DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

ASO posiada VAS-a komputer diagnostycznym za kilkadziesiąt tysiaków. Ty Możesz sam sprawdzić kupując interface diagnostyczny np taki .. http://www.vag-com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak dobrze poszukasz znajdziesz chinskie klony tego co wyżej za 10x mniejszą :)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: chudy »

Dzięki wielkie za odpowiedź ;)
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

neck99 pisze: ...
Jaki masz rok auta ?
...
Jeśli to to samo to chyba będzie trzeba ten czujnik zaliczyć do części eksploatacyjnych tak samo jak płyn hamulcowy i wymieniać co 2-3 lata (w zależności od przebiegu) przy serwisie olejowym
...
...w nocy, w lesie, przy -35`C...
2009/2009

Bardzo przydatna uwaga :!:

Tak mi się skojarzyło ja z niewiadomych przyczyn przy w lesie, przy -18 przeszła w tryb awaryjny. Tym razem ponad 200km od domu. Wilgoć w jakimś przewodzie podciśnieniowym przy EGR zamarzła. Wystarczyło błąd usunąć.

neck, masz DSG?
//
ok już wiem, że nie masz.
Pytam, bo IMO DSG przyśpiesza zapychanie filtra.
Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Zaj007 pisze:
neck, masz DSG?
//
ok już wiem, że nie masz.
Pytam, bo IMO DSG przyśpiesza zapychanie filtra.
Wiesz ze masz z tym rację ? Pilnie śledzę stan mojego zapychania DPF i zauwazyłem, ze jadac bardzo spokojnie na niskich obrotach (auto na dotarciu wiec delikatnie) szybciej sie zapycha. Teraz mam juz 1600 km wiec zaczynam bardziej rozkrecac silnik i ku mojemu zdziwieniu zapychanie jest wolniejsze.
DSG jak wiadomo stara sie trzymac niskie obroty. Swoja droga nie wiem czy DSG zmienia biegi tak jak wskaznik podpowiedzi kaze bo jeśli tak to biedne oj biedne koło dwumasowe.

Czesto mam 3 a on krzyczy dawaj 6 stkę a tu obroty ok 2000 i wlekoncy sie autobus i pierdolna góra przede mna :-)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

I panewki.
Z resztą fakt, że w DSG dwumasa szybciej siada jest powszechnie znany. W prawdzie jakość kół się podniosła i nie trzeba wymieniać po 60kkm, ale choćby dzisiaj otworzyłem "Motor" na używanym Tiguanie i znowu mowa, że z DSG szybciej siada.

Nie ma opcji. DSG wymusza wolne obroty (za wolne moim zdaniem). Nic bardziej na filtr nie szkodzi jak wolne obroty i obciążenie. Ja już wahałem się nad przeprogramowaniem skrzyni.

Coś mi się wydaje, że skrzynia zmienia wg podpowiedzi.
Obrazek
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: bogge »

Z tego co pamiętam, to Masters po wirusie wgrywał mi również nowe oprogramowanie skrzyni, więc mam nadzieję, że faktycznie tak jest, gdyż do tej pory (aktualny przebieg 113400) tylko raz komputer wskazał wypalanie filtra, ale było to jeszcze przed wirusem i w pierwszym roku użytkowania. Filtr przepaliłem na Łódzkim odcinku autostrady i od tej pory (tfu, tfu) nie mam żadnych problemów z ustrojstwem ekologów i producentów samochodów, które mają zdzierać dodatkową kasę z kierowców..
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

Czy inaczej zmienia begi - tego Ci nie powiem, ale skrzynie musiał przeprogramować, bo jest tam limiter momentu obrotowego.
Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Zaj007 pisze:
Coś mi się wydaje, że skrzynia zmienia wg podpowiedzi.
No to bardzo kiepsko ....
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

wracając do DPF-a.

