Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabrać ?

drookash
Posty: 73
Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabrać ?

Post autor: drookash »

Superb MY2019 nie posiada SLA.
Posiada fabrycznie : xenony z AFS, kamerę, czytanie znaków, radar (ACC do 160km/h), asystenta pasa, rozszerzoną ochronę pieszych, oraz Auto Light Assist czyli auto długie.

Zadaniem jest zmienić lampy na te z końcówką B (015B, 016B lub 017B, 018B) oraz uruchomić to tak by działało. Lampy są do ogarnięcia - nie będzie tanio, ale raczej nowe bo są dostępne.
Schematy instalacji dla mojego auta już mam (erWin to potęga !!!). Wiązka jak i pinout są takie same dla lampy z przesłoną jak i bez. Moduł poziomowania Xenonów (55) ten sam - on tylko odpowiada za poziomowanie a całą resztą zarządza BCM po odpowiednim zakodowaniu oraz kamera.
W/g ETKA są dwa rodzaje modułów sterujących AFSem czy SLA, odbierających po CAN info z 09 : ten dla lampy bez przesłony (8U0 941 329) oraz dla wersji z przesłoną (4H0 941 329).

W necie jest natomiast pełno zdjęć z lampami B i modułami 8U0. Kiedyś było tak, że pierwsze 3 litery/cyfry oznaczały markę a faktycznie tym modułu 6 ostatnich cyfr i literka. Możliwe, że to są te same moduły ?
Ma ktoś furkę 2018/19 z SLA i może w VCDS czy innym sprawdzić jakie ma moduły w lampach ? (Pojawiają się jako SLAVE dla sterownika 55 lub 09). Przydałby się pełen skan z tych modułów z kodowaniem/adaptacjami.
Moje określić mogę jedynie robiąc fotkę od dołu albo wyjmując lampę - stara wersja VCDS nie widzi 55 :(

Zapytacie pewnie czemu nie wziąłem tego konfigurując ? Przegapiłem potwierdzając zamówienie dealerowi a potem było już za późno :(
Awatar użytkownika
Eldar
Posty: 114
Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: Eldar »

Mam skany dwóch superbów, jeden z SLA, drugi bez i maja dokładnie te same sterowniki, wersje oprogramowania tych sterowników (dosłownie wszystko). Różnią się tylko dwoma bitami w kodowaniu ;)
Niestety nie wiem czy mają inne numery lamp, ale to mógłbym się dowiedzieć.

Edit.
Kodowanie mogę zrobić bez problemu.
drookash
Posty: 73
Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: drookash »

Szczerze powiem - liczyłem, że się odezwiesz :)
Już prawie klikam ODB11 Pro... ale najpierw muszę temat do końca rozpoznać.
Czy kodowanie zlecę, czy dam zrobić - bez znaczenia. Jeżeli dam zrobić - to przejadę się do Ciebie albo kupię ODB11Pro.
Mój VCDS nie gada z CAN Extended (18 bitowy ID sterownika) a jedynie z CAN (11 bitowy ID sterownika).
Nie mam możliwości połączenia z kamerką która idzie na CAN-ex jedynie.
Zakładam, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł by w S3 MY19 przerabiać z AFS na AFS + maskowanie - mylę się ?
Schematy mam dla swojego VINu więc nie ma pomyłki, ale opisane są jako "od maja 2017". To chyba platforma MQB miała na to wpływ.

Mówisz o sterownikach 55, 09 i A5 czy modułach slave pod reflektorami - czyli 8U0941329 lub 4HO941329 ?

100% lampy z końcówką "A" są bez, jak to schemat nazywa "świateł postojowych" czyli potocznie zwanych brewek, paseczków, rzęsek itd oraz bez przesłony maskującej dla SLA i jej napędu.
Ich pobór mocy dla układów LED to 18/4,5/18W. Dla lamp "B" z rzęskami to 18/7/18W.

Są dwie nieistotne różnice :

W lampach "A" pin 13 po stronie lampy jest ślepy - nie jest podłączony do niczego wewnątrz lampy.
W lampach "B" rzęski podłączone są bezpośrednio pomiędzy pin 13 z wtyczki 14-bolcowej lampy a masę braną z pinu 7 tej samej wtyczki. Pin 13 prowadzi do BCM T46b pin35. Pin 7 do masy pojazdu.

W lampach "A" podłączony jest "shutter" czyli wyzwalacz elektromagnesu przesłony do pinu 11 i prowadzi do BCM T46b pin 23.
W lampach "B" ten przewód nie istnieje gdyż światła długie realizowane są przez przesłonę maskującą sterowaną przez CAN.

W instalacji samochodu są wszystkie niezbędne kable - zgadzają się kolorki, przekroje, miejsca wpięcia - sprawdziłem dokładnie. Dla lamp "B" nie istnieje kablek do shuttera - można do odłączyć po stronie wtyczki albo zostawić - będzie ślepym połączeniem.

