Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 21 pa藕 2014, o 21:54

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Regulamin dzia艂u


Szczeg贸艂owy regulamin dzia艂u znajduje si臋 tutaj: link



Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 400 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 31 maja 2012, o 21:15 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2012, o 11:26
Posty: 1494
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Powiedzcie mi prosz臋 , 偶e dobrze to rozumiem. Dzi艣 w wolnej chwili pod艂膮czy艂em sobie komputer celem sprawdzenia kilku rzeczy, m.in stan zape艂nienia DPF.


Particle Filter Soot Mass (calculated)
Particle Filter Soot Mass (measured)

I jak sie to ma do zape艂nienia DPF. Tak sobie dumam, 偶e (calculated) to wyliczona a (measured) zmierzona. Ale daje to do mnie nie przemawia. Kt贸ra wskazuje na zape艂nienie DPF. Jak wida膰 mam malutkie warto艣ci. Z tego co wyczyta艂em powy偶ej 35 gram zaczyna si臋 wypalanie.
Ale zastanawiaj膮ce jest to 偶e pisze te偶 ze ostatnie wypalanie by艂o ok 30 minut temu jakie艣 11 kilometr贸w temu. Co by 艣wiadczy艂o o tym, 偶e mia艂em wypalanie DPF przy ok 550km od nowo艣ci. Kto艣 pisa艂 ze mu si臋 wypala po ok 800km.

Swoj膮 drog膮 te 550km zrobi艂em po mie艣cie i nie zauwa偶y艂em 偶adnego oznaku wypalania. Jak by to tak przebiega艂o to bajka.

_________________
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Br膮z magnetic - Z D J 臉 C I A

Obrazek


Ostatnio edytowano 29 wrz 2012, o 22:00 przez neck99, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 31 maja 2012, o 21:32 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 lis 2011, o 22:06
Posty: 473
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Inny
Silnik: 2.0TSI (200KM)
qwa stary - moj pokoj jest za maly i nie mam miejsca na tyle zeby odejsc tak daleko zeby objac wzrokiem litery wielkosci bilboardu :P

jako ktos kto ma IT w podpisie powienes wiedziec jak zmniejszyc zdjecie :P

_________________
O2 RS FL | skodaclub.pl | motohid.pl


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 21:32 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2012, o 11:26
Posty: 1494
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
dobra dobra pomniejsze ;p

Fakt pierdolne by艂o hehe..

Swoj膮 drog膮 powinien by膰 modu艂 w forum kt贸ry pomniejsza zdj臋cia. na OCP tak by艂o ;pppp

Dobra to teraz si臋 odnie艣 merytorycznie do pytania :)

_________________
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Br膮z magnetic - Z D J 臉 C I A

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 21:53 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 lis 2011, o 22:06
Posty: 473
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Inny
Silnik: 2.0TSI (200KM)
wypalanie wlacza sie w sposob widoczny ztcw obecnie tylko wtedy kiedy nie mial jak tego zrobic w sposob "niewidoczny"

i obecne DPF'y wypalaja sie "w tle" jesli tylko warunki/styl jazdy na to pozwalaja ,wiec mogles nawet o tym nie wiedziec. Sugnalizacja wypalania "wymuszonego" pojawia sie wtedy kiedy nie mial jak tego zrobic. I jesli wowczas mu sie to nie uda - bo np zgasisz auto - to zapali Ci sie serwis i wypali Ci go ASO - jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi - sam nie mam DPF wiec teoretyk jestem

_________________
O2 RS FL | skodaclub.pl | motohid.pl


Ostatnio edytowano 31 maja 2012, o 22:35 przez lec, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 22:06 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2012, o 11:26
Posty: 1494
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
To co piszesz to prawda. Dok艂adnie tak jest. Tylko zastanawiam si臋 nad tym, 偶e tak szybko sie wypala艂. nieca艂e 600km. no i kt贸ry parametr odpowiada za jego autentyczne zasyfienie. Wydaje mi si臋, 偶e Particle Filter Soot Mass (measured). 呕e to oznacza - zmierzone dok艂adnie. A (calculated) wyliczone na podstawie stylu jazdy i warunk贸w i pe艂ni funkcje bardziej informacyjna dla komputera. Takie moje my艣lenie ale czy dobre ?