Wczoraj miałem serwis "zero" 3500km i wymiana oliwki na LiqyMoly TT4200 + LiqyMolyCeratec. Zauważyłem przy okazji ze czujnik ciśnienia spalin o którym mowa wcześniej ma jedynie jedną rurke podłączoną. Druga rurka ma ok 10cm i nie jest podłączona do niczego. Widać, że to fabryczny zabieg bo rurka jest fabrycznie zakończona tak jak by nie miała być do niczego podłączana. Zresztą nie ma tam gdzie podłączyć jej.
Dam sobie jaja ciachnąć że w starszych modelach oby dwie rurki sa podłączone. Co to za zmiana ? Zaj007 u Ciebie w CBBB pewnie są oby dwie podłączone prawda ?
Pytanie więc nasuwa sie takie z jakim ciśnieniem on porównuje z atmosferycznym ? :/ hmm.. czy może czujnik ciśnienia nieco zmienił zastosowanie.

obecnie mam zajob i brak czasu pogmerania w temacie więc rzucam wam temat.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
przem00
Posty: 628
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KWI

Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: przem00 »

Ja od wczoraj miałem dziwny objaw. non stop jak podjechałem pod dom po krótkiej jedzie na miasto wykraczały się termo wentylatory. Dziś znowu to samo i w końcu zapalił się Dpf. Przegnalem wieliczka balice szarow wieliczka. W sumie nie wiem czy potrzebie bo ikona zgasła po drugim odpaleniu. Ale strzeżonego .... Zrobiłem pełne 460 km tylko po miescie, większość trasy po 3km. Stąd pewnie zapchanie.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Jak masz kabel zobacz czy sie cos nie odlozylo. Moze zaczac wariowac jakis czujnik.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: rezon »

neck99 pisze:..... to moje pierwsze auto z tym ustrojstwem a do tego użytkowane 99% miasto.....
Jak to określił jeden z moich znajomych - szef serwisu ASO innej marki - "idealny klient". Nowoczesny diesel w mieście - zimą dpf nie ma szans na wypalenie. min. raz w miesiącu zaleca jazdę po za miasto i najlepiej "na trójce".
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

neck99 pisze:...
Zaj007 u Ciebie w CBBB pewnie są oby dwie podłączone prawda ?
...

Tak. Dwa przewody podłączone. Szkoda, że tak późno napisałeś, Tydzień temu miałem możliwość dogodnej konsultacji tego zjawiska.
przem00 pisze:...po krótkiej jedzie na miasto wykraczały się termo wentylatory....
... zgasła po drugim odpaleniu...
1. Przemuś, trochę przegapiłeś sprawę. Jak się "dziwnie" wentylatory włączają (zapewne podnoszą się też wolne obroty i spalanie rośnie do 1.6l/h na postoju) to znaczy, że czas najwyższy włożyć płytę Roda Stewarta, kupić kawę w McDrivie i pojechać na przepalanie DPF. I tak jak kiedyś pisałem. Nie ma potrzeby pałowania. Obroty w granicach 2000, prędkość powyżej 60km/h i spokojna równomierna jazda.

2. Jeżeli dobrze zrozumiałem to zgasiłeś silnik jak się DPF świecił. Jeśli tak, to coś znowu pozmieniali w oprogramowaniu, bo u mnie takie coś = tryb awaryjny.
Obrazek
Awatar użytkownika
przem00
Posty: 628
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KWI

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: przem00 »

No wiec tak :
Przegapiłem przyznaje się.
Dioda zapaliła się na żółto i napisało na maxidocie zobacz od instrukcji czyszczenia filtra cząstek stałych ( in english of course ).
Akuratnie musiałem się zatrzymać. Wyłączyłem silnik. Po zapaleniu dioda znowu się zapaliła i napis pojawił, ale po przejechaniu jakichś 1600-2000m zgasła.
Na A4 jechałem najpierw około 25 km na 4 biegu 3,5k obroty około 140km/h, a później około 40 km na 5 biegu 3,5k obroty prędkość 165-185.
Przyjechałem pod dom, turbina się wychłodziła i słyszałem już tylko piękną prace silnika bez wentylatorów i innych cudów :)


Ja zazwyczaj dużo jeżdżę w trasy, ale przez 2 tygodnie nigdzie nie bylem i tylko te bardzo krótkie odcinki.

No i na koniec, kabla nie mam wiec nic nie zobaczę.
poproszę żeby panowie w serwisie zerknęli, bo od poniedziałku zaczyna się naprawa ( po tym jak Pan mi wjechał w tył )
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: jjumbo »

neck99 jak sobie sprawdzić DPF w VCDS
napisz krok po kroku
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
ODPOWIEDZ