DSG - zablokowana skrzynia

tomeked
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2018, o 06:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Imię: Tomasz

DSG - zablokowana skrzynia

Post autor: tomeked »

Cześć!

Opiszę wam problem z jakim niedawno się spotkałem, auto :Superb 2 2009r, 2.0 TDI 140km, DSG 6, 230tys. km.
Wszystko zaczęło się dwa tygodnie temu. Cofając pod lekkie wzniesienie z prędkością ok 15km/h raptownie odpuściłem pedał gazu. Samochód się przydusił, wcisnęło mnie w fotel, coś zapiszczało - dźwięk jakby pasek na osprzęcie i delikatnie stuknęło coś w podłogę. Pojechałem dalej bez problemu.

Większa jazda zaczęła się kilka dni temu. Podobna sytuacja, to samo miejsce, cofanie, wzniesienie, prędkość znacznie większa: 20km/h? 30km/h?, odpuszczenie pedału gazu i w tym momencie wrażenie jakby opony złapały przyczepność i siła z asfaltu, poprzez przednią oś przeniosła się na skrzynie biegów. Coś walnęło w skrzyni (tak mi się wydaje - niosło się spod podłogi). Silnik zgasł. Odpaliłem, chciałem ruszyć i nic. Wrażenie jakby skrzynia była w przełożeniu P. Po kilku próbach ruszenia zaprzestałem, wrzuciłem tryb P i wyszedłem z auta żeby ocenić czy mi obudowy skrzyni nie rozwaliło i w tym momencie auto samo zaczęło się toczyć - skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny.

Dokulałem się dokąd się dało. Skoda stanęła. Zgasiłem, odpaliłem - tryb awaryjny zniknął. I zaczęło się na nowo. Samochód uziemiony. Ani pchnąć na N, ani ruszyć D, R, S. Na przełożeniach do jazdy samochód chciał "pójść" ale coś go trzymało. Zachowywał się jakby był w trybie P, ale chciał jechać. Tak samo gdy wrzuciłem na neutral, próbując pchnąć zachowywał się jak na P. Odłączałem akumulator, wielokrotnie zmieniałem położenie dźwigni. Po ponad godzinnej walce, gdy laweta była już w drodze zrobiłem głupotę a może i nie. Dźwignia na D i na kilka dobrych sekund gaz do oporu. Puściło, skoda wyrwała do przodu. Na tą chwilę wszystko jest ok, jeździ, płynnie przerzuca biegi. Oszczędzam ją tylko na wstecznym. Nie cofam na gazie - nie ryzykuje. Czy wcześniej się tak działo - nie mam pojęcia. Jeżdżę nią 2 miesiące. Serwisowana na bieżąco - sprawdzałem w serwisie autentyczność książki).

Byłem na kompie i błędy jakie odczytałem:
1/2 Zakłócenia w module mechatronicznym - zablokowany, lub brak zasilania 18115.
2/2 Zakłócenia w module mechatronicznym - wyjście nie może się przełączyć lub zwarcie do B+ 18115.

Ktoś ma jakieś sugestie? Przyczyna? Wina skrzyni? Wina silnika? - może się przydławił? Może jakiś niedobór prądu spowodował ogłupienie kompa i coś się zblokowało?
Jedno jest pewne - mimo wszystko nie powinno się to wydarzyć.
Dudekken
Posty: 93
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: DSG - zablokowana skrzynia

Post autor: Dudekken »

Przy błędach związanych z napięciami bądź zwarciami niestety ale elektronika mechatroniki do regeneracji bądź wymiany. Są fachowcy którzy to naprawiają, ale chyba taniej będzie znaleźć drugą.
ODPOWIEDZ