[S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

jacek1966
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2010, o 19:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: jacek1966 »

Witam

Dzienne w halogenach udało mi się uruchomić, ale nadal świecą się pozycje przód i tył.
Jak to wyłączyć? i czy będzie działać w pozycji auto.


Pozdrawiam Jacek
Skoda SuperbII 2.0 TDI
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: eX »

bedzie dzilac, ale juz przy takiej pogodzie moze sie nie przlaczac automatycznie na halogeny. a zmniejszyles % swiecenia halogenow?
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
mateoosh
Posty: 41
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 12:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 210KM/325 Nm
Kontakt:

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: mateoosh »

mozna latwo wylaczyc swicenie pozycji, ale musisz miec VAS-a albo VCP (tak jest najprosciej)

Ew przy pomocy VCDSa mozesz sprobowac metoda prob i bledow zmieniajac wartosc bajtu 18 kodowania. W najnowszym sofcie BCMa jest w sumie 166 kombinacji. Podejrzewam, ze wartosc 1C zadziala. (w ori powinno byc 1B)

Slynny bajt 18 zawiera informacje o tym jakiej konfiguracji lamp z ROMu ma uzywac modul BCM przy sterowaniu swiatlami. Ustawienie 0 w tym bajcie spowoduje, ze BCM bedzie bral pod uwage wartosci wpisane w EEPROM sterownika BCM. Odpowiednio modyfikujac eeprom mozna dowolnie (niemalze) sterowac lampami. Mozna np. zrobic tak, ze naciskajac stop zapala sie ksenony (sic !) i nie bedzie zadnych bledow. Mozna tez selektywnie wylaczac tzw. zimna diagnostyke zarowek (jak sie wlozy LEDy, zeby nie kombinowac z opornikami).
Potrzebny jest do tej operacji VAS albo VCP bo tylko te programy maja mozliwosc uploadowania i downloadowania EEPROMU po CAN. VCDS tego nie ma.
U mnie setup jest taki, ze swieca tylko halogeny jako dzienne, przod pozycyjne i tyl nie swieca. Zmienia sie to w bajcie C10 i C13 eepromu.
===============================
VCP Developer
===============================
TSi powered by Jetronik Race Division
Awatar użytkownika
maclan
Posty: 76
Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rumia

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: maclan »

Witam,

No widzę że ktoś się w końcu pokusił się i puścił farbę o tym bajcie 18 co tam wpisać.

Ale widzę że kolega mateoosh to usilnie namawia do kupna VCP między wierszami, czyżby u siebie :lol:

Tych roomów/kombinacji dla superba jest 5, w tym dwa dla naszych, dwa dla chińskich z LEDami.
Oryginalnie mój superb miał 1B w tym bajcie, tak ma pewnie większość z nas z tymi zwykłymi halogenami.
Rzeczywiście wpisanie tam wartości 1C daje efekt świateł dziennych bez pozycji tylnych i przednich oraz bez oświetlenia tablicy; oczywiście przełączenie DRL z xenonów na halogeny dają zmiany we wcześniej opisanych bajtach w tym wątku. Z tego co mi się zdaje ten kod 1C jest wykorzystany właśnie w nowych superbach z osobnymi DRL w halogenach po 2009, tego jednak nie sprawdziłem.
Wiem jednak że superbach z kodowaniem 1B przełączenie na 1C działa tak wcześniej opisałem. Sam to u siebie sprawdziłem, używam oraz wiem, że działa to również u innych kolegów.

Z góry ostrzegam że grzebanie w tym bajcie no 18 jest niebezpieczne (żeby nie było potem psioczenia że ktoś coś źle wpisze nie do tego bajtu lub bitu co trzeba i zaraz cała lawina się posypie na mnie) . Można o tym poczytać na różnych forach poświęconych diagnostyce oraz na forum skody octavii. Koledzy tam piszący doprowadzili poprzez złe zakodowanie do zablokowania sterownika BCM co wiąże się podobno z wizytą w serwisie i wydatkiem rzędu 200PLN celem zaprogramowania online.

00 w bajcie 18 oznacza tylko że jest to maska ukrywająca właściwe kodowanie. Tak robi skoda w octavii po lifcie jest tam 00 i chłopaki mają problem bo nie wiedzą do jakiego kodu wrócić jak im coś nie wyjdzie.
Robi się tak wpisujesz kod np 1C potem jeszcze raz 00 i wtedy sterownik pracuje dalej jak z kodem 1C tyle że jak odczytasz kodowanie pokazują się 00.

Nadmienię również, że da się to zmienić VCDSem i nie trzeba downloadowac eepromu. Używa się do tej zmiany najzwyklejszego długiego kodowania. A i nie zajmuję się dilerką VCDSa, po prostu go mam i nie waham się użyć ;) A tak poza tematem to obserwuję to forum i widzę że wiele kolegów to się tutaj diagnostyką profesjonalnie zajmuje.