_________________
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Br膮z magnetic - Z D J 臉 C I A

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 22:36 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 lis 2011, o 22:06
Posty: 473
Lokalizacja: Pozna艅
Samoch贸d: Inny
Silnik: 2.0TSI (200KM)
bo wypala sobie na bierz膮co zeby sie nie zapcha艂 :P

imo dobrze myslisz

_________________
O2 RS FL | skodaclub.pl | motohid.pl


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 22:56 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2012, o 11:26
Posty: 1494
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
No te偶 tak doczyta艂em. Problemem na pocz膮tku DPF-贸w by艂o, 偶e czeka艂y a偶 b臋dzie ok 90% i sie wypala艂y. Cz臋sto wtedy nie by艂o mo偶liwo艣ci si臋 wypali膰 i problem. Teraz jest tak, ze jak s膮 ku temu warunki to sobie na bie偶膮co dopala by nie dopu艣ci膰 do takiej sytuacji. Tak gdzie艣 wyczyta艂em. I wydaje si臋 to mie膰 sens i pokrycie w tym co u siebie zauwa偶y艂em.

_________________
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Br膮z magnetic - Z D J 臉 C I A

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 22:56 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Maciek
Do艂膮czy艂(a): 17 cze 2010, o 20:52
Posty: 183
Lokalizacja: Zgorzelec
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Wypalanie DFP, przebiega w cyklach co ok. 500km
Tak偶e wszystko ksi膮偶kowo ;)

_________________
www.dobrowolski24.eu


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 23:14 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Imi臋: Dominik
Do艂膮czy艂(a): 24 sie 2011, o 15:16
Posty: 177
Lokalizacja: wielkopolska
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lec napisa艂 PRAWIE dobrze gdy偶 :

-wypala on filtr co okolo 500km jezeli jest jazda tylko w miescie chyba ze predzej wyjedziesz w trase b臋dzie
odpowiednia temp i zrobi to predzej ( s膮 wtedy wy偶sze obroty silnika i czasem wyst odg艂os jak by turbina pada艂a )
-tak wiec gdy silnik zacznie trzymac na wiekszych obrotach najlepiej pojechac w trase jakies 10 km i dac mu wypalic jesli nie zauwazymy tego i np zgasimy silnik pare razy podczas takiego wstepnego jego wypalania zapali sie kontrolka dpf informujaca o tym ze filt wymaga wypalenia i nalezy jechac w trase miedzy 2500-3000obr go trzymac az do zgasniecia kontrolki . Lecz gdy ktos zignoruje kontrolke dpf i wylaczy silnik przy nastepnym odpaleniu auto przelaczy sie w tryb awaryjny pozwalajacy nam jechac max 60km/h (wiem z wlasnego doswiadczenia)do serwisu i oni tam zalatwia za ladna sume ten temat.

PS. Warto miec przy sobie gdzies schowany plyn chlodniczy gdyz podczas tej operacji jest wys temp i bierze plynu . raz mi sie tak zdarzylo i stalem 30km od chaty w niedziele i czekalem az mi plyn dowioza .

Ca艂a ta akcja byla jak auto mialo p贸艂 roku od tamtego czasu wiem kiedy przepalic i wogole nie odczuwam dolegliwosci z dpf.( w sierpniu zonka bedzie miala 3 lata)

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 23:24 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2012, o 11:26
Posty: 1494
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
macki111 napisa艂(a):
Wypalanie DFP, przebiega w cyklach co ok. 500km
Tak偶e wszystko ksi膮偶kowo ;)


Lubie jak co艣 si臋 dzieje ksi膮偶kowo :D

Teraz poobserwuje czy czeka do tych 35gram czy w艂a艣nie co ok 500km nie zale偶nie ile gram jak ma warunki :D

+ SUPERboska + - dzi臋ki za rade z p艂ynem. Ja zawsze wo偶臋 w ka偶dym aucie w razie "W"

