wibracje na niskichobrotach

michalmonika2
Posty: 35
Rejestracja: 27 sty 2014, o 11:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: michalmonika2 »

I tak się dzieje do ok.1500 obr/min. plus stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: into »

U mnie jak przy dodawaniu i odejmowaniu gazu stukalo w Octavii to wymienilem poduszke silnika tzw łape.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: leszekmw »

stuki przy dawaniu/odejmowaniu gazu mogą mieć różne pochodzenie , zalezy od ich odłosu itd .
- przeguby wewnętrzne
- poduszki
- koło dwumasowe jak jest w aucie
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: into »

Masz racje Leszku.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
maku2
Posty: 83
Rejestracja: 23 sty 2012, o 20:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: maku2 »

Witam,

Identyczny objaw mam w swojej S2 - przebieg 72tys km - GW 48msc.
ASO wymienił w aucie sprzęgło w DSG, ale dalej objaw nie ustapil.
Przy ok 1300-1400 obrotów nawet na N wyczuwalne sa drgania calego nadwozia - podczas jazdy przekłada się to na lekkie kołysanie/bujanie nadwoziem podczas przyspieszania z D2 lub D1 - tylko jak silnik przechodzi przez obroty 1250-1400.

Obecnie czekam na info z ASO co dalej - pomysłów jednak chyba brak po stronie Skoda.
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: into »

Tdi tak maja, na niskich obrotach drga i buczy.

Ja mam skrzynie manualna i komputer sugeruje mi na jakim biegu jechac np. przy 80km/h 6 bieg :( . Oczywiscie wtedy bym go dlawil i niszczyl dwumas.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
maku2
Posty: 83
Rejestracja: 23 sty 2012, o 20:44
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: maku2 »

U mnie wibracje/drgania wyczuwalne są na P i N jak tylko obroty osiągną ok 1200-1400 - ten przedział.

Jak auto stoi jałowo bez wciskania gazu na N i P jest OK - obroty są w tedy ok 800.
Powyżej tych 1400 też jest już wszystko OK.
Dzięki temu jest to dobrze wyczuwalne.

To dalej podczas jazdy przejawia się tym, że jak obroty na D1 i D2 przechodzą przez ten zakres to w aucie wyczuwalne zaczyna być kołysanie - coś jakby złapać za relingi i lekko poruszać autem.

Jeśli jednak ruszy się agresywnie, tak aby DSG automatycznie wystartowało z wyższych obrotów i następnie zmieni na D2 i obroty są już poza tymi 1250-1400 to efekt nie występuje. Ewidentnie coś jest nie tak, jak jedzie się delikatnie na D1/D2 kiedy silnik pracuje w przedziale 1200-1400.

Przykład: dojeżdżamy do progu zwalniającego (prędkość ok 20km/h - D2) przejeżdżamy przez próg dodajemy gazu -> obroty startują od około 1150 i auto zaczyna się kołysać i przestaje jak minie 1350 obrotów, czyli jak zaczyna wchodzić na wyższe obroty.
Przykład 2: jazda w korku: toczymy się na D2, dodajemy gazu -> auto przechodzi przez obroty 1150-1350 i mamy efekt zakołysania.

Mam nadzieję, że udało mi się to opisać :) Może będziecie mieć jakieś pomysł.
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: leszekmw »

hehe..ciekawe..
podesłałem linka koledze mechanikowi.. może coś wymyśli..
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: into »

Buczenie i drgania by byly raczej normalne ale kolysanie juz nie.

Moze jakis magik podlaczy kompa podczas jazdy i sprawdzi?
I'm the man on the silver mountain
j4r3k
Posty: 92
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:57
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Śląsk

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: j4r3k »

S3 2.0 TSI 220 KM, DSG 6 - mam takie objawy:
- na postoju w trybie D czuć wibracje pod fotelem (głównie), po zmianie na N wibracji brak, różnica się potęguje wraz z obniżeniem temperatury otoczenia
- po rozgrzaniu wibracje się minimalizują
- poza tym wszystko ze skrzynią ok, nie szarpie przy zmianach biegów, automatyka pracuje prawidłowo
- olej wymieniony 2 kkm temu (wcześniej nie wiem jak było auto kupiłem używane)

