Wymiana amortyzatorów

Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: into »

Mam niewiele wiekszy przebieg no 280tys i tydzien temu na oskp maszyna pokazala odpowiednio 76% i 72%. Amortyzatory sa od nowosci. Co do wylania hmm a w naszych autach nie ma czasem gazowych?
I'm the man on the silver mountain
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: fabek »

Ogólnie te badania EUSAMA amorków na SKP to bzdura. Polecam artykuł z Politechniki Warszawskiej: https://repo.pw.edu.pl/docstore/downloa ... =WUT393411
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
lukaschels
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2019, o 13:03
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 180 KM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: lukaschels »

Możliwe że gazowe nie wnikalem aż tak głęboko.
U Ciebie auto też siada jak ktoś usiądzie albo trochę więcej włożysz do bagażnika? Nie wiem czy to normalne wcześniej jeździłem krótszymi autami a tu na tylnej osi sporo wisi.
Nie żeby nie było że chce oszczędzac ale co oryginał to oryginał i jak działa dobrze to niech działa dalej
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: maureliusz »

Pany...nie ma gazowych amorków. Wszystkie są olejowo gazowe tylko monotuby (gaz i olej osobno) lub twintuby (gaz i olej razem).

Ja mam oryginał, 190km i nawet z trzema rowerami na haku ładnie wygląda zadek

Testy na diagnostyce są orientacyjne ale... generalnie jak pokazują 30% to jest słabo.
Co innego jak ktoś robi specyficzny tuning to wówczas może być duża rozbieżność.

Według mnie jak jest 30% to gazu już uleciał i pewnie coś podcieka...chyba że ktoś woził pustaki i poprostu dostały w kość.

Jak wymiana... według mnie tylko oryginał lub dedykowany set tuningowy.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: into »

Z tylu woze tylko dwa foteliki i dwojke dzieci wiec nie zauwazylem zeby osiadal tyl. Raz wiozlem ponad 200kg plytek ze sklepu i nigdy wiecej. Dupa siedziala jak w ukrainskim wozie. Byc moze wymienie na wiosne ale ori w aso kosztuja bardzo duzo a bilstein jest za twardy.
Ostatnio zmieniony 5 lis 2019, o 05:39 przez into, łącznie zmieniany 1 raz.
I'm the man on the silver mountain
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: maureliusz »

No to albo twardo i bez sensu albo Ori... niestety.
Ale jeszcze jedno.
Zobacz kto Twoje zrobił na OE i kup te samą firmę. Będzie w 90% ten sam performance... bo raczej poza olejem i może uszczelnieniem... tańszym... będzie to samo.

U mnie Sachs to oryginał.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
lukaschels
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2019, o 13:03
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 180 KM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: lukaschels »

No to jest podobnie jak u mnie, jeśli miarą będzie te 200 kg to tak samo nam siada. Więc wynika że ciągle są sprawne.
Myślę że sprężyny też mają na to wpływ? może zużyte sprawia że łatwiej siada?
Artykuł pokaż tylko że badanie stacji miarodajne nie będzie bo wystarczy mieć niskie ciśnienie by ładnie test przeszło (i gdybym miał 50% nawet przez głowę by nie przeszła wymiana) a ja zazwyczaj jeżdżę na 2,4 bar z tyłu.

Mam już zamiar na kupno sachsa, nawet niech połowę wytrzymają co oryginał to kolejne 125 k dojdzie zanim znów coś bedzie.a dopytuje bo w skodzie łatwo wymienić sprawna cześć szukając czegoś czego nie ma.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: maureliusz »

Główne sprężyny ale...one idą w parze z amorkami.
Według mnie tak musiał siadac zawsze.
Sprężyny raczej pękają... niż miękną.

Nowe amorki:
Poprawia prowadzenie
W stanie wolnym będzie wyżej że względu na gaz

Obawiam się że pod obciążeniem dużo nie zmieni i tak siądzie.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
lukaschels
Posty: 8
Rejestracja: 21 sty 2019, o 13:03
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 180 KM
Imię: Łukasz

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: lukaschels »

Szczerze mnie zasmuciles liczyłem że zmiana sporo może poprawić w kwestii siadania. Prowadzenie myślę że się nie zmieni, jechałem superbem z nowymi i podobnie się prowadził że szoku nie ma

A co myślisz o sprężynach utwardzanych?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Może takie sprężyny pomogą na siadanie auta? https://www.strefakierowcy.pl/58540,spr ... -2015.html
Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Ogonczyk »

Ja mam SII 20.TSI. I było mi "za twardo". Świetne prowadzenie, jak przyklejony, tak jak auto sportowe. Mi trzeba było z kolei "miękko". Kupiłem koła 16-ki, mieszałem, ale prowadzenie nie to. Jeżdżę teraz na 17kach, i wolę zbyt mocne "czucie drogi", a za to super jazda. I wreszcie wsiadł do mojego auta profesjonalista. I stwierdził, że świetne... prawie jak sportowe zawieszenie. Potem sprawdził- do tej wersji wchodziły najbardziej sztywne amory- nawet podał mi jakieś parametry w Niutonach. Z tego wniosek, że rożne wersje miały rożne amory, i było ich niemało.
Czemu napisałem ten post? Z tego wynika, że Ci którzy potrzebuja performance w najlepszej jakości powinni założyć takie amory jakie jak mam (na przykład,bo jak inaczej sprawdzić?)- wówczas jest pewność co do spasowania, zachowania auta, bezpieczeństwa i jest poprawa osiągów.
Oryginalne- nie znaczy miękkie. To zależy jaka wersja wyszła z fabvryki. Pewnie silne motory- benzyny z automatami wychodziły na sztywniejszych. Ja z kolei sobie założę odrobinkę mniej twarde/ sztywne czy jak tam.
Stąd zapewne kupić dobrane amory do SII- tylko inne. A jakie to już pytajcie fachowców, ale chyba nie tych w ASO.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: maureliusz »

To może podaj numery z tych amorów jak rozumiem oryginałów?
Kombi czy sedan?

Jeszcze by się sprężyny zdały... to może VIN podaj:-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Ogonczyk
Posty: 151
Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Maciej

Re: Wymiana amortyzatorów

Post autor: Ogonczyk »

To Vin podam, bo temat moich amorów ogarniał gośc od zadan specjalinych.
ODPOWIEDZ