(S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- rafał
- Posty: 224
- Rejestracja: 4 mar 2010, o 19:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
(S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Czy podczas gwałtownego / awaryjnego hamowania powinny się samoczynnie włączać światła awaryjne w S2 ?
bo u mnie tak nie jest .....
bo u mnie tak nie jest .....
2.0 TDI BMP, DSG, Elegance
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
czujnik przechylowy/przeciazeniowy moze sie zawiesil, sprobuj kika razy ,np mi wystarczylo ostatnio ze 140-80km/h i sie wlaczyl. mocno zapakowany miales tyl?
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- rafał
- Posty: 224
- Rejestracja: 4 mar 2010, o 19:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Lokalizacja: Kraków
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
kurcze w bagażniku miałem jakieś max 50 kg , dziś mam pusty więc spróbuje raz jeszcze generalnie to nigdy mi się awaryjne nie załączyły
wczoraj próbowałem ze 120 do pełnego zatrzymania i nic
wczoraj próbowałem ze 120 do pełnego zatrzymania i nic
2.0 TDI BMP, DSG, Elegance
- macki111
- Posty: 171
- Rejestracja: 17 cze 2010, o 19:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Kolego, awaryjki powinny zapalić się tylko wtedy, gdy podczas hamowania zadziała ABS.rafał pisze:kurcze w bagażniku miałem jakieś max 50 kg , dziś mam pusty więc spróbuje raz jeszcze generalnie to nigdy mi się awaryjne nie załączyły
wczoraj próbowałem ze 120 do pełnego zatrzymania i nic
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Podłączę się pod temat, bo pytanie pokrewne: czy już po awaryjnym hamowaniu i zatrzymaniu auta awaryjne wyłączają się od razu, czy dopiero po pewnym czasie i czy ew. można lub trzeba wyłączyć je z przycisku?
co do abs-u to chyba nie jedyny czynnik - ostatnio na suchej nawierdzchni nieco się zagapiłem i hamowałem zapakowanym autem baaardzo awaryjnie. ABS działał, awaryjne się nie włączyły. Tu chyba bardziej o czujnik przechyłu chodzi moim zdaniem.
co do abs-u to chyba nie jedyny czynnik - ostatnio na suchej nawierdzchni nieco się zagapiłem i hamowałem zapakowanym autem baaardzo awaryjnie. ABS działał, awaryjne się nie włączyły. Tu chyba bardziej o czujnik przechyłu chodzi moim zdaniem.
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
abs u mnie nie zadzialal ostatnio jak mialem ostre hamowanie i awaryjki poszly , ogolnie do zatrzymania awaryjne sie swieca, jezeli zaczynasz ruszac po 2s automatycznie sie wylaczaja, ja wylaczam z wlacznika
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- maclan
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rumia
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Sytuację awaryjną pozwalają rozpoznać czujnik ciśnienia hamowania w zespole hydraulicznym, czujniki prędkości kół oraz włącznik świateł hamowania.
Czujnik ciśnienia hamowania informuje, jak szybko i z jaką siłą kierowca wciska pedał hamulca.
Sterownik mierzy wzrost ciśnienia w pompie hamulcowej w określonym czasie. Samochód musi odpowiednio szybko jechać (czujniki ABS) i szybkość narastania ciśnienia w pompie musi być wystarczająca aby przekroczyć próg zadziałania dla danej prędkości, i wtedy jest dyskoteka z tyłu oraz działa asystent hamowania.
Jednym słowem trzeba odpowiednio szybko jechać i nieźle kopać pedał hamulca. i może buuuum nie będzie.
Czujnik ciśnienia hamowania informuje, jak szybko i z jaką siłą kierowca wciska pedał hamulca.
Sterownik mierzy wzrost ciśnienia w pompie hamulcowej w określonym czasie. Samochód musi odpowiednio szybko jechać (czujniki ABS) i szybkość narastania ciśnienia w pompie musi być wystarczająca aby przekroczyć próg zadziałania dla danej prędkości, i wtedy jest dyskoteka z tyłu oraz działa asystent hamowania.
Jednym słowem trzeba odpowiednio szybko jechać i nieźle kopać pedał hamulca. i może buuuum nie będzie.
- edeks
- Posty: 281
- Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Dzięki za info cóż, oby jak najmniej takich hamowań (chyba, że dla fun`u ) ja też patrzyłem od razu we wsteczne lusterko, czy ktoś mi w bagażniku nie zaparkuje za chwilę na szczęście było pusto za mną, bo hamulce to superbik ma dobre
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór
- AdamK
- Posty: 247
- Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 216KM/314Nm
- Imię: Adam
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Chyba tak, bo w zimie hamowałem ostro dla zabawy, tak aby włączał się ABS i awaryjne nie świeciły. Pewnie do tego dochodzi również prędkość.edeks pisze:ABS działał, awaryjne się nie włączyły. Tu chyba bardziej o czujnik przechyłu chodzi moim zdaniem.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
- karmel
- Posty: 158
- Rejestracja: 25 sty 2011, o 11:05
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 208KM/305Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
ja zamiast awaryjnych mam ustwione 3 światło stopu przy awaryjnym pulsuje jak stroboskop
historia: Fiat UNO, Octavia I, Octavia II, Superb II, coś z 2 kołami;)
- macki111
- Posty: 171
- Rejestracja: 17 cze 2010, o 19:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
karmel pisze:ja zamiast awaryjnych mam ustwione 3 światło stopu przy awaryjnym pulsuje jak stroboskop
karmel. jak to można ustawić? samemu w kompie, czy przez VAG?
- Krzysiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
- Imię: jak w nicku
- Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
- Kontakt:
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Mój Superb też ma fabrycznie ustawione awaryjne i światła stopu ale wszystkie.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
Panowie awaryjne się załącza jak auto się zatrzyma w awaryjnym hamowaniu a w trakcie awaryjnego hamowania pulsują wszystkie stopy!
- karmel
- Posty: 158
- Rejestracja: 25 sty 2011, o 11:05
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 208KM/305Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
Re: (S2) AWARYJNE HAMOWANIE
macki111 pisze:karmel pisze:ja zamiast awaryjnych mam ustwione 3 światło stopu przy awaryjnym pulsuje jak stroboskop
karmel. jak to można ustawić? samemu w kompie, czy przez VAG?
przez vaga
historia: Fiat UNO, Octavia I, Octavia II, Superb II, coś z 2 kołami;)