Porównywałem jeszcze z S3 znajomego ten sam silnik, gdyby ktoś za mnie zmieniał to D/N to bym nie zauważył różnicy w jego samochodzie.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: fabek »

Pewnie dwumasa już klęka. Zanim zgasisz silnik otwórz sobie okno i posłuchaj przy gaszeniu koło lewego koła.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
j4r3k
Posty: 92
Rejestracja: 2 lis 2011, o 19:57
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Śląsk

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: j4r3k »

Przy 120 kkm? Od 3 dni te drgania prawie ustały. Zobaczymy jak już zima zawita na stałe bo mam nieodparte wrażenie że na mrozie się to potęguje dopiero.
dudex
Posty: 1
Rejestracja: 9 maja 2018, o 12:51
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: dudex »

Też mam te same objawy - podczas przyspieszania na zimnym silniku auto w niskim przedziale obrotów krztusi się i wchodzi w dziwne drgania. Po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów wydaje się pracować normalnie. Po rozgrzaniu silnika ww objawy również ustępują - aczkolwiek wydaje mi się, że nie całkiem do końca.
Rudi
Posty: 1
Rejestracja: 10 paź 2020, o 12:19
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Rudi

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: Rudi »

michalmonika2 pisze: 11 cze 2018, o 21:59 Witam,mam SII 2.0 TDI DSG 4X4 z przebiegiem 82 000 km,od ok roku zauważyłem delikatne,stopniowo nasilające się wibracje,rezonans,dudnienie podczas przyspieszania na niskich obrotach(1200 do 1400/min) na wysokim biegu,a jeździ się tak często,gdyż DSG dąży do jak najszybszego wrzucenia wyższego biegu(w trybie D),po przekroczeniu obrotów ok.1400/min.drgania ustępują po czym powracają ponownie po wrzuceniu wyższego biegu.W ASO udało mi się wymienić na gwarancji(przedłużonej do 4 lat) koło dwumasowe(poprawa znikoma) oraz poduszkę skrzyni biegów(brak poprawy).Proszęo poradę co może być przyczyną ww objawów w moim samochodzie(poduszki silnika,wałki wyrównoważające,przeniesienie napędu ...)?Proszę o pomoc,ASO ma dobrą wolę współpracy,ale nie ma wiedzy,a szkoda wymieniać pół samochodu.
MAM ROZWIĄZANIE PROBLEMU TRZEBA WYMIENIĆ TŁUMIK DRGAŃ NA WALE U MNIE BYŁO TAK SAMO WYMIENIŁEM TE GUMY I SIĘ SKOŃCZYŁY DRGANIA I REZONANS
mikeman
Posty: 58
Rejestracja: 20 lis 2016, o 17:29
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: wibracje na niskichobrotach

Post autor: mikeman »

Rudi pisze: 31 maja 2021, o 21:03
michalmonika2 pisze: 11 cze 2018, o 21:59 Witam,mam SII 2.0 TDI DSG 4X4 z przebiegiem 82 000 km,od ok roku zauważyłem delikatne,stopniowo nasilające się wibracje,rezonans,dudnienie podczas przyspieszania na niskich obrotach(1200 do 1400/min) na wysokim biegu,a jeździ się tak często,gdyż DSG dąży do jak najszybszego wrzucenia wyższego biegu(w trybie D),po przekroczeniu obrotów ok.1400/min.drgania ustępują po czym powracają ponownie po wrzuceniu wyższego biegu.W ASO udało mi się wymienić na gwarancji(przedłużonej do 4 lat) koło dwumasowe(poprawa znikoma) oraz poduszkę skrzyni biegów(brak poprawy).Proszęo poradę co może być przyczyną ww objawów w moim samochodzie(poduszki silnika,wałki wyrównoważające,przeniesienie napędu ...)?Proszę o pomoc,ASO ma dobrą wolę współpracy,ale nie ma wiedzy,a szkoda wymieniać pół samochodu.
MAM ROZWIĄZANIE PROBLEMU TRZEBA WYMIENIĆ TŁUMIK DRGAŃ NA WALE U MNIE BYŁO TAK SAMO WYMIENIŁEM TE GUMY I SIĘ SKOŃCZYŁY DRGANIA I REZONANS
Możesz podać nr części tłumikq o którym piszesz?
ODPOWIEDZ