DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gwar.

Awatar użytkownika
gandhi35
Posty: 32
Rejestracja: 9 cze 2011, o 15:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gwar.

Post autor: gandhi35 »

Przebieg 22 tys. km:
Problem pojawia się na ciepłym silniku, przy powolnym ruszaniu szczególnie "haczy" przy zmianie biegu 2 na bieg 3.
Przypomina to jazdę po tarce, takiej jak czesto pojawia się np. przy zjeździe do garażu podziemnego (chodzi mi o taką celową nierówność nawierzchni która ma zapobiec szczególnie zimą ześlizgnięcie się). Poza tym w ogóle jakoś mniej płynnie odbywa się zmiana biegów.

A teraz diagnoza ASO:
(podkreślenia wymaga fakt, że nikt w ASO - Warszawa, ul.Gruchacza - nie miał potrzeby wykonać jazdy próbnej ! :o )
Zalecana jest wymiana sprzęgieł... :shock:
Wg mnie to jakaś bzdura.

Usterkę zgłosiłem 3 dni przed wygaśnięciem gwarancji (14.08).
Doradca serwisowy zapisał mnie na termin 20.08 czyli po upływie gwarancji.
Przyjechałem 20.08 a tu niespodzianka: nie mam gwarancji - teraz tylko Gwarant może pokryć 70% ceny części.
Doradca obsługujący mnie 20.08 pyta mnie dlaczego doradca 14.08 nie otworzył zlecenia....
Ręce opadają....

Na moją pisemną reklamację, kierownik serwisu twierdzi, że:
"doradca został 14.08 wprowadzony w błąd, ponieważ klient zgłosił się do serwisu bez dokumentów, oświadczając, że samochód jest na gwarancji. Okazało się jednak, że pojazd ten miał bliski koniec gwarancji. Klient wybrał termin przyjazdu do serwisu na 20.08 i wtedy okazało się że gwarancja jest do 17.08"
Tak oto ASO potrafi pomóc klientowi ...
Klient w oczach obsługi w ASO jest "półmózgiem", bo jak przychodzi to nie przynosi dokumentów, nie zna daty końca gwarancji i celowo umawia się po upływie gwarancji ! :evil:
A te 100 tys. zł które wydał na nowe auto to musiał dostać w spadku, bo przecież z "kurzym móżdżkiem" nie mógł tych pieniędzy zarobić.
Z takich klientów można jeszcze można "wydoić" kaskę na kolejne doświadczenia serwisu ! :evil:

A teraz poważnie:
Czy opisane objawy nie wskazują bardziej na mechatronikę ?
Awatar użytkownika
SAKHUL
Posty: 52
Rejestracja: 25 lip 2013, o 21:57
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: SAKHUL »

Szczerze mowiac stanowisko ASO mnie nie przekonuje co do nieuwzglednienia ze zgloszenie nastapilo w okresie gwarancyjnym. Przede wszystkim w mojej ocenie (choc nie znam warunkow gwarancyjnych bo auto kupilem juz po gwarancji jako uzywane) istotna jest data wystapienia usterki. Skoro maja w bazie danych informacje, ze byles przed uplywem gwarancji (rzekomo wprowadzajac ich w blad) to oczywistym jest, ze usterka nastapila w okresie gwarancyjnym. Co więcej fakt umowienia po terminie gwarancyjnym nie niweczy podstawy reklamacji jaka jest zdarzenie majace miejsce w okresie gwaracyjnym. Wg mnie istotny jest zatem moment złożenia oświadczenia woli gwarantowi (producentowi czyli Skodzie) w zakresie wystąpienia takiego zdarzenia. Jak wskazuje art. 61 par. 1 kc "oświadczenie woli, które ma być złożone innej osobie jest złożone z chwilą, gdy doszło do niej w taki sposób, że mogła zapoznać się z jego treścią". Zaznaczam, że za osobę uważa się również - zgodnie z podziałem ujętym w Tytule II Kc osoby fizyczne jak i prawne. Teraz należy przejść do regulacji bardziej szczegółowych - art. 577 par. 1 kc - "W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji". Reguła kodeksowa wskazuje zatem, że zasadą jest (i wyznacznikiem interpretacyjnym w przypadku watpliwsci wynikajacych z umoway gwarancyjnej) odpowiedzialnosc za wady ujwanione w okresie gwarancyjnym. Nie ma zatem najmniejszego znaczenia kiedy wyznaczono termin serwisowania czy na kiedy umowiono inne czynnosci - prawnie istotny jest jedynie moment wystapienia wady. Oczywiscie jak zaznaczylem wyzej trzeba to zestawic z umowa gwarancyjna bo w tym zakresie przepis art. 577 nie ma charakteru bezwzglednie obowiazujacego i moze byc dowolnie ksztaltowany przez strony umowy gwaranycjnej.

