Dwumas przy DSG

Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Dwumas przy DSG

Post autor: marioti »

Pytanko dla znających temat,
czy przy wymianie dwumasy przy dsg, potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia? np. do centrowania sprzęgła, czy coś?
Dzwonił mi właśnie mechanik, z którym byłem umówiony na wymianę i stwierdził, że rozmawiał z ASO, i tam mu powiedzieli, że jest potrzebne jakieś tam narzędzie które jako zamiennik kosztuje coś koło 2 tyś.
Obejrzałem filmik na necie z wymiany dwumasy przy silniku CFHC z DSG (2012r) i żadnej komplikacji ja tam nie widzę, no oczywiście oprócz kupy roboty przy rozbieraniu i składaniu
linki do filmiku w dwóch częściach - cz. 1, cz. 2
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: fabek »

Pewnie o to Ci chodzi: https://youtu.be/J_Ga0rPvd88?t=287

Niektórzy nie posiadają i też umieją wymienić :)
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: marioti »

ok. ale ja tu widzę wymianę sprzęgła. Dalej nie wiem co tutaj trzeba byłoby ustawiać przy samej wymianie dwumasy?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: fabek »

No dlatego myślę, że jak to aso trochę mu kitu wcisnęli i chodzi o montaż sprzęgła. Przy dwumasie warto dać nowe śruby jak fabryka mówi.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: marioti »

mam kupiony kpl. Dwumas, śruby, łożysko igiełkowe i uszczelniacz od strony wału. części LUK, uszczelka Elring.
Jak wymieniałem zestaw uszczelek na króćcu pod filtrem oleju, to ori uszczelki były właśnie Elring-a
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: fabek »

Elring zawsze robil bardzo dobre uszczelki. Teraz tylko skrzynie zwalić i wymieniać. Ogolnie w tych naszych cfgb to miejsca za duzo nie ma, ostatnio napinacz wymieniałem, a roboty na pol dnia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: marioti »

dorwałem ELSE (z krainy lodu - hihi)
Procedura wymiany koła dwumasowego, jest zgodna z tym co pokazali na tych filmikach. Tutaj nie ma cudów tylko sporo roboty.

Ciekawostka zaczyna się jak chcemy wymienić pierścień uszczelniający wałek, którego oni nie wymienili

I tu chyba weszła pomyłka, której nikt nie skorygował (moja pomyłka w innym wątku). Nie chodzi o część 03L103085C o której błędnie pisałem, ale o 03L103171A, którą wymienia się tak: filmik
I do tego właśnie potrzebny jest T10134, do kupienia za ok. 500zł, który służy do ponownego zaprasowywania uszczelki tak aby szczelina pomiędzy kołnierzem a pierścieniem impulsowym (od czujnika położenia wału) nie była mniejsza niż 0,5mm.
Jak widać na tym filmiku, gość ma też zdjęty pasek rozrządu tak aby zablokować położenie wałka
Awatar użytkownika
Montes
Posty: 53
Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 190/405
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: Montes »

Przy jakim przebiegu ta wymiana?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: marioti »

137tyś. jest u mnie. Podobno oryginalny (wszystko się zgadza z wpisami z ASO, ale nigdy nie wiadomo)
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: marioti »

Ktoś może polecić mechanika pomiędzy Krakowem a Katowicami który ogarnie dwumas przy Dsg, najlepiej żeby posiadał ten wyjmak do uszczelki wału. U mnie mechanicy nierozgarnięci w temacie a w Aso powiedzieli mi 1600zł i do tego kręcą że mogę mieć nieodpowiedni dwumas. Wg mnie chcą wyciągnąć dodatkowo 2600 za ori koło
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: fabek »

"nieodpowiedni dwumas" koń by się uśmiał. uwielbiam to podejście, gdzie z klienta robi się głupka i wciska ciemnotę. daruj sobie ich usługi.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: marioti »

Dwumas dobierałem po VIN, w firmie która sprzedaje tylko sprzęgła, dwumasy i części do nich. Więc jestem raczej przekonany że dwumas LUK jest do mnie. Faktem jest że był jeszcze Sachs, ale przed zakupem pytałem w kilku miejscach i każdy mówił że do mnie to właśnie LUK 415 0744 09.
Wg mnie oni po prostu nie chcą w aso robić na powierzonych częściach, jestem pewien, że jak bym zaprowadził tam auto, to zaraz byłby tel, że mam niewłaściwy dwumas i czy mają założyć ori.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Dwumas przy DSG

Post autor: marioti »

Podsumowując. Dwumas wymieniony u znajomego mechanika, Teraz nic nie dzwoni, więc na 100% u mnie to było to. ETKA wskazuje, że przy wymianie dwumasu, wymienia się też uszczelniacz wału 03L103171, do czego potrzebny jest wyjmak/zaciskacz VWT10134. Ja wypożyczałem to ustrojstwo (80zł za 5 dni + 400zł kaucji). Wg mnie można to robić, ale nie jest niezbędne. Jak widać na filmie link, sam uszczelniacz nie ma połączenia z dwumasem. Wymienia się go niejako prewencyjnie, skoro skrzynia jest już ściągnięta. U mnie nie było żadnych oznak przecieków od strony wału itp.

Cała operacja 2018zł, na co składa się: 500zł wymiana, 80zł za wypożyczenie zaciskacza, 1389zł za koło LuK 415074409 (w komplecie łożysko igiełkowe), i 49zł za nowe śruby LuK 411013310
W aso 4560zł (1550 robota, 2560 koło, 450 za uszczelniacz wału i tzw. normalia, np. śruby) - wycena wstępna, ale potwierdzona mailem z aso
ODPOWIEDZ