Strona 113 z 155

Re: Jaki olej?

: 16 sty 2019, o 10:29
autor: tomek evo
Kowal pisze:
tomek evo pisze:
Kowal pisze:To co piszesz dotyczy silników 1.5. 2.0 tai 272KM ma normę 504/507(nalepka pod maską. A taka normę ma 5w30. Takie info w aso i pod maską mojej kury.
504/507 to lepkości 0W30, 5W30 oraz 0W40. 1.5 jest projektowany pod 508/509 ale ta norma jest wprowadzana do wszystkich silników benzynowych VAG. Miałem już przypadek, że do 2.0 TSI Klient kupił olej z 504/507 a potem go zwrócił ponieważ w ASO wymagali 508/509.
Pod maską mam naklejkę 504/507.
No i bądź tu mądry i doradź Klientowi jak producenci i serwisy tak mieszają. :D Z reguły jak nie ma pewności to proszę o wykonanie telefonu do konkretnego ASO z pytaniem jaka ma być norma bo z praktyki wiem, że dużo zależny od ASO. Skoda wydaje się mieć też inne wytyczne niż VW czy Audi.

Re: Jaki olej?

: 16 sty 2019, o 22:33
autor: beniuu
Ja ze swojej strony moge dodac ze w tsi 280km stosowalem juz penrite 0w40, olej zalany przez aso i teraz ravenol rsp 5w30. Z wrazen penrite bardzo wyciszyl silnik i obnizyl temperature o kilka stopni,takie mialem odczucie. Olej aso ktory byl zalany po penrite na 8tys (tak jest jak sie zone na wymiane oleju wysle i pomyli banki) mialem wrazenie ze przy wyzszych obciazeniach powodowal nieprzyjemne wibracje. Teraz zalany jest wlasnie ravenol 5w30 rsp, wskutek niedostepnosci chwilowej penrite i przyznam ze mam wrazenie ze silnik pracuje jeszcze lepiej niz na penrite ale to tylko moga byc odczucia. Dodam tylko ze mam webasto wiec zawsze odpalam auto na troche rozgrzanym silniku wiiec nie wiem jak w nizszych temperaturach sie sprawdza.

Re: Jaki olej?

: 26 sty 2019, o 13:53
autor: rezon
tomek evo pisze: Jak by ktoś nie doczytał to oleje z norma 504/507 mogą mieć lepkość 0W30, 5W30 i 0W40. Przestańcie z tym 5W30. Lepkość to tylko jedna "składowa" oleju i zawsze należy rozpatrywać pod kątem konkretnych olejów bo tak ogólnie to jakie argumenty za 5W30 względem 0W30? Bo ja nie widzę żadnych. Każdy olej z normą 504/507 spełnia wymogi Long Life.
tych innych niż 5W30 jest mało, a tak jak już pisałem wcześniej u mnie 0W30 wciągnął, a na 5W30 nie miał apetytu. Trudno to wytłumaczyć, ale z faktami się nie dyskutuje ;)
Koeldzy od mocnych diesli 2.0 w S3 - jaki macie olej wpisany w instrukcję? Znajomy w nowej A6 ma tylko adnotację, żeby pytać w ASO, jaki olej pasuje.

Re: Jaki olej?

: 26 sty 2019, o 20:18
autor: zoltan1988
U mnie w instrukcji to samo. Pytać w ASO, a na dolewke zgodny z 507.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Jaki olej?

: 26 sty 2019, o 20:49
autor: yaro_1
u mnie przy wymianie wleli total 5w30 zgodny z normą 504/507
z resztą pod maską jest nalepka z normą 504/507

Re: Jaki olej?

: 26 sty 2019, o 21:24
autor: Tom-Tdi
Longlife, więc taki też leją.

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 05:41
autor: rezon
Dzięki. To już wiem co polecę znajomemu na pierwszą zmianę ;)

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 16:04
autor: piramida
A ja zalewam amsoila 0W40 bez żadnych norm VW :lol:

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 17:19
autor: Tom-Tdi
Te normy VW to są i tak o kant dupy...

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 17:41
autor: tomek evo
Może kilka słów o tym co to jest longlife. Longlife to nie jest rodzaj oleju jak często się błędnie zakłada. Longlife jest to tryb wymiany oleju, w którym interwał wymiany jest długi - najczęściej 30 tysięcy kilometrów. To pociąga za sobą odpowiednie wymagania względem oleju i tutaj niektóre oleje spełniają te wymagania aby wymian dokonywać w trybie long life a inne nie. Każdy olej spełniający normę 504/507 jest olejem nadającym się do wymiany w trybie long life. Nie ma znaczenia jaka jest jego lepkość. Na oleju nie musi wcale pisać longlife ani nic podobnego. I odwrotnie. To, że na oleju pisze longlife nie znaczy, że olej będzie się nadawał do wymiany w tym trybie ponieważ każdy producent pojazdu ustanawia własne wymagania i własne normy. "Książkowo" to należy kierować się normami producenta a nie tym czy olej jest longlife czy nie jest.

