Wypalanie filtra DPF?

Awatar użytkownika
Roni
Posty: 115
Rejestracja: 16 paź 2018, o 18:49
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Roni »

Czy napełnienie filtra czy też ostatnie wypalanie idzie tylko odczytać przez interfejs (kabelek) czy gdzieś w komputerze samochodu można wyczytać?
gabi300
Posty: 37
Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Janikowo

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: gabi300 »

Roni pisze:Czy napełnienie filtra czy też ostatnie wypalanie idzie tylko odczytać przez interfejs (kabelek) czy gdzieś w komputerze samochodu można wyczytać?
Tylko kabel

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
jasir
Posty: 14
Rejestracja: 27 lut 2018, o 15:20
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Kocierzowy

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: jasir »

Šzkoda zaczęła bardzo często wypalać dpf, tak co 50 km, po skanie pokazało błąd P2454 (czujnik różnicy ciśnień, zwarcie z masą) po sprawdzeniu kabelków i przewodów wymieniłem czujnik na zamiennik boscha z adaptacją... nie pomogło :/ dalej wypala "co chwilę" pomimo, że według wskazań ilość sadzy w filtrze nie osiąga 20 g aby uaktywnić wypalanie, a tak się dzieje :( ktoś ma jakiś pomysł?
Dodam, że nigdy nie pojawiła się kontrolka od dpf na desce.
ObrazekObrazek
sxc
Posty: 130
Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: sxc »

jasir co to za apka?
Awatar użytkownika
wbi
Posty: 634
Rejestracja: 5 wrz 2016, o 07:33
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Legnica

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: wbi »

Obd11

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
waldi_wl
Posty: 32
Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:25
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Waldek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: waldi_wl »

Moje obserwacje odnośnie zaobserwowanego wypalania DPF na postoju.
Samochód zimny, zrobiłem ok 10km zatrzymuje w miejscu docelowym i obroty prawie 1k chwilowe spalanie 0,9l/h wentylatory szaleją, smród i żar z wydechu.
Po podłączeniu VCDS temp spalin prawie 600*C zawartość sadzy pomiędzy 20-21g i powoli spada.
Czekam ok 10-15min zawartość sadzy spadła do 18g, temp spalin spada do ok 120*C , obroty wracają do normy wentylatory się zatrzymują.

Wynika z tego, że regeneracja na postoju tylko do 18g.
Następnie trasa 100km i po podpięciu VCDS regeneracja 90 km temu, zaw. sadzy ok 8g.
gabi300
Posty: 37
Rejestracja: 2 mar 2018, o 20:21
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Janikowo

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: gabi300 »

waldi_wl pisze:Moje obserwacje odnośnie zaobserwowanego wypalania DPF na postoju.
Samochód zimny, zrobiłem ok 10km zatrzymuje w miejscu docelowym i obroty prawie 1k chwilowe spalanie 0,9l/h wentylatory szaleją, smród i żar z wydechu.
Po podłączeniu VCDS temp spalin prawie 600*C zawartość sadzy pomiędzy 20-21g i powoli spada.
Czekam ok 10-15min zawartość sadzy spadła do 18g, temp spalin spada do ok 120*C , obroty wracają do normy wentylatory się zatrzymują.

Wynika z tego, że regeneracja na postoju tylko do 18g.
Następnie trasa 100km i po podpięciu VCDS regeneracja 90 km temu, zaw. sadzy ok 8g.
Też tak mam .Jak robię trasy jest ok a jak auto zostaje w mieście to tak się dzieje.Jak trasa to też 250-300km .DPF nowy czujnik nowy wtryski ok.Mysle jak bym robił same trasy to by się to ustabilizowało.Dziwne jest tez to że w mieście jak nie osiągnie temperatury to zaczyna wypalać

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
matik
Posty: 110
Rejestracja: 17 lis 2011, o 15:06
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: matik »

gabi300 pisze:
waldi_wl pisze:Dziwne jest tez to że w mieście jak nie osiągnie temperatury to zaczyna wypalać

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Jezeli silnik nie zakonczyl wypalania, to w niesprzyjajacych warunkach (np zaczal wypalanie, szybko nastapilo wylaczenie silnia. Następnie odpalenie jeszcze podbija ilosc sadzy) wypalanie rozpocznie sie zaraz po wlaczeniu 3 biegu.
Kilka razy tak mialem - wypalanie, po nocnym postoju zaczynalo sie po 300m jazdy.
Silnik cbbb.


Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek
pnmichal
Posty: 34
Rejestracja: 9 paź 2018, o 12:03
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Toruń

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: pnmichal »

regeneracja książkowa najlepsza
- podczas jazdy 2000-2500 obrotów koniecznie 15 min stałej prędkości nawet na 4biegu w automacie na drive da radę ostatnio tak zrobiłem
marszal
Posty: 154
Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: wlkp

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: marszal »

pnmichal pisze:regeneracja książkowa najlepsza
- podczas jazdy 2000-2500 obrotów koniecznie 15 min stałej prędkości nawet na 4biegu w automacie na drive da radę ostatnio tak zrobiłem
po co na 4 biegu? A jak będzie 2800 obrotów to się nie wypali? I jaka książka o tym mówi?

tylko dobrze uzasadnij ;)
--
marszał
giiiienek
Posty: 27
Rejestracja: 8 kwie 2017, o 20:32
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: octavia
Imię: grzesiek

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: giiiienek »

A jak to wygląda z całkowitym zapełnieniem filtra jak sprawdzam programem delphi to mam pokrycie na poziomie 1.3 a graniczna to 1,7 co będzie jak osiągnie ten stan według komputera?
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz »

Wrócę do tematu...
Wczoraj usypiając młodego... przeczytałem od deski do deski 17 kartek postów.

Nie ukrywam, mam pewne wątpliwości:
1. Czemu w instrukcji samochodu...nie ma słowa o wypalaniu, jeździe ze stałą prędkości, nie gaszeniu samochodu itp.?
Obawiam się, że poza tymi co tutaj się wypowiadają wszyscy inny po prostu eksploatują samochód bez wnikania.
2. Dzisiaj jechałem przez prawie 10km trzymając 2000obr na 4 biegu:
a) nic się nie wydarzyło/nic nie zainicjowało
a) przecież to...dziadkowanie. Czy nie lepsza jest dynamiczna jazda? To takie pyr,pyr 75km/h

Wydaje się naturalne, że w dzisiejszych czasach takie wypalanie powinno być 100% automatyczne i ogarnięte przez komputer. Oczywiście trzeba mu dać ku temu warunki i chociaż... zagrzać silnik / chociaż te 15km przejechać.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: marioti »

i dobrze ci się wydaje, wypalanie jest automatyczne, auto nie sygnalizuje wypalania, a jedynie co widać to zwiększone obroty biegu jałowego i podwyższone spalanie.
Jak pojawi się komunikat to już jest problem z DPF-em.
maureliusz
Posty: 1880
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: maureliusz »

No dobra, a jak z tą jazdą?

Generalnie mówi się, że diesel nie lubi eco-jazdy i dziadkowania...
Z drugiej strony FAP podobno nie lubi gazu do dechy od dołu...

Ktoś potrafi te teorie uzasadnić?

Ja jestem zwolennikiem dynamicznej jazdy, ale oczywiście...bez palenia gumy dieslem spod świateł...bo to nonsens przy takim momencie...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
Ralph3x
Posty: 195
Rejestracja: 28 cze 2017, o 21:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Imię: Ralph
Lokalizacja: Roscommon,IE

Re: Wypalanie filtra DPF?

Post autor: Ralph3x »

U mnie jak jeżdżę tylko po mieście i to bardzo krótkie odcinki to filtr wypala się co jakieś 250-300 km.Obroty wzrastają z rury wali gorąco wtedy staram się nie gasić silnika tylko karnąć się od razu kawałek za miasto żeby auto dokończyło proces,na ogół jakieś 15 km równym tempem i sprawa załatwiona.Ale bywa tak że nie ma okazji się przejechać i kilka razy zdażyło się że mimo dopalania filtra musiałem wyłączyć silnik potem znowu proces dopalania się zaczynał a ja znów musiałem wyłączyć silnik.To po jakiś 5 takich "przerwaniach"zapaliła się pomarańczowa lampa filtra na zegarach.2 razy doprowadziłem do takiej sytuacji odkąd kupiłem auto.Wtedy już musiałem wyjechać na autostradę i przegonić auto.Lampka zgasła po ok 20 km jazdy z obrotami ok.2500.Po tym miałem spokój na jakiś 700 km.
Auto ma przejechane obecnie prawie 190kkm.Nigdy nie sprawdzałem w serwisie w jakim stanie mam dpf.Ale przy najbliższych olejach poproszę o ocenę stanu filtra.
ODPOWIEDZ