Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: Sebastian_M26 »

Oj coś słabo wyuczyli albo inaczej nie nauczyli myślenia skoro nie widzisz wpływu oleju na rozrząd łańcuchowy czy wogóle wyobrażenia o składzie oleju i jego wpływu na silnik
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: rezon »

A możesz mi w swojej głębokiej i świetlanej wiedzy jaki jest związek pomiędzy wydłużaniem się łańcucha z powodu zastosowania niewłaściwego materiału a zmianami oleju co 8kkm? Bo ja jakoś nie widzę związku przyczynowo-skutkowego. A Ty widzisz? to chętnie poznam teorię... ew. namiary na dilera - musi mieć dobre zioła :D
Wymiany oleju po 8kkm nie naprawiały również zabieraków grubości ołówka osadzonych 1cm w gnieździe, wadliwych napinaczy łańcucha, zbyt cienkich pierścieni i wielu innych fukcpuów konstruktorów VW. usterki te usuwane były przez modyfikacje konstrukcji (napinaczy bodajże 6 wersji) czy przyspieszone wymiany elementów (zwłaszcza zabieraka pompy), ale nie częste wymiany oleju.
A po za tym melduję, że panewki wciąż chyba są w silniku. Próbowały uciec przy pierwszej zmianie oleju, ale uprzedzeni przeze mnie czujni mechanicy w ASO Volvo błyskawicznie zareagowali packą na muchy wbijając z powrotem niesforne zarazy. Ubytków oleju po 17kkm od wymiany po 30kkm również nie stwierdzono, co zapewne jest zasługą totalnego zaklejenia brudem i szlamem, bo przecież niemożliwe, aby takich nie było przy wymianach LL olejów samozło czyli obecnie Millers XF 0W30 A5/B5. Mam ponownie zrobić zdjęcia pod pokrywą zaworów, aby pokazać jak wygląda silnik wewnątrz przy takich wymianach czy wystarczą z Superba?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: Sebastian_M26 »

Bo trzeba zastosować łańcuch z materiałów odpornych na olej 504 z małą zawartością dodatków przeciwzużyciowych oraz wytrzymyjącym smarowanie syfem po 12-15tys przebiegu na jednym oleju.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: rezon »

stal odporna na olej - jeszcze jakieś cudowne teorie? A o czymś takim jak wytrzymałość zmęczeniowa na rozciąganie (łańcuch) czy ścinanie (zabierak) to słyszałeś? Na kursach wymieniaczy oleju tego nie mówili? Podawali tylko 8kkm jako konieczny interwał wymian? Słabe działanie oleju w łańcuchu można byłoby zobaczyć na zużytych rolkach czy luzach bocznych, ale takich praktycznie nie ma. Za to są łańcuchy dłuższe nawet o kilka cm i żadna wymiana oleju tego nie naprawia. Zabierak jest sztywno osadzony w gnieździe i w ogóle nie jest smarowany dopóki nie złapie luzu spowodowanego zbyt małą powierzchnią pracującą, ale jesteś podobno mechanikiem, to chyba wiesz? Zapychających się pierścieni w TSI też nie naprawia wymiana oleju, ale wymiana tłoków i pierścieni tak btw też na znacznie lepszy od oryginału zamiennik Mahle. Na OCP było wielu PAOholików, którzy leczyli swoje TSI wymianami superhiper oleju co 10kkm i kończyli ostatecznie na wymianach tłoków i pierścieni, a wtedy cudownie przyznawali rację, że jednak wymiana oleju nie leczy. Ponieważ teorię masz fajną o odporności łańcucha na olej i smarowanie syfem przy obciążeniach wzdłużnych a nie zużycie, to podaj namiary na zioło, musi być dobre :D Niech i my doznamy takich olśnień. A i teraz mam syf A5/B5, a nie 504, bo mi się silnik zmienił i wymagania producenta są inne.
Zamiast szukać po googlach może warto czasami zajrzeć do książek, np. z wytrzymałości materiałów, zobaczyć jak prowadzi się badania wytrzymałości na ścinanie, ściskanie czy rozciąganie (to takie różne kierunki obciążeń); co to są badania zmęczeniowe? jak symuluje się milionowe przebiegi? Jak zmienia się konstrukcję dla oszczędności 0,10EUR/szt po to, aby w D usuwać bezpłatnie usterki wydając na to miliony EUR, a w PL wciskać kit o konieczności wymian oleju co 8kkm. Bo przecież taki koncern jak VW nie robi błędów konstrukcyjnych, no może trochę zmienia oprogramowanie, ale to przecież nic takiego. W PL nie ma za to żadnych odszkodowań. Tylko w USA jakoś inaczej to wygląda.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: piotraskbw »

To ja wrzucę 3 grosze od siebie ;)
Ja przy wyborze części zamiennych kieruje się zasadą "Cena Czyni Cuda" :twisted:

Ale przed zakupem szybkie sprawdzenie gdzie taniej aso czy aftermarket ;)

Jak aftermarket to pod warunkiem że producentem części jest firma która dostarczała graty na pierwszy montaż, co w przypadku samochodów o pochodzeniu germańskim daje nam tak naprawdę kilka firm pakietem kilkunastu marek.

Za przykład niech będzie "wielka 3"

Kod: Zaznacz cały

Rheinmetall (Pierburg, Kolbenschmidt, BF, TRW Engines Components)
Schaeffler  (LuK, INA, FAG, Ruville)
ZF          (Sachs, Lemforder, TRW, BOGE)
Filtry (Bosch, Mann, Purflux, Mahle/Knecht)
Tarcze i klocki (ATE, TRW, ZIMMERMAN, TEXTAR)

Znajdzie się pewnie jeszcze kilku "porządnych" dostawców na aftermarket.

Robię tak od wielu lat i nie mogę narzekać na trwałość elementów, które są montowane.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: maureliusz »

Dokładnie robię tak samo.
Jednak bezlitosny jestem dla filtra oleju i hamulców... Z reguły kończy się na oryginale lub ATE.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: rezon »

oryginał klocków to albo TRW albo ATE i to jest co najwyżej średnia półka klocków. Znacznie lepszych zamienników - skuteczniejszych, trwalszych i na dodatek w niższych cenach jest mnóstwo. Kupując oryginały bezlitosny to jesteś, ale co najwyżej dla własnej kieszeni. Ale kto bogatemu zabroni :D
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: maureliusz »

Licznik bije... jeszcze tylko 195 złośliwych postów i będzie rocznica 3000 "malinowych" postów :-)
Brawo!
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: rezon »

jakieś merytoryczne argumenty/przykłady czy nadal tylko cieniutkie doświadczenie z firmy automotive?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: maureliusz »

Z książek panie docencie... Tam jest zaszyta wiedza Majów o automotive którą mogę przeczytać w postach wyżej :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: rezon »

a rozumiem.... licznik bije i nabijasz sobie historię nic nie wnoszącymi postami o wyższości oryginałów nad zamiennikami nawet nie zadając sobie trudu sprawdzenia ich jakości i cen. Jeszcze tylko 2805 i będziesz miał upragnione 3000 postów. Wow :D imponujące
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Filtr powietrza oryginał - FILTRON???

Post autor: maureliusz »

"wiesz dla czego dzwon glośny... ?"
Resztę masz w mojej stopce.

END
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