Strona 29 z 30

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 31 sie 2018, o 11:09
autor: magda621
Witajcie!

Moi Drodzy liczę na Waszą pomoc. Mam problem. Podczas jazdy dziwnie nagle wzrastają mi obroty i zaczyna silnik zaczyna poddymiać. Byłam u mechanika, powiedział, że mam do wymiany filtr dpf, ponieważ nie da się go już wypalić. Czy faktycznie pozostaje mi tylko wymiana a może da sie go regenerować? są różne tego typu firemki np. https://www.filtry-dpf-fap.pl czy jednak lepie może używkę albo mechanik mówi o jakiś zamiennikach

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 31 sie 2018, o 11:12
autor: JanB
edit

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 31 sie 2018, o 14:48
autor: JanuszSz
To spamer.Na Skodaclub podał(a),że ma O1 z 1984r(!),z silnikiem AHF. Może któryś z modów wysłał by go(ją) w kosmos.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 31 sie 2018, o 15:30
autor: piecu
I Kodiaqa… https://www.kodiaq-klub.pl/forum/member ... file&u=884
Też mi to wygląda podejrzanie.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 31 sie 2018, o 21:14
autor: JanB
A to przepraszam, myślałem, że kobieta się nie zna, a mechanior próbuje ją naciągnąć. Rzeczywiście widzę, że chyba jest zmasowany atak spammerów na forum - zresztą nie tylko na to.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 8 lut 2019, o 13:36
autor: picek1987
Możę i spam, ale temat jest dość często poruszany - wymieniać filtr, czyścić, usuwać?

Co do czyszczenia to faktycznie sporo jest różnych firm. Tutaj na przykład chwalą się, że ogarniają nawet bardzo zużyte filtry: https://dpf-fap.waw.pl

Wymiana jest bardzo droga, a za usuwanie co prawda są kary, ale nikt nie ma jak tego sprawdzić tylko nie wiadomo jak długo utrzyma się taki stan rzeczy. Warto pokombinować z regeneracją i zasięgnąć opinii w kilku miejscach. Jak ktoś mówi, że filtr jest do wymiany to niekoniecznie mówi prawdę, bo może chcieć naciągnąć klienta na duże koszty.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 8 lut 2019, o 15:06
autor: rydzio2001
Śmierdzi reklamą ...

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 8 lut 2019, o 15:11
autor: siemi1
Nie no co ty :) @picek1987 żegnamy reklamy?

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 9 lut 2019, o 19:40
autor: yaro_1

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 9 lut 2019, o 20:00
autor: Churchill
Spoko - jak będą tak nadzorować, jak ubojnie, to nie ma się czym martwić. Tzn. jest czym - zanieczyszczeniem środowiska, ale to i tak wszyscy kładą lachę na to.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 9 lut 2019, o 20:10
autor: yaro_1
obawiam się że tu raczej będą dokładniejsi, bo to się na konkretną kasę przekłada, nie trzeba wysyłać kontrolerów bo zrobią to pracownicy stacji, a mandacik za wycięty dpf ma być wysoki

zapewne też za brak kata w benzyniakach też będą ścigać

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 11 lut 2019, o 14:27
autor: Ralph3x
Dzisiaj na onecie opisali silniki diesla jako jedną z najważniejszych przyczyn powstawania smogu w polsce.A właścicieli aut z usuniętym dpf to chyba bedzie czekać publiczne kamieniowanie.O podpaskach pampersach i starych filcakach palonych w piecach w domkach jednorodzinnych ani słowa.Ludzka mentalność nigdy sie nie zmieni.Diesle to syf a ja to przecież nic złego nie robię bo tylko jednego gumaka na dzień palę.Kara urzędowa w irlandii 3000 euromonet za palenie śmieci w kominku.Nie potrzeba strzaży miejskiej.Świadomość ludzi jest tu chyba trochę większa.I nie ma tego chorego podejścia że jak sąsiad robi źle a ja to zgłosze to jestem podpierdalacz.
Tu jest fragment artykułu:
Pełnomocnik premiera ds. programu „Czyste powietrze” wskazuje konkretne pomysły. Głównym z nich jest walka z wycinaniem filtrów cząstek stałych oraz uszczelnienie kontroli na stacjach kontroli pojazdów. W ten sposób - zdaniem ministra - uda się wyłapać samochody z usuniętymi nielegalnie filtrami.

