S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DPF

Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

A czy ktoś miał już podobny problem na forum ?
Dodać muszę, że spalanie w normie. Na trasie 5,5l/100km - wskazanie kompa. Na trasie auta nie cisnę. Jeżdżę w miarę spokojnie - 90-100 6 bieg tempomat.
Czytałem kiedyś, że ktoś miał podobny objaw i wypalanie dpf miał w odstępach kilku minut.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Mej »

Cinecki1984 pisze:A co w momencie gdy wypalanie DPF łapie nas prawie od domu. Są godziny szczytu, do obwodnicy ponad 50 minut. Co wtedy ?
Wtedy zależy tylko od Ciebie czy:

1. Zrobisz absolutnie wszystko co w Twojej mocy żeby filtr zdążył się schłodzić spalinami - czyli odczekasz kilkanaście minut (może być w jeździe lub na postoju) po tym, gdy obroty biegu jałowego wrócą do ok. 800/min po zainicjowanej regeneracji, nawet jeśli warunki drogowe wymusiły przerwanie procesu.

2. Oczywiście możesz nie bacząc na nic od razu wyłączyć silnik, jednak w tym przypadku naprężenia termiczne prędzej czy później spowodują "poluzowanie" wkładu DPF w obudowie, a żywotność filtra ulegnie skróceniu.
Saszkin. Wiem, że wypalał DPF. Chodziło mi bardziej o to czy jest normalne aby proces wypalania rozpoczynał się co 10 minut a za mną pojawiała się jak to opisałem chmura dymu/spalin/pary - nie wiem co to było
Podczas regeneracji suchego i tzw. zamkniętego DPF (auta z normą EURO5) - chmura dymu za samochodem jest niemal niemożliwa. Myślę, że być może w tym przypadku "strach ma wielkie oczy", a sprawcą był inny pojazd lub zwykła para wodna.

Zapisy (w sterowniku ECU) dotyczące czasu, przebiegu i statusu ostatniej regeneracji są w całości rzeczywiste i w 100% wiarygodne, także wcale nie wiadomo (Ty sam musisz to sobie odtworzyć w pamięci) czy filtr na pewno był dopalany akurat wtedy, gdy Ci się tak zdawało.

Ostatnia hipotetyczna możliwość jest taka, że w Twoim samochodzie nie ma już DPF, a za pojawiające się chmurki spalin jest odpowiedzialny quasituner dokonujący "wyłączenia programowego" lub kiepski emulator - ale tego przez net na pewno nie stwierdzimy.
Pozdrawiam.
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

DPF jest ponieważ tydzień temu przed zakupem wypalali w serwisie DPF
Co do chmurki to jestem już hmm bezradny. Będąc w serwisie ASO GALL ICM Wrocław dowiedziałem się, że taki dymek jest możliwy podczas wypalania DPF.
Dodać muszę, że dymek pojawił się po tym jak jadąc trasą 90km/h musiałem zwalniać do około 40/50 aby przejechać przez rondo. Następnie redukowałem na 4 bieg i z tempomatu kazałem mu się rozpędzić do tych 90km/h i wtedy pojawiał się w dymek - przez pewien okres w pewnym zakresie obrotów.
Dodać muszę, że dymek pojawił się później kilka razy i do tej pory cisza.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Mej »

Cinecki1984 pisze:DPF jest ponieważ tydzień temu przed zakupem wypalali w serwisie DPF
Co do chmurki to jestem już hmm bezradny. Będąc w serwisie ASO GALL ICM Wrocław dowiedziałem się, że taki dymek jest możliwy podczas wypalania DPF.
Bzdura. "Pogratulować" osobie udzielającej Ci informacji.
Dodać muszę, że dymek pojawił się po tym jak jadąc trasą 90km/h musiałem zwalniać do około 40/50 aby przejechać przez rondo. Następnie redukowałem na 4 bieg i z tempomatu kazałem mu się rozpędzić do tych 90km/h i wtedy pojawiał się w dymek - przez pewien okres w pewnym zakresie obrotów.
Jeżeli dymek jest bezdyskusyjnym faktem radzę Ci podjechać na pilne konsultacje do naprawdę zweryfikowanego i super zaprawionego w bojach, niezależnego (od ASO) fachowca, bo w samochodzie EURO-5 z niewykastrowanym DPF'em wszystko co wydobywa się z wydechu oprócz zwykłej pary wodnej świadczy o bardzo poważnej usterce.