_________________
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Br膮z magnetic - Z D J 臉 C I A

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2012, o 03:16 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 mar 2012, o 02:33
Posty: 3455
Lokalizacja: Mazowieckie
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 207,4@419,2Nm
A ja tam sobie my艣l臋, 偶e si臋 trz臋siecie jak ja przy k膮pieli pierwszej (i ostatniej) potomnicy :lol:
Jakby艣 neck wyrzuci艂 ten kabel i instrukcj臋 od auta, to te偶 by wszystko by艂o ok :)

W poprzednim autku widzia艂em kontrolk臋 dpf chwil臋 po zakupie (p贸艂 roku?) jak sta艂em na postoju, wypali艂 si臋. Potem kilka razy obserwowa艂em, 偶e wchodzi na spalanie 7l na luzie - wypala艂 si臋. Potem... Po ok. 160tys... Zawali艂em - sam zawali艂em spraw臋 i zawali艂 si臋 do wycinki. Ju偶 bez kontrolki. Ale to moja i "serwis贸w" wina i zas艂uga i jestem przekonany, 偶e przy normalnym u偶ytkowaniu po偶y艂by ze 3x d艂u偶ej ni偶 auto...

Neck... Isi. Wyluzuj.

Pozdrawiam.

PS. B臋d臋 mia艂 do Was wszystkich pro艣b臋 o drobn膮 pomoc - pospamuj臋 pw...

_________________
Je藕dzij tak, 偶eby nikt nie musia艂 przez Ciebie hamowa膰. Tata mnie tej prostej zasady nauczy艂...
Moja osobista kura czyli Sjuperb we fiolecie ;)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2012, o 08:30 
Offline

Imi臋: EMIL
Do艂膮czy艂(a): 29 mar 2012, o 09:09
Posty: 387
Lokalizacja: PIAST脫W
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 175
dato wydaje mi si臋 ,偶e mo偶e cz臋sciej si臋 wypala膰 jak jest fura na "koksie"

_________________
EMILIO SUPERB KOMBI PLATINIUM 2,0 TDI DSG


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 cze 2012, o 09:45 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2012, o 11:26
Posty: 1494
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
dato napisa艂(a):
Neck... Isi. Wyluzuj.

Pozdrawiam.


Spoko .. Ja sie nie spinam tylko nale偶臋 do tych co lubi膮 wiedzie膰 - jestem bardzo ciekawski :) Tak, 偶e musz臋 pozna膰 jego dzia艂anie/zachowanie. Chce wiedzie膰 co tam sie w nim dzieje bo to moje pierwsze auto z tym ustrojstwem a do tego u偶ytkowane 99% miasto. Tak, 偶e im wi臋ksza moja wiedza na jego temat tym d艂u偶szy jego 偶ywot :)

_________________
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Br膮z magnetic - Z D J 臉 C I A

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 cze 2012, o 10:40 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2012, o 11:26
Posty: 1494
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
No to teraz HIT :) mialem wczoraj trase taka niecale 100km. Przed jazda sprawdzilem dpf oscylowal o okolicy 12g wyliczona 5g zmierzona. Wiec do wypalania 45g daleko. Po przyjezdzie na miejsce mialem chwilke bo bylem wczesniej sprawdzam z ciekawosci a tu haslo. Zmierzona 0 wyliczona 0 ostatnie wypalanie 900 sekund temu. Szok. Na liczniku 700km. :)

Czyli sprawdza sie to co slyszalem i czytalem. Ze soft dpf zostal poprawiony i teraz nie czeka az sie zapelni tylko jezeli sa warunki i ma odopoednio cieplo to stara sie dopalac za kazdym razem. To super informacja. Lepiej tak, gdyz trwa to zaledwie chwilke i nie jest wcale odczuwalne, niz na sile lac ropa i starac sie wymusic wysoka temp gdy juz jest krytyczna sytuacja.

Oczywiscie temat dalej obserwuje :)

_________________
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Br膮z magnetic - Z D J 臉 C I A

Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2012, o 11:09 
Offline

Imi臋: Sebastian
Do艂膮czy艂(a): 18 wrz 2011, o 21:58
Posty: 112
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
a gdzie te informacje Ci sie wyswietlily?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 400 ]  Przejd藕 na stron臋 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 2 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL