Problem z temp. i obrotami.

tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Problem z temp. i obrotami.

Post autor: tombo77 »

Panowie. Od niedawna jestem posiadaczem skody superb 2.0 140km 4x4 z DSG :)
W lato tego nie zauważyłem ale obecne sprawa wygląda następująco:
-auto bardzo wolno się nagrzewa , przy temp. zew. 2-5 stopni po przejechaniu 10km mam 70 stopni temp. płynu chłodzącego. Po 20 km czasem uda się osiągnąć 90 stopni.Czy tak powinno być?
-nim nagrzeje się do 80-90 stopni, mam na obrotomierzu 1000 a nie 850 obrotów. Wygląda to tak jakby auto miało załączone ssanie do 90 stopni temp. płynu. Czyli jadę na ssaniu 20km :)
Dodam tylko że poprzedni właściciel usunął DPF więc nie jest to procedura wypalania.
-wzrosło też spalanie z 9 do 13 litrów w mieście.

Jakiś pomysł co może być nie tak? Termostat?
Mam też opla astre h w dieslu i tam "ssanie" wyłącza się po 1-2km przy takiej temp.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: Enriquez »

Termostat DSG sprawdź. Albo najlepiej wymień.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
ktryk
Posty: 229
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: ktryk »

Nic nie wymieniaj tylko troszkę poczytaj. Ten typ tak ma po prostu.
Obroty wzrastają aby zwiększyc produkcję prądu jaka jest potrzebna do pracy grzalkji elektrycznej dużej mocy w nagrzewnicy. Wyłącz tylko nadmuch i zobaczysz że po chwili obroty spadną do 800.
Spalanie rosnie bo silnik zużywa więcej paliwa pracując na wyższych obrotach, nie na ssaniu, ale zasada podobna do ssania w benzynie.
Jak chcesz szybciej osiągnąć 90 stopni to jedż zimnym autem i dopiero jak osiągniesz 90 stopni to włącz ogrzewanie i wtedy już obroty ci nie wzrosną. Im delikatniej jedziesz tym temperatura wolniej rośnie, szczególnie w mieście ciężko zagrzać auto. Na trasie jest już troszkę lepiej,ale 10 km. to stanowczo za mało aby osiągnąć 90. Normą jest do 20 km. i to zależy jak intensywnie grzejesz w kabinie, bo ciepło silnika pożera nagrzewnica i to w bardzo dużej ilości. Silnik na wolnych obrotach wytwarza mniej ciepła niż potrzebuje nagrzewnica przy tem. ok.0. Poniżej zera to już jest dramat.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: Enriquez »

Hmm, moje samochody jakoś się szybciej nagrzewają. Zarówno diesel jak i benzyna. Po 5 km mam już 90 stopni cieczy i 50 stopni oleju. Więc ten typ tak nie ma. Benzyna nawet szybciej.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: tombo77 »

Dzieki za odp. Panowie.
Dziś rano 6 stopni, nawiew wyłączony, przejechane 9km i tylko 70 stopni płynu chłodzącego.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

Witam, termostat DSG mały pod filtrem powietrza do wymiany, ale polecam od razu wymienić oba. Czyli duży od silnika i mały od DSG.

Obroty podwyższone normalna sprawa, gdy jest większe zapotrzebowanie na prąd, czyli np, masz niedoładowany akumulator.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ktryk
Posty: 229
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: ktryk »

9 Km i 70 to norma jak zaczniesz grzać to bedzie jeszcze mniej, ale już nie dużo.
Dlatego w nowych Dieslach montuje się dogrzewacze ala webasto, które podgrzewają silnik bez wiedzy i włączania przez kierowcę.i w takom przypadku rzeczywiście silnik osiąga swoja temperaturę, praktycznie tak szybko jak benzynie.
Reszta to jest koszmar szczególnie w dużych autach typu kombi, a jeszcze gorzej typu van. Praktycznie włączenie ogrzewania, a raczej obu nagrzewnic przód i tył powoduje spadek wskazówki niemal do zera w niskich temperaturach przy spokojnej jeżdzie.
Dzisiejsze Diesle maja wytwarzać moc, kosztem jak najmniejszego spalania, a nie temperaturę, która jest tylko efektem ubocznym spalania. To tak jak żarówka led ma świecić i jak naj mniej brać prądu,a nie grzać jak stare kwoki prądożerne którymi można było ogrzewać mieszkanie i kurniki.
tombo77
Posty: 45
Rejestracja: 3 paź 2019, o 17:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Tomasz

