Strona 102 z 155

Re: Jaki olej?

: 11 wrz 2018, o 14:51
autor: haesbe
piotraskbw pisze:To dawaj, tylko trzeba zrobić tak, by nie można było w tamtym wątku śmiecić. A dyskusję prowadzić najlepiej w tym wątku.

Również podpisuje się pod tym.

Nowy temat podpięty na górze listy, brak możliwości pisania tam.

Było by to pomocne.


Ps. wczorajsza wizyta w salonie skody gdanisk ul. przywidzka, olej zmieniać co 30 tyś km :D i lać castrol 5w30.. nalatane mam 197 a wymiana była przy 192 .. to przy 222 powinienem zmieniać :> hehe

ofc. zmiana jak zwykle u mnie co 12 miesięcy od wymiany lub 10-15tys.

Re: Jaki olej?

: 12 wrz 2018, o 11:39
autor: marioti
od siebie dodam, że na pierwszą wymianę oleju po zakupie kury w grudniu zeszłego roku, poszedł VALVOLINE SynPower XL-III C3 5W30. Szkoda że nie zrobiłem fotki, ale w wakacje, temperatura oleju sięgała max 106st. jazda na autostradzie 140km/h przy temp. zewn. 31st.

na marginesie
Oleju tego używałem już wcześniej do Touarega 5,0. Ten silnik, wg VW wymagają oleju z normą 50601, a takich jest u nas na rynku niewiele. Z kolei większość 50700, ma wręcz wyłączenie, że nie może być stosowany do tych silników.
A tutaj, nie dość że nie jest drogi, to na karcie charakterystyki SynPower XL-III C3, jest coprawda że spełnia normę VW 50400/50700, ale pisze tam także, że może być użyty gdzie VW zaleca 50101, 50200, 50301, 50500, 50300, 50600, 50601.

Re: Jaki olej?

: 18 wrz 2018, o 20:50
autor: Benqu
jaki olej do mojej skooodyyy ?

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 06:27
autor: johnson
Motul 0w40 zalany na ostatnim przegladzie (1.6tys km temu).
Od 1.5tys km Cupra na modzie 410/510.
Zuzycie oleju niezauwazalne. Temp przy 28 stopniach na zewnatrz w okolicach 95-100 stopni.
W stosunku do Castrola szybciej lapie temp robocza.
Mam tez wrazenie ze ma mniejsza bezwladnosc temperaturowa.
Szybciej lapie przedzialy 105-110 ale b szybko schodzi ponizej 100 jak zwalniamy.
Castrol wolniej lapal 110 ale potem bardzo wolno stygl i rzadko kiedy bylo mniej niz 100.
Mial 12 tys km przelotu.

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 07:22
autor: tomek evo
marioti pisze:od siebie dodam, że na pierwszą wymianę oleju po zakupie kury w grudniu zeszłego roku, poszedł VALVOLINE SynPower XL-III C3 5W30. Szkoda że nie zrobiłem fotki, ale w wakacje, temperatura oleju sięgała max 106st. jazda na autostradzie 140km/h przy temp. zewn. 31st.

na marginesie
Oleju tego używałem już wcześniej do Touarega 5,0. Ten silnik, wg VW wymagają oleju z normą 50601, a takich jest u nas na rynku niewiele. Z kolei większość 50700, ma wręcz wyłączenie, że nie może być stosowany do tych silników.
A tutaj, nie dość że nie jest drogi, to na karcie charakterystyki SynPower XL-III C3, jest coprawda że spełnia normę VW 50400/50700, ale pisze tam także, że może być użyty gdzie VW zaleca 50101, 50200, 50301, 50500, 50300, 50600, 50601.
Norma 504/507 jako nowsza norma zastąpiła praktycznie wszystkie stare normy w tym 502 czy 505.01 wiec każdy olej z 504/507 z automatu spełnia stare normy. Wyjątkiem jest norma 506.01 , którą spełnia stosunkowo mało olejów. Valvo Synpower XL-III C3 5W30 jest w mojej opinii olejem ze średniej półki jakościowej. Ma dobre parametry i dobrą jak na grupę III bazę zapożyczoną od Neste. Jeśli chodzi o Neste to bardzo niedocenionym olejem dla normy 504/507 jest Neste City Pro W longlife III 5W30. Jest co prawda sporo droższy od Valvolin-a ale użytkownicy bardzo chwalą ten olej.

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 08:32
autor: marioti
tomek evo miałeś pokusić się o subiektywno/obiektywną ocenę olejów. Nadal czekam :D więc jak znajdziesz czas to napisz, proszę.

Ten Neste, to mi się kojarzy zaraz z Nestle :D ale jego cena nie jest jakoś tam od razu sporo droższa od tego Valvoline. Posprawdzałem i wychodzi mi jakoś 8 -10zł / litrze różnicy

Swoją drogą zapytam co lejesz do swojego zawirusowanego CFGB.

