Problem z temp. i obrotami.

Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: into »

Fabek z tym, ze ja nie mam dsg.
I'm the man on the silver mountain
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

To, że nie masz DSG to masz jeden termostat do wymiany mniej.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ktryk
Posty: 229
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: ktryk »

Daj se spokój z termostatem ,to na 90% nie to. Te typy tak mają .
Miałem już chyba z 10 szt. Diesli w przeciągu ostatnich 15 lat i w każdym to samo. Jak zimą włączysz ogrzewanie to temp. spada. Szczególnie w mieście i na wolnych obrotach i nie ważne czy to automat czy manual. Aktualnie Passat b8, wcześniej S2 oba DSG , a wszystkie poprzednie VW, Audi,Seaty,Skody były manuale .
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: into »

Jak pojawia sie wieksze mrozy to wymienie termostat, ktorego koszt nie jest duzy. Na pewno podziele sie wnioskami na forum ;)
I'm the man on the silver mountain
lwlw
Posty: 212
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: lwlw »

Ja bym dla świętego spokoju wymienił termostat(y) - może coś to da, ale ogólnie ktryk dobrze prawi - zimą na krótkich trasach w dieslu jest masakra jak nie ma jakiegoś dogrzewania.

A i jeszcze jedno - mało kto zdaje sobie sprawę, że licznikowe 90 stopni zaczyna się już od 75 :) Po prostu VAG (i chyba nie tylko) uznał, że po co user ma się wkurzać - w przedziale 75-105 niech widzi 90 i już. W autach typu golf 4, Octavia 1, passat B5, superb 1 można było to przerobić tak by licznik pokazywał to co dostanie z czujnika.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: into »

Pytanie. Do naszych S2 kupujemy sam termostat czy z obudowa? I drugie, czy mieliscie stycznosc z termostatami meyle?
I'm the man on the silver mountain
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

Z obudowa. Meyle jest ok, osobiście brałbym Behra ze sprawdzonego źródła, wygląda jak OEM.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: marioti »

Ja mam na pudełku Berh Meyle (obie nazwy), termostat jest razem z obudową. Fakt, wygląda jak ori, ale u mnie jest walnięty, bo w zimie otwiera się za wcześnie i nie trzyma 90st.
Ktoś już pisał, że u niego po wymianie na tego producenta też nie trzyma. Więc zastanawiam się czy kupić i testować drugi ten sam, czy szukać ori
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

Na pewno nie masz Behr Meyle, tylko Behr Mahle.

Behr robi na pierwszy montaż, nie wykluczone że kupiłeś podróbkę.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: marioti »

racja Behr Male,
możliwe że podróbka, bo nie wiem jak ma wyglądać oryginał z tej firmy. Kupiłem dokładnie Tutaj
Masz jakieś pewne źródło, to chętnie bym tam zakupił
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

a skąd wiesz, że otwiera się za wcześnie termostat od dsg?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: marioti »

Nie wiem, ale wnioskuję tak: pewnego razu :) temperatura cieczy chłodzącej nie chciała ruszyć powyżej 85st. podczas jazdy spadała, a na postoju z odpalonym silnikiem rosła. Wymieniłem termostat przy skrzyni i problem skończył się (termo wymieniałem w lutym). Teraz przy zimniejszych dniach znów problem z temp. tyle że wskaźnik, oscyluje pomiędzy 85 a 90st. więc niewiele.
W każdym razie chcę wymienić ten termostat jeszcze raz więc przydałoby się twoje "pewne źródło", Przy okazji wymienię też główny termostat i zobaczy się.
waldi_wl
Posty: 32
Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:25
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Waldek

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: waldi_wl »

Ja kupiłem w listopadzie 2018r od sprzedawcy "CAR_SERVICE" https://allegro.pl/oferta/termostat-skr ... 7654032220 i tak jak napisał znaki na termostacie były "zdrapane". Od roku jest OK temperatura na zegarze jak złapie 90* tak trzyma.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

marioti pisze: 11 gru 2019, o 19:15 Przy okazji wymienię też główny termostat i zobaczy się.
Ten co kupiłeś jest dobry, zamawiałem od tego gościa także.

Z tego co piszesz to główny masz do wymiany :) A tam się zaczyna już zabawa z wymianą, pewnie masz od fabryki. Zobacz czy jak auto trochę się rozgrzeje czy górny wąż od chłodnicy z prawej strony jest ciepły.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1809
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: marioti »

ok. sprawdzę,
no właśnie czytałem gdzieś że główny termo, to problemy z odpowietrzaniem, ale nie znalazłem wątku gdzie pisałoby jak go wymienić. Ktoś coś znalazł może?
ODPOWIEDZ