Strona 1 z 1

regulacja zagłówka 4 kierunki

: 12 sie 2018, o 18:47
autor: Ogonczyk
Wiem, że "gdzieś, ktoś, coś " mówił o przekładaniu zagłówków z VW Passata, ale mam konkretne dwa pytania:
1- czy do Skody Superb II 2015 są dedykowane zagłówki mające dodatkową regulację w poziomie?
2- jeśli nie, to od jakiego modelu Passata ewentualnie pasują do Skody.
Chodzi mi oczywiście o przednie.
Dzięki za pomoc- jak ktoś będzie coś takiego miał i będzie to pasować to kupię.

Re: regulacja zagłówka 4 kierunki

: 12 sie 2018, o 20:11
autor: Enriquez
1. Nie ma
2. Śmiem twierdzić, że z każdego jednego Passata będą pasować.

Re: regulacja zagłówka 4 kierunki

: 17 sie 2018, o 18:37
autor: Ogonczyk
dzięki, to kupuję - zobaczymy czy "pasi"

Re: regulacja zagłówka 4 kierunki

: 21 sie 2018, o 14:22
autor: Ogonczyk
zakupiłem zagłówek z Passata B7 regulowany w 4 kierunkach.
Śmiem twierdzić, że z każdego jednego Passata będą pasować.
I tak i nie.
Pasuje w sensie, że rozstaw pałąków jest taki sam. Niemniej to na tyle zgodności.
Mechanizm wysuwania (regulacji w pionie) zagłówka jest inny.
Jeśliby ktoś zapytał czy pasuje musiałbym odpowiedzieć , że nie pasuje.
Wsuwa się do pewnej wysokości- ok 5cm ponad górną krawędź siedziska (gdyż pałąki w passatowskim są zagięte)- i "dalej nie pójdzie".
Nie działa również regulacja wysokości- nacięcia blokady są w skodzie po lewej, w Passacie po prawej.
Czyli- po włożeniu tego z Passata- jest do wyboru tylko jedna wysokość.

Regulacja w poziomie działa :-)
Jeśli ustawimy w pozycji wyjściowej, to wówczas nieco, nieco jest cofnięty do tyłu (w stosunku do pozycji oryginalnego skodowskiego). I o to mi chodziło, żeby nieco się "odgiąć do tyłu". Oczywiście można przesunąć (regulacja "na cztery") do przodu, ale to nie jest fizjologiczne.

Ja w Skodzie po raz pierwszy w życiu mam tak, że po przejechaniu 30km mam tak wytrzęsioną głowę, że mi się kręci i głowa mnie boli. W żadnym innym aucie tego nie było.

Nie wiem, też czy nie jest to wina, że mam taki jakby kubełkowy fotel- co jadącego zgina do przodu. Są chyba też inne fotele w Skodzie Superb II, ale nie wiem dokładnie. Może w tych "zwykłych" nie ma takiego problemu z zagłówkiem.

Póki co zostawiam ten z Passata i zobaczę.
Ciekawe czy ktoś ma też jeszcze takie problemy.

Re: regulacja zagłówka 4 kierunki

: 21 sie 2018, o 19:36
autor: Enriquez
Sorry zatem za wprowadzenie w błąd.
Jednocześnie dziwi mnie to, że jeździsz z głową opartą na zagłówku. On nie służy do spania tylko do tego, żeby Ci głowy nie urwało.

Re: regulacja zagłówka 4 kierunki

: 21 sie 2018, o 21:10
autor: Ogonczyk
Jednocześnie dziwi mnie to, że jeździsz z głową opartą na zagłówku. On nie służy do spania tylko do tego, żeby Ci głowy nie urwało.
własnie!
Muszę mieć opartą, bo nie mogę przesunąć zagłówka do tyłu- zagłówek razem z fotelem tworzy "kubełek"- "zgina kierowcę do przodu"- co może dobre jest w samochodach sportowych...
Innymi słowy, jakoś w Mesiu, Volvo i innych wozach nie ma tego problemu... nawet Hyundai i40 ma trzypunktową regulację zagłówka tył-przód seryjnie. Już nie mówię o cytrynie...
Ale jest OK, bo ten od Passata daje z 1cm, mało, ale dobre i to.
Dzięki.

Re: regulacja zagłówka 4 kierunki

: 22 sie 2018, o 21:28
autor: marioti
Wg mnie to zależy jaka pozycje... fotela lubisz ustawiać :) Testowałem to kilka dni temu. Ja szczerze mówiąc narzekam że tego oparcia na głowę nie ma. Ale to przez ustawienie fotela bardziej odchylonego do tyłu (wzrost 190). Wystarczy że wyprostuje oparcie i już jest ok. Zrobiłem nawet kilka fotek jak to wygląda podczas jazdy :)

Re: regulacja zagłówka 4 kierunki

: 24 sie 2018, o 19:21
autor: Ogonczyk
i jeszcze jedno pytanie- bo nijak nie mogę sobie poradzić z fotelem. Jak nie dam rady sobie ustawić to sprzedam , a Skoda, bo fajne auto...
Ja mam 2015- ostatni Superb II.
Ma tzw. fotele sportowe?- ale jak widzę to są fotele normalne. Niemniej jeździłem SuperB 2014 i miał inny fotel- na wysokości barków- czy jak kto woli ramion- był szerszy i nie taki "kubełkowy".
To była wyższa wersja Platinum, mój to niższa wersja, ale mocno doposażony.
Teraz pytanie:
- jak nazywają się te inne fotele- czy nie przypadkiem komfort (to miłe dla mojego ucha słowo ;-)))
I czy przy fotelu regulowanym elektrycznie byłby to duży problem, założyć "obszycie czy obicie" - jak tam się zwie (gąbka + materiał).
Wydaje mi się, że chyba nie robili dwóch rodzajów konstrukcji fotela?
Co myślicie i jak się nazywa ew. ten wariant fotela- w sumie jakby nawet było można to bym zamówił nowy- tak jestem wkurzony na ten kubełek.
Może ma ktoś w KRK taką Skodę, do "posiedzenia" hehe, albo wie coś więcej- to proszę, bo bardzo dużo jeżdżę i w mojej pracy nie mogę sobie pozwolić na takie bóle szyi.
PS. wiem, że to są dla kogoś "drobne problemy"- ale nie zawracałbym głowy, dzięki...