Tyle co moge skomentowac w ramach mojej wiedzy - co do kwestii technicznych wypowiedza sie inni.

Rozpisalem sie bo ostatnio jestem wkurzony na ASO za niepowazne podejscie do tematow z jakich powinni sie wywiazywac bez gadania.

pozdro
Awatar użytkownika
Kato
Posty: 108
Rejestracja: 30 lip 2013, o 17:03
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Adam

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: Kato »

Warszawa, ul.Gruchacza - na mój stan wiedzy omijał bym ten serwis.
Podejście w tym serwisie do klienta jest powiedzmy .... słabe
Don’t judge me, I was born to be awesome, not perfect
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: dato »

Weź od nich jakiekolwiek potwierdzenie zgłoszenia usterki w okresie gwarancji, może będę mógł pomóc wykorzystując serwis na Sokratesa. A może nie, kto wie. Spróbować warto.
Przychylam się do interpretacji Sakhula, ale może nasz czołowy papug niech się w temacie wypowie ;)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: Misiek Fisiek »

Sakhul ma oczywiście rację ale w tym przypadku wszystko będzie zależało od możliwości wykazania, że usterka faktycznie wystąpiła w okresie gwarancji. Bo mogła wystąpić 19 i być zgłoszona 20 przy okazji umówionej wizyty w serwisie. Więc Dato dobrze radzi, żeby zorganizować sobie jakiejś potwierdzenie terminu zgłoszenia usterki.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: krzysn »

Co do diagnozy to wydaje mi się, że jest trafna. Była partia wadliwych sprzęgieł ze zbyt słabym dociskiem. U mnie pomogło, wróciła przyjemność z jazdy.
Objawy nasilają się po rozgrzaniu silnika/skrzyni? Poszukaj tematu na tym forum i na forum octavii, znajdziesz również info o numerze sprzęgieł jakie zostaną Ci zamontowane.

ASO ma informację w systemie o wadliwej partii sprzęgieł (numer TPI czy coś podobnego). Tym bardziej więc naprawa powinna być wykonana bezpłatnie.
Powodzenia!
Awatar użytkownika
Nematode
Posty: 381
Rejestracja: 5 sie 2010, o 19:46
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: Nematode »

Miałem taki problem z moim DSG7. Wymiana zestawu sprzęgieł rozwiązała problem. Generalnie temat znany w ASO.
Skoda Superb 2 Combi - Elegance powered by 1.8 TSI & DSG7
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: Zaj007 »

Na moje oko również sprzęgła. Także w zasadzie można w ciemno zmieniać. Co do gwarancji to j/w.
Obrazek
Awatar użytkownika
gandhi35
Posty: 32
Rejestracja: 9 cze 2011, o 15:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: gandhi35 »

Chłopaki, dzięki za opinie !!!

Sakhul, wykorzystałem przytoczone przez Ciebie paragrafy w korespondencji kierowanej tak do kierownika serwisu w ASO na Gruchacza, jak i do Volkswagen Group Polska.

Otrzymałem już nawet odpowiedź od kierownika serwisu (treść poniżej), ale prawdę mówiąc nie wiem co o niej sądzić:
"Usterka występująca w skrzyni biegów DSG Pana samochodu jest zgłoszona do Producenta i zgodnie z zaleceniami i procedurą wykonamy naprawę po otrzymaniu odpowiedzi. Do obecnej chwili brak informacji od Producenta. Informuję, że korzystanie obecnie z samochodu nie powinno wpłynąć negatywnie na skrzynię biegów – występująca usterka jest związana z zespołem sprzęgieł, prosimy jednak zachować ostrożną normalną jazdę.
Dołożymy starań aby wykonać naprawę i aby Pan był zadowolony z samochodu, bo jest to bardzo dobry model auta."


Co do wizyty w ASO w terminie 14.08, tj. w dniu zgłoszenia usterki, mam dowód w postaci potwierdzenia bezgotówkowej transakcji (płaciłem swoją kartą), ponieważ kupowałem drobiazg w dziale "CZĘŚCI".

Jeszcze jedno: zauważyłem że przy zmianie biegów brak jest w ogóle dynamiki - DSG jakoś wolno się zbiera.
Nawet w trybie "S" to już nie to samo co wcześniej :(
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: Misiek Fisiek »

Odpowiedź jest nie na temat i niczego nie dowodzi. Tak samo wizyta w ASO gdzie kupowałeś drobiazg. Potrzebujesz dowodu, że zgłosiłeś usterkę w czasie gwarancji.

Gandhi a auto kupowałeś prywatnie czy na firmę?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: Zaj007 »

Naprawy DSG zawsze sterowane są "z góry", co czasami daje głupie efekty, bo serwis mając styczność z autem potrafi lepiej ocenić sytuację. Znam taki przypadek gdzie centrala upierała się na wymianę sprzęgieł, a winna była dwumasa i ASO na własną odpowiedzialność ją wymieniło.

A utrata dynamiki może być spowodowana nadmiernym poślizgiem sprzęgła.
Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: dato »

Niestety Zuber ma rację. Złóż pismo za potwierdzeniem, w treści mniej więcej:

"W związku z niejasną odpowiedzią z Państwa strony oraz oczekiwaniem na decyzję Producenta, jak również zapewnieniem, iż zgłoszona przeze mnie dnia xxxx usterka "nie powinna wpłynąć negatywnie na skrzynię biegów" przy zachowaniu "ostrożnej jazdy" (?) proszę o:
- jednoznaczne potwierdzenie, iż dokonałem zgłoszenia usterki przed upływem terminu gwarancji (czyli usterka wystąpiła w okresie gwarancji).
- umówienie wizyty serwisowej w celu usunięcia usterki.
W dniu xxxx zgłaszając Państwu problem ze skrzynią i umawiając termin wizyty serwisowej dokonałem dodatkowo zakupu akcesoriów, na dowód czego posiadam paragon z datą. Nie rozumiem z jakiego powodu nie otworzyliście Państwo zlecenia, jednak przy założeniu braku złej woli ze strony serwisu nie powinno to mieć znaczenia dla realizacji naprawy gwarancyjnej. W szczególności, jeśli jest to problem znany, a de facto wada ukryta fabrycznych podzespołów.

Z poważaniem..."

Zuber, popraw mnie w razie co.

Najlepiej, jeśli weźmiesz 3 kopie, pierwszą złóż, na drugiej niech potwierdzą odbiór (to MUSZĄ zrobić), a z trzecią biegnij do kierownika serwisu i duś, żeby Ci dopisał na dole "potwierdzam dokonanie zgłoszenia usterki dnia ....".
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: szms »

Koledzy, a tak przyłączając się do tematu gwarancji, załóżmy, że koledze zrobią coś na gwarancji i będzie ok, okres gwarancji minie załóżmy za 2 miesiące i po tym okresie znowu się posypie ta sama sprawa, jak to wtedy jest? :)
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: dato »

Chyba 6 miesięcy w ASO na to samo, a 3 miesiące rękojmi ogólnie, ale mogę się mylić.
Awatar użytkownika
gandhi35
Posty: 32
Rejestracja: 9 cze 2011, o 15:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG-7 szarpie, zgłoszenie na gwarancji, realizacja po gw

Post autor: gandhi35 »

Auto kupowałem prywatnie.

Jutro podjadę do serwisu i poproszę doradcę u którego byłem zgłosić usterkę (jeśli będzie w pracy) o potwierdzenie na piśmie tego faktu.
Ciekaw jestem jak zareaguje....

Zapytam się przy okazji na jaki czas jest udzielana gwarancja po naprawie.
ODPOWIEDZ