Pozdrowienia dla Wszystkich
i miłego testowania.

PS: Cała automatyk z czujnikiem zmierzchu i deszczu działa dobrze, samochód z kodowaniem 1C zachowuje się jak zwykły superb model 2010, DRL pala sie bez pozycji.
A i pozdrowienia dla panów doradców serwisowych ze Skody co to mówią że się nie da zrobić, jak się okazuje to można zrobić tylko czasem trochę trzeba chcieć.
mateoosh
Posty: 41
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 12:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 210KM/325 Nm
Kontakt:

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: mateoosh »

@maclan

Nie namawiam wcale do kupienia VCP - ot po prostu pisze ze ma pewne funkcjonalnosci, ktorych nie ma VCDS i daje mu to pewna przewage. A ze sam napisalem VCP, to wiem jak on dziala, ot co :)

CO do bajtu 18 - tak, 1C to wartosc dla nowych superb model 2010 z osobnymi swiatlami dziennymi. BCM jest sterowany tabela wyjsc, ktora okresla jak ma sie zachowywac dane wyjscie w okreslonych sytuacjach (przyciemnianie, wlaczone/wylaczone,kontrola zarowek itd) Wpisanie wartosci 0 powoduje, ze BCM bierze pod uwage tylko dane z eepromu. Wpisanie 255 (FF) powoduje, ze BCM pracuje z domyslna konfiguracja. Wpisanie czegokolwiek innego powoduje aktywowanie wyjsc zgodnie z mapa o indeksie wpisanym oraz skopiowanie mapy z ROMu do eepromu. Dlateggo wpisanie czegokolwiek a nastepnie powrot do 00 nie powoduje zadnych zmian.
Roznica miedzy wpisem 1B a 1C polega na innym sterowaniu swiatlami stop, postojowkami i tablica. Wazne jest, ze tablice konfiguracji zmieniaja sie z wersja oprogramowania BCMa, generalnie sa dopisywane nowe warianty ale tez modyfikowane istniejace (np wariant 05)Poza tym wariant HW modulu ma tez znaczenie, np hw 103 w porownaniu z HW20 ma dodatkowe wyjscia, ktore uwzgledniaja nowe warianty.

Jednak bajt 18 kodowania daje tylko mozliwosc wybrania wczesniej ustalonego schematu dzialania. Pelna dowolnosc daje dopiero edycja eepromu, czyli de facto edycja tego schematu. Ale to juz advanced functions :)

Zablokowania sterownika BCM moze wynikac jedynie z bledow w jego oprogramowaniu, wpisywanie roznych wartosci do kodowania jest normalna funkcja serwisowa sterownika - chetnie zobacze (w celach poznawczych) watek, ktorym ktos zablokowac BCMa nie majac mozliwosci kodowania go etc.
Kodowanie online to nic innego jak ladowanie danych do pamieci eeprom hurtem, czyli de facto to samo co kodowanie zwykle, tylko ze szybciej. No i sa dodatkowe funkcje BCMa nie objete kodowaniem, ktore mozna zmienic tylko uploadem tzw ZDC. np bajt 44 kodowania (nie dostepny w normalnym kodowaniu VCDSem) umozliwia sterowanie wyswietlaniem informacji ma FISie (otwarcie drzwi etc), bajt 36 steruje takim fajnym "fadingiem" przy wlaczaniu / wylaczaniu coming home i wiele wiele innych funkcji mozna zrobic, ale to juz osobny temat :)
===============================
VCP Developer
===============================
TSi powered by Jetronik Race Division
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: frytol »

Przepraszam za off-topic.

Mateoosh, dostałeś moje PW/maila?
mateoosh
Posty: 41
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 12:42
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: 210KM/325 Nm
Kontakt:

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: mateoosh »

tak, niestety wysylka dopiero w czwartek - czekam na czytniki.

pzdr
===============================
VCP Developer
===============================
TSi powered by Jetronik Race Division
Awatar użytkownika
maclan
Posty: 76
Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rumia

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: maclan »

mateoosh pisze: Zablokowania sterownika BCM moze wynikac jedynie z bledow w jego oprogramowaniu, wpisywanie roznych wartosci do kodowania jest normalna funkcja serwisowa sterownika - chetnie zobacze (w celach poznawczych) watek, ktorym ktos zablokowac BCMa nie majac mozliwosci kodowania go etc.
Witam,

W sprawie tego wątka ( co to trzeba VASem okręcać po testach) to przecież na twoim forum jest nawet, kolega kropeck pisał:
http://www.automotoserwis.pl/viewtopic. ... 7d4a704446" onclick="window.open(this.href);return false;
Na innych też są wypowiedzi jego i jego kolegów na ten sam temat np na forums.vwvortex.com.