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: tombo77 »

ktryk bardzo dzięki za wyjaśnienie. Zostawiam to i byle do lata :)
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

ktryk, ale proszę o nie powielanie jakichś bzdur. Ten typ tak NIE MA. Później płacz, że dpf zatkany i dsg nie domaga.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ktryk
Posty: 229
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: ktryk »

Powiedz z czym sie nie zgadzasz w mojej odpowiedzi.
Ja opisałem ten problem tak łopatologicznie że już chyba prościej się nie da.
Nie ma takiej możliwości abyś po przejechaniu na trasie, a nawet w mieście, no chyba że w korku staniesz na pół godziny osiągnąć 90 C. Po przejechaniu 9 km. No chyba że dasz na S i będziesz piłował zimny silnik na 3000-4000 obr. to może zagrzejesz go do 90. Mowa o całkowicie wychłodzonym silniku po nocy przy temp. ok.0 C. i nawet bez włączania ogrzewania. I żaden termostat tu nic nie pomoże tylko dogrzewacz jest jedynym wyjściem.
Jeszcze widziałem jedno rozwiązanie. Przyjechało z Norwegii. Gniazdo na 230 V podłączasz prąd z domu i grzałka ogrzewa płyn w silniku. Auto odpala wtedy jak ciepły silnik i od razu można włączać ogrzewanie, które działa jak w benzynie po minucie pracy silnika.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: into »

U mnie choc mam manualna skrzynie sprawa wyglada tak samo. Auto po nocy, na dworze ok 0 stopni i zanim plyn osiegnie 90 stopni trzeba troche pojezdzic. Natomiast cieple powietrze w kratkach pojawia sie bardzo szybko. Mam ustawione na auto 22 stopnie i klima wlaczona caly rok.
I'm the man on the silver mountain
ktryk
Posty: 229
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: ktryk »

Ciepłe leci ,bo włącza się grzałka elektryczna i to ciepło właśnie z niej leci. I ona właśnie powoduje bardzo duży pobór prądu przez co komputer podnosi obroty silnika aby zwiększyć ładowanie.
Manual, czy automat niczym się nie różni, no chyba tylko tym że w automacie może ulec awarii termostat skrzyni, lub silnika, a w manualu tylko silnika i wtedy to już jest kompletna tragedia z grzaniem.
Fajnie spełnia zadanie zimą w Dieslach ogrzewane siedzenie, ale to polecam tylko dla facetów co nie planują już mieć dzieci, bo jajeczka giną od tego luksusu, przy częstym korzystaniu, a raczej tracą swoje właściwości.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: leszekmw »

najszybciej w dieslach leci ciepłe jak sie da ogrzewanie na szybę przyciskiem. wtedy włącza sie grzałka na max.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: into »

A mam pytanie jeszcze. Jade trase powiedzmy 100km, silnik cieply. Zatrzymuje auto, nie gasze i po 2-3 minutach temp plynu leci w dol do ok 70 stopni. Czasami podczas jazdy gdy np puszcze noge z gazu i tocze sie do skrzyzowania temp spada o te 5 stopni. Na dworze w okolicach +2. Przy wiekszych mrozach oczywiscie ta sytuacja dzieje sie szybciej. Jedni mowia ze jak osiagnie 90 stopni to ma trzymac a na forum audi przeczytalem ze ten typ tak ma. Mechanik powiedzial, ze to normalne jesli silnik nie jest obciazony. Jak to jest Waszym zdaniem i w Waszych tdi?
I'm the man on the silver mountain
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z temp. i obrotami.

Post autor: fabek »

into termostat do wymiany. miałem dokładnie to samo. wystarczy, że nie będzie domykał się na 2mm i taki jest właśnie efekt. oprócz tego diametralnie skracasz życie dpf-a, zwiększasz spalanie i męczysz dsg.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