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 17:47
autor: tomek evo
Tom-Tdi pisze:Te normy VW to są i tak o kant dupy...
Tutaj się nie do końca zgodzę bo akurat wiele norm VW w porównaniu z normami ustanawianymi przez innych producentów ma sens. Norma 504/507 jest b. wymagająca i olej spełniający tą normę (a jeszcze lepiej z oficjalna aprobatą) nie może być zły. Norma 508/509 to w ogóle jest kosmos. Natomiast norma 502.00 faktycznie jest o kant ....
Generalnie wiele norm producentów to sobie można wsadzić ale trzeba być świadomym kiedy można a kiedy nie.

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 17:48
autor: tomek evo
piramida pisze:A ja zalewam amsoila 0W40 bez żadnych norm VW :lol:
Tu akurat normy są raczej zbędne :D . Ale trzeba wiedzieć co się leje.

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 18:04
autor: tomek evo
rezon pisze:
tomek evo pisze: Jak by ktoś nie doczytał to oleje z norma 504/507 mogą mieć lepkość 0W30, 5W30 i 0W40. Przestańcie z tym 5W30. Lepkość to tylko jedna "składowa" oleju i zawsze należy rozpatrywać pod kątem konkretnych olejów bo tak ogólnie to jakie argumenty za 5W30 względem 0W30? Bo ja nie widzę żadnych. Każdy olej z normą 504/507 spełnia wymogi Long Life.
tych innych niż 5W30 jest mało, a tak jak już pisałem wcześniej u mnie 0W30 wciągnął, a na 5W30 nie miał apetytu. Trudno to wytłumaczyć, ale z faktami się nie dyskutuje ;)
Koeldzy od mocnych diesli 2.0 w S3 - jaki macie olej wpisany w instrukcję? Znajomy w nowej A6 ma tylko adnotację, żeby pytać w ASO, jaki olej pasuje.
Znajomy potrzebuje oleju z normą 504/507. Z lepszych Eurol Synthence FS 0W30 , Millers EE/XF longlife 5W30 czy Penrite Enviro+5W30 (tylko go nie ma).
Co do lepkości to ostatnio dzwoni znajomy, którego namówiłem w Passacie B7 na Eurola i pyta jakie powinno być zużycie oleju w jego silniku. Pytam ile mu bierze a on, ze właśnie nic i to dziwę bo przez 12 tys. zero zużycia a na "oryginalnym" Castrolu 5W30 zawsze mninimum 600-700 ml trzeba było dolać po takim przebiegu. Jak widać to, że Tobie na Shellu brało trochę oleju nie znaczy, że innym inny olej 0W30 też musi brać bo może być na odwrót. Ja latam już 3 wymiany na 0W30 i nie dolałem jeszcze ani kropli i stan oleju non-stop w okolicach max. Trzeba też brać poprawkę na paliwo w oleju bo znam przypadek, że ktoś się cieszył, ze mu oleju nie bierze ale jak się silnik przytarł to wyszło, że miał prawie 15% paliwa w oleju. U mnie na badaniu wyszło 2,5%. Małe ilości paliwa nie są problemem i paliwo jest w stanie również odparować wiec jego ilość nie rośnie wprost proporcjonalnie do przebiegu (a w każdym razie nie musi).

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 19:13
autor: yaro_1
to że norma 504/507 nie narzuca lepkości oleju to raczej oczywiste, to że nie musi pisać long life to tez oczywiste, jak olej spełnia normę to znaczy że wg vw dany olej nadaje się do wymiany w trybie long life, ale ciekawi mnie inna sprawa, norma 504/507 tyczy się tylko tego, że olej ma nie szkodzić DPF, czy też określa konkretne parametry oleju faktycznie wpływające na żywotność silnika (pomijając dpf i inne ekologiczne głupoty)

Re: Jaki olej?

: 27 sty 2019, o 19:54
autor: Tom-Tdi
tomek evo pisze:
Tom-Tdi pisze:Te normy VW to są i tak o kant dupy...
Tutaj się nie do końca zgodzę bo akurat wiele norm VW w porównaniu z normami ustanawianymi przez innych producentów ma sens. Norma 504/507 jest b. wymagająca i olej spełniający tą normę (a jeszcze lepiej z oficjalna aprobatą) nie może być zły. Norma 508/509 to w ogóle jest kosmos. Natomiast norma 502.00 faktycznie jest o kant ....
Generalnie wiele norm producentów to sobie można wsadzić ale trzeba być świadomym kiedy można a kiedy nie.


Ma sens, ale tylko na papierze, a w realu to szlam w silniku, poprzycierane wałki rozrządu/turbiny, czy też olej który na łeb traci swoje parametry po przejechaniu pewnego dystansu....

Sam wiesz jak to wygląda, że chodzi bardziej o ekologię i kasę, niż o stworzenie super zayebistego oleju.

Nawet Motul poszedł na skróty celem lepszej ekonomii ( i tak robi już coraz więcej producentów).