bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Awatar użytkownika
Forest
Posty: 259
Rejestracja: 6 lip 2013, o 05:00
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Krzysztof

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: Forest »

Tak. Błędnie nazywane wahaczem przez niektórych.
Awatar użytkownika
Vedius
Posty: 458
Rejestracja: 16 lip 2012, o 23:25
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: WojtAS
Lokalizacja: Zagłębie

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: Vedius »

Zwał jak zwał, ważne żeby mechanik wiedział co robic :lol: :mrgreen:
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: Zaj007 »

Kierownicze? A może prowadzące :mrgreen:
Serio, od tego trzeba zacząć (po wymiennie koniecznie zbieżność). Dwa to mimo wszystko wymieniłbym amory. W mojej ocenie fabryczne są do bani. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: leszekmw »

dopiero natrafiłem na wątek..
jeżeli mogę się wtrącić - w O2 miałem to samo , tylko że nie rzucało jak cholera ale dopiero było to w pierwszej fazie - jedzie się po równej szosie , gładkiej , a tył chodzi na boki... - diagnoza błyskawiczna kolegi z serwisu aso na telefon - tylne "krótkie" wahacze. i taka tez była prawda - jeden był lekko luźny , drugi ok' . na szarpakach u kolegi nie daliśmy rady wychwycić tego.
ale to w octavii , choć podejrzewam że w superbie jest to samo.
przebieg miałem wtedy około 85tyś. kolega z serwisu powiedział że bywa z tym różnie jeżeli chodzi o przebieg.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: Misiek Fisiek »

Nie jest to samo. U siebie zmieniłem amory i problem się rozwiązał. A wahacze zostały te same.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: jedrek1980 »

O którą ta część dokładnie chodzi?Bo widzę kilka nazw a to wachacz a to drążek kierowniczy tylni.Moze ktoś podać numer części do Skoda Superb 2 FL 125 kw kombi.Ja u siebie amory wykluczam na 100 % bo w tamtym roku wpadł zestaw B120i zrobił może z 12tys
I szukam po necie tych tylnych drążków kierowniczych i nie mogę znaleźć.Moze głupie pytanie ale to chodzi o tylnia os czy o przednią
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: maureliusz »

Według mnie drążek kierowniczy z tyłu nie istnieje ... To nie kombajn:-) Może chodzi o drążek/łącznik stabilizatora??

Jak to wielowachacz masz na koło:
- wachacz wzdłużny
- wachacz poziomy dolny
- wachacz poziomy górny
- łącznik stabilizatora

Amorki: nie wylał żaden? Jak naciśniesz tył nie tańczy Ci któraś strona? = brak sił tłumienia.

Łącznik: gdy robisz kierownicą szybko lewo-prawo powinien pukać

Wachacze: stuki puki, zużycie wizualne silent blockow lub szarpaki

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: jedrek1980 »

maureliusz pisze:Według mnie drążek kierowniczy z tyłu nie istnieje ... To nie kombajn:-) Może chodzi o drążek/łącznik stabilizatora??

Jak to wielowachacz masz na koło:
- wachacz wzdłużny
- wachacz poziomy dolny
- wachacz poziomy górny
- łącznik stabilizatora

Amorki: nie wylał żaden? Jak naciśniesz tył nie tańczy Ci któraś strona? = brak sił tłumienia.

Łącznik: gdy robisz kierownicą szybko lewo-prawo powinien pukać

Wachacze: stuki puki, zużycie wizualne silent blockow lub szarpaki
Amorki nie wylane mają raptem może z 12 tys(sprawdzone)dziś szarpali cuda wianki nic nie wykazało.Prawdopodobnie miękkie boki opony Uniroyal Rainsport 3.Przedwczoraj akurat wialo na S8 może to tylko złudzenie

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Amorki mają raptem może z 12 tys dziś szarpali cuda wianki wszędzie sztywno Być może miękki bok opony Uniroyal Rainsport 3.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: maureliusz »

Co dokładnie Ci się dzieje? W sumie nie napisałeś.
Czy przed wymianą amorków też tak było?

Opony... nie sądzę - nigdy o takim przypadku nie słyszałem i brzmi trochę szalenie.

PS. Co to jest "B120i" ??
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
jedrek1980
Posty: 460
Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 217/430 Compsport
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: jedrek1980 »

Literówka chodzi o zestaw pro kit B12 z Eibacha.Nie działo się tak .Teraz założyłem koła 18 i tak jakby auto lekko myszkowalo ale nie zawsze.Wczoraj wracałem do domu fakt nie było aż takiego wiatru i było ok
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: maureliusz »

Ciężko aż mi w to uwierzyć... Żeby S tak myszkował... to naprawdę musiałby mieć coś zdrowo wyj... tylko nie rozumiem, że tego nie widać na szarpakach. To auto jest tak ciężkie, że ani wiatr, ani kałuże nie robią w moim przypadku żadnego wrażenia.
Ty masz jeszcze ten KIT... monotuby... twardo...nisko powinno być zaje..fajnie.

A stabilizator? Jest cały?
Oglądnij czy gdzieś nie zerwało gum w silentblockach w wahaczach. Pytanie czy jak Ci wkładali ten KIT to wszystko poskręcali... jak stało na kołach :-D żeby nie napinać
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
SebeKK
Posty: 23
Rejestracja: 2 maja 2019, o 16:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 140KM@300Nm
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Poland, Silesia, Gliwice

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: SebeKK »

maureliusz pisze:Według mnie drążek kierowniczy z tyłu nie istnieje ... To nie kombajn:-) Może chodzi o drążek/łącznik stabilizatora??
akurat w octavii_2; passat_b6; superb ten element w zawieszeniu tylnym wg katalogów nazywa się drążek kierowniczy (taką nazwę nadali)

Obrazek
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1813
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: marioti »

1K0501529F i 1K0501530C i faktycznie w ETKA to drążek kierowniczy, choć to zwykły wahacz
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: maureliusz »

No to jaja... Ktoś miał fantazję :-)

Ale jak wrzucam w Google to mi wahacz wyskakuje :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
SebeKK
Posty: 23
Rejestracja: 2 maja 2019, o 16:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Aktualnie: 140KM@300Nm
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Poland, Silesia, Gliwice

Re: bujanie na boki przy wyższych prędkościach

Post autor: SebeKK »

maureliusz pisze:No to jaja... Ktoś miał fantazję :-)

Ale jak wrzucam w Google to mi wahacz wyskakuje :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Też miałem kiedyś z tego dobrą polewkę,ponieważ do drążka to jest nie podobne :P
ODPOWIEDZ