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 08:36
autor: into
Na zime do 2.0 tdi cr lepszy bedzie 0w30 czy 5w30? Chodzi mi o to zeby szybciej osiagnal temp robocza co zima sie znacznie wydluza.

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 10:53
autor: tomek evo
marioti pisze:tomek evo miałeś pokusić się o subiektywno/obiektywną ocenę olejów. Nadal czekam :D więc jak znajdziesz czas to napisz, proszę.

Ten Neste, to mi się kojarzy zaraz z Nestle :D ale jego cena nie jest jakoś tam od razu sporo droższa od tego Valvoline. Posprawdzałem i wychodzi mi jakoś 8 -10zł / litrze różnicy

Swoją drogą zapytam co lejesz do swojego zawirusowanego CFGB.
Urlop miałem. Jak ogarnę wszystko to zrobię listę. Do siebie leję Eurola FS 0W30 + Archoil AR9200V2. Na dniach (może nawet dziś jak czas pozwoli) zamieszczę analizę (będzie dostępna na OCP w dziele analiz ale tutaj w sumie też mogę wrzucić).

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 10:57
autor: tomek evo
into pisze:Na zime do 2.0 tdi cr lepszy bedzie 0w30 czy 5w30? Chodzi mi o to zeby szybciej osiagnal temp robocza co zima sie znacznie wydluza.
Nie ma reguły ale olej o lepkości 0W30 powinien po prostu lepiej pracować w niskich temperaturach bo ma niższą lepkość i zapewnia lepszy przepływ oleju i smarowanie silnika. Ale dużo zależy od konkretnego oleju bo różnice w lepkości miedzy 0W30 a 5W30 mogą być minimalne a mogą całkiem spore.

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 12:23
autor: piecu
marioti pisze:Ten Neste, to mi się kojarzy zaraz z Nestle :D
Grotą Nestle?

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 12:29
autor: West
:lol: :lol: :lol: :lol:
... ale po spuszczeniu.. 8-)

Re: Jaki olej?

: 19 wrz 2018, o 17:42
autor: marioti
nie no, z koncernem od żarcia :)

Re: Jaki olej?

: 20 wrz 2018, o 21:38
autor: tomek evo
Częste skojarzenie.

Re: Jaki olej?

: 21 wrz 2018, o 14:05
autor: jacekgti
Pytanie za milion. 2.0tdi 190 4x4 przebieg zbliża się do 20kkm. Olej do tej pory wymieniany dwa razy na ori w Aso. Jeżdżę dynamicznie i często olej osiąga temperaturę 117,118 stopni. Czy to normalna temperatura pracy czy powinienem pomyśleć nad czymś lepszym?

Re: Jaki olej?

: 21 wrz 2018, o 15:55
autor: tomek evo
Wg. mnie te temperatury są jaszcze bezpieczne. Jeśli osiągana jest na krótką chwilę i raczej sporadycznie (choć piszesz często) to nie ma powodów do niepokoju. Zależy od okoliczności. Jeśli utrzymują się podczas jazdy autostradowej przez dłuższy czas to wg. mnie jednak zbyt wysoko, choć wiele zależy od temperatury zewnętrznej i najwięcej od obciążenia silnika bo jak masz 200+ na budziku przez dłuższy czas to normalne. 4x4 to też dodatkowy opór do pokonania i to tez w jakimś stopniu ma wpływ na temp. oleju.
Zawsze jednak możesz spróbować jak będzie się spisywać inny olej lub np. pomyśleć o DOBRYM modyfikatorze tarcia, który powinien obniżyć temp. oleju (nieznacznie ale nawet kilka stopni daje większy margines bezpieczeństwa).
Słabsze oleje na gorszych bazach olejowych będą gorzej znosić takie traktowanie. O tym też trzeba pamiętać. Jeśli często łapie Ci takie temperatury to jak najczęściej wymieniaj olej i sugeruje lać coś dobrego.
U mnie rekord temperatury to 115 stopni ale warunki można powiedzieć ekstremalne :
https://www.youtube.com/watch?v=kMHQTD3 ... 9sg4GLiyUM
pól godziny podjazdu na 1 i 2 z pełnym obciążeniem (5 osób + bagaż) w temp. 27-20 stopni.
Na autostradzie przy podjeździe w Alpach miałem kiedyś 114 stopni i to był max bo przy chwilowym przyspieszaniu ponad 200 nigdy mi nie przekroczył 112 stopni. Ale to były tylko momenty wiec nie wiem ile by było przy dłuższej jeździe 200+ bo znam przypadki, że temperatura (w 2.0 TDI) dochodzi do nawet 130 stopni co wg. mnie już jest zbyt wysoką temperaturą i niektóre oleje bardzo źle znoszą takie traktowanie.