Miękkie progi

panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Miękkie progi

Post autor: panki888 »

Witam

Chciałbym wiedzieć jak u was sytuacja z progami w miejscach do podnoszenia auta.
Ostatnio na zmianie opon próbowali podnieść auto lewarkiem typu (żaba)
i został próg przygięty w tych miejscach wzmocnionych na lewarek fabryczny.
Później zauważyłem to już poduchę podłożyli.
Ogólnie wydaje mi się że próg w tych miejscach powinien być dużo twardszy?
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Miękkie progi

Post autor: whity »

Bo się tymi lewarkami nie podnosi auta ;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: Miękkie progi

Post autor: gachul »

VWhity pisze:Bo się tymi lewarkami nie podnosi auta ;)
taaaa.... a niby dlaczemu???
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
lockin
Posty: 87
Rejestracja: 22 lis 2014, o 07:38
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: DW

Re: Miękkie progi

Post autor: lockin »

Ciesz się że nie widziałeś jakie miękkie są w O3. Tam zastosowali na progach gumowaną masę która po zaledwie jednym podnoszeniu auta pomarszczyła się, spękała i zaczeła odchodzić :evil:
W S2 jest sporo lepiej ale jak nie podłożysz miękkiej gumy to raz że też Ci się próg pomarszczy, a dwa że się wygnie...

A co do samej twardości jak nie zacznie korodować tutaj to gdzie? No gdzieś musi bo to nie są auta na sto lat tylko Skoda chce jednorazówki...
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Miękkie progi

Post autor: whity »

gachul pisze:
taaaa.... a niby dlaczemu???
Sorry , myślałem że chodzi o fabryczny lewarek...a żabę ja nie podkładem pod miejsca przeznaczone ale np pod belkę
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Miękkie progi

Post autor: panki888 »

Teraz wypadało by to wyprostować ale jak najlepiej
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Miękkie progi

Post autor: kamracik »

Wypełnić betonem w środku :mrgreen:
Awatar użytkownika
Docent83
Posty: 498
Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
Imię: Krzyś ;)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Miękkie progi

Post autor: Docent83 »

pianką montażową niskoprężną :D
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Miękkie progi

Post autor: kamracik »

Oo.. lepsze bo wypchnie jeszcze te pofałdowania :mrgreen:
panki888
Posty: 560
Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Dawid
Lokalizacja: Włocławek

Re: Miękkie progi

Post autor: panki888 »

Hmmmm......pytałem poważnie
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Miękkie progi

Post autor: whity »

Mąka i woda ;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Miękkie progi

Post autor: kamracik »

Poważnie to w sumie ciężko coś doradzić, osobiście nie miałem jeszcze potrzeby lewarowania, ale widziałem, że faktycznie blacha jest raczej tam miękka. Generalnie w tych miejscach co są i wiesz, że się tak dzieje to po prostu po lewarowaniu może warto zabezpieczyć te miejsca, aby w miejsce spękań lakieru/zabezpieczenia nie wchodziła woda z rudą.

Ewentualnie jeśli faktycznie Ci to tak przeszkadza to zawsze możesz poprosić, aby ktoś Ci tam nadspawał kawał blachy, ale to przerost formy nad treścią, a do tego pewnie będzie się wiązać z kosztami.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Miękkie progi

Post autor: rezon »

ja zmieniałem kilka razy koła samodzielnie i nic się nie uginało na progach. Wyprostowanie zamkniętego profilu to trudna sprawa.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: Miękkie progi

Post autor: Matt »

kamracik pisze:zawsze możesz poprosić, aby ktoś Ci tam nadspawał kawał blachy
Albo wspawać szynę kolejową zamiast progu i się nie będzie uginać :D
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Miękkie progi

Post autor: kamracik »

Wydaje mi się, że nie chodzi o sam próg, a o tą "listwę" idą wzdłuż profilu (ta co blokuje lewarek w miejscu), ona faktycznie jest dość miękka.

Pominąłem ten fakt, bo przecież jakby się sam próg giął pod ciężarem auta to nie wiem jak ono miałoby jeździć bez szorowania "brzuchem" :mrgreen: No chyba, że sprzedawca mówił, że ma "gwint" :lol:
ODPOWIEDZ