Piotr Woźny wyjaśnia, że stacje kontroli pojazdów będą zmuszone przeprowadzić określony zestaw badań, które będą zmierzać do wykrycia faktu wycięcia filtra cząstek stałych. Stacje te będą też mieć obowiązek posiadania przez nie urządzeń służących do wykrywania poziomu emisyjności tych samochodów. Konieczne będzie też rejestrowanie całego badania technicznego - zarówno dźwięku, jak i obrazu. Zdaniem ministra te działania doprowadzą do tego, że uporamy się z problemem wycinania filtrów cząstek stałych.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 16 mar 2019, o 23:11
autor: maureliusz
Jestem po lekturze ... tych 29 stron w temacie wynalazku XI wieku jakim jest DPF niewątpliwie :-)

Dzięki lekturze nauczyłem się żyć z dziadem w przyjaźni :-), aby mi oleju nie przybywało, a on tam swoje robił dla ludzkości.
U mnie wypala się gdzieś co 400km. Używam ELM 327 bluetooth + DPF VAG do bieżącej analizy sytuacji.

Dodatkowo zakupiłem "rezerwowy" czujnik różnicowy z godnie z poradami jakieś...20 wątków wcześenij.
I tutaj mam pytanie.
Podmieniłem go na chwilę - i wszystko oK, pokazał dokładnie tyle co stary.
Wróciłem do starego/oryginalnego i naszła mnie ciekawość co będzie jak... go wypnę.
Ku mojemu zdziwieniu... nic się nie stało. Za to cwany komputer skopiował wartość liczoną również w miejsce mierzonej!- 10.52 (zamiast 5.54)
Po ponownym podłączeniu czujnika wartość zmierzona się nie zmieniła.
Podłączyłem VCDSA i błąd był / uszkodzony czujnik.
Wykonałem zerowanie czujnika + adaptacja - wartość nadal 10.54
Po przejechaniu się widzę, że wartość obliczona rośnie, a co ciekawe... wartość mierzona spada. Ale póki co nie wróciła do poziomu 5.54

I tak się zastanawiam:
- po co właściwie jest wartość mierzona, skoro i tak wypala według wartości zmierzonej?
- dlaczego czujnik po zerowaniu i adaptacji nie pokazał wartości sprzed błędu? dziwne.

Dajcie znać co sądzicie.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 17 mar 2019, o 09:21
autor: kuebk
- wartosc wyliczona - wartosc wyliczona na podstawie modelu matematycznego
- wartosc zmierzona - wartosc wyliczona na podstawie m.in. roznicy cisnien

sterownik inicjuje wypalanie jesli dowolna z tych wartosci osiagnie odpowiedni poziom.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 17 mar 2019, o 21:16
autor: maureliusz
:-) Wiem co to zmierzona/ co to wyliczona.
Tylko pytanie po co jest ta zmierzona? Skoro i tak wyliczona jest dużo większa i według niej wypala...
Czy w ogóle jest możliwa sytuacja odwrotna?

Dodatkowo:
Dzisiaj przejechałem 30km po odpięciu czujnika (opisane dwa posty wyżej).
Cały czas wartość zmierzona... malała!!! aż osiągnął sytuacje sprzed wypięcia wtyczki: wartość zmierzona 2x mniejsza od wyliczonej.
Można powiedzieć, że się sam... skalibrował.

Wnioski, które się nasuwają:
1. W moim przypadku awaria czujnika różnicy ciśnień nie powoduje problemów (ja mam czujnik połączony nie we/wy, a porównuje z atmosferycznym - jedna rurka wisi wolna).
2. Adaptacja czujnika nie jest konieczna. On sam w nie znany sposób ... kalibruje się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.