Pinout dla modułów sterujących AFS lub AFS+maskowanie montowanych pod lampami jest taki sam w zakresie podstawowym więc nawet jak się je zamieni nic się nie uszkodzi.
Teoretycznie po samej wymianie lamp powinno działać bez kodowania : kierunki, białe paski led (poziomy i pionowy) oraz krótkie światła xenon (bez możliwości włączenia długich - shutter)

(Podpowiedzcie mi jak się tu wstawia obrazki to pozostawię schematy z opisami dla potomnych)
Awatar użytkownika
Eldar
Posty: 114
Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: Eldar »

A może by tylko podmienić te piny bez wymiany lamp? :D
Sterowniki 4B (55 w najnowszych nie ma), 09 i A5 są identyczne pod względem hardware i software. Jedyna różnica jaka może być to jest w lampach ale jeszcze nie wiem.
drookash
Posty: 73
Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: drookash »

Podmiana pinów nie jest konieczna i nie ma znaczenia - mam schemat wewnętrzny lampy. W modelu "B" jest dodatkowy silnik sterujący przesłoną dla SLA oraz podłączone są "rzęski". Lampy są kompatybilne ze sobą i po wpięciu B zamiast A zadziała wszystko oprócz rzęsek i świateł długich.

Jeżeli po zmianie kodowania (przed zmianą lamp) na pinie od rzęsek pojawi się napięcie dodatnie 12V to znaczy, ze moduł BCM prawidłowo steruje. To generalnie starcza by uruchomić SLA.

No dobra... czas pokazać o co chodzi z tymi lampami :

Wersja bez SLA - lampy oznaczone "A".
Obrazek
Obrazek

Wersja z SLA - lampy oznaczone "B"
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: Enriquez »

Moim zdaniem częśc hardwareowa to jest najmniejszy problem w tej całej zabawie.
Jeżeli da się to zakodować w kamerze A5 to jesteś w domu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
drookash
Posty: 73
Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: drookash »

No dokładnie... Wymienić lampy to pikuś, ale spowodować by po CAN poleciało do kontrolerów to co trzeba to już będzie trudniejsze, aczkolwiek nie niemożliwe :)
Przypuszczam, że eldar nie podzieli się z nami wiedzą o które bity chodzi.
Na logikę - kamerka musi zacząć nadawać z której strony nadchodzi "światło" z naprzeciwka. Na tej podstawie moduły przysłonią xenona by nie oślepić jadącego.
Awatar użytkownika
Eldar
Posty: 114
Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: Eldar »

Załóż lampy i wpadaj na kodowanie ;)
dennisek
Posty: 3
Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:50
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Radek

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: dennisek »

Koledzy, a co z radarami od Blind Spot pod zdarzakiem? Może się mylę ale na ich podstawie maskuje lewą stronę gdy lecisz na pełnych długich i ktoś Cię wyprzedza - światło jest maskowane zanim samochód wjedzie w oko kamery. Chyba, że nie dajesz się wyprzedzić ;)

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Eldar
Posty: 114
Rejestracja: 20 sie 2017, o 21:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Krystian
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: Eldar »

Blind Spot nie ma nic do tego.
drookash
Posty: 73
Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: drookash »

Dokładnie - do blinda masz te same dwa radary na tyle co do Rear Trafiic Alert. W sumie mogli iść dalej i zrobić jak w Hyundai SantaFe MY19 - jak coś nadjeżdża to blokuje klamkę drzwi i nie otworzysz ich na jadące auto.

Eldar... idealnie by było sprawdzić czy moduły przyjmą kodowanie przed wymianą lamp. Te kosztują około 5 tyś i zaryzykować taki szmal by się nie udało???
Powinny pojawić się błędy otwartego obwodu dla ledów w rzęskach i błąd sterowania przesłony maskującej.

Potrzebuję jedynie info - czy 4H0941329 jest zamienny z 8U0941329 gdyż wówczas kupię z modułami lub bez.
Zdjęcia mojego nie udało mi się zrobić - nie ma jak, a VCDS nie chce się dogadać :(
Rzuć proszę w logi te co masz dla modułu 4B i powiedz co tam siedzi dla SLA i bez SLA.
dennisek
Posty: 3
Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:50
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Radek

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: dennisek »

Można zamówić BlindSpot bez SLA ale SLA bez BlindSpota nie. Przypadek?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
drookash
Posty: 73
Rejestracja: 14 gru 2018, o 23:32
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: drookash »

Pewnie tak.
Możliwe, że wchodzisz na wyższy poziom wyposażenia i jedno z drugim jest powiązane w cenniku, ale nie hardwarem w aucie.

Do BS potrzenujesz dwa radary na tyle (potrzebne też są do Crew Protect - wyczują czy ktoś rozpędzony nie jedzie w Twoje auto). Tutaj widać o co chodzi : https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... t-problem/
Zwyczajnie powiązali w pakiecie z SLA kilka rzeczy - tak mi się wydaje.
dennisek
Posty: 3
Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:50
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Radek

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: dennisek »

drookash pisze:Pewnie tak.
Możliwe, że wchodzisz na wyższy poziom wyposażenia i jedno z drugim jest powiązane w cenniku, ale nie hardwarem w aucie.

Do BS potrzenujesz dwa radary na tyle (potrzebne też są do Crew Protect - wyczują czy ktoś rozpędzony nie jedzie w Twoje auto). Tutaj widać o co chodzi : https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... t-problem/
Zwyczajnie powiązali w pakiecie z SLA kilka rzeczy - tak mi się wydaje.
Bardzo możliwe, że masz rację ale np. w Volvo maskowanie świateł z lewej strony gdy wyprzedza Cię inne auto "włącza BS" gdy samochód jest obok Ciebie zanim wogóle kamera będzie miała szansę go zobaczyć. Możliwe, że w takiej sytuacji światło będzie maskowane z dużym opóźnieniem i będzie oślepiać a sam SLA w totalu może będzie działał.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Dokładamy SLA Smart Light Assist - jak się do tego zabra

Post autor: Enriquez »

Przecież z rozpędu możesz od razu założyć blind spot assist. To prosty mod.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
ODPOWIEDZ