Problem z temp. i obrotami.

fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

Z odpowietrzaniem nie ma żadnego problemu, zalewasz płyn, nawiew temp. na max i się sam odpowietrzy.

Trudnością jest samo wyjęcie dużego termostatu, od razu podpowiem, że bez ściągacza do opasek zaciskowych nie podchodź do tematu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: marioti »

na jakiej średnicy są tam opaski? bo w Seacie na dolocie jest chyba 6-7cm i dawałem radę z ich ściąganiem, bez ściągacza. No chyba że tutaj jakieś ciężkie podejścia, lub coś.
Ewentualnie po prostu pojadę z tym do mechanika.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

Słabe podejście.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: tombo77 »

Panowie, z tym dogrzewniem mam ciągle proble ale dziś pojawiło się coś nowego. Otóż po powrocie z pracy na zegarach gdzieś 80 stopni, wyciągam kluczyk, a wiatrak chłodnicy działa na max. obrotach. Czekam 2-3 minuty i dalej działa. Dopiero ponowne odpalenie auta i zgaszenie wyłączyło go. Co może być nie tak? Skoro mam mniej niż 90 stopni, a wiatrak działa po zgaszeniu auta?
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 429
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: krzynol »

wypalanie DPF?
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: tombo77 »

Nie mam dpf-a:)
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

wiatrak to tryb awaryjny, podłącz vcds-a i odczytaj błędy. możliwe, że błędów nie zobaczysz, bo masz z tablicy dtc wywalone przy okazji zrobienia dpfa. obstawiam źle zrobioną mapę silnika.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: tombo77 »

Błędy jutro sprawdzę, co do mapy silnika to auto kupiłem już z odłączonym dpf-em. Co powinienem w związku z tym zrobić? Podjechać gdzieś i sprawdzić soft? Sorry za pytania ale w tych kwestiach to jestem laikiem.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

Najpierw błędy daj.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: tombo77 »

Niestety błędów brak :cry:
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

No to masz odpowiedz wyżej :)
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: tombo77 »

Sprawę chyba ogarne dopiro po świętach ale mam jeszcze jedno pytanko.
Do tej pory jeździłem oplami :) Ostatni to astra h 1.7 cdti i tam spalanie w mieście miałem na poziomie 7 litrów.
W skodzie nie udało mi się zejść poniżej 12 litów !!!!! Trochę dużo zważywszy że jeżdżę jak "emeryt". Czy nie właściwy soft może mieć na to wpływ?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

A wymieniłeś termostaty?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: marioti »

Przy CFGB i mocy ok 200km spalanie mam na poziomie niecałe 7L (wyliczone a nie to co komp pokazuje). Więc 12 to coś nie teges
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 429
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: krzynol »

marioti pisze: 21 gru 2019, o 12:44 Przy CFGB i mocy ok 200km spalanie mam na poziomie niecałe 7L (wyliczone a nie to co komp pokazuje).
tak powino być
ODPOWIEDZ