jechać czy nie jechać :evil: :evil:
Powered by Obrazek
Marval
Posty: 6
Rejestracja: 2 lip 2018, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.6TDI (120KM)

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: Marval »

A to nie jest tak, że skrzynia DSG ma przygotowany tylko wyższy bieg, a jeśli wciśniemy gaz i ma zredukować bieg to zajmuje jej to około sekundy? Każdy automat za wyjątkiem CVT tak długo 'myśli' przy kick down.
Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: Ogonczyk »

Ja już pojeździłem trochę dłużej DSG 6 biegów i mogę się podzielić opinią. Niestety jeśli chodzi o spokojną jazdę w mieście, w korkach, to jest nie najlepiej. Te "przyhamowania" to jakiś feler, bo jeździłem kilkoma automatami normalnymi i nie było czegoś takiego. tu nie chodzi o zmianę biegu na niższy, to jest tak, że jak nie dodajesz gazu, to jest przyhamowanie- w sumie nawet trzeba się mocno kierownicy trzymać. mnie to wkurza. Zwłaszcza jak wyjeżdżam z domu i mam mocno z górki, lub przy dojeździe do skrzyżowanie przed skrętem- trzeba poświęcić trochę energii na usztywnienie ramion, bo jest efekt przyhamowania. Jeżdżę teraz Mesiem ML-em i nic takiego nie ma, pełna kultura.
Zgoda- w Skodzie przy dynamicznej jedzie jest OK, nie ma problemu. Problem jest jak się chce statecznie, delikatnie jeździć bez szarpnięć- niestety te z 2 -1 i 3-2 są i wcale nie są miłe.
Aha, benzyna, więc to chyba tylko kwestia DSG.
Tak z tego wygląda, że Superb to auto z żyłką sportową hehe
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: piramida »

U mnie żadnych szarpnięć nie ma, nawet najmniejszych przy redukcji z 2 na 1 czy tam z 3 na 2. Czasami coś szarpnie jak nie mogę się zdecydować czy dodać gazu czy nie a obroty akurat są na pograniczu wrzucenia wyższego biegu i gdy w tym momencie dodam mocniej gazu a skrzynia wrzuci wyższy. Podobnie jak idę piecem do odcinki to czuć że skrzynia nie ma lekko ale bez szarpnięć.
Zaznaczę że skrzynia wyższy bieg u mnie wrzuca przy około 2700 a redukuje przy około 1450 więc redukcje są odczuwalne ale bez szarpnięć.
Was ratuje zrobić soft silnika i skrzyni a świat stanie się wtedy piękniejszy ;-)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: leszekmw »

dziwne bo jak pamiętam to szarpnięcia na niskich biegach to tylko w dieslach bł chyba..
w benzynie keids nikt sie nie skarżył.pisze o octaviach
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: Tom-Tdi »

Ale to silnik czasami szarpal, dokładnie 2.0 TDI BKD.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: leszekmw »

pierwsze słyszę o tym .
a kilka lat przejeździłem O2 i sporo sie nimi interesowałem..
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: Tom-Tdi »

To była normalka przy tym silniku, ale tylko na wolnych obrotach było czasami odczuwalne, w czasie jazdy było wszystko ok.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: leszekmw »

Tom ale my piszemy o szarpaniu przy redukcjach.. :D
a że czasami miał drgania na wolnych to fakt..cholera wie od czego..
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: Tom-Tdi »

Racja...

Od rozrządu, a właściwie to jego ustawienia, ale mniejsza z tym.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: leszekmw »

u mnie drgał na ori rozrządzie
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Szarpanie DSG dq250

Post autor: Tom-Tdi »

Bo właśnie nie mógł być ustawiony na 0, tylko wyprzedzenie na walkach ssących na -1 czy jakoś tak.
Jeden z tunerów właśnie znał ten problem i po ustawieniu j/w, drgawek nie było.
ODPOWIEDZ