DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

NoiRioN
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:44
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Poznańskie

DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

Post autor: NoiRioN »

Bez zbędnych ceregieli, opis sytuacyjny:
1. Wchodzę do auta
2. Wkładam kluczyk
3. Przełączam do zasilania i wciskam hamulec
4. Symptom: światła hamulca świecą, a mimo to zielona lampka konieczności wciśnięcia hamulca nadal się pali
5. Symptom: przekręcenie na zapłon nie powoduje zapłonu - dopiero za drugim / trzecim razem zaczyna zapłon
6. Symptom: nie podświetla się wybrany bieg, DSG nieaktywna, świeci kontrolka błędu silnika
7. Gaszę silnik, chcę wyjąć kluczyk
8. Symptom: nie można wyjąć kluczyka, blokada jak wtedy, gdy skrzynia nie jest w pozycji P
9. Nic nie można zrobić. Zgodnie z poradą niegdyś znalezioną na forum, wyciągam bezpieczniki 2 i 20 ze skrzynki kabinowej - oba od ABS
10. Przekręcam kluczyk na zasilanie. Sygnał dźwiękowy błędu krytycznego, choinka, brak ABS.
11. Wyłączam zasilanie, kluczyk uwolniony, można wyjąć.
12. Wkładam bezpieczniki z powrotem
13. Odpalam samochód (kluczyk na zasilanie->hamulec->zapłon), wszystko działa jak złoto, na dotyk.

Tak było wczoraj. Blisko rok temu było gorzej, bo po resecie bezpiecznikami ABS samochód pojechał, po czym w trakcie jazdy wyłączył skrzynię, wysprzęglił i zmusił do zjazdu z drogi na "luzie". Jednak wtedy zdiagnozowano to jako problem starego akumulatora i od wymiany nie było problemu. Auto bez Start/Stop, aku trzyma dobre napięcia.

To rodzi pytania:
Co jest grane i dlaczego skrzynia się nie włącza / auto odpala po drugim-trzecim przekręceniu kluczyka w stacyjce?

Dlaczego nie wykrywa wciśnięcia hamulca? Tu ciekawostka - sprawdzałem czujnik wciśnięcia hamulca, podaje spójne stałe dane, wszystko jak należy. Jest zwyczajnie ignorowany.

Co ma wspólnego skrzynia DSG z ABSem i jego bezpiecznikami?

Błędy z komputera:

Kod: Zaznacz cały

02 Transmission

    Opis sytemu: GSG DSG AG6     440
    Numer oprogramowania: 02E300050T
    Wersja oprogramowania: 1812
    Numer sterownika: 02E927770AJ
    Wersja sterownika: E10
    Kodowanie: 0000020

    Kody błędów:
        00194 - Ignition key removal lock Implausible signal
            Passive
        U0103 - Lost Communication with Gear Shift Module
            Passive
        U0103 - Lost Communication with Gear Shift Module No signal/communication
            Passive
                Priority:  0
                Frequency counter: 255
                Driving cycle: 40
                Mileage: 127301 km

16 Steering Column Electronics

    Opis sytemu: J0527           055
    Numer oprogramowania: 1K0953549CD
    Wersja oprogramowania: 0111
    Numer sterownika: 1K0953549CD
    Kodowanie: 0001831

    Podsystemy:
        Opis sytemu: E221__MFL-URO   H06
        Numer oprogramowania: 3T0959537A
        Wersja oprogramowania: 0009
        Kodowanie: 0000131

    Kody błędów:
        02413 - Switch for position P locked Implausible signal
            Passive
Z góry dzięki za podpowiedzi. Poza tą awarią auto praktycznie bezawaryjne, jedyny problem z elektryką dotychczas był z mojej winy - źle radio aktualizowałem, ale pablo "uratował świat". Zmartwiłbym się, gdyby to miało być coś poważniejszego. Być może więc w tej sprawie też ktoś może pomóc? Z góry dzięki! :)
Dudekken
Posty: 93
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

Post autor: Dudekken »

Najwięcej błędów masz związanych ze sterownikiem skrzyni biegów. To każe przypuszczać problem z instalacją elektryczną bądź usterką sterownika wybieraka biegów w kabinie. Skombinuj na podmiankę sterownik wybieraka biegów.
NoiRioN
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:44
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Poznańskie

Re: DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

Post autor: NoiRioN »

Dudekken pisze:Najwięcej błędów masz związanych ze sterownikiem skrzyni biegów. To każe przypuszczać problem z instalacją elektryczną bądź usterką sterownika wybieraka biegów w kabinie. Skombinuj na podmiankę sterownik wybieraka biegów.
To ma jakiś numer części?

