Jaki olej?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jaki olej?

Post autor: rezon »

pisałem o czystości silnika, a nie oleju. Na podstawie twoich wypowiedzi to TSI rozleciał się u mnie trzy razy, panewki wylałem razem z olejem już po pierwszej zmianie, itd.... Nie każdy jeździ cały czas na czerwonym polu, leje superhiper olej, który cudownie uzdrawia każdy silnik i chroni go na miliony km. Już chyba kiedyś wyjaśniliśmy, że więcej dolewasz między wymianami superhiper oleju, niż ja dolałem 504/507 przez >200kkm, a zarzuty jak to zasyfia silnik, to chyba rozwiałem zdjęciami - wrzucić jeszcze raz, aby dotarło? BTW Superb ma obecnie 230kkm i o dziwo nadal jeździ. Cud jakiś... Jak to możliwe na 504/507? A no tak Święta, to i cuda się zdarzają :P
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

Zgadza się, jeżdżę 2 razy szybciej, przy 3 razy większych obrotach i 4 krotnie większym obciążeniu silnika także w tym rozumowaniu mam 400tys km. A te moje hipersuper oleje kosztują 150-180 zł za 5L tj. motul/fuchs/xado/ravenol w dawnej 503.01.
Wesołych Świąt
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

rezon pisze:
tomek evo pisze:Zacznijmy od tego kto Ci polecił olej z normą 504/507 do 1.8 TSI 152 KM jak możesz lać śmiało olej z normą 502.00 i wtedy masz do wyboru oleje na bazie PAO-syntetycznej w lepkości 0W40.
Co do AV-L-a to wg. mnie bardzo dobry olej jest ale trzeba zdawać sobie sprawę, że GTL ma swoje ograniczenia i po pewnym czasie może już tak nie trzymać parametrów i również z tego powodu mogą pojawiać się ubytki. Pod tym względem mocno zbliżony pakietem Eurol FS 0W30 ma przewagę bo jednak baza jest PAI-estrowa i lepiej trzyma parametry w czasie i jest bardziej odporna. Ale jeśli producent nie wymaga 504/507 to jednak mimo wszystko najlepszym wyborem dla 1.8/2.0 TSI są dobre (ale naprawdę dobre) oleje 0W40 z normą 502.00.
Zacznijmy od tego, że 504/507 poleca producent do trybów LL. A nie mam zwyczaju zmieniać zaleceń producenta na podstawie forum internetowych. Żeby była pełna jasność z wymianami LL zrobiłem ponad 80kkm benzyną MPI, 155kkm TDI, 205kkm TSI i obecnie 33kkm D4. Nigdy nie miałem żadnych problemów z silnikiem, turbiną, itp.. Silniki zawsze były w bdb stanie technicznym i czyste w środku. Niedowiarkom wrzucałem zdjęcia z wnętrz. - żadnych złogów, smół, itp i to bez stosowania płukanek. Z uwagi na liczbę przejeżdżanych km wymiany co 15kkm czyli co 4-5 miesięcy są dla mnie bez sensu. I tak zmieniam częściej niż raz w roku. Tyle tylko, że u mnie najczęściej silnik pracuje po odpaleniu 3-4h, a nie 20 min.
Ubytki w GTL pojawiły się po ok. 10kkm i były dla mnie dużym zaskoczeniem. Nawet nie sprawdzałem już poziomu oleju, bo skoro mi nie bierze między wymianami.... A tu jednak wziął i to sporo. Powrót do Millersa EE ponownie zakończył ubytki - miałem jeszcze jedną wymianę po zmianie.

Do zmiennych okresów przeglądowych producent zaleca normę 502/505 jako wystarczającą wiec nie jest to wymysł forów internetowych. Ja nie polecam wymieniać oleju w trybie LL. To temat na osobna dyskusję. Jeśli chcesz wymieniać w trybie LL to faktycznie powinieneś wybrać olej, który teoretycznie jest do tego przystosowany. Bo w praktyce różnie z tym bywa. Zainteresowanych odsyłam na OCP do działu analiz gdzie wrzucona jest analiza 1.4 TSI po 30 tys na Castrolu LL, gdzie auto było jeżdżone praktycznie wyłącznie w trasie i to spokojnie. Generalnie olej kompletnie nie trzyma parametrów i zaczął robić się z niego kisiel (zgęstniał). Nie neguje tego, ze u Ciebie przy Twoim trybie jazdy na Millersie po 30 tys. może wszystko być OK. Chętnie zobaczyłbym analizę po 30 tysiącach. Ale to, ze u Ciebie będzie ok. na jednym z lepszyh olejów na rynku nie znaczy, że u innych to się sprawdzi tym bardziej jak ktoś leje co mu Pan mechanik pod nos podsunie. Tego AVL-a na pewno miałeś na GTL bo był okres, ze Shell musiał przejść na HC bo mieli remont instalacji produkującej bazy GTL. Dla mnie wyraźnie wyższe zużycie na Shellu to tez zaskoczenie.
Co do Millersa to ja bym na Twoim miejscu poszedł w XF longlife z dodatkiem AR9100 - pakietowo bogatszy olej a z AR9100 poprawa smarowania będzie lepsza niż z nanodrive a do tego AR9100 lepiej będzie trzymał "świeżość" oleju i TBN na długim dystansie.
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

