Chiptuning

Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Chiptuning

Post autor: into »

Dzieki za odpowiedz.
I'm the man on the silver mountain
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Chiptuning

Post autor: azymut38 »

Rozumiem, że w razie przyjęcia wariantu "ekologia off" EGR-a i DPF-a usuwa się/ wyłącza z obiegu mechanicznie?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

Dla pewności można odłączyć wtyczkę od przetwornika ciśnienia zaworu egr, a już najlepiej jest go zaślepić - często bywa że egr jest niedomknięty. Dpf usuwa się wkład lub robi przelot.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
azymut38
Posty: 121
Rejestracja: 15 mar 2018, o 18:15
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 201 KM (inne turbo)

Re: Chiptuning

Post autor: azymut38 »

fabek pisze:Dla pewności można odłączyć wtyczkę od przetwornika ciśnienia zaworu egr, a już najlepiej jest go zaślepić - często bywa że egr jest niedomknięty. Dpf usuwa się wkład lub robi przelot.
Czyli EGR-a można fizycznie nie usuwać, a jedynie go "wyłączyć z obiegu"?
Adi5010
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2017, o 20:11
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 208KM 464Nm
Imię: Adrian
Lokalizacja: Maidstone

Re: Chiptuning

Post autor: Adi5010 »

fabek pisze: 16 paź 2019, o 12:42
Adi5010 pisze:Witam!
U mnie tak to wyglada w CFGB

189,3BHP / 139,2 kW 382,8 Nm
208,2BHP / 153,1 kW 464,0 Nm

COMP sport Bielsko-Biala
Tam już było grzebane i "pan tuner" nie zauważył. Nie ma nic gorszego niż robić mapę po kimś, bo nie wiadomo czy kaszany nie ma. Najpierw trzeba przywrócić serię, a potem modować.
Ciezko stwierdzic auto kupilem trzyletnie po leasingowe , troche watpie zeby poprzedni wlasciciel cos robil z softem ale moge sie mylic.
Co do trawalosci gratow po takim zabiegu to wszystko zalezy od stylu jazdy, ja nie upalam na swiatlach , czasami troche bardziej zaladuje auto i na trasie troche wiecej konikow i niutkow sie przydaje.
Awatar użytkownika
into
Posty: 566
Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2010
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Michał
Lokalizacja: Leżajsk

Re: Chiptuning

Post autor: into »

Po tym jak napisales ze auto trzyletnie, pomyslalem ze moze masz S3 2.0 tdi 190km :)
2.0 tdi niestety nie maja takich giftow jak slynne 1.9 tdi pd.
I'm the man on the silver mountain
Awatar użytkownika
Montes
Posty: 53
Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 190/405
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Montes »

W moim SII 4x4 CFFB z 2012r. przy 213kkm zrobiłem program.
Z 146,4 HP i 330,8 Nm na 190,5 HP i 405 Nm
Obecnie mam 278 kkm, serwis filtrowo-olejowy co 8-10kkm, olej w Haldex i DSG co 30kkm.

W aucie jakieś 40 kkm po modyfikacji wymieniłem przeguby. Najpierw były to dobre zamienniki, ale wytrzymały tylko około 10 kkm więc musiałem je reklamować. Po reklamacji założyłem OE.
Wymieniłem też 2 wtryskiwacze na nowe, a pozostałe 2 zregenerowałem.
Po 57kkm wymieniłem tarcze i klocki na obu osiach.
Po 80kkm wymieniłem rozrząd z pompą wody, całość OEM.
To tyle "usterek" po modyfikacji.

https://images89.fotosik.pl/424/5072b436b5032053med.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/588720fd66234749med.jpg
https://images89.fotosik.pl/424/5dc74e63d329b7d0med.jpg
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, o 12:36 przez Montes, łącznie zmieniany 1 raz.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

Warto nadmienić, ze jak jest mapa przedobrzona to wtryski wręcz się grzeją, bo nie wyrabiają z dawka i po gownianym tuningu do roboty będą wtryski, dpf, skrzynia itd.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Montes
Posty: 53
Rejestracja: 24 paź 2017, o 09:31
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 190/405
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Montes »

fabek pisze: 11 lis 2019, o 16:30 Warto nadmienić, ze jak jest mapa przedobrzona to wtryski wręcz się grzeją, bo nie wyrabiają z dawka i po gownianym tuningu do roboty będą wtryski, dpf, skrzynia itd.
Dokładnie. Nawet jak nie jest przedobrzona, to warto co 10-15kkm wymienić podkładki pod wtryskiwaczami i przy okazji wyjętych wtryskiwaczy usunąć za pomocą chemii resztki węgla w obszarze głowicy cylindra, w szczególności na zaworach, koronie tłoka, górnej powierzchni tłoka oraz w obszarze pierwszego pierścienia tłokowego.

https://images91.fotosik.pl/423/d8bd395635e51b6fmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/22c4649d847b3317med.jpg
https://images91.fotosik.pl/423/e479a3ea32368915med.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/8b2f023976824f9bmed.jpg
https://images90.fotosik.pl/424/e54728b825e74caamed.jpg
https://images92.fotosik.pl/424/90d838f3c64f399amed.jpg
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2020, o 11:32 przez Montes, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Chiptuning

Post autor: leszekmw »

taaa..a co 70tyś wymienić silnik..
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

azymut38 pisze: 7 lis 2019, o 20:18 Czyli EGR-a można fizycznie nie usuwać, a jedynie go "wyłączyć z obiegu"?
Dokładnie. To że egr się popsuje to kwestia czasu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
YOGI3000
Posty: 195
Rejestracja: 26 wrz 2018, o 22:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Chiptuning

Post autor: YOGI3000 »

Adi5010 pisze: 30 wrz 2019, o 21:12
MaxOP pisze:
Adi5010 pisze:Witam!
U mnie tak to wyglada w CFGB

189,3BHP / 139,2 kW 382,8 Nm
208,2BHP / 153,1 kW 464,0 Nm

COMP sport Bielsko-Biala
seria Ci pięknie wyszła rozumiem, że bez ekologii?
Mi z ekologią pokazało 199KM/415Nm
Cala ekologia zostala !
No trochę mało realny wynik w serii, oraz ten moment po modyfikacji. CR to nie PD, nie ma takich bonusów. Ale najważniejsze że klient zadowolony.
Adi5010
Posty: 12
Rejestracja: 20 lis 2017, o 20:11
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 208KM 464Nm
Imię: Adrian
Lokalizacja: Maidstone

Re: Chiptuning

Post autor: Adi5010 »

W wolnej chwili podjadę na rolki i zweryfikuje!
krzemienio
Posty: 9
Rejestracja: 28 paź 2018, o 09:46
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Maciej

Re: Chiptuning

Post autor: krzemienio »

JA już też jestem po "wirusie" i mega poprawa. Seria 177/360 po 217/422 :) Zupełni inne auto. Czekam teraz na rozpórkę.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chiptuning

Post autor: fabek »

No i elegancko. DSG czy manual?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
ODPOWIEDZ