Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Ogonczyk »

ja zmieniłem belkę na tę alu, teraz bez problemów, ale muszą być felgi alu...(juz dość długo zwlekałem z opinią- ale chciałem sprawdzić po 15.000 km)
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: lwlw »

Co masz na myśli pisząc "muszą być felgi alu"?
Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Ogonczyk »

Co masz na myśli pisząc "muszą być felgi alu"?
Ja mam alu i stalowe. Jazda na 17kach (oryginalne) poezja jeśli chodzi o prowadzenie. Ale nieco za sztywno. Dlatego jeździłem na stalówkach 16kach.
Bo nie mam 16ek alu. Zmieniłem tę belkę na aluminiową. Ale podsumowanie jest takie:
- mają być felgi aluminiowe i wtedy gra.
Ja po wyważeniu stalowych na Hunterze miałem kilka miesięcy spokój- było fajnie. Ale potem znowu wymagały wyważania. Zapinam 17ki aluminiowe (dla sprawdzenia) oryginalne- i jest jak w poduszkowcu- super hiper.
Ewidentnie felgi stalowe- nie są tak sztywne i co jakiś czas dochodzi do zmian w ich charakterystyce (nie jestem fachowcem).
Aha, dodam, że na "normalnych" wyważarkach te stalowe są OK.
Dopiero wyważenie na Hunterze spowodowało, że drgania ustały.
A felgi alumioniowe nie wymagają wyważania na Hunterze- "zwykłe" wystarczy.
Nie chce mi się wyważać co jakiś czas, więc właśnie jestem na kupnie aluminiowych 16-ek- drogie, ale dobre.
Stąd moja opinia: kup dobre felgi aluminiowe i dopiero potem jak będzie źle, szukaj dalej...
Awatar użytkownika
michal_nadzoruje
Posty: 4
Rejestracja: 26 gru 2017, o 22:16
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Michał

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: michal_nadzoruje »

Ja tylko dodam od siebie, że w grudniu 2017 kupiłem Superb II FL 2.0 TDI 170 DSG z przebiegiem 180k km. Od samego początku czułem lekkie rezonowanie kabiny przy prędkości 110 km/h. Z kolejnymi miesiącami użytkowania samochodu drgania wydawały mi się co raz silniejsze, a zakres prędkości, przy których występowały, rozszerzył się z do 110 - 130 km/h.

Jeździłem po mechanikach i prosiłem o diagnostykę. Sugerowałem, łożyska, półosie - wnioski "Panie, wszystko zdrowe! Jeździć, aż się rozpadnie". Poczytałem na forum o czarach związanych z sankami stalowymi vs alu i odpuściłem, twierdząc, że za dużo z tym zachodu.

Tak sobie jeździłem do 240k km w tym roku. Otóż pewnego dnia Żona po przyjeździe do domu mówi: "Michał chyba coś jest nie tak ze Skodą, zaczęła jakby mocniej wyć". Przejechałem się i okazała się masakra! wycie zaczynało się od 60 km/h i nie przestawało niezależnie od prędkości. Szybka wizyta u mechanika, wspólna jazda po autostradzie, po krętej krajówce, mocne skręcanie kierownicą przy dużych prędkościach, kręcenie kołem na postoju. Diagnoza: "Michał, nie wiem co to jest, ale nie zachowuje się jak zepsute łożysko, a na półosiach nie masz żadnych luzów".

Decyzja: "Mimo to wymieńcie łożyska przednich kół!". Okazało się, że nie ma możliwości wymiany samych łożysk, więc wymieniono całe piasty.

Efekt: Zanik wszelkich wibracji i brumień przy jakichkolwiek prędkościach!

Także widzicie Panowie. Niemiecka inżynieria wymyśliła takie gówno, które po wyeksploatowaniu nie daje standardowych objawów. Po rozmowie z mechanikiem okazało się, że miał kilka podobnych okazji ale z VW Caddy i wiecie co się okazało? Że gówniany Caddy i flagowiec Superba mają te same piasty.