rezon pisze:pisałem o czystości silnika, a nie oleju. Na podstawie twoich wypowiedzi to TSI rozleciał się u mnie trzy razy, panewki wylałem razem z olejem już po pierwszej zmianie, itd.... Nie każdy jeździ cały czas na czerwonym polu, leje superhiper olej, który cudownie uzdrawia każdy silnik i chroni go na miliony km. Już chyba kiedyś wyjaśniliśmy, że więcej dolewasz między wymianami superhiper oleju, niż ja dolałem 504/507 przez >200kkm, a zarzuty jak to zasyfia silnik, to chyba rozwiałem zdjęciami - wrzucić jeszcze raz, aby dotarło? BTW Superb ma obecnie 230kkm i o dziwo nadal jeździ. Cud jakiś... Jak to możliwe na 504/507? A no tak Święta, to i cuda się zdarzają :P
Żadne cuda. 230 kkm to nie jest duży przebieg. Idę o zakład, ze 80% diesli na naszych drogach ma większy. Na busach tyle robią w rok a po 3-5 lat auto idzie do kolejnego właściciela, który robi nim kolejne kilkaset tysięcy a potem auto idzie na Ukrainę albo do Rumunii gdzie przeżywa trzecią młodość i robi kolejne kilkaset tysięcy. Wesołych Świąt. :D
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jaki olej?

Post autor: rezon »

te 230kkm to TSI ;) W instrukcji wyraźnie do LL wpisana była norma 504/507. Traktorem na razie mam 33kkm na Millersie XF 0W30 A5/B5 - bo taki jest zalecany do łosi ;) Jazdę uprawiam chyba nie lekką, bo zazwyczaj moje średnie zużycie jest jednak większe od średniego na portalach, ale zawsze staram się jeździć płynnie, nie katuję silnika na zimnym, nie czerpię przyjemności z kręcenia do czerwonego pola, chociaż przyspieszam raczej dynamicznie. Dzięki za opinię odnośnie AR, zastanawiałem się już kiedyś nad zmianą LM Ceratec na AR, ale ponieważ Millers co 27-30kkm i Ceratec co 50kkm sprawdzały się, to nie szukałem niczego innego (po za wspomnianym Shell'em). Czy był na GTL - nie wiem, kupiony był na początku września 2016 u jednego z forumowych dostawców OCP czyli raczej dość pewne źródło. Jak wiesz kiedy mieli remonty, to będziesz potrafił oszacować bazę. Zbliżająca się zima wręcz zachęcała do zmiany 5W30 na 0W30. Faktycznie dało się zauważyć inną pracę silnika przy starcie - szybsze nabijanie kompensatorów. Ale jak się ociepliło na wiosnę, to mi zaczął znikać i temperatury miał ponad 116st. I wróciłem do Millersa. Obecnie w D4 też go zalałem po 4kkm (docieram samochody), później zgodnie z instrukcją po 30kkm.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

Jak 2016 to prawie na pewno GTL. Dziwne trochę z tym znikaniem ale może po prostu po zimie ten olej już się zaczął poddawać. Bazy GTL też nie są tak stabilne jak PAO ale z drugiej strony Millers też na PAO nie jest (w jakimś % jest ale nie baza główna).
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jaki olej?

Post autor: rezon »

Możliwe, że ta jego norma 504/507 to tylko w teorii. Teraz w dieslu też mam stabilny poziom oleju, chociaż tutaj to nigdy nie wiadomo, czy to dobrze czy źle ;) Niestety nie ma bagnetu, więc trudno test papierowy zrobić
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jaki olej?

Post autor: Camillinhio »

Volviacze nie mają bagnetu? :O

Jak ja będę jeździł?
Obrazek
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Jaki olej?

Post autor: yaro_1 »

chyba za bardzo oszczędzają, a jest jakiś sposób na sprawdzenie poziomu oleju? moje pierwsze auto to była laguna I, tam przez krótki czas po odpaleniu wskaźnik temperatury pokazywał poziom oleju, jak wg wskaźnika było minimum to bagnet ledwie się maczał, tak to super wyskalowane było
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jaki olej?

