VCDS dyskusja, problemy

deuz
Posty: 6
Rejestracja: 5 lis 2019, o 06:42
Samochód: Superb III combi
Silnik: Inny

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: deuz »

Cześć,
jakiś czas temu wprowadzałem zmiany w VCDS v.18.9 w S3 w obszarze nawigacji, czy ogólnie dostępnych ficzerów na zegarze. Problem w tym, że przestał działać tempomat.
Oczywiście tutaj nic nie zmieniałem.
Wiecie gdzie i w którym bloku tego szukać ?
dzieki
Chris4x4
Posty: 21
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Chris

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: Chris4x4 »

Witam,

Czy da rady VCDS-em wgrac albo zmodyfikować mapy skrzyni DSG? Roychodzi mi się o to, aby skrzynia trzymała nieco wyższe obroty niż te z fabryki, bo jest to denerwujące. Potrzebna do tego hamownia?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: fabek »

Nie da rady.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Chris4x4
Posty: 21
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Chris

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: Chris4x4 »

@fabek a możesz mi podpowiedzieć co potrzebuje?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: marioti »

chris, wiem o czym mówisz mnie też to wk.. i często jeżdżę na sporcie.
Takie ustawienie ma sens w automatach i dużych silnikach. Miałem Touarega 5,0 w dieslu, tam nawet mocno obciążone 1100 obr, nie dawało rezonansu na budę, a w kurze to szkoda gadać
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: fabek »

Oczywiście we wspólczesnych autach jest mania niskiego spalania i będzie dsg dążył do najniższych obrotów kosztem dwumasy i niskiego momentu, ale czy któryś z kolegów robił adaptację dsg po wymianie oleju w skrzyni? Od razu powiem że VCDS ma tą funkcję spieprzoną, nawet producent vcdsa przyznaje. Po tym zabiegu skrzynia bardzo ładnie pracuje.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Chris4x4
Posty: 21
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Chris

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: Chris4x4 »

Mam w domu 2 automaty. Superba 2 (po chipie 200KM) i z innymi mapami skrzyni. Mapy zostaly zmienione i teraz jezdzi sie o niebo lepiej. Skryznia trzyma srednio 200obr/min wiecej niz standar. Opoznionych zmian na wyzszy bieg nie odczuwam, no moze minimalnie na 2 biegu - ale nie przeszkadza mi to. Samochod sie tak nie meczy - bo to czuc.
Tydzien temu kupilem zonie Golfa 7 z DSG (150KM). Na chwile obecna moj budzet nie przewiduje chipa, ale skrzynia mnie strasznie wkurza trzymajac mi 1200 obrotow.. Same mapy cos kolo 600zl, ale dodatkowym problemem jest odleglos do specjalisty, ktory mi to w superbie pieknie ogarnol.

Dlatego pomyslalem sobie ze moze VCDS-em to jakos sie ogarnie, ale jak sie nie da to musze cos innego wymyslic..
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: fabek »

Aha jeszcze warto zrobić reset pedału gazu, po zmianach mapy w ecu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: marioti »

Miałem olej w DSG wymieniany w ASO. O adaptację pytałem serwisanta, a ten stwierdził, że jest to podstawowa czynność i oni ją oczywiście robią.
No i powiem szczerze, że żadnych zmian z trzęsiawką budy na niskich obrotach nie odczułem. No chyba że żadnej adaptacji mi nie zrobili.
Po chipie, również robiłem reset "potencjometru przyspieszenia" :) to pomogło na krótko, bo zaraz się przyuczył do obrotów jakie wymusza skrzynia, i do dzisiaj telepie.

Chris - gdzie to miałeś robione? Ja już pytałem o to na forum, ale nikt nie umiał powiedzieć czegoś konkretnego w temacie.
Chris4x4
Posty: 21
Rejestracja: 7 maja 2018, o 19:36
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Chris

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: Chris4x4 »

@marioti - info polecialo na PRV

ja tam nie mam problemow z jakimis trzesieniami budy. Ale czuc ze te samochody na tak niskich obrotach nie czuja sie najlepiej. Reakcja na pedal gazu sie wydluza, po chwili jak sie mu wiecej gazu wcisnie to i tak redukuje. No ale jak bylo wyzej napisane "eco first"
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: fabek »

a zaraz zaraz, marioti wymieniłeś dwumasę w końcu?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1815
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: marioti »

Dzięki za czujność,
ale wymieniłem dwumasę i niewiele to pomogło, na te trzęsiawki, no może w skali 1-10, spadły o 1 punktu :D
Oczywiście wymiana dwumasy pomogła na tyle, że teraz wg mnie, przy odpalaniu jest ciszej i bez lekkiego trzęsienia, które było przedtem, poza tym nie ma już tego przydźwięku, jaki słyszałeś na moim filmiku w odpowiednim temacie
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 429
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: krzynol »

Chris4x4 pisze: 10 gru 2019, o 09:05 Czy da rady VCDS-em wgrac albo zmodyfikować mapy skrzyni DSG? Roychodzi mi się o to, aby skrzynia trzymała nieco wyższe obroty niż te z fabryki, bo jest to denerwujące. Potrzebna do tego hamownia?
nie da rady, do tego musisz mieć ODIS w wersji E i odpowiednie softy do skrzyni
Robiłem kiedyś w mojej Octavce na wyższy soft fabryczny i delikatnie obroty wzrosły na biegach, ale to jeszcze nie to
Soft można sobie zamówić np. na getriebe-forum.de - jakieś 200€ lub u porządnych tunerów
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: fabek »

krzynol ale to sobie zrobiłeś upgrade softu ODISem.

żeby dobrze ogarnąć mapę do DSG potrzebny będzie samochód.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: VCDS dyskusja, problemy

Post autor: Enriquez »

Raczej potrzebny tuner. Moją DSG robił Compsport. Ale żeby się do softu dobrać musiał go ktoś w Kanadzie złamać zabezpieczenie. Nie wiem czy jest sens się bawić samodzielnie jak za 1000 zł zrobi to ktoś, kto wie co robi.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
ODPOWIEDZ