DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Dzięki, Neck
Tak czytałem, Twój wpis z tego testu.
Może nie na małych obrotach, bo małe to dla niektórych drajwerów 1100
Tak jak gdzieś czytałem najlepsze obroty to 1800-2200 i w tych najlepiej się trzymać, dodatkowo jadąc płynnie, w zasadzie taka jazda działa zbawiennie chyba na wszystkie elementy samochodu, poczynając od DPFa, przechodząc przez dwumasę, a kończąc na hamulcach
Tak czytałem, Twój wpis z tego testu.
Może nie na małych obrotach, bo małe to dla niektórych drajwerów 1100
Tak jak gdzieś czytałem najlepsze obroty to 1800-2200 i w tych najlepiej się trzymać, dodatkowo jadąc płynnie, w zasadzie taka jazda działa zbawiennie chyba na wszystkie elementy samochodu, poczynając od DPFa, przechodząc przez dwumasę, a kończąc na hamulcach
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Szymek, a ile chcesz jeździć S2 ?
Zrobisz od nowości 200-300k i do żyda... Tyle DPF wytrzyma, więc czym się przejmować ?
To tylko kupa żelaza, plastiku, gumy i szkła.
Zrobisz od nowości 200-300k i do żyda... Tyle DPF wytrzyma, więc czym się przejmować ?
To tylko kupa żelaza, plastiku, gumy i szkła.
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Masz rację, wiesz... Po prostu fajnie coś poodczytywać, poobliczać sobie, posprawdzać, taki idiotyczny tik, przesiąknięty z politechnicznego stylu
Mam nadzieje, że nie jest aż tak źle z tym czujnikiem o którym była mowa wcześniej, ale skoro tak to będzie trzeba "wyrwać chwasta", bo raczej ładować w to kasy nie ma sensu.
Mam nadzieje, że nie jest aż tak źle z tym czujnikiem o którym była mowa wcześniej, ale skoro tak to będzie trzeba "wyrwać chwasta", bo raczej ładować w to kasy nie ma sensu.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
bezduszny pisze:Szymek, a ile chcesz jeździć S2 ?
Zrobisz od nowości 200-300k i do żyda... Tyle DPF wytrzyma, więc czym się przejmować ?
To tylko kupa żelaza, plastiku, gumy i szkła.
Jak dla kogo. Dla mnie to jak czlonek rodziny ;]
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Nie przypominaj mi bo do dzisiaj, jak sobie przypomnę, to mi ciśnienie skacze.neck99 pisze:Takie jest jego zalozenie. 1 do konca auta.
Ale niestety wystarczy awaria czujnika i zawalenie go na maxa a potem durne wymuszanie wypalan i jego zywot skraca sie diametralnie.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Mnie też - w Oplu zabiłem filtr przez własną głupotęZaj007 pisze:Nie przypominaj mi bo do dzisiaj, jak sobie przypomnę, to mi ciśnienie skacze.neck99 pisze:Takie jest jego zalozenie. 1 do konca auta.
Ale niestety wystarczy awaria czujnika i zawalenie go na maxa a potem durne wymuszanie wypalan i jego zywot skraca sie diametralnie.
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
A co na to... mądre głowy powiedzą?
Moje rozważania:
Dopiero wypalał 6km temu, pierwszy zaskok, że jest minus w mierzonym... a w stosunku do krótkiego odcinka dużo wyliczonego, koniec wypalania przypadł na bramkę na autostradzie, potem spokojna droga 6km - 70-80 km/h.
Moje rozważania:
Dopiero wypalał 6km temu, pierwszy zaskok, że jest minus w mierzonym... a w stosunku do krótkiego odcinka dużo wyliczonego, koniec wypalania przypadł na bramkę na autostradzie, potem spokojna droga 6km - 70-80 km/h.
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Może ktoś łopatologicznie opisać te wszystkie wartości i wskazać o czym one mówia i jak je sprawdzić
tak żeby to gdzieś podwiesić.
tak żeby to gdzieś podwiesić.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Każde podanie masy sadzy w filtrze jest w zasadzie szacowane. Czujnik G450 określa je porównując różnicę ciśnień w układzie wydechowym przed i za filtrem (patrz pierwsza wartość w od góry), tak przynajmniej jest w CBBB (w CFGB ten czujnik jest nieco zmodernizowany). Tak więc wyniki nie muszą być w 100% idealne.
Inaczej mówiąc w filtrze nie siedzi murzyn z wagą i nie mierzy ilości sadzy, tylko jest ona zawsze w pewien sposób wyliczana.
Mogę bardzo łopatologicznie opisać to ,co szms wkleił, nie jestem tylko w 100%tach pewny co do 753-770.
Inaczej mówiąc w filtrze nie siedzi murzyn z wagą i nie mierzy ilości sadzy, tylko jest ona zawsze w pewien sposób wyliczana.
Mogę bardzo łopatologicznie opisać to ,co szms wkleił, nie jestem tylko w 100%tach pewny co do 753-770.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Bez niepotrzebnej krępacji Zaj Wszelkie info na temat dpf jest pożądane.Zaj007 pisze: Mogę bardzo łopatologicznie opisać to ,co szms wkleił, nie jestem tylko w 100%tach pewny co do 753-770.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Trzeba odróżnić sadzę od popiołu:
773 - objętość popiołu, którego nie da się już usunąć z filtra
775, 776 - masa sadzy do wypalenia
773 - objętość popiołu, którego nie da się już usunąć z filtra
775, 776 - masa sadzy do wypalenia
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
To jest jasne. Pytanie skąd wartość na minusie.
Dobrze byłoby też dowiedzieć się jaka jest wartość oil ash volume dla innych TDIków.
