Webasto

berd
Posty: 23
Rejestracja: 30 paź 2019, o 09:03
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Webasto

Post autor: berd »

siemi1 pisze: 3 gru 2019, o 15:29 a jeszcze lepsze z aplikacji w telefonie :)
poza rozbudowanym sterowaniem ogrzewaniem można za pomocą apki mieć jeszcze parę ciekawych funkcji. W przypadku modułów sterujących Webasto ThermoConnect lub Altox WBUS5-GPS np. takie rzeczy:
- podejrzeć napięcie akumulatora
- przejrzeć i skasować błędy komputera Webasto (tylko Altox)
- monitorować położenie pojazdu

Altox ma również wyjście do kabiny - diodę sygnalizującą pracę ogrzewania i przycisk do wł./wył.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Webasto

Post autor: maureliusz »

Dobra a w temacie poprowadzenia linii zasilającej ktoś podpowie?

Pzdr.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Webasto

Post autor: maureliusz »

To tak: pomysł na przeciągnięcie linii zasilania paliwa i przewodu zasilania pompki już jest :-)

Niestety montaż miał być na starym roku... i d...pa! Zdobycie klamotów nie jest taki proste! Czekam na ostatnie elementy zaraz po Nowym Roku!
Jak dopisze pogoda to montaż :-]

Będzie instrukcja / może film :-) i pełny opis tematu.

Trzymcie kciuki za dostawcę organów... :-)

PS. Przez moment zastanawiałem się nad jednak cyfrowym... ale po zasięgnięciu opinii temat panelu (albo grzana szyba albo WEBASTO) jest w VW trudne do przeskoczenia. Dlatego niestety idzie analog... :-(
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Webasto

Post autor: maureliusz »

#ZOSTAN W DOMU :-) ==> done!

Wprawdzie ... torchę więcej niż rok, ale jest.

- grzenie, chłodzenie,
- sterownanie GSM z każdego punktu na ziemi
- dodatkowo: pomiar temperatury w aucie, pomiar napięcia AKU i .... dodatkowa syrena w kabinie w razie W ... na kuny ;-) - wszystko na telefonie.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
Skodnik4x4
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210 KM
Lokalizacja: Podhale

Re: Webasto

Post autor: Skodnik4x4 »

Pewnie tanio nie było, mam w swojej SS2 oryginale więc nie zazdroszczę ;-)
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Webasto

Post autor: maureliusz »

Wyszło gdzieś 2,5 PLN muszę policzyć.
Traktuje jako cenę hobby;-)
Pewnie za montaż dałbym... Prawie drugie tyle...
Wyrzuciłbym cyfrowe ale nikt kto ma nie był chętny podzielenia się informacjami...
Ale plus taki że:
-zostala grzana szyba
-rozbudowane sterowanie o pomiar temp i napięcia aku
-mam też na lato wietrzenie auta (nie wiem czy oryginał to ma)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka



Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
Skodnik4x4
Posty: 105
Rejestracja: 8 gru 2019, o 08:56
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 210 KM
Lokalizacja: Podhale

Re: Webasto

Post autor: Skodnik4x4 »

Drogo ale warto, sam zawsze marzyłem o takim ogrzewaniu i szczęście, że trafiłem na taką Superb, na Podhalu można to docenić. U mnie też jest wietrzenie, ustawiane z maxi dot, pomiar napięcia i temperatury to rozumiem, że masz pokazane na tym wyświetlaczu i w telefonie? U mnie zarządzanie energią parę razy samo wyłączyło grzanie gdy akumulator miał mniej jak 12v.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Webasto

Post autor: maureliusz »

Dużo... no w ASO raczej więcej kosztuje :-)
Ciężko zrobić taniej, bo:
- piec w dobrym stanie musi kosztować
- KIT / niezbędne klamoty dedykowane - to 400 zł
- IPCU - również nie kupi taniej jak 300-400zł - potrzebne do klimatronika

Tak wszystko w telefonie / pomiar napięcia również.
Jako/wyświetlacz sluży do zaprogramowania załączenia lub ręcznego włączenia / wyłączenia.
U mnie również WEBASTO się nie załączy jak napięcie jak za niskie lub wyłączy się podczas pracy aby nie zarżnąć AKU.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
enocylhdclub
Posty: 231
Rejestracja: 30 kwie 2017, o 08:59
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Dawid

Re: Webasto

Post autor: enocylhdclub »

Z taką funkcjonalnością to raczej niedrogo.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Webasto

Post autor: maureliusz »

enocylhdclub pisze:Z taką funkcjonalnością to raczej niedrogo.
Też tak myślę :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Webasto

Post autor: piotraskbw »

Ja tylko powiem, że jak ktoś się uprze to można mieć postojówkę za ~600 zł (nie liczę roboty) :)
~200 zł kompletny (z pompką paliwa i wydechem) dogrzewacz np z mazdy 6 (ma mieć obsługę w-bus a nie can), od pełnej postojówki różni się brakiem pompki cieczy
~110 zł dodatkowy sterownik wbus do piecyka
~60 zł dodatkowa eketryczna pompa wody
~60 zł sterownik bram 12v (zasięg jakieś 50-100m - mi wystarcza)
~100 pozostała drobnica
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Webasto

Post autor: maureliusz »


piotraskbw pisze:Ja tylko powiem, że jak ktoś się uprze to można mieć postojówkę za ~600 zł (nie liczę roboty) :)
Szkoda że nie wiedziałem... dałbym Ci drugie tyle za robotę;-)

1. Ja chciałem mieć według full instrukcji Webasto...że względu na ubezpieczenie czy sprzedaż co by nic się nie zjaralo
2. Sterownik do bram... Nawet stara nokie można przerobić jak ktoś lubi prowizorki :-)
3. Na dobrych komponentach i nie rzeźbiąc choćby uchwytu do pieca 600zl nie ma szans
4. 100 zł drobnica... głupi wąż to 120zl :-))
IPCU używka to 300zl olx...chyba że wentylator też będzie sterowany automatem bramowym ;-)


Zatem dałem ile dałem ale mam zajebiście zrobione :-)
600zl... nie ma szans.


Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka



Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Webasto

Post autor: piotraskbw »

maureliusz pisze: 28 kwie 2020, o 18:33 1. Ja chciałem mieć według full instrukcji Webasto...że względu na ubezpieczenie czy sprzedaż co by nic się nie zjaralo
Nie ma się jak zjarać bo całym procesem grzania steruje oryginalny sterownik webasto.
Dodatkowy sterownik umożliwia tylko analogowe uruchomienie piecyka (wysyłając odpowiednią komendę po wbus), dodatkowo po osiągnięciu 35*C załącza wentylator w kabinie.
Zamontowany jest dodatkowy wyłącznik termiczny ustawiony na 80*C, który fizycznie odłącza ten dodatkowy sterownik, wtedy webasto automatycznie się wygasi.
Zamontowany jest dodatkowy wyłącznik termiczny ustawiony na 95*C, który fizycznie odcina zasilanie pompki paliwa.
Tych dwóch dodatkowych zabezpieczeń nie ma fabryczna instalacja.
maureliusz pisze: 28 kwie 2020, o 18:33 2. Sterownik do bram... Nawet stara nokie można przerobić jak ktoś lubi prowizorki :-)
Mam dodatkowe sterowanie analogowe, jest to zamiennik dla telestartu tyle że z krótkim zasięgiem, nie jest w niczym gorszy (po prostu po odebraniu sygnału radiowego załącza przekaźnik).
maureliusz pisze: 28 kwie 2020, o 18:33 3. Na dobrych komponentach i nie rzeźbiąc choćby uchwytu do pieca 600zl nie ma szans
W tym temacie nie ma za bardzo jak rzeźbić, ciężko kupić złe komponenty, "nie oryginalny" mam tylko sposób wysłania komendy do pieca, reszta jest normalna :)
I cała jak to określiłeś "rzeźba" pracuje na bardzo niskich prądach i decyduje czy pozwolić dodatkowemu sterownikowi wysłać komendę do pieca.
W moim przypadku i tak musiałem lekko przerobić uchwyt bo fabrycznie auto nigdy nie miało webasta na wyposażeniu ;)
maureliusz pisze: 28 kwie 2020, o 18:33 4. 100 zł drobnica... głupi wąż to 120zl :-))
ILE? Przecież naprawdę porządny wąż do układu chłodzenia to koszt 15 zł/m :twisted:
https://www.phjacus.pl/N19-PARKER-Waz-p ... -p733.html
maureliusz pisze: 28 kwie 2020, o 18:33 IPCU używka to 300zl olx...chyba że wentylator też będzie sterowany automatem bramowym ;-)
Przecież IPCU zwykły regulator pwm podłączony do wentylatora, ja wiem że niektóre rzeczy automotive mają ceny z dupy i niemce wiodą w tym prym.
maureliusz pisze: 28 kwie 2020, o 18:33 Zatem dałem ile dałem ale mam zajebiście zrobione :-)
Masz zrobiony ładny retrofit i to się chwali :)
maureliusz pisze: 28 kwie 2020, o 18:33 600zl... nie ma szans.
Oczywiście że się da, mało tego będzie to bezpieczne bo praktycznie całe zarządzanie piecem robi fabryczny sterownik pieca.
No i dochodzi jeszcze jedna zaleta, moje rozwiązanie pasuje do każdego diesla :D

Mi jest łatwo bo mając wiedzę z elektroniki pewne rzeczy są dla mnie oczywiste, dzięki czemu łatwo znajduję alternatywę dla drogich rozwiązań (patrz zastąpienie telestartu, sterownikiem do bram bo mały zasięg mi nie przeszkadza).
Już miałem sam robić płytkę z mikrokontrolerem, który wyśle odpowiednie komendy po WBus, ale gotowiec wyszedł praktycznie tyle samo więc po co się męczyć :)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: Webasto

Post autor: maureliusz »

I tak sobie możemy pisać...bez końca. Ja z tego wyrosłem.
Też mam wiedzę elektroniczna ale to nie oznacza że będę rzeźbił i programował sterownik do wentylatora.
Węże... rozumiem tak wyprofilowane w S-ke czy będziesz je zaginął czy kolanka montował?

Węże idą tuż nad skrzynia i dodatkowo trzeba np.bracket który chroni je od otarcia wodzikow skrzyni...itd...itd...
Nie zamierzam w drodze na wakacje stać na drodze...

Sam piec w super stanie TermoTopC to ponad 600zl.

Jak zawszę mówię szkłem d... nie podetrzesz...

I tyle z mojej strony.

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Webasto

Post autor: piotraskbw »

Możemy możemy a na końcu i tak każdy pewnie zostanie przy swoim zdaniu :)
Jak jest opcja brać gotowca to najłatwiej brać gotowca, mało tego najczęściej idąc tą drogą będzie najmniej błędów ;)
To jak idą węże to zależy od konkretnej konstrukcji, zawsze trzeba je odpowiednio ułożyć.

Jak weźmiesz piec po serwisie u kogoś to pewnie tak, ale serwis sam zrobisz, przecież te piecyki mają tak banalną budowę że głowa mała.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