Jak ocenić czy pomogło jak błąd się pojawia raz na ok. rok albo kilka razy jednego dnia?
Dudekken
Posty: 93
Rejestracja: 6 kwie 2017, o 21:57
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 305KM/385NM

Re: DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

Post autor: Dudekken »

NoiRioN pisze:
Dudekken pisze:Najwięcej błędów masz związanych ze sterownikiem skrzyni biegów. To każe przypuszczać problem z instalacją elektryczną bądź usterką sterownika wybieraka biegów w kabinie. Skombinuj na podmiankę sterownik wybieraka biegów.
To ma jakiś numer części?

Jak ocenić czy pomogło jak błąd się pojawia raz na ok. rok albo kilka razy jednego dnia?
Element odpowiadający za zmianę biegów masz w wiadomym miejscu, także zaglądasz do środka w pierwszej kolejności do instalacji elektrycznej i z pewnością jest tam gdzieś nalepka z nr części, żeby szukać na podmiankę
NoiRioN
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:44
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Poznańskie

Re: DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

Post autor: NoiRioN »

Ok, dzięki za podpowiedź, od tego zacznę. Jakby ktoś się kiedyś z czymś podobnym spotkał, albo znał konotację między resetowaniem ABSu a działaniem skrzyni, będę wdzięczny za dodatkowe informacje - nie chciałbym, żeby skrzynia mi się wyłączyła w trakcie np. wyprzedzania (mimo, że zawsze zachowuję spory margines)... :/
shapeshifter
Posty: 80
Rejestracja: 20 kwie 2015, o 21:12
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

Post autor: shapeshifter »

ja miałem podobne problemy gdy uszkodził mi się pierścień abs - może nie aż tak nasilone, ale generalnie dsg wariowało
NoiRioN
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:44
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Poznańskie

Re: DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

Post autor: NoiRioN »

Uszkodzone miałem oba pierścienie z tyłu - łożyska wymienione, przód czeka na termin u mechanika - profilaktycznie po 11 latach chyba warto...

Symptom: prawdopodobną przyczyną rozłączania skrzyni jest spadek napięcia poniżej jakiejś wartości (szacuję 11,8-12,2V) na akumulatorze w momencie włączania elektryki (kluczyk przed zapłonem). Któreś badziewie na pokładzie zżera prąd. Dodatkowy - choć może to tylko moje wrażenie? - objaw: lewa tylna pozycyjka (ta od boku lampy) miewa problemy z odpaleniem się - mimo, że to nowa żarówka i oczyszczone gniazdo, trzeba "puknąć", żeby zaskoczyła. Podobnie z oświetleniem pod nogami kierowcy - także ono świruje, działa po włożeniu żarówki i przestaje po kolejnym zamknięciu auta.

Dziwne objawy jak na moje, ale wszystko się składa w jakąś całość - tylko jaką? :|
NoiRioN
Posty: 35
Rejestracja: 20 mar 2019, o 20:44
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Poznańskie

Re: DSG vs. ABS - trudna miłość? (wyłączająca się skrzynia)

Post autor: NoiRioN »

Wracam do Was uczciwie, by podać przyczynę usterki.

Dwóch elektryków dalej okazało się, że skrzynia rozłącza się także przy regularnych drganiach. Uderzenie w okolicach tablicy bezpieczników w kabinie po lewej od kierowcy włączają ją ponownie. W okolicach tablicy znajduje się konektor. U mnie poluzował się i zaśniedział. Wyczyszczenie i ponowne podłączenie rozwiązało problem. Przynajmniej na razie - odpukać - od ponad miesiąca auto jeździ jak należy.

Dzięki za podpowiedzi. Na szczęście obeszło się bez wymiany gatewaya i sterownika skrzyni :)

Moderatora uprzejmie proszę o zamknięcie wątku jako rozwiązanego ^^
Zablokowany