Tu wątek zawierający sporo informacji:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=324067" onclick="window.open(this.href);return false;
Dobrze byłoby też dowiedzieć się jaka jest wartość oil ash volume dla innych TDIków.
Tu wątek zawierający sporo informacji:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=324067" onclick="window.open(this.href);return false;
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Wartości DPF od strony łopatologicznej:
foto ©szms™
Aby cokolwiek zrozumieć z w/w wartości wyjaśnienia należy zacząć od korzeni. Filtr przypomina swoja strukturą gombkę. To w niej mają osadzać się cząsteczki sadzy. Chyba wszystkim wiadomo, że z czasem wypełniają one filtr i stąd bierze się potrzeba przepalenia filtra. Ale skąd wziąć informację jak pełny jest filtr? Istnieją dwa sposoby pomiaru. Jeden polega na zmierzeniu różnicy ciśnień w układzie wydechowym przed i za filtrem, drugi na kalkulacji.
1. Difference pressure – różnica ciśnień spalin przed i za filtrem podana w hektopaskalach. Bezpośredni odczyt z czujnika G450. W normalnej ocenie stanu filtra praktycznie nic nie mówi. Sterownik potrzebuje jej do wyliczeń dalszych parametrów.
2. wartości z Loc. 753, 761, 762, 770, informują o tym, czy właśnie przebiega regeneracja filtra. (do weryfikacji)
3. Distance since last regeneration - Przebieg od ostatniej regeneracji.
4. Fuel consumption since last regeneration - Wypalone paliwo od ostatniej regeneracji
5. Oil ash volume - Ilość popiołu w w filtrze. W filtrze jak po każdym spalaniu pozostaje popiół (biały pyłek). Niestety, z czasem przybywa go i stopniowo zamula filtr. Wartość graniczna to 0,76l. Średnio powinno przybywać 0,01 na 15 000km Jeśli jest go zbyt dużo należy zregenerować filtr lub wymienić na nowy. Wiadomo, im więcej wypalań tym więcej popiołu i tym krótsze życie filtra.
6. Soot mass calculated – ilość sadzy kalkulowana. Jest to oszacowana wartość poprzez wyliczenie uwzględniające między innymi przebieg od ostatniego wypalania, zużyte paliwo, czas, a nawet ilość wduszeń sprzęgła. W normalnym trybie automatycznych wypalań limit wynosi 24.10g, potem sterownik będzie zmierzał do wypalenia filtra.
7. Soot mass measured – zmierzona ilość sadzy w filtrze na podstawie różnicy ciśnień. W normalnym trybie automatycznych wypalań limit wynosi 24.10g, potem sterownik będzie zmierzał do wypalenia filtra.
*dwie wyżej wymienione wartości (masa sadzy kalkulowana i mierzona) są obliczane niezależnie od siebie. Jeżeli którakolwiek dojdzie do limitu 24.10g rozpocznie się wypalanie.
8. Time since last regeneration – czas od ostatnej regeneracji.
foto ©szms™
Aby cokolwiek zrozumieć z w/w wartości wyjaśnienia należy zacząć od korzeni. Filtr przypomina swoja strukturą gombkę. To w niej mają osadzać się cząsteczki sadzy. Chyba wszystkim wiadomo, że z czasem wypełniają one filtr i stąd bierze się potrzeba przepalenia filtra. Ale skąd wziąć informację jak pełny jest filtr? Istnieją dwa sposoby pomiaru. Jeden polega na zmierzeniu różnicy ciśnień w układzie wydechowym przed i za filtrem, drugi na kalkulacji.
1. Difference pressure – różnica ciśnień spalin przed i za filtrem podana w hektopaskalach. Bezpośredni odczyt z czujnika G450. W normalnej ocenie stanu filtra praktycznie nic nie mówi. Sterownik potrzebuje jej do wyliczeń dalszych parametrów.
2. wartości z Loc. 753, 761, 762, 770, informują o tym, czy właśnie przebiega regeneracja filtra. (do weryfikacji)
3. Distance since last regeneration - Przebieg od ostatniej regeneracji.
4. Fuel consumption since last regeneration - Wypalone paliwo od ostatniej regeneracji
5. Oil ash volume - Ilość popiołu w w filtrze. W filtrze jak po każdym spalaniu pozostaje popiół (biały pyłek). Niestety, z czasem przybywa go i stopniowo zamula filtr. Wartość graniczna to 0,76l. Średnio powinno przybywać 0,01 na 15 000km Jeśli jest go zbyt dużo należy zregenerować filtr lub wymienić na nowy. Wiadomo, im więcej wypalań tym więcej popiołu i tym krótsze życie filtra.
6. Soot mass calculated – ilość sadzy kalkulowana. Jest to oszacowana wartość poprzez wyliczenie uwzględniające między innymi przebieg od ostatniego wypalania, zużyte paliwo, czas, a nawet ilość wduszeń sprzęgła. W normalnym trybie automatycznych wypalań limit wynosi 24.10g, potem sterownik będzie zmierzał do wypalenia filtra.
7. Soot mass measured – zmierzona ilość sadzy w filtrze na podstawie różnicy ciśnień. W normalnym trybie automatycznych wypalań limit wynosi 24.10g, potem sterownik będzie zmierzał do wypalenia filtra.
*dwie wyżej wymienione wartości (masa sadzy kalkulowana i mierzona) są obliczane niezależnie od siebie. Jeżeli którakolwiek dojdzie do limitu 24.10g rozpocznie się wypalanie.
8. Time since last regeneration – czas od ostatnej regeneracji.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Pisząc powyższe miałem wrażenie, że moja wypowiedź jest na poziomie "Moja Skoda ma 4 koła", ale chyba o to chodziło Popatrzcie, czy wszystko się zgadza i Misiek może podwiesić.