272, JB4 i wydech

Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

272, JB4 i wydech

Post autor: Marek23 »

Czesc

Superb 272, czy ktos ma "udrozniony" kawałek wydechu? Czy glośność wogóle wzrosła? Tunerzy mówią,że nie...
I czy ktoś z Was ma JB4? Jak wrażenia? Czy w zimie przy niskich temperaturach jest szansa,że się coś "zawiesi"?

Z góry dzieki za info
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: sane »

Jeżeli chodzi o wydech to szukaj tłumika środkowego z Golfa R. Jest mniej restrykcyjny, a z zewnątrz wygląda identycznie jak ten z Superba. Tu na forum użytkownik MB1981 miał/ma taki na sprzedaż, więc możesz go zapytać czy jeszcze aktualne.

Co do JB4 to jeździłem w każdą pogodę -od -15 do +35 i nic się nie zawieszało.

Moim zdaniem warto pomyśleć o IC, bo seryjny średnio sobie radzi w cieplejsze dni nawet przy fabrycznej mocy...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: marasmus007 »

Marek23 pisze: 28 lis 2019, o 10:32 Czesc

Superb 272, czy ktos ma "udrozniony" kawałek wydechu? Czy glośność wogóle wzrosła? Tunerzy mówią,że nie...
I czy ktoś z Was ma JB4? Jak wrażenia? Czy w zimie przy niskich temperaturach jest szansa,że się coś "zawiesi"?

Z góry dzieki za info
Przy 272 w temacie wydechu (środkowego tłumika) masz GPF , musiałbyś popytać forumowicza KMINK on już przerabiał ten temat, ponadto instaluje JB4 , ja latam na tym od półtora roku i jest miodzik. Mam co prawda wersję 280 bez GPFa.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: sane »

marasmus007 pisze: 28 lis 2019, o 11:07Przy 272 w temacie wydechu (środkowego tłumika) masz GPF
Tego nie sprecyzował. Były też 272 bez GPF :P
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: timanfaya »

GPF nie jest czasem dopiero od polifta (MY2020)?
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: sane »

timanfaya pisze: 28 lis 2019, o 14:19 GPF nie jest czasem dopiero od polifta (MY2020)?
Nie, wszedł w połowie MY2019
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: Marek23 »

Auto z gpf. Wiem ze jest kawałek wydechu który trzeba
zmienić żeby było dobrze. Pytanie czy nie rezonuje buczy itd. Chciałbym żeby było nadal cicho.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: sane »

Jak wsadzisz środkowy od Golfa R to nie zauważysz różnicy (jeżeli chodzi o dźwięk)... Natomiast końcowe tłumiki z Golfa R to inna bajka :)
Ostatnio zmieniony 29 lis 2019, o 13:43 przez sane, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: timanfaya »

Czyli bez końcowych nie ma większego sensu grzebanie w S3 272 poza softem / JB4?

Podoba mi się oryginalny wygląd i nie chciałbym go ruszać...
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: Marek23 »

Super dzięki. Jakbym miał klapy jakkolwiek sterowane to inny temat, ale to już trochę dłubania.

A ile na tym jb4 i kawałku wydechu da radę osiągnąć?
340 km i 420 nm?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2985
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: orlik »

Powiem tak, jak masz gpf nic Ci zmiana środkowego nie da, jeżeli chodzi o wrażenia słuchowe. Tylko w grę wchodzi zrobienie cat-backa od gpfa i to najlepiej z klapami, bo bez tego jest za głośno :)


Najrozsądniej (dla aut na gwarancji) zrobić tak jak mówi Sane, IC + JB4 i indywidualne strojenie, do mnie taki zestaw wpada w grudniu.
A dla wrażeń słuchowych cat-back od gpfu, i to tez do mnie wpada, ale w styczniu, ze względu na terminy wykonawcy. Jak komuś podobają się oryginalne kominy(końcówki wydechu) to się je zostawia - jak tak robię, jeszcze się zastanawiam nad pomalowaniem ich gumą w sprayu albo lakierem na czarno.
Marek23
Posty: 141
Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 280/400
Imię: Marek

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: Marek23 »

Ale środkowy dobrze zmienić żeby prz jb4/programie
Przepływ spalin był ok...takie mam info od tunerów
marasmus007
Posty: 954
Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 371 KM/482 Nm
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Poznań

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: marasmus007 »

Marek23 pisze: 29 lis 2019, o 10:02 Super dzięki. Jakbym miał klapy jakkolwiek sterowane to inny temat, ale to już trochę dłubania.

A ile na tym jb4 i kawałku wydechu da radę osiągnąć?
340 km i 420 nm?
U mnie na JB4 wyszło 360KM oraz 450Nm
Awatar użytkownika
timanfaya
Posty: 636
Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: timanfaya »

orlik pisze: 29 lis 2019, o 12:09 Najrozsądniej (dla aut na gwarancji) zrobić tak jak mówi Sane, IC + JB4 i indywidualne strojenie, do mnie taki zestaw wpada w grudniu.
A nie lepiej zrobić soft zamiast się bawić w JB4? Przynajmniej się skrzynie przeprogramuje. Chyba ze jestem jedynym którego denerwuje 1100 obrotów :p
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 272, JB4 i wydech

Post autor: sane »

timanfaya pisze: 29 lis 2019, o 10:01 Czyli bez końcowych nie ma większego sensu grzebanie w S3 272 poza softem / JB4?

Podoba mi się oryginalny wygląd i nie chciałbym go ruszać...
Chodziło mi o dźwięk - po wymianie środkowego na taki z Golfa R różnica w głośności jest niezauważalna...

Natomiast istnieje też możliwość wsadzenia końcowych tłumików i wtedy Superb brzmi jak Golf R, czyli jest trochę głośniej ;)
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
ODPOWIEDZ