DSG - stuki w skrzyni

Awatar użytkownika
edeks
Posty: 281
Rejestracja: 21 paź 2010, o 10:42
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: edeks »

U mnie coraz gorzej :( W tej chwili ok 8200 km przejechane i do poprzednich objawów doszły szarpnięcia przy zmianie przełożeń podczas przyspieszania i czasem postukiwanie przy jeździe ze stałą prędkością w zakresie 50 - 60 km/h. Brzmi to tak, jakby coś przykleiło się do opony mniej więcej.
A miało być tak pięknie... do tego pojawiły się jeszcze dodatkowe odgłosy przy przy ciut szybszym ruszaniu na 1 i 2 biegu coś brzęczy pod maską jakby jakaś blacha wpadała w wibracje i o coś waliła.
I w przyszłym tygodniu znowu ASO :( Mam tylko nadzieję, że tym razem objawy wystąpią podczas jazdy z mechanikiem...
Suberb combi 1,8 TSI DSG to dobry wybór :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Misiek Fisiek »

Znalazłem ciekawy wątek na forum passata:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=65359" onclick="window.open(this.href);return false;

i proponowane rozwiązanie:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... ost1219538" onclick="window.open(this.href);return false;

Weźcie pod uwagę, że Superbaśka jest na płycie podłogowej od paska.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bezduszny »

podobno problemem w DSG6 jest mechatronika... i dotyczy to wszystkich skrzyń
po prostu jest to wada tej technologii
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Nematode »

bezduszny pisze:podobno problemem w DSG6 jest mechatronika... i dotyczy to wszystkich skrzyń
po prostu jest to wada tej technologii
O mechatronice było faktycznie w DSG6 sporo wątków. Jednak była akcja serwisowa chyba na to i wymieniali. Obecne pojazdy z DSG6 są podobno pozbawione problemów z mechatroniką.
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
bezduszny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bezduszny »

Rozmawiałem dzisiaj z MR Motors na temat wytrzymałości na niutona...
no i spokojnie wytrzyma 400Nm

a jak ma się coś sypać to właśnie ta mechatronika
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Nematode »

bezduszny pisze:Rozmawiałem dzisiaj z MR Motors na temat wytrzymałości na niutona...
no i spokojnie wytrzyma 400Nm

a jak ma się coś sypać to właśnie ta mechatronika
Rozumiem, że cały czas rozmawiamy o DSG6?
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
bezduszny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bezduszny »

tak
DQ250 bądź DQ300
Tomek
Zasłużony
Posty: 396
Rejestracja: 18 lut 2010, o 22:43
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Tomek »

Nematode pisze: O mechatronice było faktycznie w DSG6 sporo wątków. Jednak była akcja serwisowa chyba na to i wymieniali. Obecne pojazdy z DSG6 są podobno pozbawione problemów z mechatroniką.
Gdzie można znaleść informacje o tej akcji serwisowej? Może jest lista numerów VIN?
S3 L&K
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Zaj007 »

O tu: LINK
Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Misiek Fisiek »

bezduszny pisze:Rozmawiałem dzisiaj z MR Motors na temat wytrzymałości na niutona...
no i spokojnie wytrzyma 400Nm

a jak ma się coś sypać to właśnie ta mechatronika
Tunerzy niemal zawsze twierdza ze wytrzyma a jak cos sie posypie to Ty placisz za wymiane.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
bezduszny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bezduszny »

Zuber pisze: Tunerzy niemal zawsze twierdza ze wytrzyma a jak cos sie posypie to Ty placisz za wymiane.
taki urok tuningu...
ale zawsze możesz zapytać właściciela tego pojazdu...:

Obrazek

..."dlaczego mu się nie psuje" ;)

Choć (przyznaję) na mój gust już powinna to zrobić jakiś czas temu.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: Zaj007 »

Koła zębate, dyfer, obudowa nie stanowi problemu. Pierwsze padną sprzęgła, które można zmienić na wytrzymalsze.
Obrazek
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: frytol »

W aucie z wykresu siedzi skrzynia HGP ze wzmocnionymi sprzęgłami i wydłużonymi przełożeniami, która kosztowała 7k euro ;)

Wzmocnione sprzęgła HPA to ~$3k, chociaż kojarzę, że ktoś mi coś mówił o firmie z .de, która ma zestaw za 800 euro, ale nie mogę sobie przypomnieć szczegółów.

Zuber, znam co najmniej kilka 2.0TSI/TFSI z DQ250, które mają ~400Nm i mimo niezbyt łagodnego obchodzenia się z nimi, nie protestują ;)
bezduszny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bezduszny »

frytol pisze:W aucie z wykresu siedzi skrzynia HGP ze wzmocnionymi sprzęgłami i wydłużonymi przełożeniami, która kosztowała 7k euro ;)
na pewno ?
bo jak tak, to gdzieś mi to musiało umknąć w 13 stronach dyskusji :oops:
bezduszny

Re: DSG - stuki w skrzyni

Post autor: bezduszny »

nie skrzynia HGP a same sprzęgła...
7mio tarczowe
ODPOWIEDZ