Tak czy inaczej gratuluje programu sam zastanawiałem się nad jego kupnem, ale stare przyzwyczajenia wzięły góre. A te dodatkowe funkcje odczytu i zapisu eepromu fajnie mieć, ale dla mnie zwykłego użytkownika VCDS i tak daje za dużo możliwości.

Dla wszystkich kolegów co to śledzą ten watek zebrałem wszystko do jednego wora, taki mały manualik jak zrobić sobie w końcu te światła tak jak w temacie, zaznaczam to jest dla niefachowców, oczywiście to wszystko już było ale zawsze chyba tak łatwiej:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bit i bajt liczymy od 0 włącznie 0 1 2 3 4 5 6 7 8 .... aż do 29


Halogeny włączenie jako DRL Bajt 14,bit 1 zmień na 1

Xenony jako DRL wyłączenie Bajt 11,bit 2 zmień na 0

DRL nieaktywne z ręcznym Bajt 11,bit 0 ustaw 1 (obecnie mam 0 bo nie interesuje mnie ta funkcja)

Natężenie świateł DRL Bajt 24 na 3C (60% to szesnastkowo 3C mierzone ręką lampa rozgrzewa się do pewnej wartości na postoju i temperatura dalej nie rośnie, jak jedziesz zimna, 50% 55%na moje oko to za mało).

Bez parkingowych i oświetlenia tablicy Bajt 18 zmienić z 1B na 1C

Bez spryskiwania reflektorów jak jedziesz na DRL bajt 25 bit 6 na 0 ustawić (po co marnować płyn w dzień)

Wskaźnik DRL na tablicy przyrządów (nie dotyczy Octavii) Bajt 26 bit 5 na 1, tego jeszcze nie testowałem wiec nie biorę odpowiedzialności.

Wszystko przetestowane na własnym Superbie 170CR platinum, bez tej kontrolki w szafie, pod światło jakoś nie mogłem jej dojrzeć.


Jak ktoś nie ma swojego VCDS, VAGa lub VCP to zapraszam po 15 grudnia na spot do Trójmiasta, pokażemy u siebie, zrobimy gratis, wymienimy się wiedzą może ktoś coś z kolegów ma jeszcze ciekawego. Jak się przegląda różne fora o skodzie, vw itp to aż głowa boli co ludzie maja za pomysły.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: eX »

u mnie to dzialalo, za co podziekowalem juz koledze, a tu na potwierdzenie, ustawione sa na 50%

Obrazek
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
maclan
Posty: 76
Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rumia

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: maclan »

Czesc,

Niezle eX pucujesz szkodnika, mucha się chyba nawet poślizgnie.

A w sprawie świateł tak to właśnie ma być.

Pozdrowionka
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: eX »

do sesji slubnej zdjecia robione, zeby klientom pokazac. w watku o dbaniu limuzyn wkleje pare zdjec.

tak czy siak te 50% widze ze jest za ciemne.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
Awatar użytkownika
awdurek
Posty: 466
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 240 KM i 500Nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wlkp

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: awdurek »

Macla
Piszę się na spotkanie z tobą u Ciebie po 15 grudnia w celu tych kombinacji ze światłami do DRL w halogenach. Jak będzie sie zbliżał 15 grudzień to umówimy się na forum lub jak wolisz na PW.


A myślał ktoś o wyłączeniu sprawdzania przepalonej żarówki i wsadzić tam H8 na diodach???
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
Awatar użytkownika
Bartic
Posty: 48
Rejestracja: 20 lip 2010, o 20:16
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Aktualnie: 147KM 319Nm
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: Bartic »

Pomysł ciekawy z tą diodówką w halogenie. Kurcze, też bym się pisał na taką modyfikację, ale szmat drogi (chociaż kto wie - w tym roku w styczniu pojechałem na ferie nad Bałtyk...)
A na Subci Ex-a mucha nie siada... bo by nogę zwichnęła :lol:
Awatar użytkownika
CICHY
Posty: 9
Rejestracja: 2 paź 2010, o 10:38
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: CICHY »

Witam.
Nie jest prawdą, że w każdym S2 da się włączyć halogeny do jazdy dziennej, zależy to również od sterownika, czy ma taką opcje. W moim aucie niestety nie da się włączyć halogenów jako świateł do jazdy dziennej w podany powyżej sposób :cry:
Niestety mam sterownik o numerze VAG 1KO 937 086 A i nie ma takich opcji !!! :evil:
Muszę zmienić sterownik :cry: w związku z tym, prosiłbym kolegów maclan, Ex, mateoosh którzy "wygrali wojnę z halogenami" o podanie swoich nr sterowników-bedzie mi łatwiej dokonać zakupu znając prawidłowy nr sterownika :) no i będzie dla potomnych, którzy napotkają podobny problem. ;)
Pozdrawiam.
Skoda Superb II 2.0 TDI
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: [S2] Włączenie przeciwmgielnych jako światła jazdy dziennej

Post autor: eX »

moj sterownik 1k0 937 087 a
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
ODPOWIEDZ