Ekologia off

mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Ekologia off

Post autor: mario789 »

Powitać,

Chciałem podpytać się o zdanie Kolegów w kwestii ekologii. Coraz poważniej myśle o całkowitym wywaleniu ekologii ( dpf, egr, wyłączyć adblue) w kurze przy przebiegu 135tys km póki co wszystko działa ok, nie doszedłem nawet do połowy zapełnienia filtra dpf popiołem lecz myśle o wyrzuceniu tego. Autem nie będę jeździć poza granice PL, od wyjazdów w trasy mam inny bolid. Myślałem pierwotnie o wyrzuceniu dpf i egr plus jakiś stage 1. Teraz rozważam kwestie wyłączenia adblue i wywalenia kata. Co o tym sądzicie? Czy opcja dpf+egr+adblue czy komplet? Będę wdzięczny za opinie :)
jaca85
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Ekologia off

Post autor: jaca85 »

Mam znajomego tunera ktory to wszystko Ci ogarnie w BSI, tyle, ze fizycznie ktos musi usunac ci DPF i zaslepic EGR...
Adblue tez odrazu wylaczy w sofcie. Jak chcesz to start stop tez dezaktywuje na cacy...

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

marszal
Posty: 154
Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: wlkp

Re: Ekologia off

Post autor: marszal »

tylko po co chcesz to robić?
--
marszał
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ekologia off

Post autor: fabek »

Najgorsze są zmiany w przepisach, dziś ok, ale za miesiąc może do centrum miasta nie wjedziesz.

Dpf i egr jak najbardziej tak, wtedy juz scr (adblue) obowiązkowo. Egr dodatkowo zaślepiasz blaszką. W żadnym wypadku nie daj sobie wyciąć kat-a. Tak dorabiają sobie gówniane warsztaty bez wiedzy klienta. W niczym nie przeszkadza, a komfort jeżdżenia zupełnie inny.

Moim zdaniem poszukaj sobie wypatrosznego dpf-a, a swój zostaw na czarną godzinę, żeby było łatwo przywrócić w razie co.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Ekologia off

Post autor: mario789 »

Start stop to wyłączyłem starodawnym zwyczajem od razu po zakupie jak w każdym ze swoich samochodów ;)

Czemu chce to robić? Bo irytuje mnie to dopalanie dpf’a
, pomijam fakt, ze to zapewne celowe działanie Vaga żeby nie komunikować procesu na desce rozdzielczej tudzież w systemie o rozpoczętym procesie i jego stanie ale egr sprawia ze silnik dusi się swoimi spalinami.

Nie wierze w ta ekologię, dlatego z cała pewnością się tego pozbędę. Dzięki Fabek za podpowiedzi. W takim razie kat zostaje wyleci dpf, egr plus adblue. Co do fizycznie dpf to rozumiem ze szukać takiego już „wydlubanego” zwby zastąpić swój oem na czarna godzinę?

Abstrahując już od dynamiki działań naszego rzadu i pomysłów na optymalizacje finansowa wszelakich sektorów gospodarki, jeśli faktycznie mieliby wprowadzić zapowiadane zmiany w skp dla diesli to połowa b5 by musiała poleciec na złom bo nigdy by nie przeszła badań - a z elektrykami rządowymi to sami wiecie - nie ma co robić żartu z żartu
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Ekologia off

Post autor: yaro_1 »

ale już teraz są podstawy do tego by przy przeglądzie sprawdzili spaliny, masz w dowodzie wpisaną normę euro6, jak przypadkiem wyjdzie że auto jej nie spełnia to auto badań nie przejdzie
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Ekologia off

Post autor: mario789 »

Niby tak ;) ale nie opłaca się zostawiać dpf i adblue a wyłączać tylko egr, jak już to tak jak pisał Fabek pakiet
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ekologia off

Post autor: fabek »

Już samo zrobienie egr off już niweluje ciężkie do ustalenie braki mocy, utrzymuje czystość dolotu i zmniejsza prędkość zapychania się dpf. Egr nawet przy małych przebiegach potrafi się nie domykać i auto kopci, czego oczywiście nie widać bo dpf filtruje i zatyka się w moment.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Ekologia off

Post autor: Enriquez »

A dpf i kat nie są połączone w jednej obudowie?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Ekologia off

Post autor: mario789 »

Nie mam pojęcia :)

Stanęło finalnie na egr, adblue off plus stage 1. Został dpf i kat. Dziś odbieram to się pochwale wynikami :)
marszal
Posty: 154
Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: wlkp

Re: Ekologia off

Post autor: marszal »

jestem ciekaw jak długo przetrwa DPF po zaślepieniu EGR
--
marszał
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Ekologia off

Post autor: mario789 »

A co ma niby dpf do zaślepienia egr? Został wyrzucony z softu, (tuner powiedział ze mam jakiś nowszy sterownik który jest już w składzie octavii rs i tam wystarczy go wyrzucić z softa)
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ekologia off

Post autor: fabek »

Egr zaślep koniecznie po wyłączeniu. Egr powoduje szybszą degradację oleju silnikowego przez sadzę oraz wzrost parametru TAN. Także naprawdę szkoda waszych drogich olejów i płukanek. Dla mnie szybsze się zapychanie dpf bez egr-u to tylko teoria. W praktyce zapychanie dpf-a zawsze odpowiadają lejące wtryski i turbo. Mam to przetestowane w wielu autach. Jeszcze przypominam, że nowe egr-y mają chłodnicę spalin, a to już w ogóle kit dla dpf-a. Egr off to mniejsze spalanie, lepszy but, lepszy olej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Ekologia off

Post autor: mario789 »

Jestem po odebraniu kury z warsztatu. Wyleciał egr i adblue. Został kat i dpf plus stage 1.

O dziwo kura trzymała serie :) poniżej wyniki

Obrazek
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ekologia off

Post autor: fabek »

60 niuta doszło i pełen but przy 2000 obr :o oj musi powodować uśmiech teraz :)
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