DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Dzięki, Neck :)
Tak czytałem, Twój wpis z tego testu.
Może nie na małych obrotach, bo małe to dla niektórych drajwerów 1100 :mrgreen:
Tak jak gdzieś czytałem najlepsze obroty to 1800-2200 i w tych najlepiej się trzymać, dodatkowo jadąc płynnie, w zasadzie taka jazda działa zbawiennie chyba na wszystkie elementy samochodu, poczynając od DPFa, przechodząc przez dwumasę, a kończąc na hamulcach ;)
bezduszny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: bezduszny »

Szymek, a ile chcesz jeździć S2 ?
Zrobisz od nowości 200-300k i do żyda... Tyle DPF wytrzyma, więc czym się przejmować ? :mrgreen:
To tylko kupa żelaza, plastiku, gumy i szkła.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Masz rację, wiesz... :) Po prostu fajnie coś poodczytywać, poobliczać sobie, posprawdzać, taki idiotyczny tik, przesiąknięty z politechnicznego stylu :mrgreen: :mrgreen:

Mam nadzieje, że nie jest aż tak źle z tym czujnikiem o którym była mowa wcześniej, ale skoro tak to będzie trzeba "wyrwać chwasta", bo raczej ładować w to kasy nie ma sensu.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

bezduszny pisze:Szymek, a ile chcesz jeździć S2 ?
Zrobisz od nowości 200-300k i do żyda... Tyle DPF wytrzyma, więc czym się przejmować ? :mrgreen:
To tylko kupa żelaza, plastiku, gumy i szkła.

Jak dla kogo. Dla mnie to jak czlonek rodziny ;]
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

neck99 pisze:Takie jest jego zalozenie. 1 do konca auta.
Ale niestety wystarczy awaria czujnika i zawalenie go na maxa a potem durne wymuszanie wypalan i jego zywot skraca sie diametralnie.
Nie przypominaj mi bo do dzisiaj, jak sobie przypomnę, to mi ciśnienie skacze. :evil: :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: dato »

Zaj007 pisze:
neck99 pisze:Takie jest jego zalozenie. 1 do konca auta.
Ale niestety wystarczy awaria czujnika i zawalenie go na maxa a potem durne wymuszanie wypalan i jego zywot skraca sie diametralnie.
Nie przypominaj mi bo do dzisiaj, jak sobie przypomnę, to mi ciśnienie skacze. :evil: :mrgreen:
Mnie też - w Oplu zabiłem filtr przez własną głupotę :evil:
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

A co na to... mądre głowy powiedzą? :mrgreen:
Moje rozważania:
Dopiero wypalał 6km temu, pierwszy zaskok, że jest minus w mierzonym... a w stosunku do krótkiego odcinka dużo wyliczonego, koniec wypalania przypadł na bramkę na autostradzie, potem spokojna droga 6km - 70-80 km/h.

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiektt »

Może ktoś łopatologicznie opisać te wszystkie wartości i wskazać o czym one mówia i jak je sprawdzić
tak żeby to gdzieś podwiesić.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Nie ma Necka, nikt mi nie pomoże :( :( :(

:mrgreen: :mrgreen: :lol:
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

Każde podanie masy sadzy w filtrze jest w zasadzie szacowane. Czujnik G450 określa je porównując różnicę ciśnień w układzie wydechowym przed i za filtrem (patrz pierwsza wartość w od góry), tak przynajmniej jest w CBBB (w CFGB ten czujnik jest nieco zmodernizowany). Tak więc wyniki nie muszą być w 100% idealne.
Inaczej mówiąc w filtrze nie siedzi murzyn z wagą i nie mierzy ilości sadzy, tylko jest ona zawsze w pewien sposób wyliczana. ;)

Mogę bardzo łopatologicznie opisać to ,co szms wkleił, nie jestem tylko w 100%tach pewny co do 753-770.
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

Zaj007 pisze: Mogę bardzo łopatologicznie opisać to ,co szms wkleił, nie jestem tylko w 100%tach pewny co do 753-770.
Bez niepotrzebnej krępacji Zaj ;) Wszelkie info na temat dpf jest pożądane.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Enriquez »

Trzeba odróżnić sadzę od popiołu:
773 - objętość popiołu, którego nie da się już usunąć z filtra
775, 776 - masa sadzy do wypalenia
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

To jest jasne. Pytanie skąd wartość na minusie.

Dobrze byłoby też dowiedzieć się jaka jest wartość oil ash volume dla innych TDIków.

Tu wątek zawierający sporo informacji:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=324067" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

Wartości DPF od strony łopatologicznej:
Obrazek
foto ©szms™

Aby cokolwiek zrozumieć z w/w wartości wyjaśnienia należy zacząć od korzeni. Filtr przypomina swoja strukturą gombkę. To w niej mają osadzać się cząsteczki sadzy. Chyba wszystkim wiadomo, że z czasem wypełniają one filtr i stąd bierze się potrzeba przepalenia filtra. Ale skąd wziąć informację jak pełny jest filtr? Istnieją dwa sposoby pomiaru. Jeden polega na zmierzeniu różnicy ciśnień w układzie wydechowym przed i za filtrem, drugi na kalkulacji.

1. Difference pressure – różnica ciśnień spalin przed i za filtrem podana w hektopaskalach. Bezpośredni odczyt z czujnika G450. W normalnej ocenie stanu filtra praktycznie nic nie mówi. Sterownik potrzebuje jej do wyliczeń dalszych parametrów.

2. wartości z Loc. 753, 761, 762, 770, informują o tym, czy właśnie przebiega regeneracja filtra. (do weryfikacji)

3. Distance since last regeneration - Przebieg od ostatniej regeneracji.

4. Fuel consumption since last regeneration - Wypalone paliwo od ostatniej regeneracji

5. Oil ash volume - Ilość popiołu w w filtrze. W filtrze jak po każdym spalaniu pozostaje popiół (biały pyłek). Niestety, z czasem przybywa go i stopniowo zamula filtr. Wartość graniczna to 0,76l. Średnio powinno przybywać 0,01 na 15 000km Jeśli jest go zbyt dużo należy zregenerować filtr lub wymienić na nowy. Wiadomo, im więcej wypalań tym więcej popiołu i tym krótsze życie filtra.

6. Soot mass calculated – ilość sadzy kalkulowana. Jest to oszacowana wartość poprzez wyliczenie uwzględniające między innymi przebieg od ostatniego wypalania, zużyte paliwo, czas, a nawet ilość wduszeń sprzęgła. W normalnym trybie automatycznych wypalań limit wynosi 24.10g, potem sterownik będzie zmierzał do wypalenia filtra.
7. Soot mass measured – zmierzona ilość sadzy w filtrze na podstawie różnicy ciśnień. W normalnym trybie automatycznych wypalań limit wynosi 24.10g, potem sterownik będzie zmierzał do wypalenia filtra.

*dwie wyżej wymienione wartości (masa sadzy kalkulowana i mierzona) są obliczane niezależnie od siebie. Jeżeli którakolwiek dojdzie do limitu 24.10g rozpocznie się wypalanie.

8. Time since last regeneration – czas od ostatnej regeneracji.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

Pisząc powyższe miałem wrażenie, że moja wypowiedź jest na poziomie "Moja Skoda ma 4 koła", ale chyba o to chodziło ;) Popatrzcie, czy wszystko się zgadza i Misiek może podwiesić.
Obrazek
ODPOWIEDZ