Ja jednak myślę, że być może coś wprowadziło Cię w błąd i oby tak właśnie było.
Pozdrawiam.
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

Problem w tym, że nie znam nikogo kto zna się bdb na skodach i DPF na dolnym śląsku a co dopiero we Wrocławiu. Zmartwiłem się teraz ponieważ autem robię około 900km tygodniowo a w poniedziałek czeka mnie 300 km :(
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

A może jest ktoś we Wro kto dysponuje vcds'em ? Dobrze napisałem ? I będzie w stanie wpiąć moją kurę i sprawdzić co i jak z zapełnieniem DPF
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Mej »

Cinecki1984 pisze:Problem w tym, że nie znam nikogo kto zna się bdb na skodach i DPF na dolnym śląsku a co dopiero we Wrocławiu.
Nie musi być taki od Skody. Każdy, kto zna/diagnozuje VAG-i będzie wiedział na co spojrzeć.
Zmartwiłem się teraz ponieważ autem robię około 900km tygodniowo
Myślę, że możesz spokojnie jechać. Zrobiłeś wszystko co mogłeś (konsultacja telefoniczna z gwarantem), a samochód nie zgłasza żadnych problemów kontrolkami. Kilkaset kilometrów w trasie to świetna okazja żeby zapoznać się i zaprzyjaźnić z nowym samochodem, tym bardziej, że Twoje wcześniejsze spostrzeżenia jakby "zanikły" ;) .
a w poniedziałek czeka mnie 300 km :(
W jakim kierunku jeśli nie tajemnica ?
Pozdrawiam.
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

Wyruszam z Wro w kierunku Jeleniej Góry i okolic.
Pskibn
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 20:18
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Poznań

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Pskibn »

Nie wiem czy coś wniosę do tematu, ale jakiś rok temu miałem podobnie, a później pokazała mi się kontrolka silnika. Też miałem dymek od czasu do czasu i wariowały mi obroty. Okazało się, że zepsuła się chłodnica recyrkulacji spalin ( czy coś takiego - jak źle nazwałem to proszę o poprawkę). Auto było już po gwarancji, jednakże zrobili mi to bezpłatnie twierdząc, że musiała być uszkodzona już wcześniej.
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

Pskibn A po czym to stwierdzili?
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

Czytam teraz na innym forum i zdarzają sie przypadki gdzie podczas wypalania DPF za autem była biała chmura!!
Pskibn
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 20:18
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Poznań

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Pskibn »

Podłączyli do komputera. Zostawiłem im auto w sumie na 4 dni. Zastępczego mi nie dali, gdyż naprawę zleciłem po gwarancji. Zdiagnozowali po godzinie, a później czekali na info od Skody, czy mogą naprawiać bezpłatnie czy partycypować w kosztach. Stwierdzili ,że naprawią bezpłatnie. Później dzień czekali na część. Oczywiście nie twierdzę, że u Ciebie występuje ta sama usterka, choć objawy były podobne. Jak żona jechała za mną to dymek przy redukcji był od jasno białego do błękitno szarego.
Pozdrawiam i życzę szybkiej diagnozy i ewentualnej naprawy.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Mej »

Cinecki1984 pisze:Czytam teraz na innym forum i zdarzają sie przypadki gdzie podczas wypalania DPF za autem była biała chmura!!
Owszem - ale w autach z tzw. DPF'em otwartym (EURO4) i nie skutkiem regeneracji DPF (jako przyczyny) tylko skutkiem głębokiej awarii wtryskiwaczy paliwa rzeczywiście dymi na biało.

"Filtr zamknięty" (EURO5), na co zwracałem już uwagę co najmniej trzykrotnie - generalnie zatrzymuje wszystko, a zaolejony i/lub zamoczony niedopalonym paliwem tym bardziej.

Jeżeli dym pojawia się z silnika z EURO5 - w każdym przypadku oznacza to już bardzo poważną usterkę ale Ty napisałeś, że coś widziałeś ale potem zanikło ... .

OK - wydaje mi się, że dotarliśmy do ściany i teraz zależy już tylko od Ciebie czy skorzystasz z fachowca, który z komputerem na kolanach wykona odpowiednie testy (w większości) dynamiczne, czy będziesz jeździł i obserwował dalej, lub zadowolisz się tym co powiedział "szpec" z ASO i co przeczytałeś (ale niezbyt dokładnie) na innym forum.

Jak chcesz zobaczyć dymiące na biało diesle z suchymi DPF'ami najlepiej poszukaj wśród userów pierwszej generacji diesli 2,7 TDi oraz 3,0 TDi - im naprawdę potrafi zakopcić ... :lol: :P .

PS:
Pytałem o kierunek zaplanowanej na jutro podróży żeby zaproponować Ci (darmową) diagnostykę ale niestety to trochę inny kierunek świata :roll: ... .
Pozdrawiam.
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

jutro będąc w Jeleniej podjadę do ASO z nadzieją, że podłączą mnie bez problemu. Nawiązując do dymka. Był tylko podczas wypalanie DPF wcześniej i po wypalaniu dymka brak
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

Wsiadłem w swojego kuraka i popędziłem AOW - łącznie 66km. Średnia prędkość na AOW 160km/h obroty około 2700. I nic. Zero dymków. Tak samo w drodze powrotnej po Wrocławiu. Rozpędzałem na 4 biegu na 3 i nic. Auto ma moc - tak mi się wydaje :) Rozpędziliśmy się do 210 - dalej strach - troszkę wieje - zero dymków. Zostaje podjechać jutro do JG i podłączyć pod kompa
ODPOWIEDZ