Nie namawiam i nie gwarantuję, że u Was jest to samo, ale u mnie po 1,5 roku jazdy z tym wyciem, w końcu udręka się skończyła.

Powodzenia z Waszymi Skodzinami! Hej!
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: leszekmw »

michal_nadzoruje pisze:Ja tylko dodam od siebie, że w grudniu 2017 kupiłem Superb II FL 2.0 TDI 170 DSG z przebiegiem 180k km. Od samego początku czułem lekkie rezonowanie kabiny przy prędkości 110 km/h. Z kolejnymi miesiącami użytkowania samochodu drgania wydawały mi się co raz silniejsze, a zakres prędkości, przy których występowały, rozszerzył się z do 110 - 130 km/h.
michal_nadzoruje pisze:Nie namawiam i nie gwarantuję, że u Was jest to samo, ale u mnie po 1,5 roku jazdy z tym wyciem, w końcu udręka się skończyła
to kurde to co Ty w końcu miałeś ? wycie czy drgania ?
bo jak jeździłeś tyle czasu z wyciem łożyska to tylko pogratulować mechaników.. :D
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: jedrek1980 »

Dobra bo u mnie też zaczynaja się drgania w okolicach 120-140 na FB gościu zarzucił temat że pasują sanki z golfa V.Czy ktoś robił taki patent jeśli tak to wachacze zostają z Superba czy mają być z golfa
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: jedrek1980 »

U znalazł ktoś złoty środek na te drgania kierownicy w okolicach prędkości 120-140?A może robił ktoś taka podmianę wózka i wachaczy jak opisałem?
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: into »

jedrek1980 pisze:U znalazł ktoś złoty środek na te drgania kierownicy w okolicach prędkości 120-140?A może robił ktoś taka podmianę wózka i wachaczy jak opisałem?
Tak, porzadne wywazenie kol.
I'm the man on the silver mountain
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: lwlw »

Ja mam przy przyspieszaniu tak od 150 w górę i nie zawsze, a że na co dzień jeżdżę raczej wolniej to nic z tym nie robiłem.
czech10
Posty: 1
Rejestracja: 28 wrz 2019, o 19:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: czech10 »

Koledzy, jak rozwiązaliście problem drgań .Czy wymiana belki na ALU pomogła ?
Dudekken
Posty: 93
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Dudekken »

Potwierdzam wersję kolegi wyżej. przyczyną drgań w większości przypadków są piasty kół. rzadko przeguby półosi, a już z pewnością bardzo rzadko belka/sanki.
Chyba że ktoś ma nieoryginalne koła, to polecam sprawdzić osadzenie koła na piaście, jeżeli zostały użyte pierścienie centrujące.
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: lwlw »

Czyli nowe piasty i łożyska?
Dudekken
Posty: 93
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: Dudekken »

lwlw pisze:Czyli nowe piasty i łożyska?
To jest jeden element. we wszystkich 4ch kołach ten sam. Przykręcany na 4 śruby do zwrotnicy. Wymień z przodu
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: maureliusz »

kolejne VICTORY :-)

Podjechałem do Krakowa na wyważanie hunterem z rolką / test drogowy zimowek.
Pan dał mi wydruk jak należy koła założyć ponumerowane od 1-4 aby była najmniejsza siła ściągająca.

Po tym zabiegu za 160zł - ZERO BICIA! Auto zapiernicza i nic! - normalnie... nowa jakość jazdy :-)

Zrobię to samo na letnich na wiosnę i dam znaka.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
untaztood
Posty: 517
Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Lukasz

Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO

Post autor: untaztood »

W Leonie też miałem drgania przy prędkościach 130 - 150 km/h. W 100% problem rozwiązało doważenie kół na samochodzie.
Po rozpędzeniu każdego koła do prędkości 100km/h czuć było wibracje na samochodzie. Po doważeniu, kolejnym rozpędzeniu koła - wibracje ustawały.
ODPOWIEDZ