Post autor: rezon »

Wystarczy po wyłączeniu silnika wejść w menu kompa i wyświetlić stan. Po zmianie cały czas trzymał 5/6 max. Oprócz tego ma sygnalizować niski stan wraz z informacją, ile należy dolać. Jest to raczej droższe rozwiązanie niż bagnet ;), ale zdecydowanie bardziej łopatologiczne.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

rezon pisze:Możliwe, że ta jego norma 504/507 to tylko w teorii. Teraz w dieslu też mam stabilny poziom oleju, chociaż tutaj to nigdy nie wiadomo, czy to dobrze czy źle ;) Niestety nie ma bagnetu, więc trudno test papierowy zrobić
Jak jakiś olej ma aprobatę 504/507 to rzeczywiście tą normę spełnia nie tylko na papierze. Ale to nie oznacza, że olej wytrzyma 30 tysięcy w stanie nadającym się do eksploatacji a jedynie, ze spełnia on kryteria tego dość rygorystycznego testu. Potem w praktyce jedne oleje radzą sobie lepiej inne gorzej.
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: Jaki olej?

Post autor: tomek evo »

yaro_1 pisze:chyba za bardzo oszczędzają, a jest jakiś sposób na sprawdzenie poziomu oleju? moje pierwsze auto to była laguna I, tam przez krótki czas po odpaleniu wskaźnik temperatury pokazywał poziom oleju, jak wg wskaźnika było minimum to bagnet ledwie się maczał, tak to super wyskalowane było
Bardziej chodzi chyba o to aby sobie rąk nie brudzić - tak nowocześnie elektronicznie. W Renault to generalnie zdaje egzamin i w Alfa Roneo też, choć tam są też tradycyjne bagnety i zawsze można sprawdzić czy elektronika nie robi nas w konia. W Volvo najwyraźniej nie ale wydaje mi się, że system jest na tyle sprawdzony i są inne zabezpieczenia, że można mu zaufać. Zresztą nie ma innego wyjścia :D
yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Jaki olej?

Post autor: yaro_1 »

może i tak, przypadek z mojego starego Toledo 1,9 tdi, ASV (stary silnik na pompie), w teorii po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić kontrolka, że jest niski poziom oleju, odpowiedz mi na pytanie, czemu się zaświeciła dopiero po przejechaniu jakiś 25 km, nie uwierzę, że nagle zaczął zżerać więcej oleju (oczywiście zżerał i w dalszym ciągu zżera olej ale zgodnie ze swoją normą), możesz powiedzieć byłem na zakręcie albo bujnęło samochodem na dołach ale po wyjeździe z domu nie mam 25 km drogi prostej jak strzała, także fajnie że jest sygnalizacja, coraz bardziej rozbudowana, ale ona może być zawodna, czego nie można powiedzieć o bagnecie
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jaki olej?

Post autor: rezon »

yaro_1 pisze:....odpowiedz mi na pytanie, czemu się zaświeciła dopiero po przejechaniu jakiś 25 km, ...
to akurat łatwo wytłumaczyć - spadło ciśnienie oleju po nagrzaniu. Większość kontrolek oleju reaguje na ciśnienie oleju, nie na jego poziom. W Ładzie 2106 miałem manometr oleju i na mineralnych olejach na zimnym było nawet do 4, a jak się nagrzał to spadało poniżej 1. Jednostek to już nie pamiętam - ale prawdopodobnie atmosfery. Jak silnik był do remontu, to spadało poniżej 0,5 i potrafiła zamrugać kontrolka
Jeśli chodzi o wyższość bagnetu - nie mam go i tyle w temacie. Nawet nie wiem czy jest w opcjach, podobno jakieś krótkie serwisowe są, ale nie mam zamiaru szukać. Zasada działania całego systemu jest raczej inna niż w przypadku kontrolek ciśnienia, ponieważ wg instrukcji system podaje ile trzeba dolać, więc raczej jest jakiś pomiar poziomu.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Jaki olej?

Post autor: piotr26 »

Witam.
Jaki olej lejecie do 2.0 tsi 272 z GPF-em. Czy ma to być coś z gatunku Mid Saps lub Low Saps? 5W30? 5W40? Czy Skoda daje konkretną informację? W instrukcji ze strony Skody odpowiedzi nie znalazłem. Auto wprawdzie produkuje się za 4 tygodnie, ale po dotarciu bedzie zmiana, tylko na co?
ODPOWIEDZ