Strona 1 z 1

2.0 TDI CR CFFB - trzęsie silnikiem przy gaszeniu

: 6 lip 2018, o 08:32
autor: maciekdab859
Od kilku dni sporadycznie przy gaszeniu trzęsie silnikiem. Nie za każdym razem, bez znaczenia czy silnik zimny czy rozgrzany. Zawsze wyłączam z wciśniętym sprzęgłem więc to chyba nie dwumas. Czy to początkowe objawy uszkodzenia klapy gaszącej (przepustnicy)? Borykał się ktoś z takim problemem?

przebieg 173 tys. - 1 tys. temu wymieniany rozrząd (kpl)

Re: 2.0 TDI CR CFFB - trzęsie silnikiem przy gaszeniu

: 8 lip 2018, o 13:48
autor: maciekdab859
Problem rozwiązany - na klapie gaszącej była gruba warstwa nagaru, po wyczyszczeniu problem zniknął.

Re: 2.0 TDI CR CFFB - trzęsie silnikiem przy gaszeniu

: 13 lip 2018, o 06:09
autor: Mej
Więc teraz powinieneś starannie zdiagnozować i ustalić przyczynę nadmiernego nagarowania.
Minimalna ilość czarnego nalotu na klapie jest czymś naturalnym ale warstwa utrudniająca jej działanie zdecydowanie nie. Problem jest poważny, bo następny w kolejce do wymiany będzie EGR (co potem wiele osób niezasadnie wiąże z akcją dieselgate 23R6). Cierpi też gorąca strona turbiny i DPF, o "zawalonym" kolektorze ssącym i znacznie pogorszonej sprawności silnika "nie wspominając".
Jeżeli przyczyną są "lejące" wtryskiwacze istnieje realne zagrożenie uszkodzenie tłoków.

Re: 2.0 TDI CR CFFB - trzęsie silnikiem przy gaszeniu

: 13 lip 2018, o 07:43
autor: maciekdab859
Dzięki za podpowiedź. Od czego zacząć? Czy VCDSem dam radę sprawdzić wtryski?

Re: 2.0 TDI CR CFFB - trzęsie silnikiem przy gaszeniu

: 13 lip 2018, o 09:38
autor: leszekmw
a o co chodzi z tym gaszeniem na sprzęgle ?

Re: 2.0 TDI CR CFFB - trzęsie silnikiem przy gaszeniu

: 13 lip 2018, o 09:45
autor: maciekdab859
oszczędzanie dwumasy

Re: 2.0 TDI CR CFFB - trzęsie silnikiem przy gaszeniu

: 13 lip 2018, o 15:05
autor: Mej
maciekdab859 pisze:Dzięki za podpowiedź. Od czego zacząć?
Zależy na ile znasz techniczną historię swojego autka.

Jeżeli (?) nie masz 100% pewności to proponuję zacząć od weryfikacji oprogramowania silnika pod kątem ewentualnego "chipa".
Jeżeli chip jest, to po prostu wróć do serii (sprzed czy po akcji 23R6 nie ma większego znaczenia), porządnie wysprzątaj zarówno w układzie ssącym (za EGR) jak i wydechowym, a potem ciesz się zdrowym autkiem.

Jeżeli chipa nie ma to wiadomo, że sprawa jest trudniejsza i bez wątpienia bardziej kosztowna.
Słusznie kierujesz uwagę na układ wtryskowy jednak ja bym sugerował wnikliwą diagnostykę całego osprzętu, od przepływki poczynając na DPFie kończąc.
VCDS świetnie się do tego celu nadaje, ale koniecznie w rękach oblatanego w temacie fachowca, zdolnego syntetycznie zanalizować zebrane parametry.
Czy VCDSem dam radę sprawdzić wtryski?
W przypadku EWIDENTNEGO uszkodzenia owszem, nadaje. W pozostałych przypadkach niekoniecznie.
W razie "lejących" końcówek (bardzo prawdopodobne) żaden komputer tego nie zdiagnozuje (chociaż można się celnie domyślać), a jedynym pewnikiem jest wybudowanie wtryskiwaczy i kontrola na "stole u Bosch'a" .

Generalnie całościowe zdiagnozowanie 2.0 TDi nie jest ani czasochłonne ani szczególnie kłopotliwe o ile sprawą zajmie się doświadczony i rozumny machanik.